Постанова
від 30.06.2015 по справі 815/3312/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3312/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Гаврилюк І.С.,

за участю сторін:

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю від 15.01.2015р. №04-1/13),

представника відповідача - ОСОБА_2О.(на підставі посвідчення редакції «Наше время»),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Редакції газети В«Наше времяВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Редакції газети В«Наше времяВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році та пені у розмірі 15080,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідності із встановленим нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити у 2014 році 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, проте не створив жодного. У зв'язку із цим, Редакції газети «Наше время» було нараховано адміністративно - господарські санкції за 1 нестворене робоче місце у сумі 14500,00грн. та пеню у сумі 580,00 грн. за несплату вказаної суми, що загалом складає 15080,00 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав наведених у адміністративному позові.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення позову, зазначаючи, що позивачем не доведено факт скоєння у 2014 році Редакцією газети «Наше время» правопорушення, передбаченого ст.19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» оскільки до матеріалів позовної заяви було додано звіт підприємства, що прогнозувався на 2015 рік. Також, представник відповідача зазначала, що заміщення вакантних посад у Редакції газети В«Наше времяВ» проводиться на конкурсній основі відповідно до Положення про порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад працівників редакції газети «Наше время», штатний розпис редакції газети затверджується Кілійською районною радою, як засновником, а фінансування фонду заробітної плати працівників газети «Наше время» здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, у зв'язку з чим відсутні підстави для застосування адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів. Крім того, представник відповідача зазначила, що Редакцією газети «Наше время» було направлено поштою на адресу Фонду звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік, де вказано фонд оплати праці 212 тисяч гривен, а тому, на її думку адміністративно - господарські санкції позивачем розраховані не вірно.

Заслухавши пояснення учасників процесу та дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до вимог ч.9 ст. 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» №875-XI від 21.03.1991р., підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Мінітрів України №70 від 31.01.2007р., звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомедованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою №10-ПІ (річна) В«Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідівВ» .

Згідно звіту Редакції газети «Наше время» про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік за формою №10-ПІ від 25.02.2015р., який надано відповідачем, середньооблікова чисельність штатних працівників у 2014 році склала у редакції газети 10 працівників, штатні працівники, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність у Редакції газети «Наше время» відсутні. (а.с.45)

Згідно з вимогами статті 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Суд встановив, що Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 рік, відносно відповідача, у якому встановлено, що відповідно до фактичної кількості робочих місць у 2014 році норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становив 1 робоче місце, а середньооблікова кількість штатних працівників за вказаний звітний період, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складала 0 сіб. З цих підстав у пункті 3 розрахунку позивач прийшов до висновку, що кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами становить 1 місце. Розрахована позивачем сума адміністративно-господарських санкцій складає 14500,00грн. - половина середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві, яка розрахована з розміру фонду оплати праці штатних працівників у редакції газети за 2014 рік 290 000грн.

Також, за порушення встановлених законодавством термінів сплати зазначених адміністративно - господарських санкцій Редакції газети «Наше время» нарахована пеня у розмірі 580,00грн. (а.с.6)

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Відповідно до вимог ч.ч.2, 3 ст.19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону, яка передбачає, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, на підприємства покладається обов'язок щодо створення за власні кошти, у межах доведеного нормативу, робочих місць для працевлаштування інвалідів, надання щорічно до відділень Фонду соціального захисту інвалідів відомостей про середню річну заробітну плату на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, про кількість працюючих інвалідів та інформування державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Так, судом встановлено, що відповідач у 2014 році не здійснював будь - яких дій щодо створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, не інформував державну службу зайнятості про наявність робочих місць для працевлаштування інвалідів, що підтверджується наявним в матеріалах справи листом Кілійського районного центру зайнятості №517/05/05 від 06.04.2015р.(а.с.22)

При цьому, суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що відсутні підстави для застосування адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у зв'язку із тим, що штатний розпис редакції газети затверджується Кілійською районною радою, як засновником, а фінансування фонду заробітної плати працівників газети «Наше время» здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету з огляду на наступне.

Відповідно до ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» положення цієї статті не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до п.5.6 Статуту Редакції газети «Наше время», затвердженого рішенням районної ради від 12.06.1998р. №14-ХХЩ-ІІ, фінансування редакції здійснюється за рахунок прибутків: від реалізації газети; від об'яв; коштів, які виділені засновником-районною радою.(а.с.26-29)

Згідно рішення Кілійської районної ради від 25.01.2014р. №279-VI-П про затвердження штатного розпису кошторису доходів і видатків на 2014 рік редакції районної газети «Наше время», на яке посилається відповідач, районною радою було вирішено виділити з районного бюджету на підтримку редакції районної газети «Наше время» кошти у сумі 68500 грн. та при розподілі вільного залишку бюджетних коштів виділити 221 500грн. (а.с.62)

Таким чином, судом встановлено, що Редакція газети «Наше время» утримується як за рахунок коштів місцевого бюджету так і за рахунок власних надходжень, а тому на неї не розповсюджуються положення ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» щодо неможливості застосування адміністративно - господарських санкцій.

Оскільки судом встановлено, та в матеріалах справи відсутні відомості про виконання відповідачем обов'язку, передбаченого нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів та відомості про вжиття ним, передбачених чинним законодавством заходів по забезпеченню працевлаштування інвалідів, тобто відповідачем у 2014 році не було вжито заходів зі створення робочих місць для інвалідів та не повідомлено відповідно до законодавства органи працевлаштування про створення відповідних робочих місць, що унеможливило направлення цими органами до підприємства відповідача інвалідів для працевлаштування, суд приходить до висновку, що у 2014 році відповідачем не було вжито заходів для недопущення правопорушення у вигляді недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості, передбаченій ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" та у зв'язку з цим відповідач має нести відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій, передбачених ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Крім того, суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що позивачем невірно розрахована сума адміністративно - господарських санкцій з розміру фонду оплати праці штатних працівників у редакції газети 290 000грн., оскільки такий розмір фонду оплати праці штатних працівників у редакції газети В«Наше времяВ» у 2014 році підтверджується наданими до суду відповідачем копій кошторису на 2014 рік, плану використання коштів на 2014 рік, плану асигнувань загального фонду бюджету на 2014 рік, довідки про зміну до кошторису на 2014 рік, довідки про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2014 рік та довідки про зміни до плану асигнувань загального фонду бюджету на 2014 рік. (а.с.54-61).

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Редакції газети В«Наше времяВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у загальному розмірі 15080,00 грн., а саме, 14 500грн. суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та 580 грн. пені підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Редакції газети В«Наше времяВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у сумі 15 080,00грн. - задовольнити.

Стягнути з Редакції газети В«Наше времяВ» (код ЄДРПОУ 19208654) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014 році у сумі 14500,00 (чотирнадцять тисяч п'ятсот) гривень та 580 (п'ятсот вісімдесят) гривень пені на р/р 31215230700234, код ЄДРПОУ-3790500, банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач УК у Кілійському районі, МФО 828011.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 30.06.2015р.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2015
Оприлюднено06.07.2015
Номер документу45984421
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3312/15

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 30.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні