Справа № 666/8779/14-а
Постанова
Іменем України
24.06.2015 року Дніпровський районний суд м. Херсона у складі:
головуючого судді Полив'яного В.М.
при секретарі: Стрекозовій О.І., Назаренко І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Херсоні справу за адміністративним позовом Херсонської міської ради до Антонівської селищної ОСОБА_1 м. Херсона Херсонської області про визнання незаконним та скасування рішення Антонівської селищної ради від 30.07.2014р. № 580,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із вищезазначеним позовом до відповідача, в якому вказує, що Херсонська міська рада, вважає рішення Антонівської селищної ради від 30.07.2014 №580 «Про затвердження Переліку геонімів (назв вулиць, провулків тощо) смт. Антонівка», прийняте з порушенням норм права діючих на момент його прийняття, чим порушує інтереси територіальної громади м. Херсона, може призвести до шахрайств та махінацій з нерухомим майном та таке, що обмежує права територіальної громади м. Херсона. Пояснив, що з листа від 26.09.2014 №03-06/441/17 директора Херсонської філії державного підприємства «Інформаційний центр» міністерства юстиції України , Херсонській міській раді стало відомо, що Антонівською селищною радою прийнято рішення від 30.07.2014 №580 «Про затвердження Переліку геонімів (назв вулиць, провулків тощо) смт. Антонівка» до яких увійшли вулиці котрі , розташовані на території м. Херсона, а саме: Бурназяна, Бордунова, Кіндійська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільський. Зазначив, що наведене рішення Антонівської селищної ради прийнято з перевищенням повноважень та з порушенням законодавства . Вважав, що Антонівська селищна рада безпідставно намагається розпоряджатися землями , що входять до населеного пункту міста Херсона, посилаючись, на незаконне рішення Херсонської обласної ради народних депутатів від 10.03.1994 № 311. У зв'язку з наведеним, просив суд визнати протиправним та скасувати рішення Антонівської селищної ради від 30.07.2014 року № 580 «Про затвердження Переліку геонімів (назв вулиць, провулків тощо) смт. Антонівка», в частині вулиць котрі розташовані на території м.Херсона, а саме: Бурназяна, Бордунова, Кіндійська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільський, визнати протиправними дії Антонівської селищної ради з прийняттям рішень щодо розпорядження, передачі у власність та користування громадянам та юридичним особам земельних ділянок та території Східної виробничої зони та земельними ділянками та території житлового сектору вулиць із 1-ї по 34 Східну в місті Херсоні, в тому числі вулиць: Бурназяна, 8-го Березня, 24-го Серпня, Весняна, Кобзаря, Оксамитова, Козацька, Бордунова, Дибенка, Торкальна, Кіндійська, Антонівська, Джанкойська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, Кіндійське шосе, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільский, встановити відсутність компетенції повноважень Антонівської селищної ради щодо прийняття рішень про розпорядження, передачі у власність та користування громадянам та юридичним особам земельних ділянок на території Східної виробничої зони та земельними ділянками на території житлового сектору вулиць із 1-ї по 34 Східну в місті Херсоні, в тому числі вулиць: Бурназяна, 8-го Березня, 24-го Серпня, Весняна, Кобзаря, Оксамитова, Козацька, Бордунова, Дибенка, Торкальна, Кіндійська, Антонівська, Джанкойська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, Кіндійське шосе, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільский, визнати наявність компетенції (повноважень) у Херсонської міської ради щодо прийняття рішень про розпорядження, передачі у власність та користування громадянам та юридичним особам земельних ділянок на території Східної виробничої зони та земельними ділянками на території житлового сектору вулиць із 1-ї по 34 Східну в місті Херсоні, в тому числі вулиць: Бурназяна, 8-го Березня, 24-го Серпня, Весняна, Кобзаря, Оксамитова, Козацька, Бордунова, Дибенка, Торкальна, Кіндійська, Антонівська, Джанкойська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, Кіндійське шосе, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільский.
В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, вважала його не обґрунтованим, просила суд відмовити у задоволені позовних вимог.
Заслухавши пояснення сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, суд вважає що адміністративний позов не підлягає задоволенню враховуючи наступне.
Судом встановлено такі факти і відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що рішенням Херсонської обласної ради народних депутатів № 311 від 10.03.1994 року «Про затвердження технічної документації по встановленню меж Антонівської селищної ради народних депутатів, а також населених пунктів на території цієї ради» затверджені межі смт. Антонівка. На даний час вказане рішення не скасовано.
Згідно листа Управління Держземагенства у м.Херсоні Херсонської області від 10.03.2015 року надано відомості Національної кадастрової системи (НКС), так, земельні ділянки за кадастровими номерами 6510165300:04:049:0005, 6510165300:04:050:0008, 6510165300:04:050:0009, 6510165300:04:051:0005, 6510165300:04:051:0013, 6510165300:04:037:0003, 6510165300:05:018:0002, 6510165300:05:010:0006, 6510165300:05:025:0007, 6510165300:02:001:0129, 6510165300:02:001:0007, 6510165300:04:051:0015, 6510165300:02:001:0403, 6510165300:04:087:0002, 6510165300:02:001:0463, знаходяться в межах населеного пункту смт Антонівка Дніпровського району Херсонської області. Відомості стосовно земельних ділянок за кадастровими номерами 6510165300:04:003:0010, 6510165300:05:011:0005 станом на 10.03.2015 року до Державного земельного кадастру не внесено.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 143 Конституції України органам місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади. Держава фінансує здійснення цих повноважень у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об'єкти державної власності.
Відповідно ч. 1 ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до п. 41 ч.1 ст. 26 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як прийняття рішень з питань адміністративно - територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами.
Відповідно ч.1 ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.
Херсонська міська рада робить посилання на Указ Прездії Верховної ОСОБА_1 УРСР від 04.09.1984 року № 7541-Х «Про зміну меж м. Херсона», яким у межі міста включено 1052,9 га земель, раніше відведених під житлове і промислове будівництво, село Приміське, селище Урожайне та селище Садове разом з прилеглими землями, загальною площею 242,1 га та ОСОБА_1 Міністрів УРСР від 07.07.1989 року № 234 - Р, яким під розширення міста відведено 143, 1 га земель (мікрорайон «Ятарний»).
Відповідно до г) ст. 6 Земельного Кодексу України до повноважень Верховної ОСОБА_1 України в галузі земельних відносин належить встановлення і зміна меж районів і міст.
Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною ОСОБА_1 України за поданням Верховної ОСОБА_1 Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських рад.
Вищевказаний Указ Президії Верховної ОСОБА_1 УРСР та ОСОБА_1 Міністрів УРСР не містить жодної норми про включення до меж м. Херсона земель Антонівської селищної ради, у тому числі земельних ділянок на Східної виробничої зони площею 234 га та земельними ділянками на території житлового сектору вулиць із 1-ї по 34 Східну в селищі Антонівка, в тому числі вулиць: Бурназяна, 8-го Березня, 24-го Серпня, Весняна, Кобзаря, Оксамитова, Козацька, Бордунова, Дибенка, Торкальна, Кіндійська, Антонівська, Джанкойська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, Кіндійське шосе, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільский, а також відсутні будь - які рішення Верховної ОСОБА_1 України про зміну меж м. Херсона.
У ч.3 ст.173 ЗК України в редакції Закону № 5245 - vі від 21.06.2012 року зазначено, що включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення право власності і право користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених ч.4 цієї статті.
Відповідно ч. 4 до ст. 173 ЗК України землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту «Крім земель, які не можуть передаватись у комунальну власність», переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно - територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.
На сьогоднішній день Антонівська селищна рада приймає рішення про затвердження землевпорядної документації по вищезазначеним в позовній заяві вулицям на підставі висновків Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування та архітектури Херсонської міської ради та Управління Держземагенства у м.Херсоні херсонської області.
Відповідно розділу ІІІ Перехідних положень Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності» : « У разі, якщо межі сіл, селищ, міст не встановлені відповідно до вимог статей 174, 175, 176 Земельного Кодексу України, розмежування земель державної а комунальної власності проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до меж, прийнятий для обліку земель у складі Державного земельного кадастру».
На сьогоднішній день рішення Херсонської обласної ради № 311 від 10.03.1994 року «Про затвердження технічної документації по встановленню меж Антонівської селищної ради народних депутатів, а також населених пунктів на території цієї ради» є чинним і оскарження не підлягає.
На підставі викладеного, суд вважає, адміністративний суд Херсонської міської ради необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
Крім того, у позовних вимогах щодо визнання протиправними дій Антонівської селищної ради з прийняттям рішень щодо розпорядження, передачі у власність та користування громадянам та юридичним особам земельних ділянок та території Східної виробничої зони та земельними ділянками та території житлового сектору вулиць із 1-ї по 34 Східну в місті Херсоні, в тому числі вулиць: Бурназяна, 8-го Березня, 24-го Серпня, Весняна, Кобзаря, Оксамитова, Козацька, Бордунова, Дибенка, Торкальна, Кіндійська, Антонівська, Джанкойська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, Кіндійське шосе, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільский, у встановлені відсутністості компетенції повноважень Антонівської селищної ради щодо прийняття рішень про розпорядження, передачі у власність та користування громадянам та юридичним особам земельних ділянок на території Східної виробничої зони та земельними ділянками на території житлового сектору вулиць із 1-ї по 34 Східну в місті Херсоні, в тому числі вулиць: Бурназяна, 8-го Березня, 24-го Серпня, Весняна, Кобзаря, Оксамитова, Козацька, Бордунова, Дибенка, Торкальна, Кіндійська, Антонівська, Джанкойська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, Кіндійське шосе, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільский, у визнанні наявності компетенції (повноважень) у Херсонської міської ради щодо прийняття рішень про розпорядження, передачі у власність та користування громадянам та юридичним особам земельних ділянок на території Східної виробничої зони та земельними ділянками на території житлового сектору вулиць із 1-ї по 34 Східну в місті Херсоні, в тому числі вулиць: Бурназяна, 8-го Березня, 24-го Серпня, Весняна, Кобзаря, Оксамитова, Козацька, Бордунова, Дибенка, Торкальна, Кіндійська, Антонівська, Джанкойська, 1-ша Східна, 2-га Східна, 3-тя Східна, 4-та Східна, 5-та Східна, 6-та Східна, 7-ма Східна, 8-ма Східна, 9-та Східна, 10-та Східна, 11-та Східна, 12-та Східна, 13-та Східна, 14-та Східна, 15-та Східна, 16-та Східна, 17-та Східна, 18-та Східна, 19-та Східна, 20-та Східна, 21-ша Східна, 22-га Східна, 23-тя Східна, 24-та Східна, 25-та Східна, 26-та Східна, 27-ма Східна, 28-ма Східна, 29-та Східна, 30-та Східна, 31-ша Східна, 32-га Східна, 33-тя Східна, 34-та Східна, Кіндійське шосе, провулки 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Микільский, суд, вважає можливим Херсонській міській раді відмовити, оскільки дані позовні вимоги не є предметом спору.
Таким чином приймаючи до уваги фактичні обставини справи на основі повного і всебічного з'ясування обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, суд вважає за необхідне Херсонській міській раді у позові відмовити.
Керуючись ст.ст. 19, 143 - 146 Конституції України, ст.ст. 20, 26, 71 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 6, 10, 11, 18, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні адміністративного позову Херсонської міської ради до Антонівської селищної ОСОБА_1 м. Херсона Херсонської області про визнання незаконним та скасування рішення Антонівської селищної ради від 30.07.2014р. № 580 - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Дніпровський районний суд міста Херсона, шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
Суддя В.М. Полив'яний
Суд | Дніпровський районний суд м.Херсона |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2015 |
Оприлюднено | 06.07.2015 |
Номер документу | 45871544 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні