Постанова
від 01.07.2015 по справі 820/5703/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

01 липня 2015 р. № 820/5703/15

Харківський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого - судді : Сагайдак В.В., розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗ" до Харківської митниці ДФС, Головного Управління Державної казначейської служби України у Харківській області, про стягнення суми,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської митниці ДФС, Головного Управління Державної казначейської служби України у Харківській області, в якому просить суд: стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю В«ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» (АДРЕСА_1, 04211, код ЄДРПОУ 38968805, ІПН 389688026543, р/р 26003483964800 в АТ В«УкрСиббанкВ» , м. Харків, МФО 351005) надмірно нарахований Харківською митницею Міндоходів та сплачений ТОВ В«ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» податок на додану вартість в сумі 11620,13 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у судовому порядку було скасовано незаконні рішення про коригування митної вартості товарів та картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, чим визнано податок на додану вартість в сумі 11620,13 грн., нарахований Харківською митницею Міндоходів, надмірно сплаченим ТОВ "ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗ" митним платежем.

В обґрунтування поданих заперечень представник першого відповідача , зазначив, що спірна сума ПДВ не є надмірно нарахованою митним органом в розумінні п.п. 14.1.115, 14.1.182 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, крім того на даний час не має можливості повернути цю суму через те, що розпочата процедура контролю правильності визначення митної вартості.

У судове засідання, призначене на 01.07.2015 року представники сторін не прибули, належним чином повідомлялись про дату, час та місце розгляду справи. При цьому представником позивача надано клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідно до приписів ч.6 ст.128 КАС України суд вважає за можливе розглянути дану справу без участі представників сторін у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов до наступного висновку.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13.01.2015 року по справі № 820/19168/14 було частково задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗ" до Харківської митниці Міндоходів, Головного Управління Державної казначейської служби України у Харківській області про скасування рішення, картки відмови та стягнення суми.

Скасовано рішення Харківської митниці Міндоходів про коригування митної вартості товарів 7000003/2014/000792/2 від 28.05.2014 та картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 807100000/2014/00453 від 29.05.2014 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю В«ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» .

В частині позовних вимог щодо стягнення з Державного бюджету України надмірно нарахованого Харківською митницею Міндоходів та сплаченого ТОВ "ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» податку на додану вартість в розмірі 11620,13 грн. було відмовлено з обставин передчасності такої вимоги, оскільки вказані суми не були визнані такими, що сплачені надмірно, а тому не підлягали поверненню.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 05.03.2015 року було залишено без змін постанову суду першої інстанції.

Ухвалою Вищого адміністративного суду від 21.04.2015 року було відмовлено у відкритті касаційного провадження.

Отже, постанова Харківського окружного адміністративного суду від 13.01.2015 року по справі № 820/19168/14 є такою, що набрала законної сили.

Статтею 255 КАСУ встановлено, що постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Після скасування рішень суб'єкта владних повноважень, позивач 01.04.2015 року звернувся до першого відповідача з заявою про повернення надмірно сплаченого податку на додану вартість в сумі 11 620,13 грн. ( а.с.32-33).

Перший відповідач, листом від 23.04.2015 року за № 20-70-25-01/00-2/3057 повідомив позивача про неможливість здійснення відповідного повернення митних платежів з тієї обставини, що резолютивні частини згаданих судових рішень не містять в собі визначеної суми надмірно сплаченого ПДВ та зобов'язань щодо їх повернення.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Податковим кодексом визначені умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань, а саме: п 43.1 ст. 43 унормовано, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Частиною 3 ст. 301 Митного кодексу України визначено, що помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб. В такій заяві зазначається напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку (п. 43.3-43.4 ст. 43 ПКУ).

Водночас процес повернення надмірно сплачених митних платежів врегульований Порядком повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затверджений наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 №618 ( надалі - Порядок).

Даний Порядок визначає процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, у тому числі у випадках, зазначених у статті 264, частині четвертій статті 284 Митного кодексу України та в міжнародних договорах України.

Розділом ІІІ даного Порядку, саме унормовано повернення платникам податків митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами .

Для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів:

а) для повернення платнику податків - на поточний рахунок платника податків в установі банку;

б) для подальших розрахунків як передоплата або грошова застава: на депозитний рахунок 3734; на банківський рахунок 2603;

в) для повернення фізичній особі в готівковій формі, якщо такі кошти вносилися готівкою, - на банківський рахунок 2603;

г) для погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на митні органи, незалежно від виду бюджету.

До заяви додаються: аркуші з позначенням "3/8" комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі; документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.

Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.

Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007 N 611/147, керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.

П.7 розділу ІІІ Порядку передбачено, що висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.

Отже, законодавець обтяжив митний орган обов'язком з повернення платникам податків митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, шляхом видання відповідного висновку за умови подання необхідного пакету документів. При цьому, у разі відсутності підстав для повернення коштів у встановленому порядку, готується та надсилається заявнику письмова обґрунтована відповідь (п.11 розд.ІІІ Порядку).

В ході розгляду справи було встановлено, що позивачем разом з заявою про повернення коштів,було подано до митного органу необхідний пакет документів. Проте відмовлено йому було тільки з причини того, що судом при скасуванні рішення про коригування митної вартості товарів 7000003/2014/000792/2 від 28.05.2014 та картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №807100000/2014/00453 від 29.05.2014, не було визначено в резолютивній частині постанови про зобов'язання митного органу вчиняти дії з повернення надміру сплачених сум митних платежів.

Суд з цього приводу зауважує, що в разі задоволення позовних вимог щодо скасування рішення про коригування митної вартості товарів та картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, у митного органу виникає обов'язок щодо повернення надміру сплачених митних платежів, оскільки одне випливає з іншого, а ці дії безпосередньо пов'язані між собою. Крім того, в законі не передбачено обов'язковості визначення таких зобов'язань у судовому рішенні в тому разі, коли така вимога безпосередньо не заявлена позивачем при ініціації процедури судового оскарження рішень митного органу, та як причина відмови в поверненні зайво сплачених митних платежів.

Згідно ч1. ст. 71 Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Отже, під час судового розгляду позивачем було доведено, матеріалами справи підтверджено, що суми податку на додану вартість в розмірі 11620,13 грн. нараховані митним органом, є такими, що сплачені ТОВ "ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» надмірно, а отже - підлягають поверненню.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 94, ст. 128, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд , -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗ" до Харківської митниці ДФС, Головного Управління Державної казначейської служби України у Харківській області про стягнення суми - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю В«ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» (АДРЕСА_1, 04211, код ЄДРПОУ 38968805, ІПН 389688026543, р/р 26003483964800 в АТ В«УкрСиббанкВ» , м. Харків, МФО 351005) надмірно нарахований Харківською митницею Міндоходів та сплачений ТОВ В«ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» податок на додану вартість в сумі 11620,13 грн. ( одинадцять тисяч шістсот двадцять гривень 13 копійок).

Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, р/р 31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю В«ІНДАСТРІАЛ КЕМІКАЛЗВ» (АДРЕСА_1, 04211, код ЄДРПОУ 38968805, ІПН 389688026543, р/р 26003483964800 в АТ В«УкрСиббанкВ» , м. Харків, МФО 351005) судові витрати у розмірі 182,70 грн. ( сто вісімдесят дві гривні 70 копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.В.Сагайдак

Дата ухвалення рішення01.07.2015
Оприлюднено06.07.2015
Номер документу45976373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5703/15

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 08.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 12.08.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 12.08.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 27.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 01.07.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні