Справа № 712/1745/15 -а
Провадження № 2а/712/1441/15
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2015 року Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:
головуючого судді - ТОКОВОЇ С.Є.
при секретарі : ТКАЧ А.В., ХОМЕНКО А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Служби у справах дітей Черкаської міської ради, Черкаської міської ради, Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради про визнання дій суб'єкта владних повноважень неправомірним, скасування наказу, зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з даним позовом посилаючись на те, що з 1999 року працювала у службі у справах дітей виконавчого комітету Соснівської районної ради м. Черкаси, з 2008 року на посаді завідувача сектору соціальної роботи. 16 листопада 2011 року була звільнена з посади за п.5 ч. І ст. 36 КЗпП у зв'язку з переведенням на посаду завідувача сектору соціальної роботи служби у справах дітей Черкаської міської ради. Згідно з п. 2 рішення 3-ї сесії Черкаської міської ради від № 3-3 «Про припинення районних у місті Черкаси рад та їх виконавчих органів» було припинено шляхом ліквідації юридичну особу Соснівську районну раду м. Черкаси (код ЗКПО 26323775), у тому числі - і службу у справах дітей Соснівської районної ради м. Черкаси (код ЗКПО 26324199). Рішенням Черкаської міської ради від 08.09.2011 № 3-126 «Про внесення змін в рішення Черкаської міської ради від 11.08.2011 № 3-3 від 11.08.2011 № 3-4, від 08.09.2011 № 3-115» було припинено шляхом приєднання до служби у справах дітей Черкаської міської ради діяльність служби у справах дітей виконавчого комітету Соснівської районної ради. Згідно з п.1.3 цього ж рішення Черкаська міська служба визначена правонаступником вищезазначеної служби.
Згідно з Положенням про службу у справах дітей Черкаської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від08.09.2011№3-126,служба має права юридичної особи, підпорядкована виконавчому комітету ЧМР та міському голові. «Служба є правонаступником служби у справах дітей виконавчого комітету Придніпровської районної ради м. Черкаси та служби у справах дітей виконавчого комітету Соснівської районної ради м. Черкаси».
Згідно з розпорядженням Соснівської районної ради м. Черкаси від 15.11.2011 працівник служби у справах дітей була звільнена з посади завідувача сектору служби у справах дітей Соснівської районної ради у зв'язку з переведенням на роботу у службу у справах дітей Черкаської міської ради на ту ж таки посаду, а не призначена на нову посаду. При звільненні у зв'язку з переводом з нею не проводився повний розрахунок, та вона не отримувала компенсацію за невикористану відпустку.
27.12.2011 року начальник служби у справах дітей ЧМР ОСОБА_2 видала наказ від № 23/30-01-21 «Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби», згідно з яким базовим місяцем для проведення індексації став листопад 2011 року, оскільки, з її точки зору, працівники служби були призначені на нові посади, чим фактично позбавила її права на «визначення базового місяця для працівників, яких було прийнято на роботу по переводу у зв'язку з реорганізацією , мало здійснюватись з урахуванням положень п.5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення від 17 липня 2003 р. № 1078, якими передбачено, що базовим місяцем при обчисленні індексу споживчих цін для проведення відбулося підвищення грошових доходів населення». А таким місяцем є лютий 2008 року.
Це у своїй відповіді від 09.10.2014 підтвердила також і територіальна державна інспекція з питань праці у Черкаській області: «для працівників, переведених на іншу роботу, базовим є місяць підвищення доходу на суму, більшу ніж сума індексації, за рахунок основної заробітної плати та її постійних складових або місяць зміни умов оплати праці, у даному випадку (згідно з викладеними у зверненні фактами) - лютий 2008 року».
Працівники служби у справах дітей двічі зверталися до міського голови ОСОБА_3 (06.11.2014 та 05.12.2014) з проханням розібратися в ситуації, що виникла щодо не нарахування індексації заробітної плати з розрахунку базового місяця - лютого 2008 року та право на її отримання в подальшому. У відповідях міський голова теж стверджує, що нібито працівники служби були призначені на нові посади у новостворену міську службу. Але міська служба була створена у вересні 2011 року, а працівники були переведені до неї лише 17.11.2011.
В такий же спосіб, тими ж установчими документами були переведені на роботу до міської ради працівники обох управлінь праці та соціального захисту населення та державного реєстру виборців, які отримують індексацію.
Не нарахування індексації призводить до заниження суми відпускних, лікарняних та інших виплат. Таким чином, підприємство, яке не провело індексацію зарплати при прийнятті рішення про її нарахування, повинно здійснити перерахунок усіх виплат, зроблених у цей період виходячи з середньої заробітної плати. Просила суд визнати дії начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради ОСОБА_2 щодо видачі наказу від 27.12.2011 № 23/30-01-21 «Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби» неправомірними. Скасувати наказ начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради ОСОБА_2 від 27.12.2011 № 23/30-01-21 «Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби», зобов'язати начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради ОСОБА_2, здійснити перерахунок заробітної плати ОСОБА_1 з листопада 2011 року з урахуванням індексації та виплатити недоплачену суму коштів. Зобов'язати виконавчий комітет Черкаської міської ради виділити кошти службі у справах дітей для погашення заборгованості по заробітній платі ОСОБА_1, яка виникла в результаті неправомірних дій посадових осіб служби у справах дітей щодо ненарахування індексації на заробітну плату.
В подальшому, позивач уточнила позовні вимоги та просила суд визнати дії начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради ОСОБА_2 щодо видання наказу від 27.12.2011 № 23/30-01-21 «Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби» - неправомірними. Скасувати наказ начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради ОСОБА_2 від 27.12.2011 року № 23/30-01-21 «Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби». Зобов'язати департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради направити до Черкаської міської ради подання про збільшення бюджетного асигнування за КФК 0111 на утримання служби у справах дітей для погашення заборгованості по виплаті індексації заробітної плати працівникам. Зобов'язати Черкаську міську раду внести відповідні зміни в міський бюджет, передбачивши в ньому збільшення бюджетних асигнувань за КФК 0111 по головному розпоряднику - Департаменту освіти та гуманітарної політики, на утримання служби у справах дітей для погашення заборгованості по виплаті індексації заробітної плати ОСОБА_1" Олександрівні, яка виникла в результаті неправомірних дій посадових осіб служби у справах дітей, затвердивши відповідний кошторис.
В судових дебатах позивач заявила, що підтримує позовні вимоги лише в частині щодо визнання наказу про визначення базового місяця для проведення індексації незаконним, проте письмової заяви про зміну позовних вимог суду не надала у зв'язку з чим суд розглядає справу в межах заявлених позовних вимог.
Представник департаменту освіти та гуманітарної політики позовні вимоги не визнав та пояснила суду, що позивач звільнена з посади у зв'язку з переведенням на роботу у службу у справах дітей Черкаської міської ради розпорядженням заступника голови Соснівської ради ОСОБА_4 15.11.2011 № 144/-05-01, тобто до набрання чинності постанови КМУ від 13.06.2012 № 526. До цього моменту, у Порядку проведення індексації грошових доходів населення, було не визначено чіткого механізму дій роботодавця щодо індексації в разі переведення працівника на роботу до іншого підприємства, що підтверджується листом Мінпраці та соціальної політики України від 26.10.2007 № 8047/0/14-07/10 «Щодо індексації грошових доходів». За такого переведення відбувається звільнення працівника з одного підприємства та його працевлаштування на іншому. Це підтверджує п.5 ч.І ст.36 Кодексу законів про працю (далі -КЗпП), що однією з підстав припинення трудового договору називає «Переведення працівника, за його згодою, на інше підприємство, в установу, організацію або перехід на виборну посаду». Водночас особі, яку запрошено на роботу в порядку переведення, новий роботодавець не вправі відмовити в укладенні трудового договору (ч.5 ст.24 КЗпП).
Отже, під час переведення відбувається звільнення з одного підприємства та працевлаштування на іншому. При цьому, базовим уважають місяць прийняття працівника на роботу й індексацію в цьому не проводять. З наступного місяця обчислюють новий індекс.
Начальник Служби у справах дітей Черкаської міської ради ОСОБА_2 при виданні оспорюваного наказу свої повноваження не перевищувала, оскільки при виданні наказу керувалася п.9 Типовим положенням про службу у справах дітей, затв.постановою КМУ від 30.08.2077р. № 1068 (із змінами), положенням по службу у справах дітей Черкаської міської ради, затвердженого рішенням ЧМР від 11.08.2011 № 3-4 та нормативними актами, які діяли на той час, а саме: ЗУ «Про індексацію грошових доходів населення», Порядком проведення індексації грошових доходів населення», затв. постановою КМУ від 17.07.2003 № 1078. При цьому, на момент видання оспорюваного наказу, спеціальна норма - п.10-2 Порядку не була прийнята.
З аналогічних підстав позов не визнала і представники служби у справах дітей та представник Черкаської міської ради.
Заслухавши думку сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Згідно із записами в трудовій книжці позивача ОСОБА_1 остання з 1999 року працювала у службі в справах неповнолітніх Соснівської районної ради м. Черкаси, яка згідно із рішенням районної ради від 21.02.2000 року виділена у самостійний відділ - служба у справах дітей виконавчого комітету Соснівської районної в м. Черкасах ради та перейменована на службу у справах дітей виконавчого комітету Соснівської в м. Черкасах ради.
01.01.2008 року позивач була призначена на посаду завідувача сектору соціальної роботи служби у справах дітей, як така, що перебувала в кадровому резерві на цю посаду, а 16.11.2011 року звільнена з посади згідно з п. 5 ч.1 ст. 36 КЗпП України у зв'язку із переведенням на роботу у службу у справах дітей Черкаської міської ради за її згодою.
В подальшому, розпорядженням міського голови від 18.11.2011 року № 586-р призначена на посаду завідувача сектору соціальної роботи відділу у справах дітей Соснівської районної служби у справах дітей як така, що зарахована до кадрового резерву, шляхом переведення із служби у справах дітей виконавчого комітету Соснівської районної ради м. Черкаси.
Наказом начальника служби у справах дітей Черкаської міської ради № 23\30-01-21 від 27 рудня 2011 року у зв'язку із переведенням до Черкаської міської служби у справах дітей та призначенням на нові посади працівників служби у справах дітей виконкому Соснівської районної ради та працівників служби у справах дітей виконкому Придніпровської районної ради для проведення індексації працівникам служби у справах дітей Черкаської міської ради місяць листопад 2011 року вважати базовим. Зобов'язано головного бухгалтера нараховування індексації проводити відповідно до чинного законодавства.
Позивач вважає даний наказ таким, що винесений з перевищенням повноважень, а також незаконним виходячи з того, що вона була переведена на роботу, а не призначена на нову посаду, а тому базовим місяцем для визначення індексації повинен бути лютий 2008 року, коли відбулося підвищення грошових доходів населення.
Між тим, як зазначалось вище, позивач була звільнена з попередньої роботи згідно з п. 5 ч.1 ст. 36 КЗпП України за її згодою у зв'язку із переведенням на роботу у службу у справах дітей Черкаської міської ради .
Зазначена норма Кодексу Законів про Працю передбачає, що у випадку переведення працівника на інше підприємство його попередній роботодавець звільняє підлеглого за п.5 ст. 36 КЗпП. При цьому, новий роботодавець укладає з особою новий трудовий договір. Таке переведення можливе лише за згодою працівника. Позивач ОСОБА_1 надала свою згоду на звільнення у зв'язку із переведенням. Наказ про звільнення на оскаржувала.
Згідно з частиною шостою статті 95 КЗпП України заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до статті 33 Закону України «Про оплату праці «у період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством.
Індексація заробітної плати здійснюється на підставі Закону та Порядку.
Індексація грошових доходів населення встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодувати подорожчання споживчих товарів і послуг (стаття 1 Закону України «Про індексацію»).
Об'єктом індексації грошових доходів населення є оплата праці (грошове забезпечення) як грошовий дохід громадян, одержаний ними в гривнях на території України і який не має разового характеру ( пункт 2 частини першої статті 2 Закону про індексацію).
Суми виплат, пов'язаних з індексацією заробітної плати працівників входять до складу фонду додаткової заробітної плати згідно з підпунктом 2.2.7 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату України від 13 січня 2004 року № 5, зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України 27 січня 2004 року за № 114/8713.
Порядком проведення індексації грошових доходів населення, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078 (зі змінами) передбачено спеціальну норму - п. 10-2, яка передбачає, що у разі переведення працівника на інше підприємство суму індексації зберігають, якщо сума заробітної плати менша, ніж сума індексації, яка повинна нараховуватись за відповідний місяць. Якщо ж сума збільшення заробітної плати більша, ніж сума індексації, яка повинна нараховуватись за відповідний місяць, такий місяць вважають базовим для проведення індексації.
Із наданих до суду довідок про доходи позивача за 2011 рік та за 2012 рік (нове місце роботи) надбавка за високу досягнення праці у праці, яка є об'єктом індексації збільшилась: за 2011 рік позивачу виплачено 5548 грн. 67 коп., а за 2012 рік - 9446 грн. та додаткової премії - 3700 грн.( у 2011 р. 400 грн.).
Таким чином, на новому місці роботи у позивача розмір заробітної плати змінився, а саме збільшився, а тому посилання на те, що базовим місяцем для проведення індексації повинен бути той, що встановлений на попередньому місці роботи - лютий 2008 року є безпідставними.
Не підлягає до задоволення і вимога позивача щодо зобов'язання департаменту освіта та гуманітарної політики виділити кошти службі у справах дітей для погашення заборгованості по заробітній платі виходячи із наступного.
Стаття 23 Бюджетного кодексу України передбачає, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Бюджетні призначення встановлюються рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному цим Кодексом. Якщо після прийняття рішення про місцевий бюджет повноваження на виконання функцій або надання послуг, на яке надано бюджетне призначення, передається відповідно до законодавства від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого головного розпорядника бюджетних коштів, дія бюджетного призначення не припиняється і застосовується для виконання тих самих функцій чи послуг іншим головним розпорядником бюджетних коштів, якому це доручено. Зміни розмірів, мети та обмеження в часі бюджетних призначень, крім випадків, передбачених цим Кодексом, здійснюються лише за наявності у рішенні про місцевий бюджет. Забороняється без внесення змін до рішення про місцевий бюджет збільшення бюджетних призначень на: оплату праці працівників бюджетних установ за рахунок зменшення інших видатків; видатки за бюджетними програмами, пов'язаними з функціонуванням органів місцевого самоврядування, за рахунок зменшення видатків за іншими бюджетними програмами.
Відповідно до Положення про департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від № 3-235 департамент освіти та гуманітарної політики є головним розпорядником коштів, що означає, із посиланням на ст.22 Бюджетного кодексу України, затвердження кошторису Служби у справах дітей Черкаської міської ради у межах, затверджених місцевим бюджетом, який приймається Черкаською міською радою кожного року. Черкаська міська рада не виділяла коштів на виплату індексації працівникам Служби, а служба в свою чергу не зверталася до головного розпорядника - департаменту освіти та гуманітарної за додатковим асигнуванням на виплату індексації, що підтверджується листом від № 30/30-06-02 та Довідкою про зміни річного розпису бюджету (кошторису) № 1 від 25.11.2011. Крім того, згідно із ч.І ст.51 Бюджетного кодексу України керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах. Тобто керівник Служби у справах дітей Черкаської міської ради діє у відповідності до ч. І ст.51 Бюджетного кодексу України. Звідси випливає, що департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради не несе обов'язку виділяти кошти Службі для погашення заборгованості по заробітній платі позивачу.
Не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні і доводи позивача щодо прийняття оспорюваного наказу з перевищенням повноважень, оскільки начальник служби у справах дітей керувалася п.9 Типовим положенням про службу у справах дітей, затв. постановою КМУ від 30.08.2077р. № 1068 (із змінами), положенням по службу у справах дітей Черкаської міської ради, затвердженого рішенням ЧМР від 11.08.2011 № 3-4 які делегують повноваження щодо видачі наказів.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена через суд першої інстанції до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст. 186 КАС України. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
ГОЛОВУЮЧИЙ:
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2015 |
Оприлюднено | 02.07.2015 |
Номер документу | 45690087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Соснівський районний суд м.Черкас
Токова С. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні