Справа № 2-а-3390/2009
У Х В А Л А
про відкриття провадження у справі
01 вересня 2009 року м. Лозова
Суддя Лозівського міськрайонного суду Харківської області Помазан В.А., розглянувши матеріали адміністративного позову
ОСОБА_1
, інтереси якої представляють
ОСОБА_2
,
ОСОБА_7
до Краснопавлівської селищної ради, Лозівського району, Харківської області, Управління Держкомзему у Лозівському районі Харківської області, Лозівської філії ХРФ ДП «Центр ДЗК при ДКУ по земельним ресурсам», зацікавлених осіб –
ОСОБА_3
,
ОСОБА_4
про визнання не чинним рішення органу місцевого самоврядування, скасування державних актів на право власності на земельну ділянку та зобов'язання надати дозвіл на приватизацію земельної ділянки, -
В С Т А Н О В И В :
31 серпня 2009 року позивач звернулася до суду з адміністративним позовом до відповідачів про визнання не чинним рішення органу місцевого самоврядування, скасування державних актів на право власності на земельну ділянку та зобов'язання надати дозвіл на приватизацію земельної ділянки, в якому зазначає, що 21.12.2005 року, після смерті матері позивача
ОСОБА_5
, яка померла
ІНФОРМАЦІЯ_1
, вона успадкувала Ѕ частину належного їй майна, яке складається з житлового будинку площею - 47,5 кв.м., з відповідними надвірними будівлями, який знаходиться за адресою:
АДРЕСА_1
.
Співвласником іншої Ѕ частини спадкового майна, яке залишилося після сметрі
ОСОБА_5
, є її син,
ОСОБА_3
, проживає за адресою:
АДРЕСА_1
На підтвердження цього їм було видане свідоцтво на спадщину за заповітом, №2-2919 від 21.12.2005 року, яке зареєстроване в електронному реєстрі прав власності на нерухоме майно від 30.10.2007 року.
Успадковане нерухоме майно було зареєстроване Лозівським БТІ в державному реєстрі за № 5-1115, та надано технічну документацію – технічний паспорт на садибний (індивідуальний) житловий будинок, за адресою:
АДРЕСА_1
У зв'язку з тим, що розмір земельної ділянки, яка зайнята будівлею та яка необхідна для його обслуговування, під час успадкування визначено не було, за життя спадкодавця рішення про її приватизацію не прийнято, позивач вирішила у подальшому скористатися своїм правом на перехід права власності на земельну ділянку при переході права власності на житловий будинок, будівлю, або споруду.
При переході права власності на будівлю та споруду до кількох осіб право на земельну ділянку визначається пропорційно часткам осіб у вартості будівлі та споруди, якщо інше не передбачено у договорі відчуження будівлі і споруди.
Окрім того,
ОСОБА_1
на протязі 15 років використовувалася земельна ділянка, розташована біля зазначеної садиби, для ведення особистого селянського господарства, площею 0, 10 га. Зазначену земельну ділянку використовувала з 1966 року по 1995 рік її мати –
ОСОБА_5
.
Для документального підтвердження факту надання у користування для ведення особистого селянського господарства позивач звернулася з запитом від 10.07.2009 року до виконавчого органу
Краснопавлівської селищної Ради, та до теперішнього часу документального підтвердження факту користування не отримала, за незалежних від неї обставин, про що надано лист вих.623/02-21 від 25.08.2009 року Краснопавлівської селищної Ради.
Згідно ст. 119 ЗК України, громадяни, які добросовісно, відкрито і безперервно користуються земельною ділянкою протягом 15 років, але не мають документів, які б свідчили про наявність у них прав на цю земельну ділянку, можуть звернутися до органу державної влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу її у власність або надання у користування
.
Ст.116 ЗК передбачено безоплатна передача земельних ділянок у власність із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом, у тому числі для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах — не більше 0,25 гектара, в селищах — не більше 0,15 гектара, в містах — не більше 0,10 гектара, та для ведення особистого селянського господарства — не більше 2,0 гектара;
Підставою набуття права власності на земельну ділянку, згідно ч.1 ст.116 ЗК України, є рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
У зв'язку з вищезазначеним позивач звернулася до співввласника житлового будинку -
ОСОБА_3
, для складання спільної заяви до органу місцевого самоврядування – Краснопавлівської селищної ради, про приватизацію земельної ділянки, при переході права власності на житловий будинок та ведення особистого селянського господарства.
Однак
ОСОБА_3
повідомив позивача, що він вже приватизував земельну ділянку, на якій розташовано будинок за адресою
АДРЕСА_2
, та будинок за адресою
АДРЕСА_3
, площею 0,15 га, та земельну ділянку для ведення селянського господарства, розташовану поряд з будинком, площею 0,26 га, при цьому співвласником зазначених земельних ділянок, згідно рішення Краснопавлівської селищної ради Лозівського району, Харківської області, від 05.05 2005 року, є
ОСОБА_4
, проживає за адресою:
АДРЕСА_4
ОСОБА_3
також зазначив, що Краснопавлівською селищною Радою на підставі рішення XXVIII сесії IV скликання йому видано Державний акт на право власності на земельну ділянку, на якій фактично розташовані будинки 15 “б”, та 15 “в”, згідно наявної технічної документації, та плану меж земельної ділянки, кадастровий номер 6323955400:03:005:0040, та Державний акт на право власності на земельну ділянку, надану для ведення селянського господарства, кадастровий номер 6323955400:03:005:0040.
Після ознайомлення з наданою технічною документацією із землеустрою, щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, яка виготовлена госпрозрахунковим виробничим бюро при Лозівському міському відділі земельних ресурсів (начальник
ОСОБА_6
) позивачу стало відомо, що на кадастровому плані земельної ділянки
ОСОБА_3
,
ОСОБА_4
, належний їй на праві свідоцтва на спадщину за заповітом жилий будинок зазначений як господарська будівля № 2, тобто у кадастровий план внесені дані, які не відповідають дійсності.
Ст. 151 Земельного кодексу України передбачено, що особи, зацікавлені у вилученні (викупі), виборі земельних ділянок, зобов'язані погодити з власниками землі і землекористувачами та органами державної влади або органами місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, розміри земельних ділянок, передбачені для вилучення (викупу), умови їх вилучення (викупу), а також розміри земельної ділянки, передбачені для її передачі (надання), умови її передачі (надання) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів та умови проживання населення і охорону довкілля.
Вибір місця розташування земельних ділянок здійснюють відповідні сільські, селищні, міські, районні, обласні ради, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України відповідно до їх повноважень щодо вилучення та передачі (надання) цих ділянок.
В порушення вимог зазначеної статті, представниками госпрозрахункового виробничого бюро при Лозівському міському відділі земельних ресурсів та головою Краснопавлівської селищної ради (без участі землевпорядника Краснопавлівської селищної ради) було складено акт встановлення та узгодження меж землекористування, від 18.05.2005 року, при цьому позивача під час складання вказаного документу запрошено не було, та погодження про розташування меж вона не надавала.
Відповідно до вимог ст. 122 ЗК України, до повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування входять питання щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування, із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. (Частина перша статті 122 із змінами, внесеними згідно із Законом N 509-VI від 16.09.2008).
23.06.2009 року позивач звернулася, у відповідності до ч. 6 ст.118 Земельного кодексу України, з заявою до голови Краснопавлівської селищної ради, Лозівського району, Харківської області, про приватизацію земельної ділянки, яка зайнята будівлею, та яка необхідна для її обслуговування, та ведення особистого селянського господарства.
24.07.2009 року позивач отримала відповідь, що рішенням LII сесії V скликання Краснопавлівської селищної ради від 15.07.2009 року їй відмовлено в приватизації земельної ділянки для обслуговування житлового будинку по вул. Комунарській, 15, та ведення особистого селянського господарства, до повного вирішення спірного питання в суді.
Статтею 155 Земельного кодексу України передбачено, що у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
У зв'язку з чим, позивач просить визнати не чинним рішення XXVIII сесії IV скликання Краснопавлівської селищної Ради від 05.05.2005 року, про затвердження технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку – спільної сумісної власності на земельну ділянку
ОСОБА_3
та
ОСОБА_4
по вул. Комунарській, 15-б, смт. Краснопавлівка, скасувати Державні акти на право власності на земельну ділянку, площею 0,1500 га, розташована за адресою:
АДРЕСА_2
, цільове призначення – для будівництва і обслуговування жилого будинку, та господарських будівель і споруд, зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди, видані
ОСОБА_3
, мешкає
АДРЕСА_5
, та
ОСОБА_4
, мешкає
АДРЕСА_4
, скасувати Державні акти на право власності на земельну ділянку, площею 0,2600 га, розташована за адресою
АДРЕСА_2
, цільове призначення – для ведення особистого селянського господарства, зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди, видані
ОСОБА_3
, мешкає
АДРЕСА_2
, та
ОСОБА_4
, мешкає
АДРЕСА_4
, зобов'язати Краснопавлівську селищну раду, Лозівського району, Харківської області, надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою, щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості), та складання документів, що посвідчують право спільної сумісної власності
ОСОБА_1
та
ОСОБА_3
на земельну ділянку, яка зайнята будівлею, та яка необхідна для її обслуговування, за адресою:
АДРЕСА_1
, зобов'язати Краснопавлівську селищну раду, Лозівського району, Харківської області, надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою, щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості), та складання документів, що посвідчують право власності
ОСОБА_1
на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства.
Позовна заява відповідає вимогам ст.ст. 105, 106, 108 КАС України.
Позовну заяву належить розглядати в порядку адміністративного судочинства одноособовим складом суду.
Справа підсудна Лозівському міськрайонному суду Харківської області.
Керуючись ст.ст. 107, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В :
Відкрити провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом
ОСОБА_1
, інтереси якої представляють
ОСОБА_2
,
ОСОБА_7
до Краснопавлівської селищної ради, Лозівського району, Харківської області, Управління Держкомзему у Лозівському районі Харківської області, Лозівської філії ХРФ ДП «Центр ДЗК при ДКУ по земельним ресурсам», зацікавлених осіб –
ОСОБА_3
,
ОСОБА_4
про визнання не чинним рішення органу місцевого самоврядування, скасування державних актів на право власності на земельну ділянку та зобов'язання надати дозвіл на приватизацію земельної ділянки.
Призначити попереднє судове засідання на 26 жовтня 2009 року на 10-00 годину.
Запропонувати відповідачам в строк до 26 жовтня 2009 року надати письмові заперечення проти позову, докази в обґрунтування заперечень та визначитися стосовно участі представника у судових засіданнях при розгляді позовної заяви (за участю представника чи без його участі).
Адміністративна справа розглядатиметься суддею одноособово.
Копії даної ухвали направити особам, які беруть участь у справі.
Роз'яснити особам, які беруть участь у справі, що вони мають права і обов'язки, визначені ст.ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена лише щодо недотримання правил підсудності у встановлений законом строк і порядок, в іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя:
Суд | Лозівський міськрайонний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2009 |
Оприлюднено | 09.09.2009 |
Номер документу | 4554532 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чугуївський міський суд Харківської області
Рєзнікова Світлана Сергіївна
Адміністративне
Петровський районний суд м.Донецька
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Лозівський міськрайонний суд Харківської області
Помазан В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні