Постанова
від 02.07.2015 по справі 825/384/15-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2015 року м. Чернігів Справа № 825/384/15-а

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лобана Д.В.,

при секретарі Новик Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фіксування його за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку ст. 41 КАС України, в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління ДФС у Чернігівській області до відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство 17454» про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м. Чернігові Головного управління ДФС у Чернігівській області звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням зменшення позовних вимог, просить про стягнення з розрахункових рахунків відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство 17454» податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 47,94 грн, по податку на додану вартість у сумі 78137,97 грн, по земельному податку з юридичних осіб у сумі 122429,28 грн, по орендній платі з юридичних осіб у сумі 105228,48 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником податків і зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законодавством терміни, однак всупереч ст. 16 Податкового кодексу України має вищезазначений податковий борг.

Представник позивача через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду згідно ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, жодних доказів поважності неявок до суду не надав.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Відкрите акціонерне товариство «Чернігівське автотранспортне підприємство 17454» (код ЄДРПОУ 37198787) зареєстроване в якості юридичної особи 16.07.1997, про що 22.08.2006 внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, перебуває на податковому обліку ДПІ у м. Чернігові з 05.08.1997 за № 01558, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 09.09.2014 № 19261461 (а. с. 9-11), довідкою про взяття на облік платника податків від 13.04.2009 № 209/10/29-017 (а. с. 12), а також у підприємства наявні відкриті рахунки в установах банку, що підтверджується ідентифікаційними даними (а. с. 13).

Відповідач у відповідності до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) є платником податків та згідно п. п. 16.1.3, 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 цього Кодексу зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідач у відповідності до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) є платником податків та згідно п. п. 16.1.3, 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 цього Кодексу зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Так, відповідно до п. п. 49.18.2 та 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Підпунктом 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення - рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно п. 58.1 ст. 58 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Отже, податковий борг підприємства з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 47,94 грн, по податку на додану вартість у сумі 78137,97 грн, по земельному податку з юридичних осіб у сумі 122429,28 грн, по орендній платі з юридичних осіб у сумі 105228,48 грн виник відповідно до податкових повідомлень-рішень від 01.08.2014 № НОМЕР_1 (а. с. 14), від 12.09.2014 № НОМЕР_2 (а. с. 15), від 23.05.2014 № НОМЕР_3 (а. с. 16), від 18.03.2014 № НОМЕР_4, № НОМЕР_5 (а. с. 17), від 12.04.2013 № НОМЕР_6 (а. с. 19), від 04.03.2013 № НОМЕР_7 (а. с. 21), від 12.11.2014 № НОМЕР_8, № НОМЕР_9 (а. с. 52, 53), від 25.02.2014 № НОМЕР_10, № НОМЕР_11, № НОМЕР_12 (а. с. 54, 55, 61), прийнятих на підставі актів камеральних перевірок та перевірок своєчасності сплати податків від 21.017.2014 № 474/25-26/15-01-39, від 09.09.2014 № 672/25-26/15-01-39, від 22.05.2014 № 338/25-26/15-01-39, від 06.03.2014 № 124/25-26/15-01-39, від 08.04.2013 № 360/15-343, від 04.03.2013 № 214/15-343, від 12.11.2014 № 1011/15-03-26, № 1012/15-03-26, від 25.02.2014 № 236/15-03-26, № 237/15-03-26 (зворот а. с. 14, 15, 16, 21, 52, 53, а. с. 18, 20, 56, 62), а також на підставі самостійно поданих податкових декларацій з податку на додану вартість, з плати за землю, з податку на прибуток підприємств (а. с. 22-51, 57-60, 63-66, 67-68), що підтверджуються обліковими картками платника податків (а. с. 83-110).

Вищезазначені податкові повідомлення-рішення було направлено позивачу за його податковою адресою та отримано, про що на корінцях податкових повідомлень-рішень та поштових відправленнях маються відмітки (а. с. 14, 15, 16, 17, 19, 21, 52, 53, 54, 55, 61), а також скасовані ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

У відповідності до п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Згідно п. 45.2 ст. 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

Пунктом 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Доводи відповідача про оскарження податкових повідомлень-рішень та надання в підтвердження цього копії заяви до податкового органу (а. с. 81) не приймаються судом до увагу з огляду на те, що дана заява не відповідає вимогам Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.12.2013 № 848 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 січня 2014 року за № 99/24876, по суті не є скаргою, а як зазначено в ній самій є заявою.

Більш того, відповідачем не надано суду жодних доказів оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень.

Не приймаються судом до уваги і доводи відповідача щодо оскарження у судовому порядку дій податкового органу щодо не надання відповіді на лист від 12.12.2013, оскільки дії щодо не надання відповіді на лист відповідача не є рішенням суб'єкта владних повноважень, на підставі яких може бути стягнуто вищезазначений борг та не впливає на розгляд справи по суті, а також не відповідає вимогам Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.12.2013 № 848 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 січня 2014 року за № 99/24876, по суті не є скаргою, а як зазначено в ньому самому є листом.

Більш того, відповідачем неодноразово подавались позови про оскарження дій податкового органу щодо не надання відповіді на вищезазначений лист та оскарження першої податкової вимоги від 03.06.2009 № 1/1052 (а. с. 69) та другої податкової вимоги від 18.09.2009 № 2/1513, однак відповідач до суду не з'являвся, через що приймались рішення про залишення позовних заяв без розгляду, які залишені без змін Київським апеляційним адміністративним судом, зокрема по справам № 825/3807/14, № 825/405/15-а (а. с. 128), № 825/557/15-а (а. с. 137).

Згідно з п. 59.3 ст. 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Приймаючи до уваги, що відповідач має непогашений податковий борг, частково до набрання чинності Податковим кодексом України, тобто до 01.01.2011 та непогашений у період його дії, суд вважає за необхідне частково керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин, а також чинними на даний час.

У відповідності з вимогами ст. 59 Податкового кодексу України та ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та держав фондами» від 21.12.2000 № 2181, ДПІ у м. Чернігові використані всі засоби щодо стягнення податкового боргу, зокрема направлено першу податкову вимогу від 03.06.2009 № 1/1052 (а. с. 69) та другу податкову вимогу від 18.09.2009 № 2/1513 (а. с. 70), які отримано відповідачем, про що на поштових відправленнях маються відмітки (а. с. 69-70).

У відповідності до п. 1.3 ст. 1 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» , податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

Підпунктом 89.1.2. п. 89.1 ст. 89 ПК України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов'язання, а передбачені чинним законодавством заходи не призвели до погашення вказаного податкового боргу.

Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 41.5 ст. 41 ПК України органом стягнення є виключно органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Контроль за правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів, у відповідності до ст. 61 ПК України, покладено на органи державної податкової служби.

З огляду на встановлене, враховуючи пп. 95.1 ст. 95 ПК України, яким встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, суд визнає позовні вимоги про стягнення вищезазначеного податкового боргу підтвердженими належними та допустимими доказами і такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 122, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління ДФС у Чернігівській області, - задовольнити.

Стягнути податковий борг з розрахункових рахунків відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство 17454» (код 03119730, 14001, м. Чернігів, вул. Щорса, 65):

- 26008030980500, в АТ «Укрсиббанк», МФО 351005 (укр. грн);

- 26008005323, в Полікомбанк, МФО 353100 (укр. грн);

- 26005301830435, в філія ПАТ ПІБ в м. Чернігів, МФО 353456 (карбованець);

- 26024304830435, в філії ПАТ ПІБ в м. Чернігів, МФО 353456 (укр. грн);

- 26001087544001, в «Банк національний кредит», МФО 320702 (укр. грн)

з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 47 (сорок сім) грн 94 коп. на р/р 33119318700002, код платежу 11021000, одержувач: Місцевий бюджет, банк отримувач: ГУДКСУ в Чернігівській області, код 38054398, МФО 853592;

з податку на додану вартість у сумі 78137 (сімдесят вісім тисяч сто тридцять сім) грн 97 коп. на р/р 31110029700002, код платежу 14010100, одержувач: ГУДКСУ в Чернігівській області, 38054398, МФО 853592;

по земельному податку з юридичних осіб у сумі 122429 (сто двадцять дві тисячі чотириста двадцять дев'ять) грн 28 коп. на р/р 33218811700002, код платежу 18010500, одержувач: Місцевий бюджет, банк отримувач: ГУДКСУ в Чернігівській області, код 38054398, МФО 853592;

по орендній платі з юридичних осіб в сумі 105228 (сто п'ять тисяч двісті двадцять вісім) грн 48 коп. на р/р 33217812700002, код платежу 18010600, одержувач: Місцевий бюджет, банк отримувача: ГУДКСУ в Чернігівській області, код 38054398, МФО 853592.

Стягувач: Державна податкова інспекція у м. Чернігові Головного управління ДФС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 36045575, 14000, м. Чернігів, вул. Кирпоноса, 28).

Відповідно до ст. ст. 186, 254 КАС України апеляційна скарга подається через Чернігівський окружний адміністративний суд, а її копія надсилається апелянтом до суду апеляційної інстанції, протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а у разі проголошення її вступної та резолютивної частин, або прийняття її у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання її копії. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, або її подано з пропуском строку, у поновленні якого було відмовлено, а у разі вчасного подання апеляційної скарги, з набранням законної сили рішенням апеляційної інстанції, якщо оскаржувану постанову не скасовано.

Суддя Д.В. Лобан

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2015
Оприлюднено08.07.2015
Номер документу46034036
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/384/15-а

Постанова від 25.06.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 10.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 03.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 02.07.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 25.06.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 11.02.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні