ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 вересня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/3312/15
Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого: - Яковлєва О.В.,
суддів: - Бойка А.В., Танасогло Т.М.,
при секретарі: - Іленко В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Редакції газети "Наше время" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року, у справі за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Редакції газети "Наше время" про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-
В С Т А Н О В И Л А:
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до Редакції газети "Наше время" про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році, у розмірі 14 500,00 грн.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року, позов задоволено.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу з якої вбачається про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою зменшити розмір нарахованих адміністративно-господарських санкцій.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано тим, що висновок суду першої інстанції не відповідає встановленим обставинам справи та порушує норми чинного законодавства, так як нарахування суми адміністративно-господарських санкцій повинно здійснюватися з фактично нарахованої заробітної плати працівників, без урахування суми Єдиного соціального внеску.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судове рішення - без змін, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно звіту Редакції газети "Наше время" про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік, за формою №10-ПІ, від 25 лютого 2015 року, який надано відповідачем, середньооблікова чисельність штатних працівників у 2014 році склала 10 працівників, штатні працівники, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність у Редакції газети "Наше время" відсутні.
Згідно наданої центром зайнятості довідки № 517/05/05 від 06 квітня 2015 року, у 2014 році відповідач не здійснював будь-яких дій щодо створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, не інформував державну службу зайнятості про наявність робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів складено розрахунок заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 рік
Так, порушення ґрунтується на тому, що відповідно до фактичної кількості робочих місць у 2014 році норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становив 1 робоче місце, а середньооблікова кількість штатних працівників за вказаний звітний період, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб. З цих підстав у пункті 3 розрахунку позивачем зроблено висновок, що кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами становить 1 місце. Тому, розрахована позивачем сума адміністративно-господарських санкцій складає 14500,00грн. (половина середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві, яка розрахована з розміру фонду оплати праці штатних працівників у редакції газети за 2014 рік 290 000грн.)
Також, за порушення встановлених законодавством термінів сплати зазначених адміністративно-господарських санкцій Редакції газети "Наше время" нарахована пеня, у розмірі 580,00грн.
За наслідком встановлених обставин судом першої інстанції, з яким погоджується судова колегія, зроблено висновок що відповідачем у 2014 році не вжито заходів зі створення робочих місць для інвалідів та не повідомлено органи працевлаштування про створення відповідних робочих місць, а тому останній має нести відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій, з огляду на наступне.
Відповідно до п.1 Положення "Про Фонд соціального захисту інвалідів", затвердженого Постановою КМУ № 1434 від 26.09.2002 року, Фонд соціального захисту інвалідів - є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.
Основним завданням Фонду соціального захисту інвалідів, відповідно до п.3 Положення, є контроль за виконанням підприємствами, установами і організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі-підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, встановленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Частиною 1 ст. 18. Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Пунктом 4 Положення "Про Фонд соціального захисту інвалідів" передбачено, що Фонд, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Згідно ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Про зайнятість та працевлаштування інвалідів роботодавець повідомляє територіальне відділення Фонду соціального захисту інвалідів шляхом подання не пізніше 1 березня, наступного після звітного періоду статистичної звітності передбаченої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42.
Колегія суддів встановила, що відповідач у 2014 році не здійснював будь-яких дій щодо створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів та не інформував центр зайнятості про наявність робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Колегія суддів вважає, що так як відповідачем норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів не виконано, обов'язку щомісячного інформування центру зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів не дотримано, тому позивачем обґрунтовано застосовано до нього адміністративно-господарські санкції.
Крім того, у судовому засіданні представником Редакції газети "Наше время" зазначено, що вони погоджуються з нарахуванням адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році, проте ними заперечується розмір нарахованих санкцій.
Вищезазначене заперечення ґрунтується на тому, що нарахування суми адміністративно-господарських санкцій повинно здійснюватися з фонду фактично нарахованої заробітної плати працівників, без урахування суми Єдиного соціального внеску.
Колегія суддів вважає помилковими зазначені доводи, так як розрахунок адміністративно-господарських санкцій повинен здійснюватися саме із загального розміру фонду оплати праці штатних працівників, що передбачено в Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України N 42 від 10 лютого 2007 року.
Крім того, фонд оплати праці штатних працівників відповідача за 2014 рік, у сумі 290 000 грн., підтверджено наданими до суду доказами, а тому судом першої інстанції обґрунтовано задоволено позовні вимоги та стягнено відповідні санкції.
Враховуючи вищевикладене судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, що є підставою для залишення її без задоволення.
Керуючись ст.ст. 185, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Редакції газети "Наше время" залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після складання ухвали у повному обсязі, згідно ст. 160 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 04 вересня 2015 року.
Головуючий: О.В. Яковлєв
Судді: А.В. Бойко
Т.М. Танасогло
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51892427 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Яковлєв О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні