Постанова
від 25.05.2015 по справі 826/1984/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 травня 2015 року 12:15 № 826/1984/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., вирішив адміністративну справу

за позовом Житлово-будівельного кооперативу "Екскаваторщик-1"

до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації),

Начальника відділу землеустрою Святошинського району Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Олещенко Раїси Миколаївни,

треті особи: Київська міська рада,

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1»

про визнання недійсним та скасування рішення,

Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом в якому з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог просив:

- визнати дії Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по внесенню змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор» (Код ЄДРПОУ: 37832741) незаконними;

- визнати дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по внесенню змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1» (Код 39488011) незаконними;

- визнати бездіяльність Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по не внесенню змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Житлово-будівельним кооперативом «Екскаваторщик-1» (03162, м. Київ, пр-т. Л. Курбаса, 14А, Код ЄДРПОУ: 22885482) незаконною;

- визнати недійсними запис у міському земельному кадастрі та автоматизованій системі ПК «Кадастр» про визначення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1» (Код 39488011) землекористувачем земельної ділянки площею 4998,17 кв.м. обліковий номер № 75:298:029, що розташована в м. Києві, пр-т. Л. Курбаса, 14 А.

- зобов'язати Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і зареєструвати земельну ділянку з обліковим номером № 75:298:029 за користувачем Житлово-будівельним кооперативом «Екскаваторщик-1» (03162, м. Київ, пр-т. Л. Курбаса, 14А, Код ЄДРПОУ: 22885482).

Позовні вимоги мотивовано тим, що після того, як ЖБК «Екскаваторщик-1» дізналось, що ОСББ «Екскаватор» значиться землекористувачем земельної ділянки, ними була подана заява 28.11.2014р. про внесення змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки у зв'язку з судовими рішеннями, реєстрована під вх. № 057/14134 від 02.12.2014р.

Крім цього, ЖБК «Екскаваторщик-1» подавалась заява до Департаменту земельних ресурсів з проханнями:

поновити права ЖБК «Екскаваторщик-1», код ЄДРПОУ: 22885482, як землекористувача земельної ділянки по коду № 75:298:029 за адресою просп. Леся Курбаса, 14а, м. Київ. Скасувати внесення змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки - ОСББ «Екскаватор», Код ЄДРПОУ: 37832741;

поновити реєстрацію земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 - за Житлово- будівельним кооперативом «Екскаваторщик-1», код ЄДРПОУ: 22885482.

Однак, відповідачем, на думку позивача, безпідставно відмовлено у задоволенні поданої ним заяви.

У судових засіданнях представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідачів заперечив проти позову з підстав викладених у письмових запереченнях, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, тому просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник третьої особи 2 заперечив, щодо доводів позивача про неправомірне внесення змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1».

Під час розгляду справи судом до участі у справі залучено у якості третьої особи 1 орган, що регулює питання земельних відносин у м. Києві - Київську міську раду.

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

01.01.1970 року фізичними особами було створено Житлово-будівельний кооператив «Екскаваторщик-1» з метою забезпечення житлом членів кооперативу і членів їх сімей, шляхом будівництва двох жилих будинків на 240 квартир за власні кошти членів кооперативу, а також для наступної експлуатації та управління цими будинками.

Членами ЖБК «Екскаваторщик-1» було збудовано багатоквартирні будинки, що знаходяться за адресою: м. Київ, проспект Леся Курбаса, 14-А та м. Київ, вул. Тулузи, 18.

Згідно з рішенням виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих від 31 березня 1972 року № 442 «Про введення в експлуатацію жилих та інших будинків громадського призначення в м. Києві» жилий будинок по вул. 50-річчя Жовтня 14а (перейменована у проспект Леся Курбаса, 14а) за будівельною експлікацією №284 у мікрорайоні житлового масиву "Микільська Борщагівка" в Жовтневому районі прийнятий в експлуатацію в березні місяці 1972 року.

Також з матеріалів справи вбачається, що мешканці будинку по проспекту Л.Курбаса, 14 вийшли зі складу ЖБК та прийняли рішення про створення ОСІБ «Екскаватор» у власному будинку (протокол установчих зборів ОСББ № 1 від 14.10.2014 року).

За наслідками розгляду звернення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор» від 05.12.2011 року №12, Департаментом земельних ресурсів було внесено до даних автоматизованої системи ПК «Кадастр» відомості в частині назви землекористувача земельної ділянки (код 75:298:029), а саме назву: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор», таким чином змінивши ЖБК- «Ескаваторщик-1».

Відтак, за даними міського земельного кадастру земельна ділянка на просп. Леся Курбаса, 14-а площею 4998,17 кв.м. обліковується за об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку "Екскаватор".

Згідно повідомлення від 18.09.2014 року відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Святошинського району реєстраційної служби ГУЮ у місті Києві до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 18.09.2014 внесено запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ОСББ «Екскаватор», код 37832741.

Судом також встановлено, що мешканцями багатоквартирного будинку за адресою просп. Леся Курбаса, 14-а створено нову юридичну особу ОСББ «Екскаватор-1» реєстрація від 12.11.2014, код 39488011.

Згідно акту приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс від 25.11.2014 проведено обстеження активів житлового комплексу на просп. Леся Курбаса, 14-а та передано на баланс ОСББ «Екскаватор-1».

У зв'язку з припиненням юридичної особи ОСББ «Екскаватор» та передачею на баланс ОСББ «Екскаватор-1» житлового комплексу на проспекті Леся Курбаса, 14-а у Святошинському районі, відповідачем за наслідками розгляду звернення ОСББ «Екскаватор-1» та доданих документів 07.04.2015 були внесені зміни до бази даних міського земельного кадастру та технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування в частині зміни користувача земельної ділянки, а саме: змінено «об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор» на «об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1».

З матеріалів справи також вбачається, що ЖБК- «Ескаваторщик-1» звернувся із заявою від 23.12.2014 року до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Листом Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 057028-900 від 23.01.2015 року позивача повідомлено, що для внесення змін до бази даних міського земельного кадастру ЖБК «Екскаваторщик-1», необхідно надати матеріали та документи щодо правового статусу будівель і споруд в повному обсязі, які розташовані на земельній ділянці (код ділянки 75:298:029) на просп. Леся Курбаса, 14-а у Святошинському районі м. Києва.

Також зазначено, що рішення Господарського суду міста Києва від 28.11.2012 року № 5011-73/6341-2012 не зобов'язує Департамент земельних ресурсів на вчинення дій спрямованих на внесення змін до бази даних міського земельного кадастру. Вказано, що у зв'язку з цим у Департаменту земельних ресурсів відсутні правові підстави для внесення ЖБК «Екскаваторщик-1» до бази даних міського земельного кадастру, як землекористувача земельної ділянки на просп. Леся Курбаса, 14-а у Святошинському районі м. Києва.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст. 86 КАС України).

Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання регулювання земельних відносин вирішуються міськими радами у т.ч. м. Києва.

Відповідно до ст. 9 Земельного кодексу України, статей 16, 21 Закону України "Про землеустрій" до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить:

а) розпорядження землями територіальної громади міста;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

і) здійснення контролю за використанням і охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;

- організація здійснення землеустрою; організація і здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою та ін.

Відповідно до ст. 42 Земельного кодексу України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

У разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об'єднанню власників.

Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками.

Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації.

Як встановлено під час розгляду справи, рішення про надання земельної ділянки у користування за адресою: просп. Леся Курбаса, 14-а у Святошинському районі м. Києва згідно ст. 123 Земельного кодексу України або у власність, ані позивачу, ані третій особі, не надавалося.

Представник відповідача під час розгляду справи пояснила, що на оформлення права власності або права користування на цю земельну ділянку відповідні документи будь - ким до Департаменту (до 2013 року) не подавалися, а тому будь які права на земельну ділянку (код 75:298:029) не зареєстровано. Вказане також не заперечувалося позивачем та третьою особою 2 під час розгляду справи.

Відповідно до Постанови Верховної Ради УРСР від 18.12.1990, № 563-XII "Про земельну реформу" проведено інвентаризацію вказаної земельної ділянки (код ділянки 75:298:029) та здійснюється облік вказаної земельної ділянки, фактичним користувачем у базах даних відповідно до технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування земельної ділянки 75:298:029 значиться ОСББ «Екскаватор-1».

Особливості статусу Київської міської ради визначає Закон України «Про столицю України - місто герой Київ».

Відповідно до статті 22 Закону України "Про столицю України місто-герой Київ" у зв'язку зі здійсненням містом Києвом функцій столиці України Київській міській раді надано додаткові права, зокрема визначати особливості землекористування та використання інших природних ресурсів.

На підставі вказаного закону Київською міською радою прийнято рішення від 18.04.2013 N 194/9251 "Про ведення міського земельного кадастру".

Відповідно до Тимчасового порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.02.2013 № 63/9120 "Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві", та рішення Київської міської ради від 18.04.2013 N 194/9251 "Про ведення міського земельного кадастру" міський земельний кадастр це електронна база даних, що забезпечує збирання, оброблення, аналіз, моделювання, постачання геопросторових даних і відображає черговий стан використання та охорони земель комунальної власності територіальної громади та інших земель міста Києва, з метою організації здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою та діє на основі автоматизованої системи - програмного комплексу "Кадастр", яка ведеться Департаментом земельних ресурсів.

Пунктом 3.3. вищезазначеного рішення Київської міської ради від 18.04.2013 №194/9251 передбачено, що Департамент земельних ресурсів вносить до міського земельного кадастру при організації землеустрою та здійсненні контролю за використанням і охороною земель комунальної власності територіальної громади міста Києва інформацію (данні) про:

земельні ділянки, право комунальної власності територіальної громади міста на які зареєстровано в установленому законом порядку;

- земельні ділянки, передані рішеннями Київської міської ради у власність чи користування та щодо яких Київською міською радою прийнято рішення про їх продаж, в тому числі на конкурентних засадах (аукціонах);

- договори оренди та купівлі-продажу земельних ділянок, орендодавцями та продавцями яких є Київська міська рада;

- нормативну грошову оцінку земель відповідно до рішень Київської міської ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста;

- рішення Київської міської ради про затвердження програм використання та охорони земель міста, розвитку зеленої зони та концепції формування зелених насаджень міста, а також про інші рішення Київської міської ради, що визначають правовий режим земель міста;

- матеріали інвентаризації земель міста, проведеної на виконання постанови Верховної ради України «Про земельну реформу», рішень Київської міської ради та її виконавчого органу з питань земельної реформи;

- об'єкти землеустрою, суб'єкти земельних відносин та документацію із землеустрою;

- клопотання (заяви) фізичних і юридичних осіб щодо надання Київською міською радою дозволів на розроблення документації із землеустрою щодо передачі (надання) земельних ділянок у власність чи користування на підставі відповідної документації із землеустрою;

- інші дані, що відповідно до законодавства визначають правовий режим використання та охорони земель.

З огляду на вказане суд дійшов висновку, що відповідачі діяли в межах повноважень та не порушили прав та інтересів позивача.

Слід зазначити, що інших доводів, які б спростовували правомірність дій відповідачів Позивач не наводить.

Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінюючи дії Відповідача, суб'єкта владних повноважень на предмет їх відповідності вимогам ст. 19 Конституції України та статті 9 КАС України, суд дійшов висновку що, відповідач при внесенні змін до ПК «Кадастр» щодо користувача земельної ділянки діяв в межах повноважень, і у спосіб, передбачений законом.

Оскільки Позивач не довів неправомірність оскаржуваних дій/бездіяльності, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову Житлово-будівельного кооперативу "Екскаваторщик-1" відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.05.2015
Оприлюднено07.07.2015
Номер документу46034238
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1984/15

Ухвала від 19.07.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні