Постанова
від 27.04.2011 по справі 2-а-2135/11
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

cpg1251 Справа № 2а -2135/11 року

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2011 року Соснівський районний суд м. Черкаси в складі :

Головуючого судді : Марцішевської О.М.

При секретарі : Снігурській Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунальної установи В«Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизиВ»до Черкаської міської ради, третя особа Черкаська обласна рада про визнання рішень міської ради протиправними та зобов'язання прийняти рішення,

П О С Т А Н О В И В :

Комунальна установа В«Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизиВ» звернулась до суду з адміністративним позовом, посилаючись на те, що рішенням виконавчого комітету Черкаської обласної ради № 308 від 20.04.1954 року було відкрито бюро судово-медичної експертизи. Наказом № 74 від 14.05.1970 р. на баланс обласної судмедекспертизи було прийнято будівлі контори, фізкабінету, лабораторії, рентген-кабінету. Відповідно до довідки ЄДРПОУ Комунальна установа В«Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизиВ»за формою власності належить до комунальної власності. Згідно договору на закріплення майна від 01.09.2006р., управління майном обласної комунальної власності виконавчого апарату обласної ради передало в оперативне управління Черкаському обласному бюро судово-медичної експертизи комплекс будівель по вул.Грузиненка,11 -лабораторія танатології, лабораторія медична криміналістики, адміністративний корпус, сарай, лабораторії гістології, лабораторії токсикології, лабораторія імунології. Рішенням Черкаської міської ради № 4-247 від 20.12.2007р. позивачу надано дозвіл на розробку проектів відведення земельних ділянок під існуючі будівлі та споруди площею , необхідною для їх обслуговування. ФОП ОСОБА_1 на замовлення позивача розроблений проект щодо відведення земельної ділянки площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси під існуючий майновий комплекс. Рішенням Черкаської міської ради № 5-447 від 18.02.2010р. позивачу відмовлено в наданні в постійне користування вказаної ділянки, рекомендовано розробити проекти відведення ділянок, необхідних для обслуговування об'єктів нерухомого майна. Позивач звертався до міської ради з заявою щодо скасування даного рішення, на розгляд сесії 19.08.2010р. виносився проект рішення про скасування рішення від 18.02.2010р., однак рішенням міської ради від 19.08.2010р. у скасуванні рішення від 18.02.2010р. відмовлено. Вказує, що рішення від 18.02.2010р. та від 19.08.2010р. є такими, що прийняті без законних підстав, суперечать земельному законодавству, порушують права позивача на отримання земельної ділянки в постійне користування під існуючий комплекс будівель. Просить суду визнати протиправними та скасувати рішення Черкаської міської ради № 5-447 від 18.02.2010 р., № 5-1057 від 19.08.2010р., зобов'язати відповідача прийняти рішення щодо затвердження проект землеустрою по відведенню позивачу в постійне користування земельної ділянки площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси під існуючий майновий комплекс.

До участі в справі в якості третьої особи залучена Черкаська обласна рада.

Ухвалою суду від 27.04.2011р. позивачу поновлений строк звернення до суду з адміністративним позовом до Черкаської міської ради з вимогою про визнання протиправним та скасування рішення Черкаської міської ради № 5-447 від 18.02.2010 р.

В судовому засіданні представники позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3 позов підтримали в повному обсязі, просили суд позов задоволити. Вказували, що КУ В«Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизиВ» є правонаступником згідно Статуту відкритого рішенням виконавчого комітету Черкаської обласної ради № 308 від 20.04.1954 року було бюро судово-медичної експертизи. Комплекс будівель по вул.Грузиненка,11 -лабораторія танатології, лабораторія медична криміналістики, адміністративний корпус, сарай, лабораторії гістології, лабораторії токсикології, лабораторія імунології являють єдиний майновий комплекс, що перебуває у власності територіальної громади області, є об'єктом обласної комунальної власності. Даний комплекс розташований на ділянці площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси, яка протягом 50 років знаходиться у фактичному користуванні бюро судово-медичної експертизи, ділянка відноситься до зелених насаджень загального користування Черкаської міської ради. На підставі дозволу Черкаської міської ради, рішення № 4-247 від 20.12.2007р., позивачем розроблений проект відведення даної ділянки в постійне користування, який погоджений управлінням містобудуванням та архітектури міськвиконкому, управлінням Держкомзему у м.Черкаси, погоджений висновками державного управління охорони навколишнього середовища в Черкаській області, Черкаської міської санітарно-епідеміологічної станції, служби охорони культурної спадщини, Черкаського обласного управління лісового та мисливського господарства, за адміністративною підпорядкованістю міністерству охорони здоров'я є закладом охорони здоров'я, на території якого не допускається розташування будь-яких сторонніх установ, будов, функціонально не пов'язаних з даною установою. Вказаний проект був винесений на розгляд міської ради, рішенням № 5-447 від 18.02.2010р. позивачу відмовлено в наданні в постійне користування вказаної ділянки, рекомендовано розробити проекти відведення ділянок, необхідних для обслуговування об'єктів нерухомого майна. Позивач звертався до міської ради з заявою щодо скасування даного рішення, на розгляд сесії 19.08.2010р. виносився проект рішення про скасування рішення від 18.02.2010р., однак рішенням міської ради від 19.08.2010р. у скасуванні рішення від 18.02.2010р. відмовлено. Вказує, що рішення від 18.02.2010р. та від 19.08.2010р. є такими, що прийняті без законних підстав, суперечать земельному законодавству, порушують права позивача на отримання земельної ділянки в постійне користування під існуючий комплекс будівель. Просили суд позовні вимоги задоволити в повному обсязі.

Представник відповідача ОСОБА_4 позов не визнав, вказував, що Черкаська міська рада скористалась повноваженням щодо розпорядження землями міста при ухваленні оскаржуваних рішень. Посилався на те, що позивачу було рекомендовано розробити проект відведення ділянки за даною адресою меншою площі з іншою конфігурацією, необхідною для обслуговування окремих споруд бюро судово-медичної експертизи, а не цілого комплексу будівель. Просив суд відмовити у задоволенні позову.

Представник Черкаської обласної ради ОСОБА_5 підтримала позов та вважала його таким, що підлягає до задоволення. Вказувала, що нерухоме майно в оперативному управління бюро судово-медичної експертизи по вул.Грузиненка, 11, м.Черкаси відноситься до об'єктів обласної комунальної власності та перебувають на балансі як єдиний майновий комплекс.

Суд, заслухавши сторони, представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини, приходить до наступного.

Судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Черкаської обласної ради № 308 від 20.04.1954 року було відкрито бюро судово-медичної експертизи.

Наказом № 74 від 14.05.1970 р. на баланс обласної судмедекспертизи було прийнято будівлі контори, фізкабінету, лабораторії, рентген-кабінету.

Відповідно до довідки ЄДРПОУ Комунальна установа В«Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизиВ»за формою власності належить до комунальної власності.

Згідно договору на закріплення майна від 01.09.2006р., управління майном обласної комунальної власності виконавчого апарату обласної ради передало в оперативне управління Черкаському обласному бюро судово-медичної експертизи комплекс будівель по вул.Грузиненка,11 -лабораторія танатології, лабораторія медична криміналістики, адміністративний корпус, сарай, лабораторії гістології, лабораторії токсикології, лабораторія імунології.

Рішенням Черкаської міської ради № 4-247 від 20.12.2007р. позивачу надано дозвіл на розробку проектів відведення земельних ділянок під існуючі будівлі та споруди площею , необхідною для їх обслуговування.

ФОП ОСОБА_1 на замовлення позивача розроблений проект щодо відведення земельної ділянки площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси під існуючий майновий комплекс.

Через земельну ділянку проходить повітряна теплова траса , яка забезпечує теплопостачанням майновий комплекс. Схема теплотраси є додатком до договору № 11 від 18.05.2007р. про постачання теплової енергії з КП ТМ Черкаситеплокомуненерго».

Рішенням Черкаської міської ради № 5-447 від 18.02.2010р. позивачу відмовлено в наданні в постійне користування вказаної ділянки, рекомендовано розробити проекти відведення ділянок, необхідних для обслуговування об'єктів нерухомого майна.

Рішенням Черкаської обласної ради № 32-11/V Комунальна установа В«Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизиВ» по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси є об'єктом обласної комунальної власності. Бюро судово-медичної експертизи підпорядковане Міністерству охорони здоров'я.

Згідно інвентаризаційної справи на ділянці по вул.Грузиненка,11 розташовані адміністративна будівля, амбулаторія, токсикологія, господарська будівля, вбиральня, діагностичне відділення, кримінальне відділення.

Позивач звертався до міської ради з заявою щодо скасування даного рішення, на розгляд сесії 19.08.2010р. виносився проект рішення про скасування рішення від 18.02.2010р., однак рішенням міської ради № 5-1067 від 19.08.2010р. у скасуванні рішення від 18.02.2010р. відмовлено.

Згідно листа начальника управління Держкомзему у м.Черкаси та Черкаському районі Черкаської області від 19.04.2011р. № 01-09/12-72 земельна ділянка по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси кадастровий номер 7110136700-02-010-0039 відноситься до земель загального користування -зелених насаджень Черкаської міської ради.

Відповідно до ст.10.1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах, функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з ст.12 Земельного Кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності (ст..92 ЗК України).

Відповідно до ст.123 ЗК України, якою визначений порядок надання ділянок в постійне користування, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його

наданні з підстав, визначених законом.

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки після погодження компетентними службами вноситься на розгляд на міської ради.

Відповідно до ч.10 ст.123 ЗК України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність

вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Оцінивши зібрані у справі докази суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення частково, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що прийняттям рішення Черкаської міської ради № 5-447 від 18.02.2010р. про відмову позивачу в наданні в постійне користування вказаної ділянки відповідач не діяв у відповідності до ст.123 ЗК України, не встановив невідповідності вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів внесеному на розгляд Черкаської міської ради проекту щодо відведення земельної ділянки площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси під існуючий майновий комплекс та взагалі не посилався на таку підставу, відмовляючи позивачу у наданні вказаної ділянки в постійне користування.

Доводи представника відповідача про те, що Черкаська міська рада скористалась повноваженням щодо розпорядження землями міста при ухваленні оскаржуваних рішень суд вважає такими, що не обґрунтовують заперечення проти позову, оскільки повноваження органу місцевого самоврядування, яким є Черкаська міська рада, можуть здійснювати лише у спосіб та межах, встановлених законом, в даному випадку перелік підстав для відмови затвердження проекту є чітко оговореним пунктом 10 ст.123 ЗК України, розширенню не підлягає.

Суд враховує, що проект щодо відведення земельної ділянки площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка,11, м.Черкаси розроблений за дозволом Черкаської міської ради рішенням № 4-247 від 20.12.2007р. Даний проект погоджений управлінням містобудуванням та архітектури міськвиконкому, за даними якого містобудівні обмеження й обтяження землекористування відсутні, погоджений також управлінням Держкомзему у м.Черкаси, погоджений висновками державного управління охорони навколишнього середовища в Черкаській області, Черкаської міської санітарно-епідеміологічної станції, служби охорони культурної спадщини, Черкаського обласного управління лісового та мисливського господарства, згідно земельно-кадастрової документації раніше вказана ділянка нікому не надавалась. Проект пройшов державну землевпорядну експертизу, висновок № 1299 від 17.12.2008р.

Посилання представника відповідача про те, що позивачу було рекомендовано розробити проект відведення ділянки за даною адресою меншою площі з іншою конфігурацією, необхідною для обслуговування окремих споруд бюро судово-медичної експертизи, а не цілого комплексу будівель не спростовують висновку про невідповідність п.10 ст.123 ЗК України підстави відмови позивачу відповідачем в наданні в постійне користування земельної ділянки, крім того, як підтверджено матеріалами справи, поясненнями представника Черкаської обласної ради, власника майнового комплексу в оперативному управлінні бюро судово-медичної експертизи, вказане нерухоме майно перебуває на балансі як єдиний майновий комплекс, поєднаний одним функціональним призначенням, через земельну ділянку проходить одна повітряна теплова траса, яка забезпечує теплопостачанням майновий комплекс.

Суд вважає обґрунтованими посилання представників позивача про те, що Бюро судово-медичної експертизи підпорядковане Міністерству охорони здоров'я, відповідно до норм ДБН-В.2.-10-2001 п.3.2 на землях охорони здоров'я не допускається розміщення функціонально не пов'язаних з ним будь-яких будівель та споруд. Певна віддаленість в розташуванні споруди лабораторії токсикології порівняно з іншими розташованими будівлями бюро судово-медичної експертизи представники позивача пояснили зберіганням в ній токсичних речовини, що можуть становити загрозу здоров'ю людей.

Оскільки відповідачем без законних підстав прийнято рішення № 5-447 від 18.02.2010 р. «Про відмову у наданні комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки в постійне користування по вул.Грузиненка, 11, його звернення до відповідача в позасудовому порядку про скасування вказаного рішення було обгрунтвано на законі, то рішення Черкаської міської ради № 5-1067 від 19.08.2010 р. «Про відмову у скасуванні рішення Черкаської міської ради від 18.02.2010 р. № 5-447 та наданні комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки в постійне користування по вул.Грузиненка, 11»не можна вважати правомірним.

За таких обставин суд вважає, що позов підлягає до задоволенні в частині визнаня протиправним та скасування рішення Черкаської міської ради № 5-447 від 18.02.2010 р. «Про відмову у наданні комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки в постійне користування по вул.Грузиненка, 11», рішення Черкаської міської ради № 5-1067 від 19.08.2010 р. «Про відмову у скасуванні рішення Черкаської міської ради від 18.02.2010 р. № 5-447 та наданні комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки в постійне користування по вул.Грузиненка, 11»та зобов'язання Черкаську міську раду розглянути питання про надання комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка, 11, м.Черкаси в постійне користування.

До часткового задоволення позовних вимог суд приходить з врахуванням того, що рішенням суду не можуть вирішуватись питання, які віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування, зокрема що стосується розпорядження землями територіальних громад.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 9, 11. 17, 94, 99, 128, 159-163 КАС України, ст..12,92,123 Земельного Кодексу України, Законом України «Про місцеве самоврядування»суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської міської ради № 5-447 від 18.02.2010 р. «Про відмову у наданні комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки в постійне користування по вул.Грузиненка, 11».

Визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської міської ради № 5-1067 від 19.08.2010 р. «Про відмову у скасуванні рішення Черкаської міської ради від 18.02.2010 р. № 5-447 та наданні комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки в постійне користування по вул.Грузиненка, 11».

Зобов'язати Черкаську міську раду розглянути питання про надання комунальній установі «Черкаське обласне бюро судово-медичної експертизи»земельної ділянки площею 10794 кв.м по вул.Грузиненка, 11, м.Черкаси в постійне користування.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст. 186 КАС України.

ГОЛОВУЮЧИЙ:

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено26.06.2015
Номер документу45270303
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2135/11

Постанова від 13.12.2011

Адміністративне

Біляївський районний суд Одеської області

Калінюк Р. Б.

Постанова від 26.04.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Прикіпєлова Л. В.

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Постанова від 20.11.2011

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд О.І.

Ухвала від 11.08.2011

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд О.І.

Ухвала від 25.10.2011

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд О.І.

Постанова від 20.11.2011

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд О.І.

Постанова від 18.05.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Тетервак Н. А.

Ухвала від 14.03.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Тетервак Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні