КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2009 року 09:50 Справа № 2-а-1104/09
Київський окружний адміні стративний суд у складі голо вуючого - судді Волкова А.С. , п ри секретарі судового засіда ння Гончаровій А.О., за участю представників
позивача - Колодія О.М. (довіреність від 23.06.2008№1347/9 /10-036)),
відповідача: - не з'явивс я,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної по даткової інспекції у Вишгоро дському районі Київської обл асті
до Приватного підприємств а «Консалтсервісгруп» про застосування умовного аре шту коштів на рахунках платн ика податків, -
встановив:
Державна податкова інспек ція у Вишгородському районі Київської області звернулас ь до суду з адміністративним позовом до Приватного підпр иємства «Консалтсервісгруп » про застосування адміністр ативного арешту активів у ви гляді зупинення операцій по рахунках платника податків с троком на 720 годин.
Позивач обґрунтував позов ні вимоги необхідністю забез печення погашення податково го боргу та ухиленням відпов ідача від проведення перевір ки правильності визначення в ідповідачем суми податкових зобов'язань, що виявилося не можливим через ненадання від повідних документів для доку ментальної перевірки на пись мову вимогу податкового орга ну, а також відсутність боржн ика за місцезнаходженням.
Ухвалою від 22.11.2008 судом відкр ито провадження в адміністра тивній справі, судовий розгл яд призначено на 13.01.2009, однак ві дкладено на 24.02.2009 через неявку в ідповідача.
Про дату, час та місце судов ого розгляду сторони були по відомлені належним чином. У с удове засідання з'явився пре дставник позивача, представ ник відповідача у судове зас ідання не з'явився. Судові пов ідомлення направлялися відп овідачу за адресою його місц езнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців, однак вони повернулися до суду з познач кою підприємства зв'язку про відсутність адресата за адр есою відправлення. В силу час тини восьмої статті 35 Кодексу адміністративного судочинс тва України вважається, що по вістку вручено юридичній осо бі, якщо вона доставлена за а дресою, внесеною до відповід ного державного реєстру. Неп рибуття в судове засідання п редставників сторін без пова жних причин або неповідомлен ня ними про причини неприбут тя не є перешкодою для розгля ду справи (частина друга стат ті 128 Кодексу адміністративно го судочинства України).
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив суд позо в задовольнити.
Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень. за яв чи клопотань суду не надав .
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідив ши матеріали справи, суд дійш ов висновку, що позов підляга є задоволенню з огляду на так е.
Згідно з підпунктом 9.1.1 пункт у 9.1 статті 9 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» від 21.12.2000 №2181-111 (д алі - Закон України №2181-111) адміні стративний арешт активів
2
платника податків є викл ючним способом забезпеченн я можливості погашення йог о податкового боргу.
Пудпунктом 9.1.2 пункту 9.2 стат ті 9 вказаного закону визначе но, що арешт активів може бут и застосовано, якщо з'ясовуєт ься одна з таких обставин, зо крема, платник податків відм овляється від проведення док ументальної перевірки за ная вності законних підстав для її проведення або від допуск у посадових осіб податкового органу до обстеження приміщ ень, що використовуються для одержання доходів або пов'яз ані з отриманням інших об'єкт ів оподаткування, електронн их контрольно-касових апарат ів, комп'ютерних систем, що за стосовуються для розрахункі в за готівку або з використан ням карток платіжних систем, вагокасових комплексів, си стем та засобів штрихового к одування.
Рішення про застосування а решту активів платника подат ків керівник податкового орг ану (його заступник) може прий няти, зокрема, за поданням ві дповідного підрозділу подат кової міліції (підпункт 9.3.1 пун кту 9.3 статті 9 Закону України № 2181-111).
Відповідно до п. 5.4. Порядку з астосування адміністративн ого арешту активів платників податків, затвердженого нак азом ДПА України від 25.09.2001 №386, за реєстрованого в Міністерств і юстиції України 05.10.2001 3a№865/6056, ар ешт активів може бути застос овано, якщо платник податків відмовляється від проведенн я документальної перевірки з а наявності законних підстав для її проведення. У разі вини кнення такої обставини слід установити факт відмови плат ника податку від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення, зафіксува ти його Актом відмови, який с кладається оперативним прац івником податкової міліції з а місцезнаходженням такого п латника податку, підписуєть ся працівником податкової ін спекції, який повинен провод ити перевірку, та понятими ос обами, а в разі незнайдення п латника податку обов'язково скласти акт про факт його нез найдення.
Відповідно до підпункту 9.3.9 п ункту 9.3 статті 9 Закону Україн и №2181-ІІІ адміністративний ар ешт коштів на рахунку платни ка податків здійснюється за заявою податкового органу ви ключно на підставі рішення с уду в порядку, передбаченому законодавством.
Приватне підприємство «Ко нсалтсервісгруп» зареєстро ване Вишгородською районною державною адміністрацією Ки ївської області 21.01.2005, про що зр облено запис у Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в №1 334 102 0000 000482. Згідно з витягом з Є диного державного реєстру ст аном на 09.12.2008 адресою місцезнах одження ПП «Консалтсервісгр уп» є - Київська область, Вишг ородський район, місто Вишго род, вулиця Шолуденка, будин ок 19.
14.01.2008 на підставі статті 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» ДПІ у Вишгородському районі Киї вської області направило від повідачу за адресою його міс цезнаходження письмовий зап ит від 14.01.2008 №8467/23-127/70 про надання дл я документальної перевірки і нформації щодо його взаємові дносин з ТОВ «Техенергопромк омплект» з наданням відповід них документальних підтверд жень. Однак, поштове відправл ення було повернуто підприєм ством поштового зв'язку з поз начкою про відсутність адрес ата за адресою відправлення.
Наказом ДПІ у Вишгородсько му районі від 15.10.2008 №229 на підстав і пункту З частини шостої ста тті 11і Закону «Про державну по даткову службу в Україні» пр изначено проведення позапла нової виїзної перевірки відп овідача з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства, але її проведення також виявило ся неможливим через відсутні сть відповідача за адресою м ісцезнаходження.
Факт відсутності позивача за адресою місцезнаходження підтверджується письмовими доказами: довідкою підприєм ства поштового зв'язку від 08.02.2 008 про відсутність адресата за адресою Київська область, мі сто Вишгород, вулиця Шолуден ка, будинок 19; актом про незнай дення ПП «Консалтсервісгруп » за адресою місцезнаходженн я, судовими повідомленнями, які повернулися до суду з від міткою підприємства поштово го зв'язку про відсутність ад ресата за адресою відправлен ня.
23.10.2008 за поданням начальника відділу податкової міліції Д ПІ у Вишгородському районі К иївської області Сафонов а О.О. начальником ДПІ у В ишгородському районі
3
Письменним О.М. прийня то рішення про звернення до суду для застосування адміністративного арешту рахунків відповідача з м отивів відмови від провед ення документальної перевір ки за наявності законних під став для її проведення.
Усі дії з приводу направле ння письмових запитів про на дання документів, а також зді йснення виїзної перевірки, в чинялися податковим органом за адресою місцезнаходження відповідача згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб -підприємців.
Суд вважає, що відсутність відповідача за місцезнаходж енням, зазначеним у Єдиному д ержавному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців у контексті підпункту і) підпункту 9.1.2. пункту 9.2. статт і 9 Закону України №2181-111, мають о тотожнюватись з відмовою від проведення перевірки, оскіл ьки така відмова може проявл ятися не тільки в активних ді ях відповідача, але й в ухиле нні від виконання законних в имог податкового органу.
Відповідно до статті 16 Зако ну України від 15.05.2003 №755-IV«Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб підприє мців» єдиний державний реєст р створюється з метою забезп ечення органів державної вла ди, а також учасників цивільн ого обороту достовірною інфо рмацією про юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців . В Єдиному державному реєстр і містяться відомості про юр идичну особу, зокрема, про мі сцезнаходження юридичної ос оби - адресу органу або особи, які відповідно до установчи х документів юридичної особи чи закону виступають від її і мені.
Згідно зі статтею 18 Закону № 755-IV, якщо відомості, які підля гають внесенню до Єдиного де ржавного реєстру, були внесе ні до нього, то такі відомост і вважаються достовірними і можуть бути використані в сп орі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних з мін. Якщо відомості, які підл ягають внесенню до Єдиного д ержавного реєстру, є недосто вірними і були внесені до ньо го, то третя особа може посил атися на них у спорі як на дост овірні.
Зважаючи на мету Єдиного де ржавного реєстру, а саме - заб езпечення органів державної влади, а також учасників цив ільного обороту достовірною інформацією про юридичних о сіб, а також те, що відомості про юридичну особу вносяться до реєстру на підставі відом остей з відповідних реєстрац ійних карток та відомостей, щ о надаються державному реєст ратору самими юридичними осо бами (стаття 17 Закону №755-IV), нада ння державному реєстратору і нформації, що не відповідає д ійсності, або ненадання інфо рмації про зміни, зокрема, що до місцезнаходження юридичн ої особи, певним чином свідчи ть про ухилення такої особи в ід юридичних відносин з орга нами державної влади та учас никами цивільного обороту, у тому числі й в сфері виконанн я законних вимог органів дер жавної влади та несення пере дбаченої законом відповідал ьності.
Станом на день судового роз гляду відповідач має податко вий борг в сумі 3 836, 89 гри. Наявні сть податкового боргу, а тако ж факт ухилення відповідача від проведення перевірки пра вильності нарахування і спла ти податків, утворюють підст ави для застосування адмініс тративного арешту активів ві дповідача.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, який в силу пункту 15 с татті 4 Декрету Кабінету Міні стрів України «Про державне мито» звільнений від сплати судового збору, а доказів пон есення ним інших витрат, пов' язаних з розглядом справи, су ду не надано, судові витрати стягненню з відповідача не п ідлягають.
Керуючись підпунктами 9.1.1, 9.1 .2, 9.2.3, 9.3.9 статті 9 Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», статтям и 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 КАС Украї ни, суд, -
постановив:
Адміністративний позов за довольнити у повному обсязі.
Застосувати умовний адмін істративний арешт активів Пр иватного підприємства «Конс алтсервісгруп» (ідентифікац ійний код 33279846, місцезнаходжен ня - Київська область, місто В ишгород, вулиця Шолуденка, б удинок 19) у вигляді зупинення операцій по рахунку
4
2600422978001 в АБ «Київська Русь», М ФО 319092, строком на 720 годин (30 днів ) з дня набрання цією постанов ою законної сили.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановлено го Кодексом адміністративно го судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про апеля ційне оскарження, але апеляц ійна скарга не була подана у в становлений строк,
Постанова набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десятії днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхо м подання через суд першої ін станції заяви про апеляційне оскарження з наступним пода нням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляцій на скарга може бути подана бе з попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо скарга подається у строк , встановлений для подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Дата виготовлення та підпи сання повного тексту постано ви - 2 березня 2009 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2009 |
Оприлюднено | 21.10.2010 |
Номер документу | 4621863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гринів М. А.
Адміністративне
Старобільський районний суд Луганської області
Озеров Віталій Олександрович
Адміністративне
Перевальський районний суд Луганської області
Іванов Андрій Петрович
Адміністративне
Решетилівський районний суд Полтавської області
Микитенко Віталій Михайлович
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Бондаренко Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні