Постанова
від 05.05.2015 по справі 826/5474/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

05 травня 2015 року 16 год. 45 хв. № 826/5474/15

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Данилишин В.М. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у місті Києві до товариства з обмеженою відповідальністю "Київміськбудінвест" про стягнення з відповідача коштів.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у місті Києві (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю "Київміськбудінвест" (далі - відповідач) про стягнення з відповідача заборгованості у розмірі 2503528,16 грн.

Відповідною ухвалою суду, згідно з п. 4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) , відкрито скорочене провадження в адміністративній справі.

У запропонований десятиденний строк із дня отримання копії вказаної ухвали письмові заперечення проти позову та докази на їх обґрунтування, або письмова заява про визнання позову від відповідача до суду не надійшли.

Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд -

ВСТАНОВИВ:

Як з'ясовано судом у ході розгляду справи та підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, за відповідачем обліковується заборгованість у розмірі 2503528,16 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою ним угоджених грошових зобов'язань. Зокрема, з орендної плати з юридичних осіб:

- 30 жовтня 2011 року, відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 4548 від 31 січня 2011 року (далі - декларація № 4548) , нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 листопада 2011 року, відповідно до декларації № 4548, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 грудня 2011 року, відповідно до декларації № 4548, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 січня 2012 року, відповідно до декларації № 4548, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 01 березня 2012 року, відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 9002646720 від 31 січня 2011 року (далі - декларація № 9002646720) , нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 березня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 квітня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 травня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 червня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 липня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 серпня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 вересня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 вересня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 жовтня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної у розмірі -89411,72 грн.;

- 30 листопада 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 грудня 2012 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 січня 2013 року, відповідно до декларації № 9002646720, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 01 березня 2013 року, відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 9003868706 від 03 лютого 2013 року (далі - декларація № 9003868706) , нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 березня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 квітня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 травня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 червня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 липня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 серпня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 вересня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 вересня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 жовтня 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.;

- 30 листопада 2013 року, відповідно до декларації № 9003868706, нараховано орендної плати у розмірі 89411,72 грн.

Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі - ПК України) , платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54, п. 57.1 ст. 57 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У ході розгляду справи судом з'ясовано, що позивачем до стягнення заявлено суму заборгованості, яка виникла за період із 2011-2013 роки на підставі декларацій. Зокрема:

- у зв'язку з несплатою узгодженого грошового зобов'язання, визначеного відповідачем самостійно у декларації № 4548, за ним обліковується заборгованість за період із жовтня 2011 року по січень 2012 року у загальному розмірі 357646,88 грн.;

- у зв'язку з несплатою узгодженого грошового зобов'язання, визначеного відповідачем самостійно у декларації № 9002646720, за ним обліковується заборгованість за період із березня 2012 року по січень 2013 року у загальному розмірі 1162352,36 грн.;

- у зв'язку з несплатою узгодженого грошового зобов'язання, визначеного відповідачем самостійно у декларації № 9003868706, за ним обліковується заборгованість за період із березня по листопад 2013 року у загальному розмірі 983528,92 грн.

Згідно з пп. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14, п. 41.2 ст. 41 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Відповідно до п.п. 102.1, 102.4 ст. 102 ПК України, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст. 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у п. 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

З аналізу викладеного вбачається, що строк примусового стягнення податкового боргу становить 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.

Вказана позиція також викладена в листі Вищого адміністративного суду України від 10 лютого 2011 року № 203/11/13-11.

Враховуючи викладене суд зазначає, що заявлена позивачем вимога про стягнення з відповідача заборгованості у загальному розмірі 357646,88 грн. не підлягає задоволенню, оскільки вона заявлена понад 1095 днів з дня її виникнення.

Позовні вимоги в іншій частині підлягають задоволенню, оскільки відповідачем не сплачено самостійно визначені у деклараціях, тобто узгоджені грошові зобов'язання, які набули статусу податкового боргу.

Таким чином, стягненню у судовому порядку підлягає податковий борг у розмірі 2145881,28 грн.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 95.1, 95.3 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 6 ст. 71 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Із системного аналізу вище викладених норм та обставин суд прийшов до висновку, що позов державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у місті Києві до товариства з обмеженою відповідальністю "Київміськбудінвест" про стягнення з відповідача коштів підлягає задоволенню в частині.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України, негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених п.п. 1, 3, 4, 5, 6 ч. 1 ст. 183-2 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 257 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Керуючись ст.ст. 69-71, 86, 158-163, 167, 183-2, 256, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути із рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Київміськбудінвест" (код ЄДРПОУ 32455875, місцезнаходження: 04112, місто Київ, вулиця Ризька, 8-А), відкритих у банках, які його обслуговують, податковий борг у розмірі 2145881,28 грн. (Два мільйони сто сорок п'ять тисяч вісімсот вісімдесят одна гривня двадцять вісім копійок) на рахунок 3321681270001 в ГУ ДКСУ у місті Києві, МФО 820019, КЕКД 13050200, одержувач УДКС у Шевченківському районі міста Києва, код ЄДРПОУ 37995466.

3. Позов в іншій частині залишити без задоволення.

4. Постанова підлягає негайному виконанню та є підставою для її виконання.

Копії постанови направити (вручити) сторонам (їх уповноваженим представникам) у порядку та строки, встановлені ст. 167 КАС України.

Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, постанова може бути оскаржена шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови . Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до ст. 254 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.М. Данилишин

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.05.2015
Оприлюднено07.07.2015
Номер документу46033999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5474/15

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 15.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні