ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2015 р. Справа № 804/4178/15
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Гуцал А.В., розглянувши за участю представників:
позивача - Груднистого А.В., довіреність без/н від 15.01.2015 року
відповідача - Жерьобкіна О.М., довіреність № 38626/9/04-64-10-24 від 02.12.2014 року
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Променергоресурси"
до Лівобережної об'єднаної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області
про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Обставини справи: до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Променергоресурси" (ТОВ "Променергоресурси") про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі - Лівобережна ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області) №0005522203 від 19.09.2014 року та № 0005532203 від 19.09.2014 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач на підставі акту перевірки № 3298/2203/35544915 від 18.09.2014 року неправомірно прийняв податкове повідомлення-рішення №0005522203 від 19.09.2014 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання за основним платежем з ПДВ на суму 99 808 грн. та штрафними санкціями 24 952 грн., та податкове повідомлення-рішення № 0005532203 від 19.09.2014 року, яким зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ у розмірі 60 490 грн. Приймаючи податкові повідомлення-рішення податковий орган виходив з того, що ТОВ "Променергоресурси" завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, та занижено ПДВ до сплати в бюджет у сумі 99808 грн., а також підлягає зменшенню від'ємне значення, яке зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Позивач вважає такі висновки безпідставними, оскільки вони ґрунтуються на припущеннях відповідача і суперечать первинним документам. Укладення та належне виконання договорів між позивачем та контрагентами підтверджується видатковими, податковими та товарно-транспортними накладними, а також актами виконаних робіт.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити їх у повному обсязі. В обґрунтування позову до суду надав додаткові пояснення, а також документи, що підтверджують фактичне оплату отриманих товарно-матеріальних цінностей та послуг (платіжні доручення).
Відповідач проти задоволення позову заперечував. У запереченнях на адміністративний позов зазначив, що в товарно-транспортних накладних, наданих ТОВ "Променергоресурси" до перевірки, відсутні дані по вантажно-розвантажувальним операціям, у зв'язку з чим товарно-транспортні накладні оформлені з порушенням вимог чинного законодавства України. В ході перевірки встановлено, що ТОВ "Променергоресурси" здійснювало господарські операції з використанням підприємств з ознаками фіктивності, а отже його діяльність була спрямована на отримання податкової вигоди, що виразилося в декларуванні незаконно сформованого податкового кредиту та валових витрат.
В обґрунтування правової позиції відповідач надав додаткові пояснення щодо недоліків товарно-транспортних накладних та щодо сумнівів реальності вчинення перевезень вказаною технікою непогашеного вапна вагою 17,5 тон.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
В С Т А Н О В И В:
В період з 17.09.2014р. по 18.09.2014р. Лівобережною ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Променергоресурси" по взаємовідносинам з ТОВ «ТД «Укрпромснаб» за липень 2013р., лютий - серпень 2014р., їх реальності та повноти відображення в обліку, за результатами якої складено акт №3298/2203/35544915 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Променергоресурси" (код ЄДРПОУ 35544915) по взаємовідносинам із ТОВ «ТД Укрпромснаб» (код ЄДРПОУ 35934595) за липень 2013 року, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2014 року, їх реальності та повноти відображення в обліку.
Згідно висновків вказаного акту позаплановою виїзною документальною перевіркою встановлені наступні порушення:
- не реальність здійснення господарських відносин ТОВ "Променергоресурси", а саме встановлено відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення ТОВ "Променергоресурси" операцій по ланцюгу з постачальниками ТОВ «ТД Укрпромснаб» за період - липень 160297,82 грн.;
- п.198.2 п.198.3 п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 п. 200.3 ст. 200, п. 201.1 ст. 201 ПК України, в результаті чого завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 19) у сумі 148288,0 грн. та занижено ПДВ до сплати в бюджет у сумі 99808 грн., а т.ч. по періодах:
- лютий 2014 року на 12010 грн.;
- березень 2014 року у сумі 23042 грн.;
- квітень 2014 року у сумі 13851 грн.;
- травень 2014 року у сумі 16365 грн.;
- червень 2014 року у сумі - 11799 грн.;
- липень 2014 року у сумі 15434 грн.;
- серпень 2014 року у сумі 7307 грн.
- п.198.2 п.198.3 п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 п. 200.3 ст. 200, п. 201.1 ст. 201 ПК України підлягає зменшенню від'ємне значення, яке зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до рядка 21.1, рядка 24 декларації наступного звітного (податкового) періоду:
- лютий 2014 року у сумі 148288 грн.;
- березень 2014 року у сумі 125246 грн.;
- квітень 2014 року у сумі 111395 грн.;
- травень 2014 року у сумі 95030 грн.;
- червень 2014 року у сумі 832319 грн.;
- липень 2014 року у сумі 67797 грн.;
- серпень 2014 року у сумі 60490 грн.
19.09.2014 року на підставі висновків вказаного акту відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення № №0005522203 та № 0005532203.
Проведеною перевіркою встановлено, що між позивачем та ТОВ «ТД Укрпромснаб» 28.12.2012 року укладено договір № 2 та договір транспортного експедирування № 16 від 03.06.2013 року з ТОВ «ТД Укрпромснаб».
На виконання вищезазначених договорів ТОВ «Променергоресурси» отримано податкові, видаткові, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, а також платіжні доручення, перелік яких наведено в таблицях акту перевірки №3298/2203/35544915 від 18.09.2014 року на сторінках 4-10.
Товарно-транспортні накладні до актів виконаних робіт № 7-2/24, 7-2/25 від 17.03.2013 року, 7-2/26, 7-2/27, 7-2/28 від 19.07.2013 року, № 7-2/29, 7-2/30, 7-2/31 відсутні. В товарно-транспортних накладних, наданих ТОВ "Променергоресурси" до перевірки, відсутні дані по вантажно-розвантажувальним операціям, у зв'язку з чим товарно-транспортні накладні оформлені з порушенням вимог чинного законодавства України. До перевірки не надано журналу реєстрації довіреностей, або реєстрів виданих довіреностей на отримання товару з боку покупця - ТОВ "Променергоресурси".
Лівобережною ОДПІ м.Дніпропетровська отримано від ДПІ у Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТД «Укрпромснаб» з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість за період липень 2013 року №76/04-61-22-2/35934595 від 29.10.2013 року, яким встановлено, що ТОВ «ТД «Укрпромснаб» не знаходиться за податковою адресою. Стан платника на момент перевірки 9, направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням (вбачається дефектність первинних документів).
З аналізу інформаційних баз встановлено, що для здійснення фінансово-господарської діяльності у підприємства ТОВ «ТД «Укрпромснаб» відсутні:
- технічний персонал - згідно даних податкових розрахунків про суми доходів (1 ДФ) на підприємстві рахується 1 особа (директор);
- власні основні засоби, складські приміщення, транспортне та торгівельне обладнання для здійснення господарської діяльності - декларації з податку на прибуток до податкового органу не надавався.
Це свідчить про відсутність у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання товару, а також надання транспортних послуг в адресу ТОВ «Променергоресурси».
Таким чином, відсутність трудових та матеріальних ресурсів, виробничої бази, складських приміщень унеможливлює здійснення господарської діяльності ТОВ «ТД «Укрпромснаб».
Аналізом баз даних ТОВ «ТД «Укрпромснаб» формувало значні взаємовідносини по ПЗ та ПК за один місяць з контрагентами, однак дробило податкові накладні на суму менше 10 тис. грн.. з метою ухилення від реєстрації в базі даних «Єдиний реєстр податкових накладних».
Виходячи з цього, неможливо відслідкувати, яка група товару придбавалася, а яка реалізується.
У зв'язку з чим податковим органом зроблений висновок, що ТОВ «Променергоресурси» здійснювало господарські операції з використанням підприємств з ознаками фіктивності, а отже його діяльність була спрямована на отримання податкової вигоди, що виразилося в декларуванні незаконно сформованого податкового кредиту та валових витрат. Операції з поставки по ланцюгу ТОВ «ТД «Укрпромснаб» та ТОВ «Променергоресурси» не містять у суті своїй розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) придбання та продажу товарів та не спричиняють реального настання правових наслідків.
На підставі даних акту перевірки, враховуючи виявлені порушення, податковим органом 19.09.2014р. були прийнято податкові повідомлення-рішення №0005522203, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 99808,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 24952,00 грн. та податкове повідомлення-рішення №0005532203, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за звітний період - 8.2014р. на суму 60490,00 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення були оскаржені позивачем в судовому порядку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Під час розгляду справи судом перевірено прийняті відповідачем рішення на відповідність вимогам законодавства та встановлено наступне.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як зазначалось вище, в ході проведеної перевірки позивача було встановлено порушення вимог податкового законодавства за період липень 2013 року, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2014 року.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Статтею 198 ПК України передбачено право платників податку на віднесення сум податку до податкового кредиту, яким є сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду (п.п.14.1.181 п.14.1 ст. 14 ПК України).
Згідно з п.198.2 ст.198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Статтею 200 ПК України визначалося, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Отже, зі змісту норм Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) слідує, що необхідним первинним документом, який дає право платнику податків на формування податкового кредиту, є належним чином оформлена податкова накладна.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон) бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч.1 ст.9 цього Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету встановлений Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88 (далі по тексту - Наказ № 88).
Відповідно до п. 1.2 Наказу № 88 господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.
Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення (п.2.1 Наказу № 88).
Згідно з п. 2.4 Наказу №88 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.
Із зазначеного слідує, що наслідки господарської операції можуть враховуватися суб'єктом господарювання для цілей бухгалтерського та податкового обліку, у тому числі при формуванні витрат та податкового кредиту, тільки у випадку підтвердження здійснення цієї операції відповідними первинними документами, що мають відповідати вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88.
Із змісту статті 9 цього Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» також вбачається, що первинні документи обов'язково мають фіксувати факт здійснення господарської операції.
Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
Враховуючи зазначене вище, судом під час розгляду справи перевірені обставини на підтвердження факту здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також обставини на підтвердження факту здійснення господарських операцій між позивачем та вказаним контрагентом, зокрема шляхом установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку.
28.12.2012р. між ТОВ «Променергоресурси» (покупець) та ТОВ «ТД «Укрпромснаб» (продавець) укладено договір №2, згідно умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупця, а покупець зобов'язується прийняти та сплатити вапно негашене (в подальшому продукція), кількість, якість та ціна, якого вказується у додатках до договору.
Специфікаціями (додатки №3,4,5 до договору №2 від 28.12.2013р.) сторони договору визначили загальний обсяг продукції: вапно комове в кількості 35 т. ціною 35700,00 грн. без ПДВ; вапно негашене в кількості 10 т. ціною 8000,00 грн. без ПДВ; вапно негашене в кількості 670 т. ціною 495800,00 грн. без ПДВ; вапно негашене комове 1 сорту в кількості 45 т. ціною 57600,00 грн. без ПДВ; вапно повітряне кальційоване комове 1 сорту (фр.5-20) в кількості 35 т. ціною 26100,00 грн. без ПДВ; вапно негашене комове 1 сорту в кількості 150 т. ціною 135000,00 грн. без ПДВ (загальною кількістю - 940 тон.).
03.06.2013р. між ТОВ «Променергоресурси» (замовник) та ТОВ «ТД «Укрпромснаб» (виконавець) укладено договір транспортного експедирування, згідно умов якого виконавець зобов'язується за рахунок замовника організувати перевезення вантажів в обсязі, в термін, в пункт призначення та на умовах, визначених цим договором, а замовник зобов'язується сплатити на користь виконавця встановлену даним договором плату, зазначену в рахунках.
Згідно відомостей викладених в акті перевірки №3298/2203/35544915 від 18.09.2014 року (на виконання вищезазначених договорів ТОВ «Променергоресурси» отримано податкові, видаткові накладні та акти виконаних робіт на загальну суму 961786,92 грн. в тому числі ПДВ 160297,82 грн.
Розрахунки між підприємствами проводилися в грошовими коштами у безготівковій формі згідно наданих платіжних доручені на загальну суму 1165722.78 грн. Згідно оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 по розрахункам з ТОВ «ТД «Укрпромснаб» станом на 01.07.2013р. кредиторська заборгованість становить 365575,59 грн. Оборот за період по дебету становить 1165722,78 грн. Оборот за період по кредиту становить 961789,92 грн. Станом на 31.07.2013р. кредиторська заборгованість становить 161639,73 грн.
Транспортування товару здійснювалося згідно товарно-транспортних накладних перелік яких наведено у таблиці на сторінках 9-10 акту перевірки, де пункт розвантаження зазначені: м.Дніпродзержинськ, ТОВ «Квартал»; м. Дніпродзержинськ, вул. Горобця,1 ПАТ «Дніпроазот», м.Енергодар, вул. Промислова, 95 ДТЕК «Запорізька ТЕС» та м. Дніпродзержинськ, вул. Горобця, 1 ПАТ «Хімдівізіон».
Щодо встановлених в ході перевірки даних про часткову відсутність товарно-транспортних накладних, журналу реєстрації довіреностей, або реєстрів виданих довіреностей на отримання товару з боку покупця ТОВ «Променергоресурси», а також щодо відсутності у наданих товарно-транспортних накладних даних по вантажно-розвантажувальним операціям, суд зазначає наступне.
Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997 року, не встановлюють правил податкового обліку, а лише встановлюють права, обов'язки та відповідальність власників автомобільного транспорту - перевізників та вантажовідправників і вантажоодержувачів - замовників. При цьому, документи обумовлені вказаними правилами, зокрема, товарно-транспортна накладна, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.
Разом з тим, окремі недоліки первинних документів, про які йдеться в акті перевірки не є достатньою підставою для визнання господарських операцій такими, що реально не відбулися.
Так, відповідно до Інформаційного листа Вищого адміністративного суду України № 1936/11/13-11 від 01 листопада 2011 року, сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце. Витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Крім того, наявними у справі документами також підтверджується часткове використання позивачем отриманих від ТОВ «ТД «Укрпромснаб» товарно-матеріальних цінностей та послуг у власній господарській діяльності.
Так, 31.01.2013р. між ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго» (покупець) та ТОВ «Променергоресурси» (постачальник) укладено договір поставки №326, згідно умов якого постачальник зобов'язується передати у власність покупцю, а покупець зобов'язується прийняти і сплатити за 26.52.1 вапно 2013 року виготовлення, за специфікацією: вапно повітряне кальцієве грудкове 1с. (фр.5-20), виробник - вапняна фабрика України, м.Дніпропетровськ, у кількості 250 тон., загальною вартістю 319500,00 грн. Поставка товару здійснюється транспортом постачальника на склад ДТЕК Запорізька ТЕС, за адресою: м.Енергодар, вул. Промислова, 95.
Згідно накладної №17 від 09.07.2013р. постачальник ТОВ «Променергоресурси» передав покупцю ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго», вапно повітряне кальційоване грудкове 1 ґатунку (фр.5-20) в кількості 27,68 тон, та виписав податкову накладну №17 від 09.07.2013р. на загальну суму 35375,04 грн.
20.02.2013р. між ТОВ «Променергоресурси» (продавець) та ТОВ «Квартал» (покупець) укладено договір №6, згідно умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупця, згідно погодженої заявки та/чи специфікації (в подальшому товар), а покупець прийняти та оплатити отриманий товар. Умови поставки, згідно правил «Інкотермс» в редакції 2010 року, зазначаються в Специфікаціях.
Додатком №6 від 01.07.2013р. до договору №6 від 20.02.2013р. сторони погодили специфікацію, а саме: вапно негашене виробництва «Вапняна фабрика», фракції 0-5 мм., у кількості 670 тон, загальною вартістю 679380,00 грн. з ПДВ. Умови поставки - автомобільним транспортом, на умовах СРТ, перевезення сплачено до м.Дніпродзержинськ, ПАТ «Хімдивізіон», згідно «Інкотермс» 2010р.
Згідно накладних №1,3,4,7,8,9,12,13,14,18,19,20,21,22,23,24,25,27,28,29,30,31,32,33,38,39,40,41,42,44,45,47,48,49,50,51,52,56,57,58,59 постачальник ТОВ «Променергоресурси» передав покупцю ТОВ «Квартал», вапно негашене, в загальній кількості 666,3 тони, та виписав податковінакладні №1,3,4,7,8,9,12,13,14,18,19,20,21,22,23,24,25,27,28,29,30,31,32,33,38,39,40,41,42,44,45,47,48,49,50,51,52,56,57,58,59 на загальну суму 675628,20 грн.
Отже, встановленими під час розгляду справи обставинами підтверджено, отримання позивачем товарно-матеріальних цінностей та послуг від контрагента ТОВ «ТД «Укрпромснаб», а також їх часткове використання у власній господарській діяльності.
Крім того, безпідставним є посилання відповідача в акті перевірки на акт №76/04-61-22-2/35934595 від 29.10.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТД «Укрпромснаб», оскільки такий акт може свідчити лише про неможливість проведення звірки платника податків, а не про нереальність господарських операцій, які здійснювались від імені такого платника податків.
Так, порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок платників податків визначений положеннями п.73.5 ст.73 ПКУ, та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженими Постановою КМУ від 27.12.10 №1232 (далі - Порядок №1232), а також Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженими Наказом ДПА України від 22.04.11 №236.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Отже, вказаної нормою права визначено, що зустрічна звірка проводиться шляхом співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання з метою підтвердження обставин, які визначені у вказаній статті.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначається Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінетом Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232.
Відповідно до п. 3 зазначеного Порядку з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Згідно п. 4 Порядку №1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 6 Порядку № 1232 встановлено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
При цьому, результати проведеної зустрічної звірки оформляються довідкою, що передбачено Порядком №1232. Акт складається лише у випадку неможливості проведення зустрічної звірки, що передбачено п.4.4 Методичних рекомендацій і відповідно такий акт не може містити у собі відомості про результати дослідження господарської діяльності платника податків, оскільки фактично зустрічна звірка проведена не була.
У разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 3) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Таким чином, в акті про неможливість проведення зустрічної звірки фіксується саме причина неможливості проведення зустрічної звірки та зазначаються заходи, які були вжиті податковою інспекцією для проведення зустрічної звірки. Отже, акт про неможливість проведення зустрічної звірки не може містити у собі відомості про результати дослідження господарської діяльності платника податків, оскільки фактично зустрічна звірка випадку проведена не була.
Отже, акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТД «Укрпромснаб», на який посилається відповідач, неможливо визнати належним та допустимим доказом, який би свідчив про нереальність господарських операцій між позивачем та ТОВ «ТД «Укрпромснаб».
Зважаючи на викладене, суд зауважує, що наведене повністю спростовує висновок контролюючого органу, що зазначені операції між ТОВ «Променергоресурси» та ТОВ «ТД «Укрпромснаб» не містять у суті своїй розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) придбання та продажу товарів, та не спричиняють реального настання правових наслідків», у зв'язку з чим податкові повідомлення-рішення №0005522203 від 19.09.2014 року та № 0005532203 від 19.09.2014 року є такими, що прийняті відповідачем протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.
Частиною 1 статті 94 КАС України передбачено, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.
Приймаючи до уваги, що рішення у справі ухвалене на користь позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, суд вважає за необхідне присудити всі здійснені ним судові витрати, а саме судовий збір у розмірі 370,50 грн. з Державного бюджету України.
У судовому засіданні, яке відбулось 26.05.2015 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 02.06.2015 року.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №0005522203 від 19.09.2014 року та податкове повідомлення-рішення №0005532203 від 19.09.2014 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Променергоресурси" сплачений судовий збір у розмірі 370,50 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Д.В. Сидоренко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2015 |
Оприлюднено | 30.06.2015 |
Номер документу | 45452516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні