УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2015 р. Справа № 876/7532/15
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-судді Сапіги В.П.
суддів: Левицької Н.Г., Обрізка І.М.,
розглянувши впорядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2015р. в адміністративній справі за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності,
В С Т А Н О В И В:
29.07.2013р. позивач ОСОБА_1 екологічна інспекція у Львівській обл. звернувся в суд з адміністративним позовом до приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2015р. заявлений позов задоволено, а саме: зупинено виконання робіт відповідача щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря з дільниці виробництва бетону, бітумосховища, дільниці виробництва асфальту, без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; заборонено експлуатацію вказаних стаціонарних джерел, яка здійснюється відповідачем без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; зупинено діяльність відповідача щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення і розміщення відходів; зупинено бездозвільне розміщення та безлімітне утворення і розміщення відходів відповідачем.
Не погодившись із винесеним судовим рішенням, постанову суду оскаржив відповідач, який покликаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким у задоволенні заявленого позову відмовити.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що під час розглядуваного позову позивачем не враховано, що апелянтом вчиняються всі можливі дії щодо усунення порушень природоохоронного законодавства, а для завершення заходів потрібен додатковий час та відповідне державне фінансування.
Одночасно апелянт звертає увагу на те, що в акт перевірки №1308/06/1151 Держекоінспекцією у Львівській області внесено недостовірну інформацію.
Сторони в судове засідання апеляційного суду не з'явились, що не перешкоджає розгляду справи за їх відсутності. В силу вимог ч.1ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача по справі, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі наказу від 20.06.2013р. №403і/п та направлення на перевірку №1308 Держекоінспекція у Львівській області провела перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами. За результатами вказаної перевірки складено акт №1308/06/1151, яким встановлено такі порушення:
1. заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, не здійснюються, угода на вивезення відходів, або інші документи, які підтверджують передачу відходів на утилізацію іншим підприємствам відсутні, чим порушено ст.17 ЗУ «Про відходи»;
2. ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря із двох стаціонарних джерел здійснюється без дозволу на це спеціально уповноваженого органу, чим порушено ст.ст.10,11.33 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
3. обстеженням земельної ділянки у м.Львові, вул.Д.Вашингтона,1, яка перебуває у користуванні ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» виявлено засмічення земельної ділянки твердими побутовими відходами, чим порушено ст.35 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», ст.ст.162, 211 Земельного кодексу України;
4. ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» порушує вимоги екологічної безпеки при зберіганні відходів, а саме: тверді побутові відходи, які утворюються підприємством зберігаються на відкритому ґрунті земельної ділянки, якою користується підприємство, чим порушено ст.33 Закону України «Про відходи»;
5. первинний поточний облік кількості, типу та складу відходів, які утворюються, зберігаються, передаються на утилізацію не здійснюється, чим порушено ст.17 Закону України «Про відходи»;
6. склад та властивості відходів, ступінь їх небезпеки для навколишнього природного середовища не визначені та не погоджені, чим порушено ст.17, 26, 33 Закону України «Про відходи»;
7. підприємством здійснюється бездозвільне та безлімітне утворення та розміщення відходів, чим порушено ст.32 Закону України «Про відходи»
З метою усунення вказаних порушень законодавства Держекоінспекція у Львівській області видала припис №668-06 від 18.07.2013р., відповідно до якого підприємству надано обовязкові до виконання вказівки.
На час апеляційного розгляду справи ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» не отримано відповідних дозволу та ліміту на розміщення відходів.
При вирішенні даного спору судом першої інстанції вірно враховано, що центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є ОСОБА_1 екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженого Указом Президента України «Про Положення про ОСОБА_1 екологічну інспекцію України» № 454/2011 від 13.04.2011р.
Відповідно до п.7 цього Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азове-Чорноморська. Північно-Західного регіону Чорного моря).
Пункт 4.2. вказаного Положення встановлює, що Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами.
Відповідно до ч.2 ст.55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних та екологічних норм.
Згідно з п.«а» ст.32 Закону України «Про відходи» з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.
Відповідно до п.«в» ст.17 вказаного Закону суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також за погодженням спеціально уповноважених органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього середовища ступінь їх небезпеки для навколишнього природного середовища та здоров'я людини.
У відповідності до п.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника.
Отже, діяльність суб'єкта господарювання, яка пов'язана, зокрема з бездозвільним та безлімітним розміщенням відходів, може бути тимчасово заборонена (зупинена) на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідачем не подано суду доказів повного усунення виявлених під час перевірки порушень, зокрема,. отримання дозволу та ліміту на розміщення відходів.
З урахуванням наведеного, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Львівській обл. до ПрАТ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), є обґрунтованими, підтверджуються долученими до матеріалів справи доказами, а тому такі належить задовольнити.
За наявності відповідних доказів того, що обставини, які є підставою для вжиття заходів реагування, перестануть існувати або будуть усунуті, відповідач може подати відповідну заяву до суду про їх скасування, в порядку, передбаченому п.п.12 та 13ст.183-2 КАС України.
В частині доводів апеляційної скарги колегія суддів враховує, що покликання апелянта на внесення Держекоінспекцією у Львівській області в акт перевірки №1308/06/1151 недостовірної інформації, то необхідно зазначити, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29.11.2013р., яка 17.03.2015р. набрала законної сили, зокрема, встановлено правомірність дій позивача при винесенні акта перевірки та припису.
Одночасно твердження апелянта про можливість виникнення аварійної ситуації у разі задоволення заявленого позову є необґрунтованими, оскільки жодних доказів на підтвердження таких доводів відповідачем під час розгляду справи не представлено.
Доводи апелянта в іншій частині на правомірність прийнятої постанови не впливають та висновків суду не спростовують.
Із урахуванням наведеного, заявлений позов є підставним та обгрунтованим, а тому підлягає до задоволення, з вищевикладених мотивів.
З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.
Керуючись ст. 160, ст.197, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд апеляційної інстанції
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2015 р. у справі № 813/5909/13-а - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий суддя В.П. Сапіга
Судді Н.Г. Левицька
ОСОБА_2
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 52945795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні