Постанова
від 22.06.2015 по справі 822/2031/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2031/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Ніколайчука М.Є. розглянувши у скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авекс вуд" про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

В поданій до суду позовній заяві Державна податкова інспекція у м. Хмельницькому просить припинити юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Авекс вуд" на підставі п. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року №755-ІV (далі Закон України №755-ІV) у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність зазначеного товариства за місцезнаходженням.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження, направлена на адресу відповідача 26.05.2015, повернулась до суду з відміткою Укрпошти "не вручено за закінченням терміну зберігання". З урахуванням положень ч. 4 ст. 33 КАС України, суд вважає, що копія ухвали вручена відповідачеві належним чином. Заперечення проти позову у встановлений 10-ти денний термін до суду не надійшло.

Справа розглядається в порядку ст. 183-2 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що у задоволенні позовної заяви слід відмовити з таких підстав.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач 09.12.2010 зареєстрований виконавчим комітетом Хмельницької міської ради та перебуває на обліку в ДПІ у м. Хмельницькому як платник податків за місцезнаходженням: АДРЕСА_1.

17.11.2014 до Єдиного державного реєстру державним реєстратором внесено запис про відсутність за місцезнаходженням .

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України №755-ІV .

За змістом ч. 2 ст. 38 Закону України №755-ІV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: - визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; - здійснення діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; - невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; - наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; - неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством.

Підставою для звернення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до суду з позовом про припинення відповідача слугувала наявність у Єдиному державному реєстрі запису про відсутність зазначеної юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом п.8 ч.1 ст.3 КАС України позивач - це суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Статус органів державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Податковим кодексом України

З урахуванням положень Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства, позивач, як суб'єкт владних повноважень, наділений правом щодо звернення до суду з адміністративним позовом в порядку адміністративного судочинства лише на виконання повноважень, наданих йому Податковим кодексом України та іншими законами України, і лише у тих правовідносинах, у яких зазначений орган виконує контролюючі функції.

В силу п.1.1 ст.1 Податкового кодексу України державна податкова справа - сфера діяльності контролюючих органів, передбачена цим Кодексом та іншими актами законодавства України, спрямована на формування і реалізацію державної податкової політики в частині адміністрування податків, зборів, платежів.

За визначенням пп.14.1.1-1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Функції контролюючих органів у сфері адміністрування податків, зборів, платежів визначені п.19-1.1 ст.19 Податкового кодексу України, а права, якими наділені контролюючі органи для здійснення функцій, визначених законом, встановлені ст.20 цього Кодексу.

Пунктом 11.30 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року N 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 р. за N 503/25280, передбачено, що якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі: неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності; якщо установчі документи суперечать чинному законодавству; провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству; наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; наявності у контролюючого органу передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду з позовною заявою про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

При цьому, п. 1.2 зазначеного Порядку визначено, що ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, податковим законодавством передбачено, що органи доходів і зборів наділені правом звернення до суду з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених ст. 38 Закону України №755-ІV, а лише в тих, коли податкові органи діють на виконання покладених на них функцій щодо адміністрування податків, зборів, платежів.

Аналогічна позиція висловлена Вищим адміністративним судом України в ухвалі від 12.05.2011 року по справі N К-15272/09.

Тому, органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання з підстав, що не пов'язані з неподанням таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності, лише у випадку здійснення юридичною особою діяльності, що заборонена законом і спрямована на порушення правил оподаткування, зокрема, на навмисну несплату податків.

При цьому, з урахуванням положень ст.ст. 69-70 КАС України позивач, який звернувся до суду з позовом про припинення такої юридичної особи, повинен довести, що її діяльність спрямована саме на порушення правил оподаткування, зокрема, на навмисну несплату податків. В ухвалі від 02 липня 2014 року по справі К/9991/33756/11 Вищий адміністративний суд України також вказав на обов'язок податкового органу обґрунтувати наявність факту порушення юридичною особою правил оподаткування.

Натомість, позивач не довів суду, що наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність відповідача за його місцезнаходженням свідчить про здійснення ним діяльності, безпосередньо спрямованої на порушення податкового законодавства, в тому числі на ухилення від оподаткування.

Позивач також не надав до суду доказів щодо призначення та проведення перевірки відповідача, здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи, встановлення фактичного місцезнаходження - проживання посадових осіб та засновників, притягнення їх адміністративної відповідальності.

Разом з тим, суд враховує, що відповідач подає податкову звітність, а відсутність прибутку у підприємства за певний звітний період, є лише недосягненням на цей період мети діяльності підприємства, а не є доказом здійснення діяльності, яка суперечить установчим документам, або такої, що суперечить закону.

Згідно до ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч. 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи викладене, позивач не довів наявність підстав для задоволення позовних вимог та не надав докази на їх підтвердження, тому в задоволенні позову необхідно відмовити.

Керуючись Конституцією України, Податковим кодексом України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" ст.ст.4, 99, 100, 158 - 163, 183-2, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авекс вуд" про припинення юридичної особи відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено01.07.2015
Номер документу45548635
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2031/15

Ухвала від 12.08.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ніколайчук М.Є.

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ніколайчук М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні