Ухвала
від 24.06.2015 по справі 813/4129/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2015 року Справа № 876/37/15

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Шавеля Р.М.,

суддів Затолочного В.С. та Бруновської Н.В.,

з участю секретаря судового засідання - Гнатик А.З.,

а також сторін (їх представників):

від відповідача - ОСОБА_1;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19.11.2014р. в адміністративній справі за позовом ОСОБА_3 автомобільних доріг у Миколаївській обл. до ОСОБА_2 про стягнення плати за проїзд автомобільним транспортом, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, -

В С Т А Н О В И Л А:

08.06.2014р. позивач ОСОБА_3 автомобільних доріг у Миколаївській обл. звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив стягнути з відповідача ОСОБА_2 на користь Державного бюджету України суму заборгованості по платі за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, у розмірі 25773 грн. 49 коп. (а.с.2-5).

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 19.11.2014р. заявлений позов задоволено; стягнуто з ОСОБА_2 на користь Державного бюджету України суму заборгованості по платі за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, у розмірі 25773 грн. 49 коп. (а.с.174-179).

Не погодившись із винесеним судовим рішенням, його оскаржив відповідач ОСОБА_2, який покликаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення судом норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить постанову суду скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні заявленого позову відмовити (а.с.183-186).

Вимоги апеляційної скарги обгрунтовує тим, що згідно складеного Акта № 69 від 25.05.2013р. неможливо встановити, на якому вимірювально-зважувальному обладнанні здійснювався габаритно-ваговий контроль; вказане обладнання повинно пройти метрологічну атестацію і бути опломбованим; в іншому випадку таке обладнання не допускається до експлуатації.

Заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача на підтримання поданої скарги, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає до задоволення, з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції, 23.05.2013р. на автомобільній дорозі М-14 ОСОБА_4 - Мелітополь - Новоазовськ, 89 км, інспектором ДАІ ОСОБА_4 був зупинений та направлений на габаритно-ваговий контроль транспортний засіб марки «Scania 380» (державний номерний знак НОМЕР_1) з причепом «SAHN CARNEHL» (державний номерний знак НОМЕР_2).

За результатами зважування працівниками пункту габаритно-вагового контролю складено довідку № 69 від 25.05.2013р. про результати здійснення габаритно-вагового контролю на автомобільній дорозі, згідно якої зафіксовано перевищення встановлених нормативних вагових параметрів вагового контролю, а саме: повна маса транспортного засобу складала 40,28 тон, замість допустимої маси 38 тон, а навантаження на осі становила 1- 6,72; 2 - 11,58; 3 - 10,84; 4 - 11,14.

Окрім цього, в цей же день складено Акт № 69 про перевищення транспортним засобом встановлених обмежень загальної маси та (або) осьових навантажень.

На підставі зазначеної довідки та акта оператором пункту габаритно-вагового контролю ОСОБА_5 був складений розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування № 000069 від 25.05.2013р. з визначеною до сплати ОСОБА_2 сумою сплати за проїзд великовагового транспортного засобу у розмірі 1608,26 євро.

На виконання складеного розрахунку на адресу відповідача скеровувалась претензія № ОСОБА_5/3301 від 31.12.2013р. та повторна претензія № ОСОБА_5/485 від 05.03.2014р. з вимогою погасити заборгованість згідно розрахунку (останній направлявся додатком до претензії). Доказом направлення вказаних документів є запис в журналі вихідної кореспонденції, копія якого долучено до матеріалів справи (а.с.19-23, 82).

Однак, вказана сума заборгованості відповідачем не була сплачена в добровільному порядку.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу автомобільних доріг України, затв. постановою КМ України № 628 від 16.04.2007р. Державна служба автомобільних доріг України (Укравтодор) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра транспорту та зв'язку.

Підпунктом 18 п.4 Положення про Державну службу автомобільних доріг України закріплено, що Укравтодор відповідно до покладених на нього завдань забезпечує здійснення контролю за ваговими та габаритними параметрами транспортних засобів на автомобільних дорогах.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.29 Закону України «Про дорожній рух» до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, пройшов такий контроль. З метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається в порядку встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, і за плату, що встановлюються КМ України.

Згідно ст.ст.10, 11 Закону України «Про автомобільні дороги» державне управління автомобільними дорогами загального користування здійснює державна служба автомобільних доріг України («Укравтодор»), який є центральним органом виконавчої влади і діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через керівника центрального органу виконавчої влади у галузі транспорту і який має свої органи управління на місцях.

Основними обов'язками органу державного управління автомобільними дорогами загального користування, зокрема, є розробка та реалізація заходів з безпеки дорожнього руху; забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів з нормативними технічними характеристиками і навантаженнями.

Для виконання покладених на вказаний орган повноважень державна служба автомобільних доріг України згідно ст.12 цього ж Закону має право, в тому числі, вимагати від користувачів автомобільних доріг виконання вимог цього Закону та інших законодавчих та нормативно-правових актів України, що регулюють функціонування автомобільних доріг загального користування; обмежувати або забороняти рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, визначені для них державними стандартами, у разі відсутності відповідного спеціального погодження.

Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному КМ України.

Згідно пп.2, 3, 5, 8 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затв. постановою КМ України № 879 від 27.06.2007р., великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМ України № 1306 від 10.10.2001р. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Вимірювальне і зважувальне обладнання - технічні засоби, які застосовуються під час визначення габаритно-вагових параметрів транспортних засобів і мають нормовані метрологічні характеристики.

Пересувний пункт габаритно-вагового контролю - спеціальний транспортний засіб, обладнаний вимірювальною і звужувальною технікою для здійснення контролю. Ділянка дороги на відстані 100 метрів до пересувного пункту, 50 метрів за пересувним пунктом та узбіччя дороги за напрямком руху, де розташовано пункт, вважаються його межами. Місце здійснення габаритно-вагового контролю позначається відповідними тимчасовими дорожніми знаками.

Відповідно до п.п.12, 13, 18, 19, 21 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані: періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.

Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.

За результатами точного габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка результатів здійснення контролю із зазначенням часу і місця його проведення, а на запит водія - міжнародний сертифікат зважування вантажних транспортних засобів, якщо пункт габаритно-вагового контролю уповноважений видавати такі сертифікати.

Під час проведення габаритно-вагового контролю Укртрансінспекція або її територіальні органи керуються методикою, затвердженою Мінекономрозвитку.

У разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Процедуру габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у пунктах габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах загального користування і вимоги до облаштування та технічного оснащення цих пунктів визначає Технологічний регламент здійснення габаритно-вагового контролю транспортних, засобів та інших самохідних машин механізмів па автомобільних дорогах загального користування, затв. спільним наказом Державної служби автомобільних доріг України, Міністерства внутрішніх справ України № 219/198 від 07.05.2008р. (надалі - Регламент), який втратив чинність 28.02.2014р., однак на момент виникнення правовідносин між позивачем і відповідачем останній був чинний.

Згідно п.п.1.3, 3.12-3.16 Регламенту габаритно-ваговий контроль здійснюється на автомобільних дорогах загального користування уповноваженими Укравтодором дорожніми підприємствами та організаціями разом з відповідними підрозділами Державтоінспекції МВС України виключно в пунктах габаритно-вагового контролю.

Оператор пересувного пункту за результатами вагового та/або габаритного контролю складає довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю. Довідка складається у двох примірниках і підписується начальником та оператором. Один примірник довідки залишається на пересувному пункті як документ звітності, другий примірник передається водію транспортного засобу.

У цьому разі на підставі довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю начальник пересувного пункту складає акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (додаток 2) та/або акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів (додаток 3). Акти складаються у двох примірниках і підписуються начальником та оператором пересувного пункту габаритно-вагового контролю, а також водієм транспортного засобу, параметри якого перевищують нормативно допустимі. У разі відмови водія від підписання акта, про це зазначається в акті. Один примірник акта (актів) залишається на пересувному пункті як документ звітності, другий примірник передається водію транспортного засобу.

Начальник пересувного пункту відповідно до формули розрахунку (п.30 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю) та Ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затв. постановою КМ України № 879 від 27.06.2007р., визначає суму плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування.

Відповідно до п.22.5 Правил дорожнього руху, затв. постановою КМ України № 1306 від 10.10.2001р., за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоіпспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів -25 м), фактичну масу понад 38 т (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - до 4 т; для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі -18 т, строєні - 24 або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більше як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Аналізуючи фактичні обставини справи та наведені норми чинного законодавства колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що працівники філії «Варварівська дорожньо експлуатаційна дільниця» ДП «Миколаївський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» під час проведення 25.05.2013р. габаритно-вагового контролю транспортного засобу відповідача пересувними автомобільними вагами «CHEKLODE» діяли правомірно, в межах своїх повноважень та у відповідності із законодавством.

В частині покликань відповідача на те, що пересувні автомобільні ваги «CHEKLODE» не проходили державну метрологічну атестацію, не відповідають вимогам Технологічного регламенту проведення габаритно-вагового контролю, колегія суддів враховує, що у відповідності до п.12 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, повірка здійснювалась вагами пересувними автомобільними типу «CHEKLODE FREEWEIGH», заводський № 008235, які в установленому порядку визнані придатними до застосування, що підтверджено свідоцтвом про повірку робочого засобу вимірювальної техніки № 34-00/5119, виданим 18.07.2013р. Державним підприємством Всеукраїнським державним науково-виробничим центром стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів, яке було чинним до 18.07.2014р., попередня повірка була проведена 20.07.2012р. Також згідно свідоцтва про метрологічну атестацію № 35-59 від 19.03.2012р. ваги портативні автомобільні «CHEKLODE FREEWEIGH» № 008235 визнано такими, що відповідають вимогам технічної документації виробника (а.с.160, 164-167).

Крім того, при зважуванні використовувались належним чином повірені ваги виробництва «CHEKLODE FREEWEIGH» (Англія). Ваги мають сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки № UA-MI/l-2195-2007 від 21.11.2007р., який не встановлює обмежень на використання даних ваг для зважування в русі чи в статичному режимі.

Ваги, що використовувались при зважуванні транспорту відповідача, належать до засобів вимірювальної техніки.

Відповідно до ч.1 ст.27 Закону України «Про метрологію та метрологічну станцію» засоби вимірювальної техніки, не призначені для серійного виробництва в Україні або для ввезення на територію України партіями, на які поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають державній метрологічній атестації.

Із наведеного убачається, що ваги, що використовувались при зважуванні транспорту відповідача, не повинні проходити державну метрологічну атестацію та отримувати відповідне свідоцтво.

Згідно ч.1 ст.28 Закону України «Про метрологію та метрологічну станцію» засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, випускаються з серійного виробництва, ремонту та у продаж, видаються напрокат, на які поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають повірці.

У відповідності до ч.2 ст.11 Закону України «Про метрологію та метрологічну станцію» засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати, випускати з виробництва, ремонту та у продаж і видавати напрокат лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.

З матеріалів справи вбачається, що повірка була проведена 20.07.2012р. і на момент зважування термін чергової повірки (1 рік) не наступив.

Таким чином, проходження повірки пересувними автомобільними вагами «CHEKLODE FREEWEIGH» свідчить про їх відповідність метрологічним та технічним вимогам, встановленим у технічній документації фірми-виробника «Central Weighing LTD», згідно якої конструкція ваг забезпечує визначення навантажень на осі та загальної маси автотранспортного засобу як у статичному режимі, так і в режимі зважування в русі.

Також до матеріалів справи долучено довідку від 17.11.2014р., в якій зазначено, що на балансі Варварівської ДЕД ДП «Миколаївський облавтодор» знаходяться «Ваги пересувні автомобільні «CHEKLODE FREEWEIGH» заводський №008235, станом на 2013 - 2014 року на балансі філії «Варварівська ДЕД» інших ваг не існує (а.с.162).

З огляду на наведене, дії позивача під час проведення габаритно-вагового контролю стосовно транспортного засобу ОСОБА_2 марки «Scania 380» (державний номерний знак НОМЕР_1) з причепом «SAHN CARNEHL» (державний номерний знак НОМЕР_2) є правомірними, в результаті чого складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування № 000069 від 25.05.2013р., яким зобов'язано відповідача сплатити заборгованість у сумі 1608,26 євро (станом на момент подання позову згідно курсу валют НБУ - 25773 грн. 49 коп.).

В частині доводів апеляційної скарги колегія суддів враховує, що у відповідності до складеного Акту № 69 від 25.05.2013р. про перевищення транспортним засобом встановлених обмежень загальної маси та (або) осьових навантажень, розрахунку № 000069 від 25.05.2013р., графи, яка б визначала марку, модель та заводський номер вимірювально-зважувального обладнання не передбачено. При цьому вказаний Акт, а також довідка і розрахунок плати за проїзд великовагового транспортного засобу містять печатку із визначенням марки та приналежності вагового обладнання - пересувний ваговий комплекс «CHEKLODE FREEWEIGH» філії «Варварівська ДЕД» ДП «Миколаївський облавтодор».

Окрім того, згідно довідки від 17.11.2014р. на протязі 2013-2014 років на балансі вказаної філії перебував лише єдиний ваговий комплекс «CHEKLODE FREEWEIGH» - зав. № 008235.

За таких обставин зважування транспортного засобу апелянта проводилось пересувним ваговим комплексом «CHEKLODE FREEWEIGH» філії «Варварівська ДЕД» ДП «Миколаївський облавтодор» (заводський номер 008235).

Також за 2012 рік відомості про повірку пересувного вагового комплексу «CHEKLODE FREEWEIGH» філії «Варварівська ДЕД» ДП «Миколаївський облавтодор» (заводський номер 008235) містяться в листі повірки до керівництва по експлуатації, а не у вигляді свідоцтва про повірку.

Враховуючи той факт, що лист повірки до керівництва по експлуатації підтверджує факт повірки 20.07.2012р. пересувного вагового комплексу «CHEKLODE FREEWEIGH» філії «Варварівська ДЕД» ДП «Миколаївський облавтодор» (заводський номер 008235), вимоги закону та права власника великовагового транспортного засобу є дотриманими, а дії працівників ДП «Миколаївський облавтодор» щодо проведення зважування на такому обладнанні - правомірними.

Доводи апелянта в іншій частині на правомірність прийнятої постанови суду не впливають та висновків суду не спростовують.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку про те, що адміністративний позов є підставним та обґрунтованим, а відтак підлягає до задоволення, з вищевикладених мотивів.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.94, ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254 КАС України, колегія суддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19.11.2014р. в адміністративній справі № 813/4129/14 залишити без задоволення, а вказану постанову суду - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя: Р.М.Шавель

Судді: В.С.Затолочний

ОСОБА_6

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2015
Оприлюднено02.07.2015
Номер документу45711135
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4129/14

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 10.08.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 24.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Постанова від 19.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні