ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 червня 2015 року № 826/6589/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Іщука І.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві провизнання дій протиправними, скасування рішення № 117/26-54-11-01-68 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просить:
1. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві щодо прийняття рішення № 117/26-54-11-01-68 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» від 25 березня 2015 року.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення № 117/26-54-11-01-68 Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» від 25 березня 2015 року.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, докази чого містяться в матеріалах справи, заяви про розгляд справи без його участі або клопотання про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Згідно наданих письмових заперечень проти позову заперечує та просить суд відмовити в їх задоволенні з огляду на те, що у Державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців станом на день винесення оскаржуваного рішення були наявні відомості про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
У зв'язку з тим, що відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, а також зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне,
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» зареєстровано Печерською районною у м. Києві державною адміністрацію 18.01.2012 р. № 1 070 102 0000 045617.
23 січня 2012 року ТОВ «Лянтрикот» було взято на податковий облік в органах державної податкової служби за № 61332.
06 липня 2012 року ТОВ «Лянтрикот» було зареєстровано платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 380054026555.
19 серпня 2014 року державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів позивача, які пов'язані із зміною відомостей про юридичну особу - зміна місцезнаходження юридичної особи.
З 19 серпня 2014 року місцезнаходження позивача - 04073, м. Київ, проспект Московський, буд. 17/1.
У зв'язку із зміною місцезнаходження позивача, 16 вересня 2014 року реєстраційна справа № 1070045617_08 ТОВ «Лянтрикот» була передана на зберігання до Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві.
16 лютого 2015 року державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Цукренко І.М. на адресу позивача було направлено повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, у зв'язку із отриманням від державної податкової інспекції повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (форма 14 - ОПП).
24 лютого 2015 року позивачем було подано до Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців - «Форма 6».
24 березня 2015 р. державним реєстратором Відділу реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців запис № 10691430005032507 «внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу».
02 квітня 2015 року на адресу позивача надійшло рішення № 117/26-54-11-01-68 ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Лянтрикот» від 25 березня 2015 року за формою 6-РПДВ, складеного комісією, створеною відповідно до розпорядження ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві від 30.12.2014 р. № 10-р.
Відповідно до рішення № 117/26-54-11-01-68 ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Лянтрикот» від 25.03.2015 р., підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість стала встановлена комісією ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві відсутність платника за своїм місцезнаходженням, що підтверджується відомістю з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою від 24.03.2015 р. № 10691430005032507, що є підставою відповідно до пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України для анулювання реєстрації.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання вчинити дії.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Починаючи з 01 січня 2011 року спеціальним законом, що регулює відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства є Податковий кодекс України від 02.12.2010р. №2755-VI з наступними змінами та доповненнями у редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - ПК України).
Анулювання реєстрації платника податку на додану вартість врегульовано положеннями статті 184 названого Кодексу.
Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року N 1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 17 листопада 2014 р. за N 1456/26233 (надалі - Положення N 1130) визначено порядок:
реєстрації платників податку на додану вартість;
анулювання реєстрації платників податку на додану вартість;
ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр);
присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість;
оприлюднення даних з Реєстру;
перереєстрації платників податку на додану вартість;
ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість;
формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Підпунктом «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України в кореспонденції з п. 5.1 розділу V Положення N 1130 визначено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу) (пп. 11 п. 5.5 розділу V Положення N 1130).
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено статтею 19 Закону України від 15.05.2003 р. N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (надалі - Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"). Згідно з нормами цієї статті зазначені записи вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за ініціативою державного реєстратора або за ініціативою органу державної податкової служби.
Відповідно до частини одинадцятої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
У разі ненадходження в установлений строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом 5 робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
З системного аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців міститься інформація щодо місцезнаходження юридичної особи. Підставами для внесення відомостей про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є: ненадання реєстраційної картки державному реєстратору про підтвердження відомостей про юридичну особу (ініціатива державного реєстратора) або ініціатива податкового органу.
Разом з тим, суд звертає увагу, що відповідно до пп. 12.2 - 12.5 Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» від 09.12.2011 № 1588 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за N 1562/20300), що підрозділами органу державної податкової служби при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
У разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта.
Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
Відповідно до наявного в матеріалах справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, 24.03.2015 р. державним реєстратором внесено запис № 10691060004032507 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Натомість, як встановлено судом, відомості про юридичну особу позивачем було підтверджено лише 30.03.2015 р.
Як встановлено судом, підставою для внесення запису про відсутність позивача за його місцезнаходженням стали направлені відповідачем державному реєстратору: довідка форми 18-ОПП за № 675/9/26-54-11-01-50/339 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, визначеним в реєстраційних документах та повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
3. Враховуючи, що станом на день прийняття оскаржуваного рішення про анулювання свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість - 25.03.2015 р., в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців був наявний запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, суд приходить до висновку, що дії Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві щодо прийняття рішення № 117/26-54-11-01-68 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» від 25 березня 2015 року є правомірними, а рішення № 117/26-54-11-01-68 Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» від 25 березня 2015 року таким, що винесено відповідності до вимог чинного законодавства.
Разом з тим, суд звертає увагу позивача на те, що останній вважає дії державного реєстратора неправомірними щодо внесення запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Однак доказів оскарження чи визнання дій державного реєстратора щодо внесення такого запису суду не надано, а в даній справі такі вимоги не заявлені.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Зважаючи на викладене вище, суд приходить до висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог та відсутність правових підстав для їх задоволення.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69 -71, 94, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У позові Товариства з обмеженою відповідальністю «Лянтрикот» відмовити.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.О. Іщук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2015 |
Оприлюднено | 26.06.2015 |
Номер документу | 45398646 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Іщук І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні