Постанова
від 02.07.2015 по справі 816/2142/15
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2015 року м. Полтава Справа № 816/2142/15

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гіглави О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лайко О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного акціонерного товариства "Укрпромтехсервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

10 червня 2015 року Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 02.07.2015) до Приватного акціонерного товариства "Укрпромтехсервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у загальному розмірі 4547,29 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем не виконано вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо забезпечення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

У судовому засіданні представник позивача підтримала уточнені позовні вимоги, просила суд їх задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечувала, просила відмовити у його задоволенні. У своїх запереченнях відповідач посилається на те, що ним виконано обов'язок перед Полтавським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів в повному обсязі шляхом перерахування адміністративно-господарських санкцій в розмірі 5426,00 грн та пені в розмірі 77,08 грн.

Розглянувши подані сторонами документи та заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як зазначено у статті 8 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 № 875-XII державне управління з питань забезпечення прав інвалідів та їх соціальної захищеності здійснюється в межах повноважень центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пунктів 1, 4 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 14.04.2011 № 129 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.2011 за № 528/19266, Фонд соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Міністерством соціальної політики України. Основними завданнями Фонду є: 1) реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів; 2) виконання програм щодо соціального захисту інвалідів.

Пунктом 12 цього Положення передбачено, що для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Міністерством соціальної політики України утворюються територіальні відділення Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в межах граничної чисельності його працівників. Положення про територіальні відділення, їх структуру, штатні розписи та кошториси затверджує директор Фонду.

Згідно з частиною 7 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 31.01.2007 №70 передбачений, зокрема, Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування. Вказаний Порядок визначає процедуру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб (далі - роботодавці), звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів - центру зайнятості.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 2 даного Порядку звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Датою надходження звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів вважається дата подання роботодавцем звіту до відділення Фонду, а у разі надсилання його поштою - дата на поштовому штемпелі.

На підставі вказаних норм, 03.02.2015 відповідачем подано до Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік, що підтверджується вхідним штампом з відміткою про отримання (а.с. 4). У вказаному звіті зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (рядок 01) становить 13 осіб, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02) становить 0 осіб та кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (рядок 03) становить 1 особу.

Поряд з цим, як встановлено судом, у вказаному звіті ПАТ "Укрпромтехсервіс" при розрахунку середньорічної заробітної плати штатного працівника та суми адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (рядки 05, 06) були допущені арифметичні помилки та невірно обраховано суми, а саме: у рядку 05 "середньорічна заробітна плата штатного працівника" замість вірного 19515,38 грн (253,7 х 1000 /13 = 19515,38 грн) зазначено 19512,04 грн, а у рядку 06 "суми адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів" замість вірного 9757,69 грн (19515,38 / 2 = 9757,69 грн) зазначено 9756,02 грн.

Частиною 1 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з частинами 2, 3 вказаної статті підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Згідно з частинами 1, 2 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно із розрахунком, наданим позивачем, кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів у відповідача в 2014 році відповідно до нормативу 4% становить 1 особу (13 х 0,04=1).

З огляду на викладене, середньооблікова кількість штатних працівників відповідача, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, повинна становити 1 особу.

Зі звіту слідує, що інвалід ІІ групи ОСОБА_3 відпрацював у відповідача в 2014 році 5 місяців 11 днів на посаді охоронця з 01.01.2014 по 11.03.2014 (70 днів), а потім з 01.10.2014 по 31.12.2014 (92 дні), що разом складає 162 дні.

В інший період 2014 року інваліди на підприємстві відповідача не працювали, звітів про наявність вільних робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за формою №3-ПН, відповідач до Гадяцького РЦЗ не подавав (а.с. 13). Вказані обставини не заперечувались представниками сторін.

Виходячи з цього, розрахунок адміністративно-господарських санкцій відповідачу має проводитися враховуючи кількість днів, коли на підприємстві не працював робітник-інвалід, а саме, за 6 місяців 20 днів (203 дні).

Таким чином, оскільки у відповідача у 2014 році 1 інвалід відпрацював лише 5 місяців 11 днів (162 дні), а не працював 6 місяців 20 днів (203 дні), ПАТ "Укрпромтехсервіс" повинно сплатити на користь позивача адміністративно-господарські санкції згідно із ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" в розмірі 5426,88 грн ((9757,69 грн / 365 днів) х 203 дні), а також пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 77,39 грн.

Станом на момент розгляду справи відповідач перерахував на рахунок Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі 5426,00 грн та пеню в сумі 77,08 грн, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с. 31-34).

Отже, несплачена ПАТ "Укрпромтехсервіс" сума адміністративно-господарських санкцій становить 0,88 грн та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій - 0,31 грн.

Оскільки вказані суми не були сплачені відповідачем, то відповідно до частини 5 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" ці суми підлягають стягненню в примусовому порядку за рішенням суду.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ПАТ "Укрпромтехсервіс" підлягає задоволенню в частині стягнення з останнього адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 1,19 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Укрпромтехсервіс" (ідентифікаційний код 05519043) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (одержувач УДКСУ у Гадяцькому районі, код 37937713, р/р 31211230700032 в ГУДКСУ в Полтавській області, МФО 831019) адміністративно-господарські санкції в розмірі 88 (вісімдесят вісім) копійок та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 31 (тридцять одна) копійка.

В решті позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 07 липня 2015 року.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2015
Оприлюднено15.07.2015
Номер документу46452374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2142/15

Постанова від 31.08.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Постанова від 02.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні