Постанова
від 24.06.2015 по справі 813/5909/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2015 року справа № 813/5909/13-а

зал судових засідань № 6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання Зубач С.В.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

встановив:

Державна екологічна інспекція у Львівській області (далі - Держекоінспекція у Львівській області) звернулася до суду з позовом до приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління», (далі - ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління») в якому просить суд вжити заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме:

-зупинити виконання робіт відповідача щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря зі стаціонарних джерел, а саме дільниці виробництва бетону, бітумосховища, дільниці виробництва асфальту, без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;

-заборонити експлуатацію стаціонарних джерел (дільниці виробництва бетону, бітумосховища, дільниці виробництва асфальту), яка здійснюється відповідачем без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;

-зупинити діяльність відповідача щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення і розміщення відходів;

-зупинити бездозвільне розміщення та безлімітне утворення і розміщення відходів відповідачем.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» в порушення ст.32,33 Закону України «Про відходи» здійснює безлімітне розміщення та бездозвільне утворення і розміщення відходів. Крім того, в порушення ст.17 Закону України «Про відходи» відповідачем порушуються правила первинного обліку поводження з відходами.

Відповідач подав до суду заперечення на позовну заяву, в якій проти позову заперечує з підстав необґрунтованості та безпідставності таких. Зазначає, що в акт перевірки внесено інформацію, яка не підтверджена документально, оскільки позивачем не долучено до матеріалів справи жодного доказу, який би свідчив про те, що ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» утворює та розміщує тверді побутові та будівельні відходи відпрацьовані моторні та трансмісійні мастила, зношені автомобільні шини, відпрацьовані акумуляторні батареї промасляні ганчір'я, які, начебто, зберігаються на відкритому ґрунті земельної ділянки, якою користується підприємство. Вважає, що позовні вимоги Держекоінспекції ґрунтуються на припущеннях та не відповідають дійсності.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, з підстав, зазначених в позовній заяві. Просив адміністративний позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у письмових запереченнях. Додатково пояснив, що підприємство здійснює оптову торгівлю, що не передбачає здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю, з наступних підстав.

На підставі наказу від 20.06.2013р. №403і/п та направлення на перевірку №1308 Держекоінспекція у Львівській області провела перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами. За результатами вказаної перевірки складено акт №1308/06/1151, яким встановлено такі порушення:

-заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, не здійснюються, угода на вивезення відходів, або інші документи, які підтверджують передачу відходів на утилізацію іншим підприємствам відсутні, чим порушено ст.17 ЗУ «Про відходи»;

-ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря із двох стаціонарних джерел здійснюється без дозволу на це спеціально уповноваженого органу, чим порушено ст.ст.10,11.33 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

-обстеженням земельної ділянки у м.Львові, вул.Д.Вашингтона,1, яка перебуває у користуванні ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління, виявлено засмічення земельної ділянки твердими побутовими відходами, чим порушено ст.35 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», ст.ст.162, 211 Земельного кодексу України;

-ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» порушує вимоги екологічної безпеки при зберіганні відходів, а саме: тверді побутові відходи, які утворюються підприємством зберігаються на відкритому ґрунті земельної ділянки, якою користується підприємство, чим порушено ст.33 Закону України «Про відходи»;

-первинний поточний облік кількості, типу та складу відходів, які утворюються, зберігаються, передаються на утилізацію не здійснюється, чим порушено ст.17 Закону України «Про відходи»;

-склад та властивості відходів, ступінь їх небезпеки для навколишнього природного середовища не визначені та не погоджені, чим порушено ст.17, 26, 33 Закону України «Про відходи»;

-підприємством здійснюється бездозвільне та безлімітне утворення та розміщення відходів, чим порушено ст.32 Закону України «Про відходи».

З метою усунення вказаних порушень законодавства Держекоінспекція у Львівській області видала припис №668-06 від 18.07.2013р., відповідно до якого підприємству надано обов'язкові до виконання вказівки.

Не погоджуючись з актом перевірки та приписом, ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» оскаржило їх в судовому порядку.

Так, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29.11.2013р. у справі 813/7448/13-а, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.03.2015р. у справі №140/14, у задоволенні позовних вимог ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» до Державної екологічної інспекції у Львівській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування направлення на перевірку, наказу та припису відмовлено.

При вирішенні цього спору суд виходив із наступного.

Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженого Указом Президента України «Про Положення про Державну екологічну інспекцію України» від 13.04.2011 року № 454/2011 (далі - Положення).

Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Пункт 4.2. Положення встановлює, що Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами.

Відповідно до ч. 2 ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних та екологічних норм.

Згідно з п. «а» ст. 32 Закону України «Про відходи», з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.

Відповідно до п. «в» ст. 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також за погодженням спеціально уповноважених органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього середовища ступінь їх небезпеки для навколишнього природного середовища та здоров'я людини.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника.

Отже, діяльність суб'єкта господарювання, яка пов'язана, зокрема з бездозвільним та безлімітним розміщенням відходів, може бути тимчасово заборонена (зупинена) на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Щодо доводів відповідача про внесення в акт перевірки №1308/06/1151 Держекоінспекцією у Львівській області недостовірної інформації, суд зазначає таке.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29.11.2013р., у справі 813/7448/13-а, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.03.2015р. у справі №140/14, зокрема, встановлено правомірність дій позивача при винесенні акта та припису.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Держекоінспекція у Львівській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

При цьому, суд зазначає, що це рішення, відповідно до вимог ст.256 КАС України, не підлягає негайному виконанню, оскільки прийняте за загальними правилами КАС України, а не за правилами скороченого провадження в порядку ст.183-2 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Вжити заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Зупинити виконання робіт приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» (код ЄДРПОУ 03331134) щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря зі стаціонарних джерел, а саме дільниці виробництва бетону, бітумосховища, дільниці виробництва асфальту до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Заборонити експлуатацію стаціонарних джерел (дільниці виробництва бетону, бітумосховища, дільниці виробництва асфальту), яка здійснюється приватним акціонерним товариством «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» (код ЄДРПОУ 03331134) до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Зупинити діяльність приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» (код ЄДРПОУ 03331134) щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення і розміщення відходів.

Зупинити бездозвільне розміщення та безлімітне утворення і розміщення відходів приватним акціонерним товариством «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» (код ЄДРПОУ 03331134).

Стягнути з Державного бюджету України на користь Державної екологічної інспекції у Львівській області судовий збір у розмірі 34 грн. 41 коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови суду складений та підписаний 01.07.2015р.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2015
Оприлюднено08.07.2015
Номер документу46033099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5909/13-а

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Постанова від 24.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 30.07.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні