Постанова
від 30.06.2015 по справі 810/2549/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 червня 2015 року 810/2549/15

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу

за позовомБілоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області доРеєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області третя особаліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "Форматон" ОСОБА_1 провизнання протиправними дій та скасування запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи,

в с т а н о в и в:

Білоцерківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області, третя особа: ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "Форматон" ОСОБА_1 про визнання протиправними дій щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №13481120005000722 від 12.12.2014 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Форматон" (код ЄДРПОУ 38237344) та скасування запису №13481120005000722 від 12.12.2014 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Форматон" (код ЄДРПОУ 38237344).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що державна реєстрація припинення юридичної особи ТОВ "Форматон" (код ЄДРПОУ 38237344) за рішенням засновників вчинене державним реєстратором з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а отже підлягає визнанню недійсним та відповідний запис в ЄДР скасований.

Відповідач та третя особа позов не визнали, надали суду письмові заперечення, в яких просили суд у задоволенні позову відмовити з тих підстав, що у державного реєстратора не було підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення в результаті перетворення ТОВ "Форматон".

У судове засідання, призначене на 30.06.2015, з'явились представники позивача та ТОВ "Форматон", яка згідно даних ЄДР припинена.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, натомість подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутністю.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що для розгляду і вирішення даної справи відсутня потреба у заслуховуванні свідків чи експертів, судом прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та доказами.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що 01.02.2013 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис за № 16671020000000633 про проведення державної реєстрації юридичної особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "Форматон" (код ЄДРПОУ 38237344).

Відповідно до довідки Білоцерківської ОДПІ від 27.05.2015 №1510221400064 ТОВ "Форматон" станом на дату видачі вказаної довідки перебуває на податковому обліку в Таращанському відділенні Білоцерківської ОДПІ та з 04.02.2013 за №22171315473 перебуває на податковому обліку у контролюючих органах.

Згідно довідки Таращанського відділення Білоцерківської ОДПІ від 28.05.2015 №805/10/10-02-26-18-305 у ТОВ "Форматон" є відкритий рахунок в установі банку

З матеріалів справи вбачається, що 12.12.2014 голова комісії з реорганізації ТОВ "Форматон" ОСОБА_1 подав до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області Реєстраційну картку Форми 8 на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (потрібне підкреслити) та Передавальний акт від 11.12.2014, який затверджений протоколом загальних зборів учасників ТОВ "Форматон".

Зі змісту вказаних документів вбачається, що загальними зборами учасників ТОВ "Форматон" було прийнято рішення про припинення діяльності ТОВ "Форматон" шляхом його перетворення в Приватне акціонерне товариство "Страпс".

За результатами розгляду вказаних документів державним реєстратором Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №13481120005000722 від 12.12.2014 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Форматон" (код ЄДРПОУ 38237344) за рішенням засновників.

Однак, не погоджуючись із такими діями відповідача, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

Згідно з частиною дев'ятою названої статті порядок припинення суб'єкта господарювання визначається законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755).

Відповідно до вимог ст. 33 Закону №755 юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частинами 1, 2 ст. 34 Закону №755 встановлено, що для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних державних органів на припинення юридичної особи.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 35 Закону №755 державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.

Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Відомості про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів щодо юридичної особи, що припиняється, надаються органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України не пізніше наступного дня з дати публікації такого повідомлення.

Згідно з ч. 1 ст. 37 Закону №755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, до повноважень якого належить прийняття рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії;

довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу);

довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Згідно ч. 3 вказаної статті Закону №755 передбачено, що у разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.

Разом з тим, ч. 17 ст. 37 Закону №755 визначено, що державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, який встановлено статтями 24 - 27 цього Закону. Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.

Таким чином, законодавством визначено, що державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється в результаті перетворення та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи, до якої переходять права та обов'язки попередньої, здійснюється державним реєстратором в один день, а державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється без державної реєстрації юридичної особи - правонаступника - не допускається.

З вищенаведених норм вбачається, що державним реєстратором Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції порушено вимоги ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України, ст. 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" під час вчинення реєстраційних дій.

Статтею 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є автоматизованою системою збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

У відповідності до ст. 4 вказаного Закону державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" до Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців заноситься інформація про дату затвердження передавального акту та про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа.

З Витягу щодо юридичної особи ТОВ "Форматон" вбачається, що інформація в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо дати затвердження передавального акту та про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, відсутня.

Отже, при проведенні реєстрації припинення юридичної особи державним реєстратором Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області протиправно було внесено в Єдиний державний реєстр запис 13481120005000722 від 12.12.2014 про припинення ТОВ "Форматон" за рішенням засновників.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На виконання цих вимог відповідач не надав суду жодних доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення.

Водночас, докази подані позивачем, підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог та не були спростовані відповідачем.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази наявні у матеріалах справи у їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 11, 14, 69, 70, 71, 86, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області - задовольнити.

Визнати протиправними дії Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №13481120005000722 від 12.12.2014 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Форматон" (09500, Київська область, Таращанський район, місто Тараща, вулиця Білоцерківська, будинок 63, код ЄДРПОУ 38237344).

Скасувати запис №13481120005000722 від 12.12.2014 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Форматон" (09500, Київська область, Таращанський район, місто Тараща, вулиця Білоцерківська, будинок 63, код ЄДРПОУ 38237344).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2015
Оприлюднено10.07.2015
Номер документу46187860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2549/15

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Постанова від 23.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 18.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Постанова від 01.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 30.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні