ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
30 червня 2015 року (09 год. 20 хв.) Справа № 808/2464/15 Провадження № м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Киселя Р.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Астра» про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
05.05.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) до Акціонерного товариства закритого типу «Астра» (далі - відповідач), в якому позивач просить стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 5100,00 грн.
Ухвалою суду від 07.05.2015 було відкрито скорочене провадження у справі.
Зазначена ухвала направлялася на адресу відповідача, проте 17.06.2015 була повернута до суду із позначкою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
Станом на 30.06.2015 до канцелярії суду не були подані заперечення проти позову.
За правилами ч. 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Частиною 4 ст. 6 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є:
Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Частина 2 ст. 9 Закону № 448/96-ВР передбачає право уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства.
Згідно до вимог п. 1 гл. 4 р. II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826 (далі - Положення № 2826) обов'язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.
Згідно до вимог п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікування в офіційному друкованому виданні Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Згідно до вимог п. 1 гл. 4 р. II Положення № 2826 обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку.
Судом встановлено, що на теперішній час випуск цінних паперів відповідача не скасований, а отже відповідач до дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів зобов'язаний розкривати на фондовому ринку інформацію, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікування в офіційному друкованому виданні Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Судом встановлено, що 03.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 у відношенні відповідача винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №4561/03-01/06. Згідно зазначеної постанови позивачем було встановлено, що відповідач, в порушення п. 4 ст. 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
03.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 у відношенні відповідача, винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №4560/03-01/06. Згідно зазначеної постанови позивачем було встановлено, що відповідач, в порушення п. 4 ст. 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів річну інформацію за 2013 рік.
03.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 у відношенні відповідача винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №4559/03-01/06. Згідно зазначеної постанови позивачем було встановлено, що відповідач, в порушення ст. 39, 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
Згідно з реєстром відправленої рекомендованої кореспонденції від 07.10.2014, вказані постанови надсилались на адресу відповідача.
Таким чином, відповідач не розкрив річну інформацію за 2013 рік шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікування в офіційному друкованому виданні Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням вимог ст. ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають «Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 (далі - Правила № 1470).
За приписами п. 2 розділу ІV Правил № 1470, уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Як вбачається з матеріалів справи, 20.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2, у відношенні відповідача складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів:
- №413-ДН-1-Е, відповідно до якого встановлено, що відповідач порушив вимоги п. 4 ст. 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
- №414-ДН-1-Е, відповідно до якого встановлено, що відповідач порушив вимоги п. 4 ст. 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів річну інформацію за 2013 рік.
- №415-ДН-1-Е, відповідно до якого встановлено, що відповідач порушив вимоги ст. 39, 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
Керуючись п. 4 розділу V, п. 1 розділу VI Правил № 1470, уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 винесено постанову від 20.10.2014 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів:
- №4914/03-01/03, якою розгляд справи відносно відповідача призначено на 31.10.2014 об 11 год. 10 хв.
- №4915/03-01/03, якою розгляд справи відносно відповідача призначено на 31.10.2014 об 11 год. 15 хв.
- №4916/03-01/03, якою розгляд справи відносно відповідача призначено на 31.10.2014 об 11 год. 20 хв.
Судом встановлено, що Акти про правопорушення на ринку цінних паперів та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу, про що свідчить надана позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 21.10.2014.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 1 розділу ХVІІ Правил № 1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у ст. 11 Закону № 448/96-ВР, до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.
Пунктом 5, 6, 7 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за:
- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що на момент розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не усунуло виявлені порушення.
Відтак, за результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_3 31.10.2014, у відношенні відповідача, винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів:
- №5305/03-01/03, згідно якої, за неопублікування інформації, застосовано штрафну санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн.;
- №5306/03-01/03, згідно якої, за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, застосовано штрафну санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн.;
- №5307/03-01/03, згідно якої, за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, застосовано штрафну санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн.
Відповідно до резолютивної частини даних постанов, відповідачу необхідно було перерахувати суму штрафу на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду Державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 «Адміністративні штрафи та інші санкції», протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.
Зазначені постанови направлялися на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 04.11.2014 та копією фіскального чеку.
Суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів оскарження вказаних постанов.
Пунктами 3 та 4 розділу XVIII Правил №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
За приписами ст. 11 Закону № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. відповідачем не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.
Відповідач не надав суду будь-яких доказів на спростування вимог позивача, тому, враховуючи вимоги ч. 1 ст. 71 КАС України, суд доходить висновку про наявність необхідної сукупності обставин, які дають підставу для висновку щодо правомірності заявленого позову.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума штрафу повинна бути стягнута з відповідача.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Астра» про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу «Астра» (69037, м. Запоріжжя, вул. 40 років Радянської України, буд. 43-а, код ЄДРПОУ 20476934) до Державного бюджету України штраф у розмірі 5100,00 (п'ять тисяч сто гривень 00 коп.) грн. по коду бюджетної класифікації 21081100, на рахунок №31116106700007, банк отримувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, одержувач: УК у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, код ЄДРПОУ 38025409.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили і є остаточною після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Р.В. Кисіль
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2015 |
Оприлюднено | 06.07.2015 |
Номер документу | 45899011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні