Ухвала
від 08.06.2015 по справі 803/1993/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.06.2015р. Справа № 876/13552/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Левицької Н.Г.,

судді Обрізка І.М.,

судді Сапіги В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Львові

апеляційну скаргу Приватного підприємства “Триола”, м.Луцьк

на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 21.10.2013р. у справі №803/1993/13

за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м.Луцьк

до Приватного підприємства “Триола”, м.Луцьк

про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

27.09.2013р. позивач: Волинське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернувся до Волинського окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідача: Приватного підприємства “Тріола” про стягнення заборгованості в сумі 4740,23грн.

Позовні вимоги обгрунтовано тим, що у період з 19.04.2013р. по 12.07.2013р. провідним спеціалістом Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення ФСС ТВП проведено планову перевірку ПП “Тріола” щодо правильності використання страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.07.2009p. по 31.03.2013p. За результатами перевірки складений акт від 12.07.2013p., в якому зафіксовано порушення відповідачем частини 1 статті 51 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням”.

За результатами розгляду справи Волинський окружний адміністративний суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог повністю, оскільки заборгованість відповідача перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 4740,23грн. на день розгляду справи не погашена, рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі яких виникла заборгованість, в судовому чи адміністративному порядку не оскаржувалися та є чинними.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, апелянт (відповідач у справі): ПП “Тріола” оскаржив її в апеляційному порядку. Апелянт в своїй апеляційній скарзі вказує на те, що суд не дослідив наявні в сторони відповідача письмові докази, як наслідок прийшов до невірного висновку про стягнення коштів з ПП “Тріола”. Апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняту нову, якою в задоволені позову відмовити.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, тому колегія суддів, у відповідності до вимог ст.197 КАС України, вважає можливим розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача у справі, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги у їх сукупності, встановивши обставини та відповідні їм правовідносини колегією суддів встановлено наступне:

З матеріалів справи вбачається та судом першої інстанції встановлено, що позивачем у період з 19.04.2013р. по 12.07.2013р. проведено планову перевірку ПП “Тріола” щодо правильності використання страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.07.2009p. по 31.03.2013p. За результатами перевірки складений акт від 12.07.2013p., в якому зафіксовано порушення відповідачем частини 1 статті 51 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням”, а саме: встановлено факт нарахування та виплати за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності допомоги по вагітності та пологах застрахованій особі за 89 днів у розмірі 2870,25грн. без підтверджуючих документів, а саме листка тимчасової непрацездатності.

Рішенням виконуючого обов'язки директора Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 30.07.2013p. № 100/07010 на підставі акту перевірки від 12.07.2013p. ПП “Тріола” зобов'язано у десятиденний термін з дня отримання рішення повернути надмірно виплачені фондом кошти у розмірі 2870,25грн. та застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу розмірі 1435,13грн. Загальний розмір нарахованих фондом коштів становить 4305,38грн. Вказане рішення отримано представником відповідача 01.08.2013p., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Рішенням виконуючого обов'язки директора Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 13.08.2013p. № 100/11/07010, у зв'язку з неповерненням відповідачем коштів у розмірі 4305,38грн., нарахованих рішенням від 30.07.2013p. № 100/07010, до ПП “Тріола” застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 430,54грн. та пеня у розмірі 4,31грн., а всього - 434,85грн. Вказане рішення отримано представником відповідача 15.08.2013p., що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення.

Рішення Луцької міської дирекції Волинського обласного відділення ФСС ТВП від 30.07.2013p. № 100/07010 та від 13.08.2013p. № 100/11/07010 відповідачем в судовому або адміністративному порядку не оскаржувалися, отже є чинними.

Загальний розмір заборгованості ПП “Тріола” перед Луцькою міською виконавчою дирекцією Волинського обласного відділення ФСС ТВП становить 4740,23грн., що підтверджується розрахунком пені та штрафу. Доказів сплати вищезазначеної заборгованості або заперечень щодо її розміру відповідач суду не надав.

Відповідно до ст.1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування в зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням” передбачено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Відповідно до статті 9 Закону, фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Відповідно до частини другої статті 22 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування в зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням” страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.

За правилами частини першої статті 30 Закону України, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Колегією суддів не беруться до уваги доводи апеляційної скарги, оскільки, з таких не вбачається неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, будь-яких інших доводів чи доказів апелянт не надає.

Приписами ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За вимогами ст.9 КАС України, суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції, щодо стягнення заборгованості у розмірі 4740,23грн., оскільки, заборгованість відповідача перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 4740,23 грн. на день розгляду справи не погашена, рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі яких виникла заборгованість, в судовому чи адміністративному порядку не оскаржувалися та є чинними.

Відповідно до приписів ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись вимогами ст.ст.160, 183-2, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

суд, –

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Приватного підприємства “Триола” на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 21.10.2013р. у справі №803/1993/13-а за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства “Триола” про стягнення заборгованості, - залишити без задоволення.

2. Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 21.10.2013р. у справі №803/1993/13-а, - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Н.Г. Левицька

Суддя І.М. Обрізко

Суддя В.П. Сапіга

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2015
Оприлюднено22.06.2015
Номер документу45114842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1993/13-а

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Левицька Наталія Георгіївна

Постанова від 21.10.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні