cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
23.06.15р. Справа № 904/4767/15 За позовом Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства", м. Маріуполь, Донецька область
до Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС-ІНЖИНІРІНГ", м. Дніпропетровськ
про стягнення 3 435 000,00 грн. за договором підряду
Суддя Назаренко Н.Г.
Секретар судового засідання Бондик Є.В.
Представники:
Від позивача:Яровий А.В., довіреність №117 від 16.02.2015р.
Від відповідача: Коротюк К.Г., довіреність № б/н від 25.05.2015р.
СУТЬ СПОРУ:
Комунальне підприємство "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" звернулось до господарського суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС-ІНЖИНІРІНГ" суми авансового платежу у розмірі 3 435 000,00 грн.
Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Клопотання про використання засобів технічної фіксації судового процесу при розгляді цієї справи представниками сторін не заявлялись.
В судовому засіданні 23.06.2015р. оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
31.01.2014р. між Комунальним підприємством "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" (далі - Позивач, Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Альянс-Інжиніринг" (далі - Відповідач, Підрядник) укладено Договір підряду № 6 (далі - Договір), в подальшому сторонами підписано додаткові угоди № 1 від 20.06.2014р. та № 2 від 19.01.2015р.
Відповідно до п. 1.1. Договору підрядник зобов'язується, за проектом "Реконструкції каналізаційної насосної станції №5а м. Маріуполь, з впровадженням енергозберігаючих технологій" та технологічним завданням замовника, виконати роботи з монтажу та пуско-налагоджуванню обладнання (надалі - роботи), а замовник зобов'язується прийняти виконані роботи і сплатити за них певну грошову суму в строки, на умовах порядку визначеними договором.
Пунктом 2.1. Договору встановлено, що початок, закінчення робіт визначаються календарним планом (додаток до договору №2), але можуть бути виконані достроково.
Місцем проведення робіт є каналізаційна-насосна станція № 5а замовника, що знаходиться за адресою: м. Маріуполь, вул. Металургів, буд. № 70 (далі - об'єкт) (п. 2.2. Договору).
Згідно п. 3.1. Договору здача-приймання виконаних робіт здійснюється шляхом підписання уповноваженими представниками сторін та скріпленням печатками сторін акту виконаних робіт за формою КБ-2в та довідки КБ-3.
Відповідно п. 3.2. Договору по закінченню робіт підрядник надає замовнику два екземпляра скріплених своєю печаткою та підписаних із свого боку актів виконаних робіт за формою КБ-2в та довідки КБ-3, замовник, протягом 5 рбочих днів з дня отримання цих екземплярів актів, повинен або підписати їх, скріпити їх власною печаткою та та повернути один екземпляр підряднику, або надати підряднику письмову мотивовану відмову прийняти роботу.
Ціна робіт є твердою договірною ціною, визначена на підставі кошторису та складає: 8 881 951,41 грн. Відповідно до умов договору, підрядник спільно з замовником мають право переглядати ціну договору за умови зміни обсягів та видів робіт, зазначених в кошторису (п. 4.1. Договору).
Пунктом 4.2. Договору встановлено, що підрядник надає замовнику розстрочку по оплаті робіт. строки і розміри платежів за виконані роботи визначені даним договором та графіком платежів (додаток до договору №3). При цьому замовник сплачує аванс у розмірі до 40% від договірної ціни, встановленої у п. 4.1. цього розділу, згідно графіка платежів, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника за умови наявності коштів на зазначені цілі. Остаточний розрахунок за виконані роботи замовник сплачує після підписання сторонами актів виконаних робіт за формою КБ-2а та довідки КБ-3, шляхом передання підряднику простих векселів.
Підрядник зобов'язаний надати замовнику податкові накладні, а також інші документи, передбачені чинним законодавством. Виконав роботу надати замовнику два екземпляра скріплених печаткою та підписаних зі свого боку актів виконаних робіт за формою КБ-2в та довідки КБ-3 відповідно до пункту 3.2. розділу 3 договору, а також документи, визначені підпунктом 5.1.5. розділу 5 договору, гарантійний талон заводу-виробника обладнання та іншу необхідну для експлуатації і технічного обслуговування обладнання документацію (пп. 5.1.1. Договору).
Відповідно до пп. 5.1.5. Договору підрядник зобов'язаний виконати роботи за договором із дотримання норм і правил, що діють на території України. Оформити згідно законодавства України виконавчу документацію, акти прихованих робіт, протоколи випробувань, документацію на обладнання з встановленими гарантіями строками тощо, що входить до компетенції підрядника, необхідні для здачі робіт.
Згідно п. 6.1. Договору підрядник гарантує, що якість, об'єму результатів робіт, що відповідають вимогам стандартів, технологічним завданням, технічним умовам, проекту та діючим ДСТУ.
Пунктом 8.2. Договору встановлено, що він вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін та діє до 31 грудня 2016р., але у будь-якому разі до повного виконання сторонами зобов'язань за договором.
Відповідно до умов договору сторонами підписані: Договірна ціна, Календарний план виконаних робіт по об'єкту "Реконструкція каналізаційної насосної станції №5а м. Маріуполь, з впровадженням енергозберігаючих технологій" та Графік платежів (а.с. 24-30, 33-35).
На виконання умов договору позивачем було оплачено аванс за роботи у розмірі 3 435 000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями:
- № 1 від 28.02.2014р. на суму 500 000,00 грн.;
- № 1 від 31.03.2014р. на суму 500 000,00 грн.;
- № 3 від 30.04.2014р. на суму 500 000,00 грн.;
- № 6 від 30.05.2014р. на суму 500 000,00 грн.;
- № 1 від 01.07.2014р. на суму 200 000,00 грн.;
- № 7 від 04.07.2014р. на суму 50 000,00 грн.;
- № 8 від 08.07.2014р. на суму 100 000,00 грн.;
- № 9 від 11.07.2014р. на суму 150 000,00 грн.;
- № 10 від 30.07.2014р. на суму 20 000,00 грн.;
- № 1 від 31.03.2014р. на суму 500 000,00 грн.;
- № 11 від 05.08.2014р. на суму 20 000,00 грн.;
- № 11 від 08.08.2014р. на суму 25 000,00 грн.;
- № 14 від 11.08.2014р. на суму 20 000,00 грн.;
- № 16 від 13.08.2014р. на суму 20 000,00 грн.;
- № 18 від 18.08.2014р. на суму 20 000,00 грн.;
- № 21 від 22.08.2014р. на суму 10 000,00 грн.;
- № 26 від 30.12.2014р. на суму 400 000,00 грн.;
- № 1 від 31.03.2014р. на суму 500 000,00 грн.;
- № 1 від 26.01.2015р. на суму 50 000,00 грн.;
- № 2 від 27.01.2015р. на суму 50 000,00 грн.;
- № 3 від 30.01.2015р. на суму300 000,00 грн. (а.с. 36-54).
З метою виконання п. 2.3. договору, позивачем було здійснено перевірку наявності у відповідача відповідних дозвільних документів, необхідних для виконання робіт за договором.
Як зазначає позивач, за результатами перевірки на офіційному сайті Державної архітектурно-будівельної інспекції України було отримано інформацію щодо анулювання 26.09.2013р. ліцензії АЕ 182963 виданої ТОВ "АЛЬЯНС-ІНЖИНІРІНГ" 03.12.2012р., у зв'язку з чим, роботи, передбачені п. 1.1. договору підряду, відповідачем у строки встановлені Календарним планом, не виконані.
Позивачем на адресу відповідача було направлено повідомлення № 1139 від 07.05.2015р. про відмову від договору підряду від 31.01.2014р. № 6, з вимогою про повернення сплачених авансових платежів у розмірі 3 435 000,00 грн. (а.с.55-56).
Направлення повідомлення підтверджується описом та фіскальним чеком (а.с. 57).
Відповідач відповіді на повідомлення не надав, вимогу про повернення сплачених авансових платежів не виконав, що і стало причиною звернення позивача з позовом до суду.
Позовні вимоги підлягають задоволенню на підставі наступного.
Згідно ст. 193 Господарського кодексу України, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Відповідно до ст.ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться; одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Статтею 611 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; зміна умов зобов'язання; сплата неустойки; відшкодування збитків та моральної шкоди.
В силу ст. 629 ЦК України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Як вбачається з матеріалів справи між сторонами виникли зобов'язання з виконання умов договору підряду.
Статтею 837 ЦК України встановлено, що за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. Для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов'язаний одержати спеціальний дозвіл.
Відповідно ст. 8 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ліцензійні умови є нормативно-правовим актом, положення якого встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження певного виду господарської діяльності. Суб'єкт господарювання зобов'язаний провадити певний вид господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, відповідно до встановлених для цього виду діяльності ліцензійних умов. У ліцензійні умови щодо видів господарської діяльності, для провадження яких необхідні спеціальні знання, включаються кваліфікаційні вимоги до працівників суб'єктів господарювання - юридичних осіб та (або) до фізичних осіб - підприємців. У разі якщо для провадження певних видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, необхідні особливі вимоги щодо будівель, приміщень, обладнання, інших технічних засобів, такі вимоги включаються до ліцензійних умов. У ліцензійних умовах встановлюється вимога до суб'єкта господарювання щодо необхідності подання повідомлення органу ліцензування про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії, у визначений цим Законом строк.
Пунктом 1 ст. 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" встановлено, що господарська діяльність, пов'язана із створенням об'єкта архітектури, підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства.
Згідно п.п. 2 та 3 Порядку ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури № 1396 від 05.12.2007р. юридична особа та фізична особа (підприємець) - суб'єкти господарської діяльності (далі - суб'єкти будівельної діяльності), що мають намір провадити будівельну діяльність, повинні отримати ліцензію згідно з цим Порядком. Ліцензування будівельної діяльності та контроль за додержанням ліцензійних умов здійснюється Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі - орган ліцензування). Кваліфікаційні, організаційні та інші вимоги щодо провадження господарської діяльності у будівництві встановлюються ліцензійними умовами провадження такої діяльності, які затверджуються в установленому законодавством порядку.
Пунктом 7.9. Договору встановлено, що підрядник несе відповідальність за наявність ліцензій та інших дозвільних документів, необхідних для виконання робіт, визначених нормативними документами.
Відповідно до матеріалів справи, судом встановлено, що в період з 26.09.2012р. по 25.05.2015р. ТОВ "АЛЬЯНС-ІНЖИНІРИНГ" не мало ліцензії на виконання робіт зазначених у договорі підряду №6 від 31.01.2014р.
16.06.2015р. Державна архітектурно-будівельна інспекція України на запит суду листом № 40-402-323 від 10.06.2015р., повідомила, що згідно з реєстраційними записами ТОВ "АЛЬЯНС-ІНЖИНІРИНГ" видано ліцензію серія АЕ № 640481 терміном дії з 26.05.2015р. по 26.05.2020р.
Враховуючи, що відповідач не виконав своїх обов'язків по Договору в частині виконання підрядних робіт у встановлені строки, Позивач відмовився від Договору та вимагає повернути йому передоплату в сумі 3 435 000,00 грн.
Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Згідно ст. 693 Цивільного кодексу України, якщо договором встановлений обов'язок покупця частково або повністю оплатити товар до його передання продавцем (попередня оплата), покупець повинен здійснити оплату в строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо такий строк не встановлений договором, - у строк, визначений відповідно до статті 530 цього Кодексу.
У разі невиконання покупцем обов'язку щодо попередньої оплати товару застосовуються положення статті 538 цього Кодексу.
Якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати (ч.2 ст.693 ЦК України).
Згідно ч. 2 ст. 849 Цивільного кодексу України якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.
Таким чином, беручи до уваги відмову замовника від договору в односторонньому порядку та у зв'язку з цим, припинення зобов'язань сторін за договором, встановивши факт невиконання відповідачем обумовлених договором робіт, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача спірної суми авансового платежу у розмірі 3 435 000,00 грн.
Відповідно до ст.49 Господарського процесуального кодексу України, витрати у справі слід покласти на відповідача.
Керуючись ст.ст. 4, 22, 32-34, 43, 44, 49, 75, 82-85, 87, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі .
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС-ІНЖИНІРІНГ" (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Плеханова, б. 15 Б, код ЄДРПОУ 33402379) на користь Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" (87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Варганова, 7, код ЄДРПОУ 03361508) суму авансового платежу у розмірі 3 435 000,00 грн. (три мільйони чотириста тридцять п'ять тисяч грн. 00 коп.); витрати по сплаті судового збору - 68 700,00 грн. (шістдесят вісім тисяч сімсот грн. 00 коп.), про що видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційної скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Дата підписання рішення, оформленого
відповідно до вимог ст. 84 ГПК України,
- 25.06.2015р.
Суддя Н.Г. Назаренко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2015 |
Оприлюднено | 01.07.2015 |
Номер документу | 45529395 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні