Постанова
від 18.06.2015 по справі 821/1272/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/1272/15-а 11 год. 59 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Гомельчука С.В.,

при секретарі: Корнієнко Я.В.,

за участю: представника позивача - Сафонової Р.В.,

представників відповідача - Пєвіцина О.С., Боголуцької Т.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до позашкільного навчального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі- позивач, Фонд) звернулося до суду з позовом до позашкільного навчального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" (далі - відповідач, КДЮСШ) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Адміністративний позов мотивований тим, що згідно з даними звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік, поданого відповідачем, середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 10 осіб, з цього розрахунку установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце. Відповідачем не працевлаштовано осіб з обмеженими фізичними можливостями. За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, КДЮСШ до 16 квітня 2015 року повинна була самостійно сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції у розмірі 14600 грн. Пеня за порушення терміну сплати цих санкцій нараховує 131 грн. 40 коп. На момент пред'явлення позову до суду борг зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені на загальну суму 14731 грн. 40 коп. відповідачем не погашений, а тому підлягає стягненню.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просить позов задовольнити.

Представники відповідача у судовому засіданні проти позову заперечували. Суду пояснили, що позашкільний навчальний заклад "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" діє на підставі статуту та є юридичною особою, діяльність якої не передбачає одержання прибутку згідно з нормами закону. Фінансування відповідача здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та додаткових джерел, таких як добровільні пожертвування чи дотації, субсидії, отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів. Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва станом на 31 грудня 2014 року підтверджує відсутність у відповідача прибутку та визначення його, як неприбуткової організації. У зв'язку із чим представники КДЮСШ вважають, що положення Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо обов'язку з виділення та створення робочих місць для інвалідів та сплати адміністративно-господарських санкцій та пені не розповсюджується на позашкільний навчальний заклад "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо". У задоволенні адміністративного позову просять відмовити.

Заслухавши пояснення сторін, проаналізувавши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягає задоволенню з наступних підстав.

Зі змісту ч.1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон № 875-ХІІ) слідує, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Так, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.3 ст. 18 Закону № 875-ХІІ).

При цьому, частиною 3 ст. 14 Закону "Про зайнятість населення" від 05 липня 2012 року № 5067-VI (далі - Закон № 5067-VI) визначено, що роботодавці можуть звернутися за сприянням для працевлаштування даної категорії громадян до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Роботодавці зобов'язані: своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії) (пункт 4 частини третьої статті 50 Закону № 5067-VI ).

Пунктом 2.1.Порядку подання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України 31 травня 2013 року № 316, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2013 року за № 988/23520, визначено, що форма подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії(й). Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Як вбачається з матеріалів справи, 14 січня 2015 року КДЮСШ надано до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік (вх. № 61/03-05), відповідно до якого середньооблікова чисельність її штатних працівників складає 10 осіб. Установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів згідно з нормами ст. 19 Закону України №875-ХІІ становить 1 місце.

Як відображено у звіті, протягом вищезазначеного періоду підприємством не працевлаштовано жодного інваліда. Інформація щодо створення робочих місць, на яких може використовуватись праця інвалідів та звіти за формою № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силі (вакансії)" щодо наявності вакансій для інвалідів відповідачем до Херсонського міського центу зайнятості не подавались, що підтверджується копією листа Херсонського міського центру зайнятості від 15 квітня 2015 року № 04-23/1081.

Отже, позашкільним навчальним закладом "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" у 2014 році не виконано обов'язку роботодавця, визначеного ч.3 ст. 18 Закону України № 875-ХІІ, а саме не виділено та не створено робоче місце для працевлаштування інваліда та не надано державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю.

За приписами ч.1, ч.2 ст. 20 Закону № 875-ХІІ встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Таким чином, обов'язок щодо сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів законом покладено на всі підприємства, установи і організації, окрім бюджетних, які створені органами державної влади чи органами місцевого самоврядування у встановленому порядку та фінансуються виключно з бюджетів усіх рівнів.

Згідно з п. 5.1. Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 24.01.2013 № 37 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2013 р. за № 267/22799 (далі - Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій) органи державної влади України, органи місцевого самоврядування та створені ними установи або організації, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів (підпункт "а" пункту 157.1 статті 157 розділу III Податкового кодексу) мають наступні ознаки (коди) неприбутковості:(0001);(0002); (0003);(0004).

Як встановлено судом, відповідач є юридичною особою. Фінансування позашкільного навчального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" згідно з пунктом 48 Статуту здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та додаткових джерел фінансування, не забороненних законодавством. Додатковими джерелами фінансування є : кошти або майно, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань; пасивні доходи; кошти або майно, які надходять від проведення основної діяльності; дотації або субсидії, отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів.

Згідно з даними, внесеними до Зведеного кошторису Херсонської обласної організації Фізкультурно - спортивного товариства "Динамо" України, джерела фінансування організації у 2014 році наступні: кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 292 тис.грн., інші джерела фінансування - 30 тис. грн. Фінансування закладу з державного або місцевого бюджетів - відсутнє.

Відповідно до пп.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи, організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Процедура отримання установою статусу неприбуткової та набуття права користування спеціальним порядком оподаткування передбачає проходження реєстрації у податковому органі, по закінченні якої, за наявності законних підстав, установі присвоюється код неприбутковості відповідно до Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій. Відомості про організацію вносяться до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

При цьому, відповідно до абз. 4 п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, також подають (надсилають) копію довідки органу державної податкової служби про включення їх до реєстру неприбуткових установ. Оригінал довідки пред'являється під час подання звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів. У разі надсилання звіту поштою копія довідки засвідчується нотаріально.

Така довідка не була подана позашкільним навчальним закладом "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" до Фонду, що не заперечувалось представниками відповідача у судовому засіданні. Крім того, відповідачем не було пред'явлено суду рішення податкового органу про включення КДЮСШ до Реєстру неприбуткових організацій, що утримуються за рахунок державного або місцевого бюджетів за кодом неприбутковості 0001 - 0004.

Таким чином, відповідач не є бюджетною установою та, відповідно, не звільнений від сплати адміністративно-господарських санкцій та пені.

Відтак, у зв'язку з невиконанням нормативу працевлаштування інвалідів до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції в розмірі 14600 грн.

За приписами ст. 238 Господарського Кодексу України адміністративно-господарські санкції застосовуються до суб'єктів господарювання за порушення ними встановлених законодавчими актами правил, тобто за вчинення правопорушення у сфері господарювання.

Учасник господарських відносин відповідає, зокрема, за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним ужито всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення (ч. 2 ст. 218 ГК України).

За частиною 2 ст. 20 Закон у № 875-ХІІ порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Оскільки КДЮСШ не вжито заходів щодо своєчасного погашення адміністративно-господарських санкцій, йому нарахована пеня на суму 131 грн. 40 коп. Листом від 17 березня 2015 року № 03-05/61 відповідача повідомлено про обов'язкову сплату адміністративно-господарських санкцій внаслідок невиконання нормативу працевлаштування інваліда. Станом на 24 квітня 2015 року відповідно до розрахунку Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів заборгованість позашкільного навчального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені складає 14731 грн. 40 коп.

Доказів вжиття інших залежних від роботодавця заходів для працевлаштування громадян з обмеженими фізичними можливостями та недопущення господарського правопорушення відповідачем до суду не пред'явлено.

Згідно з ч.1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. При цьому, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст. 86 КАС України).

Виходячи із системного аналізу норм чинного законодавства, оцінюючи подані сторонами докази та враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд приходить до висновку, що застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій та нарахування пені є правомірним, оскільки позашкільним навчальним закладом "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" не виконано нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та не доведено суду, що ним ужито всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Пунктом 8 Рекомендацій Вищого адміністративного суду України «Про деякі питання практики застосування адміністративними судами законодавства про забезпечення права інвалідів на працевлаштування» № 07.2-10/2 від 14 квітня 2008 року визначено, що тлумачення приписів ч.3 та ч.5 ст. 20 Закону № 875-ХІІ в їх системному взаємозв'язку надає можливість дійти висновку про те, що Закон № 875-ХІІ не ставить в залежність сплату санкцій від наявності чи відсутності прибутку.

Відтак, суд вважає, що позовні вимоги Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд,-

постановив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з позашкільного навчального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" (код ЄДРПОУ 33391650) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (ідентифікаційний код 14125171) адміністративно-господарські санкції у розмірі 14600 (чотирнадцять тисяч шістсот) грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 131 (сто тридцять одна) грн. 40 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 22 червня 2015 р.

Суддя Гомельчук С.В.

кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2015
Оприлюднено25.06.2015
Номер документу45362263
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1272/15-а

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 18.06.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні