ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2009 року , о 11-00 годині, Справа № 2а-5067/09/0870
Запорізький окружний адміністративний суд
у складі: головуючого - судді Матяш О.В.,
при секретарі Шкоді О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя
адміністративну справу за позовом Запорізького обласного центру зайнятості
до підприємства «Запекс», м. Запоріжжя,
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду із вказаним позовом, зазначивши в заяві, що 30.07.2009 інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Запорізького обласного центру зайнятості проведено планову перевірку підприємства «Запекс» з питань додержання законодавства про зайнятість населення. В ході зазначеної перевірки встановлено порушення вимог Закону України «Про зайнятість населення» щодо використання праці іноземного громадянина без дозволу державної служби зайнятості - «Запекс» використовував працю громадянина ОСОБА_1 ОСОБА_2 без належного дозволу служби зайнятості. Сума штрафу, застосованого до підприємства «Запекс» за порушення Закону України «Про зайнятість населення» складає 12 600 гривень.
У судовому засіданні представник позивача у зв'язку з тим, що відповідачем до цього часу штраф не сплачено, просить стягнути з підприємства «Запекс» 12 600 гривень.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечує.
До суду надійшли письмові заперечення директора за сумісництвом підприємства «Запекс» ОСОБА_2, де він зазначає, що вважає позов Запорізького обласного центру зайнятості безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню, оскільки він отримав дозвіл на постійне перебування на території України, отже має право працювати на посаді директора підприємства «Запекс» без отримання дозволу на працевлаштування.
Вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 30.07.2009 спеціалістами інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Запорізького обласного центру зайнятості було проведено перевірку додержання вимог ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення» за період з 23.10.2008 по 29.07.2009 на підприємстві «Запекс».
В ході перевірки встановлено, що громадянин ОСОБА_1 ОСОБА_2 приступив до виконання обов'язків директора підприємства «Запекс» з 16.10.2000, згідно наказу № 10/00 від 16.10.2000, отримавши дозвіл на працевлаштування на посаду директора підприємства «Запекс» за № 676, строком дії до 26.12.2008. Відповідно до наказу № 5 від 26.12.2008, ОСОБА_2 було переведено на посаду директора за сумісництвом з 27.12.2008.
При цьому дозвіл на працевлаштування у службі зайнятості не продовжено та новий не отримано. А посвідку серії ЗП № 10478 на постійне поживання для іноземців та осіб без громадянства ОСОБА_2 отримав лише 07.04.2009.
Тому за результатами перевірки складено акт № 44 від 30.07.2009.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» № 3929 від 04.02.1994, іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для працевлаштування на визначений термін, можуть займатися трудовою діяльністю відповідно до одержаного у встановленому порядку дозволу на працевлаштування.
Згідно ч. 2 ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
31.07.2009 спеціалістами інспекції по контролю за додерженням законодавства про зайнятість Запорізького обласного центру зайнятості складено акт № 3 про те, що підприємством «Запекс» порушено норми ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: громадянин ОСОБА_1 ОСОБА_2 працює на підприємстві директором за сумісництвом з 27.12.2008 по теперішній час( 31.07.2009), тоді як період дії дозволу на працевлаштування державної служби зайнятості № 676 від 30.12.2004 закінчився 26.12.2008.
Відповідно до зазначеного акту, відповідачу було запропоновано в 10-денний термін сплатити штраф у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом, що складає 12 600 гривень.
Судом встановлено, що 07.08.2009 відповідач отримав Акт № 3 від 31.07.2009, про що свідчить поштове повідомлення № 1091533.
Вказаний штраф Інспекцією застосовано до відповідача відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», згідно якого у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом.
Відповідач не надав до суду доказів сплати визначеного штрафу та оскарження рішення інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що вимоги позивача ґрунтуються на законі, оскільки громадянин ОСОБА_1 ОСОБА_2 працював з 27.12.2008 по 07.04.2009 на підприємстві «Запекс» на посаді директора за сумісництвом без отримання належного дозволу на працевлаштування. Тому вони підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 17, 158 - 163 КАС України, ч. 4 ст. 8 Законом України «Про зайнятість населення», суд
ПОСТАНОВИВ:
позов задовольнити.
Стягнути з підприємства «Запекс» (м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 42/16, код ЄДРПОУ23880446) на користь Запорізького обласного центру зайнятості р/р 37170300901006 в ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 03491412, суму штрафу за порушення ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення» у розмірі 12 600 (дванадцяти тисяч шістисот) гривень.
Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня складення постанови постанови у повному обсязі шляхом подання заяви про апеляційне оскарження і подання після цього апеляційної скарги протягом двадцяти днів. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова у повному обсязі виготовлена 23.12.2009.
Суддя О.В. Матяш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2009 |
Оприлюднено | 10.07.2015 |
Номер документу | 46186771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні