Рішення
від 18.02.2009 по справі 9/333-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

18.02.09

          Справа № 9/333-07.

 

За

позовом: Прокурора Ковпаківського району м. Суми в інтересах держави в особі

Сумської міської ради, м. Суми

до   відповідача: Суб'єкта підприємницької

діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, м. Суми 

про

звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки   

 

                                                                   

СУДДЯ        Лущик М.С.

За

участю секретар с/з Сидорук А.І.

За

участю представників сторін:

Від

позивача:      Солоха С.М.

Від

відповідача: ОСОБА_2

Прокурор:

не з'явився.

 

В

судовому засіданні яке відбулося 12.02.2009 року було оголошено перерву до

18.02.2009 року на 10 год. 00 хв.

 

СУТЬ

СПОРУ: Прокурор згідно позовної заяви просить суд зобов'язати відповідача -

Приватного підприємця ОСОБА_1 звільнити самовільно зайняту земельну

ділянку  загальною площею 0, 0015 га

земель житлової  та громадської  забудови на території  м. Суми, відповідно до плану - схеми

земельної ділянки.

09.01.2009

року прокурором було подано заяву про уточнення позовних вимог, згідно якої

просить суд зобов'язати відповідача 

звільнити  самовільно зайняту

земельну ділянку площею 0,0007 га земель житлової  та громадської  забудови на території  м. Суми, відповідно до плану - схеми

земельної ділянки.

12.02.2009

року  від позивача надійшла заява про

зміну позовних вимог, згідно якої просить суд зобов'язати відповідача

звільнити  самовільно зайняту земельну

ділянку за адресою: АДРЕСА_1 площею 0,0008 га.

Відповідач

згідно відзиву на позовну заяву  вважає

позовні вимоги неправомірними та такими, що задоволенню не підлягають.

Розглянувши

матеріали справи, та дослідивши наявні докази по справі, суд встановив:

Відповідно

до Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»

від 19.06.2003р. № 963-ІV" (у редакції від 15.04.2008 р.) самовільне

зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне

використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу

виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність

або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо

такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є

правомірними.

Відповідно

до пункту 23 додатку до рішення Сумської міської ради XXIII скликання XXIV

сесії від 20 лютого 2002 року відповідачеві була надана в оренду земельна

ділянка площею 0,0030 га в м. Суми на перехресті вул. Герцена - пров. Сумський

під встановлення кіоску. Тобто відповідач 

розмістила кіоск по торгівлі продовольчими товарами за адресою: АДРЕСА_1

у встановленому законом порядку на підставі відповідного рішення органу

місцевого самоврядування, що не є самовільним зайняттям земельної ділянки.

На

час монтажу відповідачем  кіоску були чинними

«Типові правила розміщення малих архітектурних форм для здійснення

підприємницької діяльності», затверджені Наказом Державного комітету

будівництва, архітектури та житлової політики України від 13 жовтня 2000 року №

277 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2000 року за №

755/4976.

Згідно

з даними «Типовими правилами», на замовлення відповідача було розроблено

паспорт на розміщення кіоску за адресою: АДРЕСА_1. Місце розміщення кіоску було

зазначено на плані масштабу 1:500. Паспорт на розміщення кіоску 18 лютого 2002

року було погоджено Головним архітектором м.Суми Уханем В.М. Отримавши дозвіл

на розміщення кіоску, відповідач 

встановила кіоск та приступила до роботи.

Тобто

відповідач  самовільно не займала

земельну ділянку, а встановила кіоск на підставі дозволу, виданого Виконавчим,

комітетом Сумської міської ради відповідно до плану наявного в паспорті на

розміщення кіоску. Кожного року відповідачем 

продовжувався  термін дії дозволу.

Відповідно

до ст. 3 «Правил роботи дрібно роздрібної торгівельної мережі», затверджених

наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від

08.07.1996 року N 369 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 липня

1996 року за N 372/1397, продаж товарів через кіоски є одним із видів

роздрібної торгівлі через дрібнороздрібну торговельну мережу.

Згідно

з ст. 16 даних «Правил роботи дрібно роздрібної торгівельної мережі» розміщення

пунктів дрібно-роздрібної торгівельної мережі здійснюється господарюючім

суб'єктом з письмового дозволу місцевого органу державної виконавчої влади

(органу місцевого самоврядування) та за погодженням з органами державного

санітарно-епідеміологічного нагляду, пожежної охорони, державної автоінспекції

та архітектури.

13

лютого 2004 року відповідач  отримала

дозвіл Виконавчого комітету Сумської міської ради № 77 на відкриття кіоску по

продажу продовольчих товарів згідно погодженого асортиментного переліку за

адресою - м. Суми. вул. Герцена, 6

Розміщення

кіоску по дрібно-роздрібній торгівлі продовольчими товарами в АДРЕСА_1 було

погоджено з органом санітарно-епідеміологічного нагляду (висновок Міської СЕС

віл 03.02.2004 р. № 41), з органом пожежної охорони (довідка Сумського:

міського відділу ГУ МНС України в Сумській області від 17.11.2005 № 2597), з органами

державної автоінспекції та архітектури (лист узгодження на розміщення кіоску за

адресою: АДРЕСА_1 від 2002 р.).

За

користування земельною ділянкою відповідач кожного року сплачувала орендну

плату, що підтверджується Податковими деклараціями орендної плати за земельну

ділянку державної і комунальної власності та квитанціями про її сплату. Орендна

плата за використання зазначеної земельної ділянки була - сплачена і за 2008 р.

на підставі нового розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, проведеної

Управлінням Держкомзему у м. Суми на підставі зміненої індексації грошової

оцінки земель.

Положеннями

пункту 7 розділу X „Перехідні положення" Земельного кодексу України

визначено, що громадяни та юридичні особи, що одержали у тимчасове користування

земельні ділянки у розмірах, що були передбачені раніше діючим законодавством,

зберігають права на ці ділянки. Таким чином відповідач  здійснює правомірне розміщення кіоску на

земельній ділянці по АДРЕСА_1, про що свідчить відповідні дозволи та документи.

Останній дозвіл № 355 від 29 березня 2006 року на розміщення кіоску по торгівлі

продовольчими товарами на земельній ділянці площею 0,0008 га в АДРЕСА_1 був

виданий відповідачеві  Виконавчим

комітетом Сумської міської ради терміном з 29 березня 2006 по 01 січня 2007

року.

14

вересня 2006 року згідно з Наказом Міністерства будівництва, архітектури та

житлово-комунального господарства № 303 від 14 вересня 2006 року «Типові

правила розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької

діяльності» втратили чинність.

Як

вбачається з пояснень відповідача, з метою отримання документів, що посвідчують

право користування земельною ділянкою, 09 

вересня 2005 року вона звернулася до Сумської міської ради з проханням

надати в оренду земельну ділянку в АДРЕСА_1 для розміщення кіоску.

Відповідно

до частин 1,3 ст. 124 Земельного кодексу України у редакції до 28.12.2007 р.

передача в оренду громадянам і юридичним особам земельних ділянок, що

перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі

відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого

самоврядування за проектами відведення в порядку, встановленому ст.ст. 118, 123

Земельного кодексу України. А згідно з ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України

міська рада в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл

на розробку проекту її відведення. Рішенням Сумської міської ради від 28

вересня 2005 року № 1391 - МР «Про надання згоди (дозволу) на розроблення

проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та перепогодження

технічної документації у зв'язку зі зміною цільового призначення земельних

ділянок, внесення змін до рішень Сумської міської ради» відповідачеві було

надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду

земельної ділянки орієнтовною площею 0,0015 га для розміщення кіоску АДРЕСА_1,

тобто згідно з ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України надала згоду на передачу

відповідачеві  земельної ділянки.

На

підставі даного рішення Сумської міської ради на замовлення відповідача ТОВ

„Бізнес - Ленд" згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 26

травня 2004 року № 677 «Про затвердження Порядку розроблення проектів

землеустрою щодо відведення земельних ділянок», розробило проект землеустрою

щодо відведення земельної ділянки для роздрібної торгівлі та інших комерційних

послуг (розташування кіоску по торгівлі продовольчими товарами) ПП ОСОБА_1 за

адресою: АДРЕСА_1.

У

рішенні Сумської міської ради від 28 вересня 2005 року № 1391 - МР вказана

орієнтовна площа земельної ділянки - 0,0015 га. Під час проведення

геодезично-топографічних робіт ТОВ «Бізнес-Ленд» було встановлено, що

розміщений відповідачем  кіоск по

торгівлі продовольчими товарами АДРЕСА_1 займає площу 0,0008 га. Решту

земельної ділянки, як зазначає позивача, вона звільнила і на даний час не

використовує.

Проект

землеустрою щодо відведення земельної ділянки був погоджений відповідними

контролюючими органами та отримав позитивний висновок державної землевпорядної

експертизи Сумського обласного головного управління земельних ресурсів від 21

червня 2006 р. № 911.

Після

цього проект був поданий на розгляд до Сумської міської ради. Підтвердженням

цього є витяг із протоколу № 12 засідання постійної комісії з питань

архітектури, будівництва, регулювання земельних відносин, природокористування

та екології від 27.07.2006 року, відповідно до пункту 16 якого питання про

надання ПП ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,0008 га під розміщеним

торговельним кіоском АДРЕСА_1. слухалося на засіданні комісії.

Відповідно

до пункту 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»

виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються відповідно до закону

питання регулювання земельних відносин. При цьому згідно з вимогами ст.ст. 118,

123, 124 Земельного кодексу України та ст.ст. 15, 20 Закону України «Про

звернення громадян» Сумська міська рада повинна була прийняти рішення з приводу

передачі мені в оренду земельної ділянки по АДРЕСА_1 під розміщення кіоску

протягом одного місяця. Однак, Сумська міська рада не приймала рішення ні про

передачу відповідачеві зазначеної земельної ділянки в оренду, ні про відмову в

такій передачі.

Відповідно

до постанови Господарського суду Сумської області від 12.11.2007 року за

позовом суб'єкта підприємницької діяльності-фізичної особи ОСОБА_1 до Сумської

міської ради про визнання незаконною бездіяльності суб'єкта владних повноважень

та зобов'язання вчинити дії позов було задоволено у частині визнання

бездіяльності Сумської міської ради протиправною і даною постановою Сумську

міську раду було зобов'язано розглянути на пленарному засіданні питання щодо

затвердження проекту відведення земельної ділянки в АДРЕСА_1 площею 0,0008 га

під розташування кіоску по торгівлі продовольчими товарами.

Таким

чином, дана постанова Господарського суду Сумської області від 12.11.2007 року

ще раз підтверджує, що відповідач самовільно не займала земельну ділянку за

адресою: АДРЕСА_1 і здійснила відповідно до вимог чинного законодавства усі

залежні від неї дії для того, аби оформити договір оренди зазначеної земельної

ділянки.

Як

вбачається з матеріалів справи, до сьогоднішнього дня рішення Господарського

суду Сумської області від 12.11.2007 року Сумська міська рада не виконала.

Згідно

ч. 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна

довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і

заперечень.

Позивач  та прокурор не надали суду

аргументованих  доказів  в підтвердження своєї позиції по справі у

зв'язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають,

 Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.

49,68,82-85 ГПК України, суд -

 

В

И Р І Ш И В :

В

позові -  відмовити.

 

СУДДЯ                                                                                                     

М.С. Лущик

 

 

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення18.02.2009
Оприлюднено07.09.2009
Номер документу4526956
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/333-07

Постанова від 07.07.2009

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Істоміна О.А.

Ухвала від 17.03.2009

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Івакіна В.О.

Рішення від 18.02.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 02.02.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 12.01.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 08.12.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 18.12.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 24.11.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 15.12.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

Судовий наказ від 11.03.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні