Дата документу 04.06.2015
Справа № 334/4330/15-к
Провадження № 1-кс/334/990/15
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
місто Запоріжжя 4 червня 2015 року
Слідчий суддя Ленінського районного суду міста Запоріжжя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю в.о. слідчого СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області майора міліції ОСОБА_3 , розглянувши клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 42015080010000015 від 06 квітня 2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Ленінського районного суду м. Запоріжжя надійшло клопотання в.о. слідчого СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області майора міліції ОСОБА_3 , погоджене зі старшим прокурором прокуратури міста Запоріжжя юристом 2-го класу ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу та вилучення до речей та документів.
Клопотання обґрунтовано тим, що в провадженні СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області знаходиться кримінальне провадження №42015080010000015 від 06 квітня 2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що на території міста Запоріжжя суб`єктами господарської діяльності, які здійснюють виробництво електричної енергії з використанням альтернативних джерел енергії, порушується чине законодавство при встановлені «зеленого тарифу».
Так, відповідно до Закону України «Про електроенергетику» № 575-97-ВР від 16 жовтня 1997 року (із змінами) для підприємств, які здійснюють виробництво електричної енергії із використанням альтернативних джерел енергії застосовується «зелений тариф» - спеціальний тариф, розмір якого встановлюється ІНФОРМАЦІЯ_1 . Відповідно до норм цього ж закону, держава зобов`язується через ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » купувати всю електричну енергію, вироблену на об`єктах електроенергетики з використанням альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), за "зеленим" тарифом, який значно вищий за середню ринкову вартість виробленої електроенергії, незалежно від величини встановленої потужності чи обсягів її відпуску.
Умови і підстави застосування до виробленої енергії «зеленого» тарифу визначаються у положеннях ст. 17-1 Закону України «Про електроенергетику» № 575-97-ВР від 16 жовтня 1997 року. Згідно із зазначеними положеннями, для об`єктів електроенергетики, які виробляють електроенергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів) та будівництво яких розпочате після 1 січня 2012 року, "зелений" тариф застосовується за умови дотримання вимог щодо розміру місцевої складової. У разі недотримання вимог щодо розміру місцевої складової тариф на електроенергію для таких об`єктів електроенергетики, у тому числі введених в експлуатацію черг будівництва електричних станцій (пускових комплексів), встановлюється на рівні оптової ринкової ціни електричної енергії без врахування дотаційних сертифікатів, що фактично склався за попередній розрахунковий період.
Розмір місцевої складової для об`єктів електроенергетики, які виробляють електроенергію з енергії вітру, сонячного випромінювання та біомаси, будівництво яких розпочато після 1 січня 2012 року та які введені в експлуатацію після 1 липня 2013 року, встановлюється на рівні не менш як 30 відсотків, а для об`єктів електроенергетики, які виробляють електроенергію з енергії вітру, сонячного випромінювання та біомаси, будівництво яких розпочато після 1 січня 2012 року та які введені в експлуатацію після 1 липня 2014 року, встановлюється на рівні не менш як 50 відсотків.
Крім того, відповідно до постанови НКРЕ №32 від 22.01.2009 року, додатковою умовою застосування «зеленого» тарифу з використанням енергії сонячного випромінювання є використання, починаючи з 01 січня 2013 року, на об`єктах енергетики сонячних модулів, у вартості виробництва яких питома вага матеріалів та сировини українського походження становить не менш ніж 30 відсотків, починаючи з 2014 року 50 відсотків.
Згідно отриманих даних в ході проведення досудового розслідування встановлено, що видобування електричної енергії із використанням енергії сонячного випромінювання з застосуванням «зеленого» тарифу на території Запорізької області здійснюють ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).
Відповідно до декларацій про введення в експлуатацію електростанцій зазначених установ, їх будівництва завершені в середині 2013 року. Відповідно до чинного законодавства, для застосування до виробленої ними енергії «зеленого» тарифу обов`язковим є використання сонячних модулів, у вартості виробництва яких, питома вага матеріалів та сировини українського походження становить не менш ніж 30 відсотків. В матеріалах кримінального провадження наявні дані стосовно придбання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » сонячних модулів виключно за кордоном, без урахування місцевої частки.
Вбачається, що посадова особа ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для юридичної особи, достовірно знаючи та розуміючи що данні, про використання сонячних модулів, у вартості виробництва яких, питома вага матеріалів та сировини українського походження становить не менш ніж 30 %, не відповідають дійсності, склала та надала за своїм підписом до ІНФОРМАЦІЯ_6 , заяву щодо затвердження «зеленого» тарифу, та додала до неї інші документи, перелік яких міститься в постанові ІНФОРМАЦІЯ_6 №32 від 22.01.2009, в яких також було вказано неправдиві данні щодо місцевої складової. Надалі на підставі наданої заяви та доданих до неї документів постановою ІНФОРМАЦІЯ_6 від 16.01.2014 № 26 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » установлено «зелений» тариф на електричну енергію, виробленню на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, до 01.01.2030.
Таким чином діями посадової особи «Сонячні стандартні рішення» державі в особі державного підприємства " ІНФОРМАЦІЯ_2 ", шляхом придбання виробленої електричної енергії у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » за безпідставно встановленим «зеленим» тарифом , спричинено матеріальну шкоду, яка у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, що є тяжкими наслідками.
Своїми умисними діями посадова особа ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.364 КК України, яке кваліфікується як зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди шляхом використання службовою особою службового становища, що спричинило тяжкі наслідки інтересам держави.
З метою отримання копій установчих документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » а також документів щодо будівництва та обладнання сонячної електростанції в районі с. Петропавлівка Запорізького району Запорізької області, придбання генеруючи потужностей, їх складових, отримання ліцензії на ведення даного виду діяльності, встановлення «зеленного тарифу» на вироблену електричну енергію, а також договорів про придбання виробленої електричної енергії, актів прийому передачі електричної енергії та платіжних документів до них у встановленому законом порядку, було зроблено запит ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ». Відмітка про отримання запиту є. Але відповідь до теперішнього часу не надходила, тобто посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » не забажали співпрацювати зі слідством. Зважаючи на те що в інший спосіб отримати зазначені документи, які мають значення доказів в цьому кримінальному провадженні, неможливо вбачається доцільним проведення тимчасового доступ, з подальшим вилученням, до вищевказаних документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », яке зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , де б вони не знаходились. Крім того, для встановлення істини по кримінальному провадженню, необхідно отримати доступ саме до оригіналів документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » з подальшим їх вилученням що обумовлено подальшою можливістю проведення експертного дослідження оригіналів цих документів, тобто проведення економічної експертизи, висновки якої нададуть змогу встановити факт та об`єм спричинених збитків, та змогу правильної кваліфікації дій посадових осіб. Крім того при отриманні слідством саме оригіналів документів, в які при складанні було внесено неправдиві данні, чи які було цілком підроблено, у подальшому є можливість проведення почеркознавчої експертизи з метою встановлення ким само було виконано підписи у вказаних документах.
Слідчий просить надати тимчасовий доступ з подальшим вилученням до документів, що знаходяться в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), яке зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , щодо будівництва та обладнання сонячної електростанції в районі с. Петропавлівка Запорізького району Запорізької області, придбання генеруючих потужностей, їх складових, отримання ліцензії на ведення даного виду діяльності, встановлення «зеленного тарифу» на вироблену електричну енергію, а також договорів про придбання виробленої електричної енергії, актів прийому передачі електричної енергії та платіжних документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » .
В судовому засіданні слідчий підтримала заявлене клопотання, надавши пояснення аналогічні викладеним у клопотанні.
Враховуючи доведеність слідчим наявності достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза знищення або зміни документів, до яких планується надати доступ, дане клопотання розглядається у порядку ч. 2 ст. 163 КПК України, тобто без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.
Вислухавши доводи та пояснення слідчого, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити клопотання слідчого та надати дозвіл на тимчасовий доступ з можливістю вилучення до вищезазначених документів, які знаходяться в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), яке зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно з ч.1 ст. 163 КПК України після отримання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя здійснює судовий виклик особи, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, за винятком випадку, встановленого частиною другою цієї статті.
Відповідно до ч.7 ст. 159 КПК України слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Згідно зі ст. 165 КПК України особа, яка зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі речей і документів особі, зазначеній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду. Зазначена в ухвалі слідчого судді, суду особа зобов`язана пред`явити особі, яка зазначена в ухвалі як володілець речей і документів, оригінал ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів та вручити її копію. Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, суду. На вимогу володільця особою, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, має бути залишено копію вилучених документів. Копії вилучених документів виготовляються з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів.
Слідчий суддя вважає, що органом досудового слідства доведена наявність достатніх підстав вважати, що зазначені в клопотанні документи перебувають у володінні відповідної юридичної особи. Ці документи самі по собі та у сукупності з іншими речами, документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. Відомості, що містяться в зазначених документах, можуть бути використані як докази. Вилучення зазначених документів допоможе уникнути їх можливого знищення або зміни.
Керуючись ст.ст. 159-166 КПК України, суд, -
УХВАЛИВ :
Клопотання в.о. слідчого СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області майора міліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 42015080010000015 від 06 квітня 2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України задовольнити.
Надати в.о. слідчого СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області майору міліції ОСОБА_3 або за її дорученням працівникам оперативного підрозділу, який здійснює супровід кримінального провадження, дозвіл на тимчасовий доступ і вилучення документів які знаходяться в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), яке зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , щодо будівництва та обладнання сонячної електростанції в районі с. Петропавлівка, Запорізького району, Запорізької області, придбання генеруючих потужностей, їх складових, отримання ліцензії на ведення даного виду діяльності, встановлення «зеленного тарифу» на вироблену електричну енергію, а також договорів про придбання виробленої електричної енергії, актів прийому передачі електричної енергії та платіжних документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
Зобов`язати керівництво ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) надати тимчасовий доступ до вищезазначених документів в.о. слідчого СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області майору міліції ОСОБА_3 або за її дорученням працівникам оперативного підрозділу, який здійснює супровід кримінального провадження.
Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала діє один місяць з дня її постановлення до 4 липня 2015 року.
Ухвала про тимчасовий доступ протягом п`яти днів може бути оскаржена безпосередньо до апеляційного суду, якщо дозволено вилучення речей і документів, які посвідчують користування правом на здійснення підприємницької діяльності, або інших, за відсутності яких фізична особа-підприємець чи юридична особа позбавляються можливості здійснювати свою діяльність.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2015 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 45431628 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Гнатюк О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні