Ухвала
від 22.10.2015 по справі 821/1272/15-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 жовтня 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/1272/15-а

Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Гомельчук С.В. Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Яковлева Ю.В.,

- Кравця О.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу позашкільного навчального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Динамо» на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 18 червня 2015 року по справі за адміністративним позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до позашкільного навчального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Динамо» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-

В С Т А Н О В И Л А :

24 квітня 2015 року Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) звернулось з позовом до позашкільного навчального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Динамо», в якому просило стягнути адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 14 600 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 131,40 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно діючого законодавства для відповідача визначений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів - 1 посада, однак позивачем не вжито заходів щодо працевлаштування інваліда на цю посаду , чим порушено норми Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 876-XII від 21.03.1991 року (далі Закон № 876-XII ), за що законодавством передбачені адміністративно господарські санкції, які у даному випадку становлять 14 600 грн. В зв'язку з тим, що відповідач самостійно не сплатив нараховані санкції до 16 квітня 2015 року, підлягає сплаті ще пеня у розмірі 131,40 грн.

Відповідач заперечував проти позову зазначаючи, що положення Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» на нього не розповсюджуються, оскільки позашкільний навчальний заклад «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Динамо» є неприбутковою організацією.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 18 червня 2015 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить зазначену постанову скасувати та прийняту нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В зв'язку із неявкою сторін, які належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно п.2 ч. 1 ст. 197 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається наступне.

14 січня 2015 року КДЮСШ "Динамо" надано до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік, відповідно до якого середньооблікова чисельність її штатних працівників складає 10 осіб.

Відповідно до Закону № 876-XII для відповідача установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, що становить одну посаду.

На протязі 2014 року відповідачем не працевлаштовано жодного інваліда. Звіти за формою № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силі (вакансії)" щодо наявності вакансій для інвалідів відповідачем до Херсонського міського центу зайнятості не подавались, що підтверджується копією листа Херсонського міського центру зайнятості від 15 квітня 2015 року № 04-23/1081.

17 березня 2015 року позивач листом повідомив відповідача, що за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів він повинен сплатити адміністративно-господарські санкції.

У зв'язку з несплатою відповідачем вказаних адміністративно-господарських санкцій, останньому була нарахована пеня.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не виконано нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, за що передбачені адміністративно-господарські санкції, за самостійне непогашення якої нараховується пеня.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 876-XII від 21.03.1991 року визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.

Частиною 3 ст. 18 Закону № 876-XII встановлено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі ст. 19 Закону № 876-XII, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Згідно поданого відповідачем звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік форми № 10-III чисельність штатних працівників на його підприємстві складає 10 осіб, а тому кількість посад для працевлаштування інвалідів - 1.

Зі змісту рекомендацій президії ВАС України № 07.2-10/2 від 14.04.2008р. «Про деякі питання практики застосування адміністративними судами законодавства про забезпечення права інвалідів на працевлаштування», при розгляді наведеної справи підлягають встановленню такі обставини як створення відповідачем робочих місць відповідно до встановленого нормативу; інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць (вакантних посад); спрямування центрами зайнятості інвалідів до роботодавців та випадки безпосереднього звернення інвалідів до роботодавців з питань працевлаштування, а також причини непрацевлаштування роботодавцями інвалідів.

Обов'язок, щодо працевлаштування на вакантні посади інвалідів на створені для них робочі місця покладені на органи працевлаштування, відповідно до ст. 18 Закону № 876-XII.

Відповідно до ч. 3 ст. 50 Закону України «Про зайнятість населення" роботодавці зобов'язані: своєчасно та в повному обсязі подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Форма звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії.

Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником (пункт 2.1. Порядку подання форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України № 316 від 31.05.2013 року.

З аналізу зазначених норм чинного законодавства вбачається, що єдиним належним доказом, який свідчить про інформування органів зайнятості про наявність вільних робочих місць для інвалідів, є звіт форми № 3-ПН.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не подавав звітність форми № 3-ПН (інформація про попит на робочу силу) до Херсонського міського центру зайнятості Херсонського ОЦЗ на протязі 2014 року, що підтверджується листом Херсонського міського центру зайнятості № 04-23/1081 від 15 квітня 2015 року (а.с.30). Згідно додатково наданих апелянтом документів вбачається, що КДЮСШ "Динамо" у січні 2015р. подало до Херсонського міського центру зайнятості лише річний звіт за 2014р.

Таким чином, відповідачем не виконано обов'язку, визначеного ч.3 ст.18 Закону № 875-ХІІ, а саме не виконано нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, не надано державній службі зайнятості необхідну інформацію для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Доводи апелянта про те, що КДЮСШ "Динамо" є неприбутковою організацією, тому не зобов'язана сплачувати адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, не спростовує висновків суду.

Згідно з приписів ст. 20 Закону № 876-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Згідно з п. 5.1. Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 24.01.2013 № 37 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2013 р. за № 267/22799 (далі - Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій), органи державної влади України, органи місцевого самоврядування та створені ними установи або організації, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів мають коди неприбутковості: (0001); (0002); (0003); (0004).

Судом першої інстанції вірно встановлено, що фінансування позашкільного навчального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Динамо" згідно з пунктом 48 Статуту здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та додаткових джерел фінансування, не забороненних законодавством. Додатковими джерелами фінансування є : кошти або майно, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань; пасивні доходи; кошти або майно, які надходять від проведення основної діяльності; дотації або субсидії, отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів.

Враховуючи, що за даними, внесеними до Зведеного кошторису Херсонської обласної організації Фізкультурно - спортивного товариства "Динамо" України, джерела фінансування організації у 2014 році є : кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 292 тис. грн., інші джерела фінансування - 30 тис. грн., фінансування закладу з державного або місцевого бюджетів - відсутнє, беручі до уваги, що рішенням ДПІ у м.Херсоні від 08.02.205р. № 391 відповідачу присвоєно код 0006, судова колегія вважає вірним висновок суду першої інстанції, що на відповідача не розповсюджуються обмеження щодо сплати адміністративно-господарських санкцій, які встановлені ст.20 Закону № 876-XII.

Згідно із ч. 2 ст. 20 Закону № 876-XII порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня нараховується виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Оцінюючи викладене судова колегія погоджується з правомірністю нарахування та стягнення з позашкільного навчального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Динамо» адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 14 600 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 131,40 грн.

Суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підстав для скасування чи зміни постанови суду першої інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляції вважає такими, що висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу позашкільного навчального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа «Динамо»- залишити без задоволення.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 18 червня 2015 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: Ю.В.Яковлев

Суддя: О.О.Кравець

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2015
Оприлюднено09.11.2015
Номер документу53160180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1272/15-а

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 18.06.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні