Постанова
від 08.12.2008 по справі 2-а-1012/08
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                               

 

 

ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ

СУД  ===============================================================                                                

Справа № 2-а-1012/08                                           

                                                                                                                   

П О С Т А Н О В А

  Іменем України

                                          

08

грудня 2008 року          м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний

суд в складі:                                                                                                                                    

головуючого

судді Мишенка В.В.

при

секретарі Дубовій Ю.С.

за

участю представника позивача - Плахтій Л.В. за довіреністю,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної

податкової інспекції у Маньківському районі Черкаської області до селянського

(фермерського) господарства Пащенка, про стягнення активів в рахунок погашення

податкового боргу,

В

С Т А Н О В И В:

Звернувшись до суду державна

податкова інспекція у Маньківському районі просить стягнути з відповідача в

доход бюджету через державну податкову інспекцію в Маньківському районі

33476,31 грн. податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб.

Свій позов

позивач обґрунтовує тим, що проведеною державною податковою інспекцією у

Маньківському районі 10.11.2006 року позаплановою виїзною перевіркою

правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з

доходів фізичних осіб селянськими в Смілянській ОДПІ на предмет своєчасності

сплати суб'єктами підприємницької діяльності обов'язкових платежів до бюджету,

сум податку з доходів фізичних осіб селянським (фермерським)  господарством Пащенка за період з 01.11.2003

року по 31.10.2006 року. На підставі наданих для перевірки даних за 2004-2006

роки встановлено, що  сальдо по податку з

доходів фізичних осіб станом на 31.10.2006 року становить 26422,15 грн.

Розрахунок суми нарахованого, виплаченого податку з доходів фізичних осіб,

заборгованості по ньому станом на 31.10.2006 року в сумі 26422,15 ( в т.ч.

140,44 грн. податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати; 26281,71 грн.

податок на доходи фізичних осіб за оренду земельних паїв. Відповідно до довідки

встановлення заборгованості по податку з доходів фізичних осіб станом на

01.09.2008 року відомості про перерахування податку до бюджету звірено з даними

обліку податкового органу (з випискою ф - 15) та встановлено, що в продовж

листопада - грудня 2006 року борг по податку з доходів фізичних осіб за оренду

земельних паїв частково погашений в сумі 6238,84 грн. Згідно розрахунку

заборгованості по податку з доходів фізичних осіб СФГ Пащенка, проведеного

Кислинським сільським головою та засвідченого підписом керівника СФГ Пащенка,

залишок несплаченого до бюджету податку з доходів фізичних осіб за 2007-2008

роки складає 13293,00 грн. Таким чином, загальна сума боргу по податку з

доходів фізичних осіб станом на 01.09.2008 року становить 33476,31 грн.

У судовому засіданні представник

позивача зменшив суму позовних вимог, та просив суд стягнути з відповідача

31176,31 грн., представник відповідача в засідання не прибув, а тому на

підставі ст.ст. 71, 128 КАС України справу вирішено за наявними в ній доказами.

Судом встановлено, що селянське

(фермерське) господарство Пащенка зареєстровано Маньківською районною державною

адміністрацією 06.12.2000 року. На облік як платник податків у Маньківському

відділенні Уманської ОДПІ (правонаступником якого є ДПІ у Маньківському районі

) селянське (фермерське) господарство Пащенка взято 12.12.2000 року, що

підтверджується довідкою ДПІ у Маньківському районі від 29.10.2008 року №

7748\29.

Проведеною

державною податковою інспекцією у Маньківському районі 10.11.2006 року

позаплановою виїзною перевіркою правильності обчислення та своєчасності

внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб селянськими в

Смілянській ОДПІ на предмет своєчасності сплати суб'єктами підприємницької

діяльності обов'язкових платежів до бюджету, сум податку з доходів фізичних

осіб селянським ( фермерським ) 

господарством Пащенка за період з 01.11.2003 року по 31.10.2006 року. На

підставі наданих для перевірки даних за 2004-2006 роки встановлено, що  сальдо по податку з доходів фізичних осіб

станом на 31.10.2006 року становить 26422,15 грн. Розрахунок суми нарахованого,

виплаченого податку з доходів фізичних осіб, заборгованості по ньому станом на

31.10.2006 року в сумі 26422,15 (в т.ч. 140,44 грн. податок на доходи фізичних

осіб із заробітної плати; 26281,71 грн. податок на доходи фізичних осіб за

оренду земельних паїв. Відповідно до довідки встановлення заборгованості по

податку з доходів фізичних осіб станом на 01.09.2008 року відомості про

перерахування податку до бюджету звірено з даними обліку податкового органу (з

випискою ф - 15) та встановлено, що в продовж листопада - грудня 2006 року борг

по податку з доходів фізичних осіб за оренду земельних паїв частково погашений

в сумі 6238,84 грн. Згідно розрахунку заборгованості по податку з доходів

фізичних осіб СФГ Пащенка, проведеного Кислинським сільським головою та

засвідченого підписом керівника СФГ Пащенка, залишок несплаченого до бюджету

податку з доходів фізичних осіб за 2007-2008 роки складає 13293,00 грн. Таким

чином, загальна сума боргу по податку з доходів фізичних осіб станом на

01.09.2008 року становить 33476,31 грн. В зв'язку частковою сплатою

відповідачем заборгованості з податкового боргу в сумі 2300 грн., загальна сума

податкового боргу СФГ Пащенка з податку 

на доходи фізичних осіб перед державною податковою інспекцією в

Маньківському районі Черкаської області станом на 20.11.08 р. становить 31176,

31 грн.

Відповідно

до підпунктів 5.2.1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України № 2181 «Про

порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане

контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону,

вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового

повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. У

разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму

податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить

законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції,

встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до

контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яке подається у

письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами,

які платник податків вважає за потрібне надати.

Контролюючий

орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом

двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його

адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі

коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або

часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися

протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з

повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному

повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого

рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку

оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.

Відповідно

до підпунктів 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового

зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти

календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку,

передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання

податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган

самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не

пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків

зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки,

визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом

тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке

нарахування. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за

підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в"підпункту

4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану

суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня

отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку

такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно

до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення

його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники

податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій

кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення

боргу.

Відповідно

до пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена

сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки,

визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 1.3

статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків

перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що податковий

борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних

санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене

в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк,

а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно

до пункту 1.2 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове

зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або

державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки,

визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно

до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу

не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків

та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми

податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а

за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.

Відповідно

до положень пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в

Україні» фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені

(застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються

платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами

державної податкової служби.

Відповідно

до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового

зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти

календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку,

передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання

податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган

самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не

пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків

зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки,

визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом

тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке

нарахування.

У строк,

встановлений підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами» Відповідач податкове зобов'язання, визначене рішеннями про застосування

фінансових санкцій самостійно не сплатив. В адміністративному порядку зазначені

вище рішення про застосування фінансових санкцій Відповідач не оскаржував.

Відповідно

до пункту 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»

державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у

містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів

позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод

недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими

угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом

підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними

цільовими фондами за рахунок їх майна.

Враховуючи,

що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені

певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими

засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені

обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про

обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують

обставини, на які позивач посилається та їх обґрунтування.

Відповідно

до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори

в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно ст. 6

Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють

свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до

законів України.

Статтею 19

Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого

самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах

повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положенням

частини 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у

справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних

повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на

підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та

законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це

повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що

мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо

(неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу

рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8)

пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими

несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на

досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на

участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного

строку.

Відповідно

до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України,

розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах

змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні

перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного

судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини,

на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином,

виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного

законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в

позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають

задоволенню.

Відповідно

до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах,

в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи

юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не

стягуються.

Керуючись Законом України Закону

України № 2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами», 

ст.ст.11,14,70,71,89,94,159 - 163 КАС України, суд

 

П

О С Т А Н О В И В :

Позов державної податкової інспекції

у Маньківському районі Черкаської області до селянського (фермерського)

господарства Пащенка, задовольнити.

Стягнути з селянського (фермерського)

господарства Пащенка: Черкаська область, Маньківський район, с. Кислин, вул.

Набережна (р\р. 26049051501714 Черкаська філія ГРУ ЗАТ «Приватбанк» код ЄДРПОУ

- 31269532) в доход бюджету через державну податкову інспекцію в Маньківському

районі: Черкаська область, смт. Маньківка, вул. Шевченка, 26 (р\р.

35210001004509 управління держказначейства України МФО 854018 код ЄДРПОУ -

34026314) станом на 20.11.2008 року - 31176,31 грн.

Постанова набирає законної сили

після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної

скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання

апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після

закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в

апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через

Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 - денний строк з

дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після

цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з 

подачею   копій відповідно до

кількості осіб, які беруть участь у справі.

 

 

 

Суддя                                                                                                                        

В.В.Мишенко                                             

 

 

 

Повний текст постанови

виготовлений 15 грудня 2008 року.

 

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2008
Оприлюднено07.09.2009
Номер документу4529977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1012/08

Постанова від 08.12.2008

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко В.В.

Ухвала від 29.12.2008

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Мальована В.В.

Постанова від 12.01.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук В.Д.

Постанова від 21.08.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Постанова від 25.09.2008

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова О.Г.

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Каланчацький районний суд Херсонської області

Прудка Л.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні