Справа №
2-а-7175/08/0470
П
О С Т А Н О В А
Іменем
України
21
травня 2009 року о 11 годині 40
хвилин м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
судді - Чабаненко С.В.
при
секретарі - Кошляк Ю.В.
за
участю прокурора - Кутузової В.В.
представника
позивача - ОСОБА_1
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3
представника третьої особи - ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу за позовом заступника прокурора
Дніпропетровської області в інтересах Державної інспекції з енергозбереження до
Державного підприємства «Криворізька теплоцентраль», третя особа: територіальне
управління Державної інспекції з Енергозбереження по Дніпропетровській області
про стягнення заборгованості у розмірі 23 004 283,87 грн., -
В
С Т А Н О В И В :
Заступник
прокурора Дніпропетровської області звернувся до Дніпропетровського окружного
адміністративного суду в інтересах Державної інспекції з енергозбереження з
позовом до Державного підприємства «Криворізька теплоцентраль», третя особа:
територіальне управління Державної інспекції з Енергозбереження по Дніпропетровській
області про стягнення заборгованості у розмірі 23 004 283,87 грн.
В
обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що державним інспектором
територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по
Дніпропетровській області 25 березня 2008 року при проведенні комплексної
перевірки раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на
Державному підприємстві «Криворізька теплоцентраль» виявлено перевитрати
природного газу та інших паливно-енергетичних ресурсів: а саме перевитрат
теплоенергії за рахунок систематичних прямих втрат, спричинених частковою
відсутністю ізоляції на тепломережі підприємства; перевитрати електричної
енергії за рахунок відхилення коефіцієнту потужності мережі електропостачання
від нормального (граничного) значення tg
ф - 0,25, перевитрати електричної енергії за
рахунок перевищення фактичних питомих витрат електроенергії відповідно до
встановлених норм на відпуск теплової енергії, виробленої котельними, чим було
порушено вимоги ст. ст. 10, 11 п. п. «е», «є», ст. 17 Закону України «Про
енергозбереження», Постанови Кабінету Міністрів України № 699 від 02.09.1993
«Про заходи щодо ефективного використання газу та інших ресурсів в народному
господарстві», Постанови Кабінету Міністрів України № 1071 від 07.07.2000 «Про
деякі заходи щодо раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів».
Відповідно
до ст. 11 п. «е» Закону України «Про енергозбереження» економічні заходи для
забезпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне
використання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін і
тарифів залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат,
встановлених стандартами.
По
результатам перевірки до даного підприємства Постановою про підвищену плату за
нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів №
18-5/3.22-22-34 від 12 травня 2008 року застосовано економічні заходи на суму
11835629, 26 грн.
На підставі
постанови № 18-5/3.22-22-39 від 29 травня 2008 року державним інспектором територіального
управління Державної інспекції з енергозбереження по Дніпропетровській області
до Державного підприємства «Криворізька теплоцентраль» також були застосовані
економічні заходи у зв'язку з перевитратами природного газу за рахунок
перевищення фактичного об'єму води на підживлення теплових мереж підприємства
до встановлених нормативів в перерахунок річного споживання за результатами
роботи у 2007 році в сумі 11168654,61 грн.
Встановлені
на Державному підприємстві «Криворізька теплоцентраль» факти нераціонального
(неефективного) використання паливно-енергетичних ресурсів зафіксовані в акті
комплексної перевірки № 18-5/3.21-21 від 25 березня 2008 року та за річні
втрати електро- та теплоенергії до підприємства застосовано подвійну плату у
загальному розмірі 23004283,87 грн., яку у відповідності до п.п. 16.17 «Порядку
проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на
підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного
використання» Державне підприємство «Криворізька теплоцентраль» повинно було
внести протягом 30 днів з дня винесення постанов про її застосування. У разі
несплати підвищеної плати у зазначений термін грошова сума стягується в
судовому порядку.
Відповідач
підвищену плату за неефективне використання газу та інших паливно-енергетичних
ресурсів в добровільному порядку не сплатив, кошти до державного бюджету не
надійшли, чим заподіяно шкоду державі.
Представник
позивача за довіреністю НОМЕР_1 від 22.09.2008 в судовому засіданні позовні вимоги
підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.
Представники
відповідача в судовому засіданні проти заявлених позовних вимог заперечували,
посилаючись на те, що при винесенні постанови № 18-5/3.22-34 від 12.05.2008 при
розрахунку перевитрати електроенергії
позивачем неправомірно застосований
tg
ф - 0,25, оскільки дане значення коефіцієнта
потужності в розрахунках надбавки за недостатнє оснащення електричної мережі
засобами компенсації реактивної потужності при визначенні плати за споживання реактивної
енергії є граничним відповідно до п. 8.8, 4.1.1 наказу Мінпаливенерго України №
19 від 17.01.2002 «Про затвердження методики обчислення плати за перетікання
реактивної енергії, та як значення нормативного коефіцієнта потужності, який
використовується для визначення обсягів споживання реактивної енергії при відсутності у
споживачів приладів обліку мав бути використаний tg ф
-0,8.
Крім цього,
представниками відповідача зазначено, що проектами будівництва та введення в
дію котелень відповідача, які здійснювалися у 1946-1994 роках не передбачено
встановлення компенсую чого устаткування на об'єктах та через збитковість
роботи підприємства також не мав змоги самостійно впроваджувати нові технології
та здійснювати установку компенсуючого обладнання.
Щодо
визначення перевитрат електроенергії за рахунок перевищення встановлених норм
питомих витрат електроенергії на відпуск теплоенергії, представниками
відповідача зазначено, що при визначенні вказаних перевитрат використовувалася плануємо норма 39,9 кВт
год/Гкал за загальними виробничими нормами відповідача на 2007 рік, що були
погоджені в Національному агентстві України з питань забезпечення ефективного
використання енергетичних ресурсів (НАЕР) 18.05.2007, однак за результатами
2007 року нормативна величина питомих витрат електроенергії склала 45,911 кВт
год/Гкал. Дане порушення обумовлене відмовою НАЕР у коригуванні
загальновиробничих норм на 2007 рік, оскільки погодження було направлене
відповідачем 18.02.2008 та як вважає НАЕР мало бути здійснено протягом
планового 2007 року, однак п. 7.12 Основних положень з нормування питомих
витрат паливно-енергетичних ресурсів у суспільному виробництві, затверджених
наказом Державного комітету України з енергозбереження № 112 від 22.10.2002
термін коригування не встановлений. Крім цього зростання фактичних питомих
витрат електроенергії у 2007 році відбулося через відсутність відпуску теплової
енергії підприємством відповідача з липня по жовтень 2007 року через примусове
відключення теплоджерел від мереж газопостачання тер управлінням Держінспекції
з енергозбереження по Дніпропетровській області та необхідністю в цей період
виконувати гідравлічні випробування для підготовки тепломереж до роботи в
опалювальний період, підтримувати статичний гідравлічний режим за допомогою
насосного обладнання.
Стосовно
постанови позивача № 18-5/3.22-39 від 29.05.2008, представниками відповідача
зазначено, що відповідачем не було допущено перевищення споживання води для
підживлення тепломереж понад нормативну величину, оскільки згідно СНиП
2.04.07-86 «Тепловіе сети» із змінами від 31.10.2001 № 206 розрахункові витрати
води на підживлення теплових мереж в закритих системах теплопостачання
приймаються 0,75% фактичного об'єму води в трубопроводах тепломереж і
приєднаних до них систем опалення та вентиляції споживачів, в той час, як
позивачем була застосована норма 0,25% фактичного об'єму води в трубопроводах
тепломереж відповідно до Правил технічної експлуатації теплових установок і
мереж, затверджених наказом Міністерства палива і енергетики України від
14.03.2007 № 71.
Крім цього,
вказані постанови про сплату підвищеної плати за нераціональне використання
газу та інших паливно-енергетичних ресурсів третьою особою складено з
посиланням на ч. 2 ст. 17 Закону України «Про енергозбереження» із змінами у
редакції Закону від 16.03.2007 № 760-У, які набрали чинності з 01.01.2008, тому
застосування позивачем до відповідача економічних санкцій за перевитрати
паливно-енергетичних ресурсів понад встановлені показники норм питомих витрат за 2007 рік у розмірі 200% вартості
перевитрачених ресурсів є незаконним, оскільки закони України зворотної дії не
мають.
Також
представниками відповідача зазначено, що оскільки ухвалою господарського суду
Дніпропетровської області від 07.04.2005 по справі № Б15/69/05 введено
мораторій на задоволення вимог кредиторів та зупинено виконання боржником
грошових зобов'язань, протягом дії мораторію до підприємства не застосовуються
санкції за невиконання грошових зобов'язань, отже нарахування на підприємство
штрафних санкцій є неправомірним.
Представником
третьої особи в судовому засіданні підтверджені виявлені в ході проведення
комплексної перевірки підприємства відповідача порушення та позовні вимоги
підтримані.
Заслухавши
пояснення сторін та перевіривши письмові докази у справі, суд вважає заявлені
позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних
підстав.
Так, в
судовому засіданні встановлено, що згідно акту територіального управління
Державної інспекції з енергозбереження по Дніпропетровській області від 25.03.2008 за № 18-5/3.21-21 комплексної
перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів ДП «Криворізька
теплоцентраль» на підприємстві виявлені перевитрати природного газу за рахунок
зниження ККД котлу - районна котельня № 4 котлоагрегат ПТВМ-30М ст.№2;
перевитрати теплоенергії за рахунок недодержання технологічної дисципліни
(незадовільний стан устаткування) - часткова відсутність теплоізоляції на
ділянках магістрального трубопроводу; перевитрати електричної енергії за
рахунок відхилення коефіцієнту
потужності мережі електропостачання від нормативного (граничного) значення tg ф - 0,25; перевитрати електроенергії за рахунок
перевищення норм питомих витрат електроенергії згідно до встановлених на
відпуск теплової енергії виробленої котельними.
За
результатами перевірки надано припис щодо усунення встановлених порушень в
сфері з енергозбереження; складені постанови про підвищену плату за перевитрати
паливно-енергетичних ресурсів.
Згідно
постанови про сплату підвищеної плати за нераціональне використання газу та
інших паливно-енергетичних ресурсів від 12.05.2008 за № 18-5/3.22-34 за
недотримання технологічної дисципліни, а саме: перевитрати теплоенергії за
рахунок систематичних прямих витрат, спричинених частковою відсутністю ізоляції
на тепломережі підприємства (дільниця ТК-801-ввод ТРП-28 Т2, дільниця
РК-3-ТК-1007Т1); перевитрати електроенергії за рахунок відхилення коефіцієнту
потужності мережі електропостачання від нормативного (граничного) значення tg ф - 0,25; перевитрати електроенергії за рахунок
перевищення фактичних питомих витрат електроенергії згідно до встановлених на
відпуск теплової енергії, виробленої котельними, в період з 01.01.2007 по
31.12.2007 до відповідача застосовані економічні заходи за нераціональне
(неефективне) використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 11835629,26
грн., відповідно до п. «е» ст. 11 та ст. 17 Закону України «Про
енергозбереження»; призначення платежу
визначено: «штрафні санкції за порушення законодавства з питань забезпечення
ефективного використання енергетичних ресурсів». Крім цього, в акті від
25.03.2008 за № 18-5/3.21-21 вказано, що за результатами перевірки встановлено
порушення - перевищення фактичного об'єму води на підживлення теплових мереж
підприємства до встановлених нормативів в перерахунку річного споживання за
результатами роботи в 2007 році - 32508,6 Гкал/рік (розділ 4) та за вказані
порушення постановою про сплату підвищеної плати за нераціональне використання
газу та інших паливно-енергетичних ресурсів від 29.05.2008 за №
18-5/3.22-39 до відповідача застосовані
економічні заходи за нераціональне (неефективне) використання
паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 11168654,61 грн.. При цьому в акті
перевірки від 25.03.2008 за № 18-5/3.21-21 вказано, що норма підживлення теплової
мережі розрахована підприємством згідно вимог СНіП 2.04.07-86 «Теплові мережі»
зі змінами та доповненнями від 31.10.2001 № 206.
Посилання
відповідача на порушення позивачем вимог діючого законодавства при встановленні
порушень на підприємстві та розрахунку підвищеної плати за нераціональне
використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів спростовуються
наступним.
Наказом
Мінпаливенерго України від 17.01.2002р. № 19, зареєстрованим в Міністерстві
юстиції від 01.02.2002р. за № 93/6381 ««Про затвердження Методики обчислення
плати за перетікання реактивної електроенергії» пунктом 1.1. цієї Методики
зазначено, що Методика орієнтована на ринкові відносини електропередавальних
організацій зі споживачами при державному економічному регулюванні цих відносин
за напрямками енергозбереження, підвищення якості електроенергії та надійності
електропостачання. Зменшення втрат активної електроенергії, зумовлених
перетіканням реактивних потужностей, є реальною експлуатаційною технологією
енергозбереження в електричних мережах.
Цім же
пунктом визначено, що ефективне економічне регулювання реактивних перетікань
потрібне також для забезпечення першочергових стандартних умов якості
електричної енергії, а саме рівнів напруги на межі балансової належності
електромереж електропередавальної організації та для зменшення аварійності
основного електрообладнання в енергосистемі та у споживачів електроенергії.
Пунктом 3.8. Методики визначено нормативну величину, до споживання реактивної
потужності, обмежену значенням граничного коефіцієнту потужності соs ф = 0,97
(tg ф = 0,25).
Також листом
Державної інспекції з енергозбереження від 23.03.09р. № 06/32-702 надається
роз'яснення, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України документ має силу
нормативного акту.
Постановою Національної
комісії з питань регулювання електроенергетики України № 28 від 31.07.96р.,
зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 2 серпня 1996р. за № 417/1442
«Про затвердження Правил користування електричною енергією», а саме п.1.1.
абзац - 31 Правил встановлено, що компенсація перетікань реактивної електричної
енергії це комплекс технологічних заходів, які виконуються споживачем та
спрямовані на забезпечення електромагнітної збалансованості його
електроустановок на межі балансової належності. Реактивна потужність - складова
повної потужності, яка залежно від параметрів, схеми та режиму роботи
електричної мережі спричиняє додаткові технологічні втрати активної енергії та
впливає на показники якості електричної енергії.
Відповідно
до п. 8 цих Правил, споживач електричної енергії зобов'язаний здійснювати компенсацію перетікань реактивної електричної
енергії з метою енергозбереження та
дотримання показників якості електричної енергії.
Отже, як
встановлено актом № 18-5/3.21-21 комплексної перевірки стану використання
паливно-енергетичних ресурсів від 25.03.2008, обладнання відповідача працювало
з порушенням діючої технології обумовленою вище приведеними нормативними
документами - без компенсуючих пристроїв, які є обов'язковими.
Незадовільний
стан устаткування обумовлений або непрацюючими компенсаторними установками, або
їх відсутністю.
Порушення
технологічної дисципліни, викликане незадовільним станом устаткування, згідно
постанови КМУ від 02.09.1993р. № 699 «Про заходи щодо ефективності використання
газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві» п. II
абз. 2, полягає у наступному, якщо перевитрати газу та інших
паливно-енергетичних ресурсів викликані недодержанням технологічної дисципліни
- споживач сплачує за річний обсяг перевитрат газу та інших
паливно-енергетичних ресурсів у двократному розмірі встановленої на них ціни.
Плата
вноситься відразу після обстеження підприємства Державною інспекцією з
енергозбереження.
Посилання
відповідача на те, що перевитрати паливно-енергетичних ресурсів викликані
технологічною недосконалістю процесів безпідставні, тому що, Наказом НКРЕ від
31.07.1996р. № 28 «Про затвердження Правил користування електричною енергією»,
зобов'язано споживачів здійснювати
компенсацію перетікань електричної енергії.
Отже
посилання відповідача на порушення з боку позивача вимог діючого законодавства
при застосуванні до нього подвійної плати за нераціональне використання газу та
інших паливно-енергетичних ресурсів є безпідставним.
Наказом
Міністерства Палива та енергетики України від 14.02.2007 № 71, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 05.03.2007 за № 197/13463 «Про затвердження
Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж» п. 6.3.76
«Середньорічний витік теплоносія з водяних теплових мереж не повинен
перевищувати 0,25% на годину від середньорічного обсягу води в тепловій мережі
і приєднаних до неї системах теплоспоживання незалежно від схем їхнього
приєднання (за винятком гарячого водопостачання, приєднаних через
водопідігрівники)».
Посилання
відповідача на СНІП - 2.04.07-86 зі зміною 1, затвердженою наказом Держбуду
України від 31.10.2001р. № 206 і введену в дію з 01.11.2001р. не вірно, тому що
СНІП - «строительные нормы и правила» призначені і повинні враховуватись при
проектуванні теплових мереж.
Факти
перевитрат щодо встановлених норм та розрахунки даних перевитрат встановлені на
підставі затверджених загально виробничих норм питомих витрат паливно-
енергетичних ресурсів на 2007 рік, погоджених Першим заступником голови НАЕР -
ОСОБА_5від 18.05.2007р. та затверджених директором департаменту з питань
електроенергетики Мінпаливоенерго України від 15.06.2007р.ОСОБА_6, відповідно
до Наказу Державного комітету України з енергозбереження (НАЕР) від
22.10.2002р. № 112, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.11.2002р.
№ 878/7166 "Про затвердження основних положень з нормування питомих витрат
паливно-енергетичних ресурсів у суспільному виробництві" та форми
статистичної звітності 11- МТП "Звіт про результати фактичного
використання палива, теплоенергії та електроенергії" за 2007 рік.
Посилання
підприємства на зростання питомих витрат електричної енергії на виробництво
теплоенергії внаслідок зменшення її відпуску є необґрунтованим , оскільки у
цьому випадку відповідно до п.7.12. Основних положень з нормування питомих
витрат паливно-енергетичних ресурсів у суспільному виробництві, Наказу
Державного комітету України з енергозбереження (НАЕР) від 22.10.2002р. № 112,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.11.2002р. № 878/7166, передбачено
коригування встановлених норм , що підприємством зроблено не було.
Що
стосується пояснень позивача про недопущення застосування до підприємства
штрафних санкцій через введення господарським судом Дніпропетровської області
мораторію на задоволення вимог
кредиторів, суд вважає їх необґрунтованими з наступних підстав.
Відповідно
до Закону України «Про енергозбереження» цей Закон визначає правові,
економічні, соціальні та екологічні основи енергозбереження для всіх
підприємств, об'єднань та організацій, розташованих на території України, а
також для громадян» (ст.11) економічні заходи для забезпечення енергозбереження
передбачають: е) введення плати за нераціональне використання
паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін та тарифів
залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат, встановлених
стандартами; є) застосування економічних санкцій за марнотратне витрачання
палива та енергії внаслідок безгосподарної або некомпетентної діяльності
працюючих.
Постановою Кабінету
Міністрів України від 2 вересня 1993 р. N 699 «Про заходи щодо ефективного
використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному
господарстві» за перевитрати газу та інших паливно-енергетичних ресурсів
внаслідок неефективного його використання, виявлені органами Державної
інспекції з енергозбереження, сплачується підвищена плата. Якщо перевитрати
газу та інших паливно-енергетичних ресурсів викликані недодержанням
технологічної дисципліни (незадовільний стан устаткування, відсутність або
недотримання роботи устаткування за режимними або технологічними картками,
відсутність теплоутилізаційного устаткування, систем автоматики), споживач
сплачує за річний обсяг перевитрат газу та інших паливно-енергетичних ресурсів
у двократному розмірі встановленої на них ціни. Плата вноситься одразу після
обстеження підприємства Державною інспекцією з енергозбереження.
Відповідно
до ст. 26 Закону України «Про енергозбереження» Державний контроль у сфері
енергозбереження здійснюється Державною інспекцією з енергозбереження згідно з
порядком, встановленим Кабінетом Міністрів України.
Державному
контролю підлягає енергетичне господарство, що включає всі підприємства і
установи по отриманню, переробці, перетворенню, транспортуванню, зберіганню,
обліку та використанню паливно-енергетичних ресурсів, розміщених на території
України, окремі споруди та інженерні об'єкти інших підприємств і установ, які
використовуються для зазначених цілей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2000 р. N 1039 «Питання
Державної інспекції з енергозбереження», встановлено, що Державна інспекція з енергозбереження є
урядовим органом державного управління, що діє у складі НАЕР і йому
підпорядковується; виконує відповідно до законодавства контрольно-наглядові функції
щодо використання паливно-енергетичних ресурсів та проводить державну
експертизу об'єктів підприємств, установ та організацій незалежно від форми
власності, проводить перевірку та видає висновки щодо відповідності приладів
обліку і регулювання, систем комплексного вимірювання і обліку споживання
зазначених ресурсів вимогам стандартів, проектних рішень та виданих нею
технічних умов.
Відповідно до Положення про територіальне управління Державної інспекції
з енергозбереження по Дніпропетровській області, затвердженого наказом
Державної інспекції з енергозбереження № 121 від 08.10.2007, територіальне
управління Державної інспекції з енергозбереження по Дніпропетровській області
є структурною одиницею урядового органу державного управління - Державної інспекції
з енергозбереження; здійснює, в тому числі, державний контроль у сфері
енергозбереження; виконує відповідно до законодавства контрольно-наглядові
функції щодо використання паливно-енергетичних ресурсів.
Як
встановлено в судовому засіданні та підтверджено відповідними письмовими
доказами, державним інспектором територіального управління Державної інспекції
з енергозбереження по Дніпропетровській області 25 березня 2008 року при
проведенні комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів на
ДП «Криворізька теплоцентраль» виявлено перевитрати природного газу, теплової
та електричної енергії за рахунок недодержання технологічної дисципліни, чим
було порушено вимоги п. «е» ст. 11 Закону України «Про енергозбереження»,
Постанови Кабінету Міністрів України № 699 від 02.09.1993 «Про заходи щодо
ефективного використання газу та інших ресурсів в народному господарстві».
Відповідно
до ст. 11 п. «е» Закону України «Про енергозбереження» по результатам перевірки
до даного підприємства застосовано постанови про застосування підвищеної плати
за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів №
18-5/3.22-34 від 12.05.2008 року та № 18-5/3.22-39 від 29.05.2008 року на
загальну суму 23 004 283,87 грн. Підставою є Постанова КМУ № 699 від 02.09.1993
«Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних
ресурсів в народному господарстві».
Постановою Кабінету Міністрів України від
29 червня 2000 р. N 1039 «Питання Державної інспекції з енергозбереження», встановлено,
що Державна інспекція з енергозбереження є
урядовим органом державного управління, що діє у складі НАЕР і йому
підпорядковується; виконує відповідно до законодавства контрольно-наглядові
функції щодо використання паливно-енергетичних ресурсів та проводить державну
експертизу об'єктів підприємств, установ та організацій незалежно від форми
власності, проводить перевірку та видає висновки щодо відповідності приладів
обліку і регулювання, систем комплексного вимірювання і обліку споживання зазначених
ресурсів вимогам стандартів, проектних рішень та виданих нею технічних умов.
Застосування адміністративно-господарської
санкції, на яку посилається позивач, тобто застосування штрафних санкцій,
встановлено п.п. є) ст. 11 Закону України «Про енергозбереження» (застосування
економічних санкцій за марнотратне витрачання палива та енергії внаслідок
безгосподарної або некомпетентної діяльності працюючих), яку до відповідача
застосовано не було.
Відповідно
до ст. 19 Конституції України орган державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У
відповідності до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується
принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи
місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише
на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
Враховуючи викладені вище обставини, суд
вважає заявлені позивачем вимоги такими, що відповідають діючому законодавству
та відповідно підлягають задоволенню у повному обсязі.
Застосування
адміністративно-господарської санкції, на яку посилається відповідач, встановлено
іншою нормою Закону, а саме п.п. є) Закону України «Про енергозбереження»
(застосування економічних санкцій за марнотратне витрачання палива та енергії
внаслідок безгосподарної або некомпетентної діяльності працюючих). Тобто дія
ст. 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання
його банкрутом» у даному випадку застосована бути не може, оскільки економічні
заходи, застосовані до позивача Постановою № 18-5/3.22-53 від 30.07.2008 не є
неустойкою та іншими штрафними санкціями за невиконання чи неналежне виконання
грошових зобов'язань.
Відповідно
до ст. 19 Конституції України орган державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У
відповідності до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується
принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи
місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише
на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
Враховуючи викладені вище обставини, суд вважає заявлені позивачем
вимоги такими, що відповідають діючому законодавству та відповідно підлягають
задоволенню у повному обсязі.
На підставі
викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 70, 86, 94, 160-162, 163, 167, 186,
254 КАС України, суд -
П
О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги заступника прокурора Дніпропетровської області в
інтересах Державної інспекції з енергозбереження до Державного підприємства
«Криворізька теплоцентраль», третя особа: територіальне управління Державної
інспекції з Енергозбереження по Дніпропетровській області про стягнення
заборгованості у розмірі 23 004 283,87 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Криворізька теплоцентраль» (ЄДРПОУ
00130850, р/р 26009301141268 у філії Центрально-Міського відділення
«Промінвестбанк» МФО 305493, адреса: 50014 м. Кривий Ріг, вул. Електрична, 1) в
доход Державного бюджету України підвищену плату за нераціональне використання
газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в розмірі 23 004 283,87 грн.
(двадцять три мільйони чотири тисячі двісті вісімдесят три) грн. 87 коп., код
бюджетної класифікації 21081200, на розрахунковий рахунок № 31218202700022 в
УДКУ Жовтневого району м. Кривого Рогу, МФО 805012, код ЄДРПОУ 24237505.
На постанову
протягом десяти днів з дня її складення у повному обсязі до Дніпропетровського
апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний
адміністративний суд може бути подано заяву про її апеляційне оскарження, а
протягом двадцяти днів після подання заяви - апеляційна скарга на постанову
суду.
Апеляційна
скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження, у разі її подання протягом десяти днів з дня складання постанови у
повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано,
а у разі її подання - після закінчення строку на подання апеляційної скарги. У
разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не буде скасовано, набирає
законної сили після закінчення розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст постанови викладений 27.05.2009.
Суддя
С.В.Чабаненко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2009 |
Оприлюднено | 07.09.2009 |
Номер документу | 4529542 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні