ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 2а-8209/08/1370
11
березня 2009 року м. Львів
Львівський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Сакалоша В.М.
суддів: Потабенко В.А.
Гулика А.Г.
при
секретарі судового засідання
Ганачівська Л.Ю.
За
участю представників сторін:
від
позивача: ОСОБА_1
від
відповідача 1: ОСОБА_2
від
відповідача 2: ОСОБА_3.
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з
обмеженою відповідальністю «Рес Леополі» до Львівської митниці Державної митної
служби України, Державної податкової адміністрації України у Львівській області
про визнання незаконними дій Львівської митниці Державної митної служби України
та зобов'язання до вчинення дій,-
в с т а н о в и в :
Позов заявлено Товариством з
обмеженою відповідальністю «Рес Леополі» до Львівської митниці Державної митної
служби України про визнання незаконними дій Львівської митниці Державної митної
служби України та зобов'язання до вчинення дій.
Ухвалою суду від 27 листопада 2008
року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє
судове засідання у справі.
Ухвалою суду від 26.12.2008 року
закінчено підготовче провадження у справі, призначено справу до судового
розгляду і залучено до участі у справі в якості другого відповідача Державну
податкову адміністрацію України у Львівській області.
В судовому засіданні 25.02.09 року
судом задоволено клопотання Державної податкової адміністрації України у
Львівській області та призначено колегіальний розгляд справи у складі трьох
суддів: головуючий - Сакалош В.М., суддів Потабенко В.А. та Гулика А.Г.
Представник позивача свої вимоги
підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві та заявах про
уточнення позовних вимог у справі № 2а-8209/08 відповідно до яких просить суд
визнати незаконними дії Державної податкової адміністрації у Львівській області
та Львівської митниці Державної митної служби України по митному оформленню
вантажу: шкіряного напівфабрикату хромового дублення із шкур ВРХ «Вет-Блу» 4
сорту та напівшкіри хромової для верху взуття із шкур ВРХ оброблена (CRUST) 4
сорту поданого до митного оформлення ТзОВ «Рес-Леополі» згідно ВМД №
209000005/8/015260, № 209000005/8/017480, № 209000005/8/017478, №
209000005/8/017431, № 209000005/8/018723, № 209000005/8/018741 із застосуванням
процедур, передбачених спільним Наказом Держмитслужби України та ДПА України
від 12.07.2004 р. № 512/387 «Про затвердження порядку взаємодії митних та
податкових органів при здійсненні державного контролю за експортом окремих
видів товарів суб'єктами ЗЕД” стягнути з державної податкової адміністрації у
Львівській області та Львівської митниці Державної митної служби України на
користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Рес Леополі» 2 695 грн.
завданої шкоди.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим,
що Львівською митницею порушено вимоги п. 3.2 Порядку взаємодії митних і
податкових органів при здійсненні державного контролю за експортом окремих
видів товарів суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності діяльності,
затвердженого наказом Держмитслужби України та ДПА України від 12 липня 2004
року № 512/387, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2004
року за № 911/9510 і здійснено митне оформлення вантажу із застосуванням
процедур передбачених наказом № 512/387 від 12.07.2004 р.
Відповідач 1 - Львівська митниця
Державної митної служби України проти заявлених позовних вимог заперечує
повністю з підстав, викладених у Запереченні на позовну заяву та Додаткових
запереченнях на позовну заяву. Зокрема відповідач 1 вказує на те, що відповідно
до ст. 28, 45 Митного кодексу України митні органи України взаємодіють з
органами виконавчої влади в межах повноважень, встановлених цим кодексом і
питання залучення працівників податкових органів до спільних оглядів товарів
регулюється наказами Держмитслужби та ДПА України № 512/387 від 12.07.2004 року
«Про затвердження Порядку «Про затвердження порядку взаємодії митних та
податкових органів при здійсненні державного контролю за експортом окремих
видів товарів суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності», наказом Держмитслужби
від 30 березня 2007 року № 275 «Про затвердження Порядку застосування
автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю
та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації та
внесення змін до деяких наказів Держмитслужби України.
Також, відповідач 1 покликається на
п. 3.1 Порядку відповідно до якого, державні податкові адміністрації в
Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють
аналіз отриманої інформації та приймають рішення про необхідність та
доцільність проведення спільних з митними органами координованих дій з контролю
за конкретною експортною операцією (митним оформленням партії товарів,
задекларованої за окремими ВМД).
В судому засіданні 04.03.09 року
проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Постанову в цілому
складено та підписано 05.03.2009 року.
Судом було досліджено письмові
докази, які наявні в матеріалах справи (довідка про включення до ЄДРПОУ «Рес
Леополі», копії вантажно-митних декларацій, контракт купівлі-продажу № 2/07 від 21.07.2008 року,
Договір № 2 купівлі-продажу від 21.07.2008 року, Договору № 6 купівлі-продажу
від 21.07.2008 року, Договору № 7 купівлі-продажу від 21.07.2008 року, Висновок
№ 14-2007р. від 08.12.2008 року про дослідження зразків товарів, що
декларуються як: «напівшкіра хромова для верху взуття із шкір ВРХ оброблена,
«CRUST» IV сорт..» та «Шкіряний напівфабрикат хромового дублення із шкір ВРХ,
не лицевий спилок без подальшої обробки, «Вет-Блу» Львівської служби з експертного
забезпечення митних органів).
Розглянувши матеріали справи,
заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши докази, які
мають значення для справи, суд виходив з наступного.
Товариство з обмеженою
відповідальністю «Рес Леополі» зареєстровано виконавчим комітетом Львівської
міської ради 05.06.2007 року за № 14151020000017644, код ЄДРПОУ 35186502.
21 липня 2008 року між Товариством з
обмеженою відповідальністю «Рес Леополі» та фірмою «Conceria PEGASO S.р.А.»
(Італія) укладено Контракт купівлі-продажу № 2/07 у відповідності до якого
Позивач зобов'язався поставити у власність фірми «Conceria PEGASO S.р.А.»
шкіряний напівфабрикат хромового дублення із шкур ВРХ «ВЕТ БЛУ» та шкіру
хромову для верху взуття із шкур ВРХ (CRUST) на загальну суму 7 220 000 доларів
США.
На виконання умов зазначеного
контракту. ТзОВ «Рес Леополі» в період з 21 липня 2008 року по листопад 2008
року було придбано у виробника шкіри ВАТ «Шкіряник» (Івано-Франківська обл..,
м. Болехів) та поставлено на адресу фірми ««Conceria PEGASO S.р.А.»
напівфабрикат хромового дублення із шкур ВРХ «ВЕТ БЛУ» та шкіру хромову для
верху взуття із шкур ВРХ (CRUST) на загальну суму 1 195 616 доларів США.
У відділ митного оформлення № 2
Львівської митниці Державної митної служби подано партію вантажу для здійснення
процедури митного контролю та оформлення товару в режимі експорту, а саме:
- шкіряного напівфабрикату хромового
дублення із шкур ВРХ «ВЕТ БЛУ» 4 сорту в кількості 754 шт. та напівшкіри
хромової для верху взуття із шкур ВРХ оброблена (CRUST) 4 сорт в кількості 1320
шт. згідно ВМД довідковий № 15 (а/м АТ 5663АН/07809ІВ);
- напівшкіри хромової для верху
взуття із шкур ВРХ, оброблена (CRUST) 4 сорт в кількості 2314 шт. та шкіряного
напівфабрикату хромового дублення із шкур ВРХ спілок, без подальшої обробки,
«ВЕТ-БЛУ» в кількості 2276 штзгідно ВМД довідковий № 16 (а/м АТ
8633АС/АТ56225ХХ).
Львівською митницею державної митної
служби України розпочато митне оформлення зазначеного вантажу із застосуванням
процедур, передбачених спільним наказом Держмитслужби України та ДПА України
від 12.07.2004 року № 512/387 «Про затвердження Порядку взаємодії митних та
податкових органів при здійсненні державного контролю за експортом окремих
видів товарів суб'єктами ЗЕД”. Станом на момент розгляду справи вантаж
перебуває на митній території України.
Позивач вважає дії Львівської митниці
Державної митної служби України незаконними та такими, що грубо порушують його
права як суб'єкта зовнішньоекономічних відносин виходячи. Свої вимоги
обґрунтовує тим, що згідно ст.. 78 Митного кодексу України митне оформлення
здійснюється митним органом, як правило, впродовж однієї доби з часу
пред'явлення товарів і транспортних засобів, що підлягають митному оформленню,
подання митної декларації та всіх необхідних
документів і відомостей. Митне оформлення вважається завершеним після
виконання митним органом процедур, визначених ним на підставі цього Кодексу,
відповідно до заявленого митного режиму.
Львівська митниця розпочала митне
оформлення поданого ТзОВ «Рес Леополі» у відділ митного оформлення № 2
Львівської митниці для здійснення
процедури митного контролю та оформлення
товару в режимі експорту партію вантажу враховуючи листи ДПА у
Львівській області із застосуванням процедур передбачених Порядком взаємодії
митних та податкових органів при здійсненні державного контролю за експортом
окремих видів товарів суб'єктами ЗЕД.
З метою визначення сортності товару,
що експортувався, ДПА у Львівській області вимагало проведення експертиз.
Після отримання висновків проведеної
експертизи зразків товаруу Львівській службі з експертного забезпечення митних органів та висовків відділу контролю
митної вартості та номенклатури встановлено, що товар № 2 «Шкіряний
напівфабрикат хромового дублення із шкір ВРХ спилок, без подальшої обробки,
«Вет-Блу» - 227 шт.»задекларовано за кодом згідно УКТЗЕД 4104195100 відповідає
коду товару 4104191000. У зв'язку із
зміною коду товару посадовими особами ВМО № 2 Львівської митниці виписано
картки відмови від 26.11.2008 року № 209000005/2008/000795,
209000005/2008/000796, а представником
ТзОВ “Рес Леополі» подано нові ВМД від 26.11.08 р. № 209000005/8/017478,
209000005/8/017480.
Відповідач 2 - ДПА України у
Львівській області щодо заявлених позовних вимог
заперечила з підстав, викладених у Поясненні на позов, зокрема стверджує про
те, що до компетенції органів державної податкової служби п. 3.4 та п.п. 3.2.1
Наказу № 512/387 віднесено «здійснення огляду товарів з обов'язковим складанням
акта про проведення митного огляду товарів, що переміщуються за ВМД”.
Згідно ст.. 28 та 45 Митного кодексу
України митні органи взаємодіють з органами виконавчої влади в межах
повноважень, встановлених цим кодексом та законами України.
Спільними наказами Держмитслужби України та ДПА України від 12
липня 2004 року № 512/387 «Про затвердження Порядку взаємодії митних і
податкових органів при здійсненні державного контролю за експортом окремих
видів товарів суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності”, зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 23 липня 2004 року за № 911/9510, наказом
Держмитслужби від 30 березня 2007 року № 275 «Про затвердження Порядку
застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час
митного контролю та митного оформлення
товарів із застосуванням вантажної митної декларації та внесення змін до
деяких наказів Держмитслужби України.
Відповідно до п. 3.1 Порядку державні
податкові адміністрації в Автономній
Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють аналіз
отриманої інформації та приймають рішення про необхідність та доцільність
проведення спільних з митними органами координованих дій з контролю за
конкретною експортною операцією (митним оформленням партії товарів,
задекларованої за окремими ВМД). Вказаним нормативно-правовим актом визначено,
що рішення про необхідність та доцільність проведення спільних з митними
органами координованих дій з контролю за конкретною експортною операцією
приймає податкова адміністрація.
Зазначений Порядок взаємодії митних і
податкових органів при здійсненні державного контролю за експортом окремих
видів товарів суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності застосовується у разі,
якщо експортна операція (партія товарів за окремо взятими ВМД) підпадає хоча б
під один Критерій ризику.
Львівською митницею здійснювались
митні процедури відповідно до Порядку у зв'язку з отриманням відповідної
інформації органу ДПА у Львівській області, надісланої згідно п. 3.1 Порядку.
Проте, відповідачем - 2 не надано суду жодного Критерію ризику, під який
підпадала б партія товарів, направлено до Львівської митниці для проведення
митних процедур, а відтак не доведено підстав для застосування Спільних наказів
Держмитслужби України та ДПА України від 12 липня 2004 року № 512/387 «Про
затвердження Порядку взаємодії митних і податкових органів при здійсненні
державного контролю за експортом окремих видів товарів суб'єктами
зовнішньоекономічної діяльності”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2004
року за № 911/9510, наказом Держмитслужби від 30 березня 2007 року № 275 «Про
затвердження Порядку застосування автоматизованої системи аналізу та управління
ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної
декларації та внесення змін до деяких наказів Держмитслужби України.
За таких обставин, адміністративний
суд вважає, що позовні вимоги підставні і обґрунтовані, а тому адміністративний
позов належить задовольнити.
Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, ч.3, 4
ст. 121, 160-163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Дії Державної податкової
адміністрації у Львівській області про необхідність організації взаємодії
податкових та митних органів при здійсненні митного контролю та митного
оформлення вантажу ТзОВ «Рес Леополі» шкіряного напівфабрикату хромового
дублення із шкур ВРХ «Вет-Блу» 4 сорту та напівшкіри хромової для верху взуття
із шкур ВРХ оброблена (CRUST) 4 сорту поданого до митного оформлення ТзОВ
«Рес-Леополі» згідно ВМД № 209000005/8/015260, № 209000005/8/017480, №
209000005/8/017478, № 209000005/8/017431, № 209000005/8/018723, №
209000005/8/018741 на підставі спільного Наказу
Держмитслужби України та ДПА України від 12.07.2004 р. № 512/387 «Про
затвердження порядку взаємодії митних та податкових органів при здійсненні
державного контролю за експортом окремих видів товарів суб'єктами ЗЕД” визнати неправомірними.
3. Стягнути з Державного бюджету
України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Рес Леополі»
(79005, м. Львів, вул. Саксаганського, 14/3, код ЄДРПОУ 35186502) 2695 грн.
завданої шкоди.
В задоволенні решти позовних вимог
відмовити.
Копії постанови надіслати сторонам,
державному реєстратору - Департаменту економічної політики та ресурсів
Львівської міської Ради.
Постанова набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим
Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим
Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі
подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк
апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не
набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження та
апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції
через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої
інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна
скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів
після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути
подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий
суддя В.Сакалош
Судді: Потабенко
В.А.
Гулик
А.Г.
ЛЬВІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Львів, вул. Чоловського, 2
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
вступна і резолютивна частина
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 2а-8209/08/1370
11
березня 2009 року м. Львів
Львівський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Сакалоша В.М.
суддів: Потабенко В.А.
Гулика А.Г.
при
секретарі судового засідання
Ганачівська Л.Ю.
За
участю представників сторін:
від
позивача: ОСОБА_1
від
відповідача: ОСОБА_4.,
ОСОБА_2
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з
обмеженою відповідальністю «Рес Леополі» до Львівської митниці Державної митної
служби України, Державної податкової адміністрації України у Львівській області
про визнання незаконними дій Львівської митниці Державної митної служби України
та зобов'язання до вчинення дій,-
в с т а н о в и в :
Позов заявлено Товариством з
обмеженою відповідальністю «Рес Леополі» до Львівської митниці Державної митної
служби України про визнання незаконними дій Львівської митниці Державної митної
служби України та зобов'язання до вчинення дій.
При розгляді справи суд вважає за
необхідне у відповідності до вимог ч. 3 ст. 160 КАС України відкласти складання
повного тексту постанови суду до п'яти днів з дня закінчення розгляду справи,
проголосивши вступну та резолютивну частину постанови. З повним текстом
постанови сторони можуть ознайомитися або отримати його після 15 березня 2009
року.
Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, ч.3, 4
ст. 121, 160-163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Дії Державної податкової
адміністрації у Львівській області про необхідність організації взаємодії
податкових та митних органів при здійсненні митного контролю та митного
оформлення вантажу ТзОВ «Рес Леополі» шкіряного напівфабрикату хромового
дублення із шкур ВРХ «Вет-Блу» 4 сорту та напівшкіри хромової для верху взуття
із шкур ВРХ оброблена (CRUST) 4 сорту поданого до митного оформлення ТзОВ
«Рес-Леополі» згідно ВМД № 209000005/8/015260, № 209000005/8/017480, №
209000005/8/017478, № 209000005/8/017431, № 209000005/8/018723, №
209000005/8/018741 на підставі спільного Наказу
Держмитслужби України та ДПА України від 12.07.2004 р. № 512/387 «Про
затвердження порядку взаємодії митних та податкових органів при здійсненні
державного контролю за експортом окремих видів товарів суб'єктами ЗЕД” визнати неправомірними.
3. Стягнути з Державного бюджету
України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Рес Леополі»
(79005, м. Львів, вул. Саксаганського, 14/3, код ЄДРПОУ 35186502) 2695 грн.
завданої шкоди.
В задоволенні решти позовних вимог
відмовити.
Заява про апеляційне оскарження
постанови суду подається
протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови
у повному обсязі - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на
постанову суду подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та
апеляційна скарга подаються апеляційному суду через Львівський окружний
адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається до суду
апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку передбаченому ст.
254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий
суддя В.Сакалош
Судді: Потабенко
В.А.
Гулик
А.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2009 |
Оприлюднено | 07.09.2009 |
Номер документу | 4529939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні