Постанова
від 08.07.2015 по справі 826/10582/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 липня 2015 року 16:21 № 826/10582/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кобилянського К.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд

до Київської міської митниці ДФС

про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язати вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Київської міської митниці ДФС (надалі - відповідач), в якій просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду заяв Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд від 12 січня 2015 № 1, від 13 січня 2015 № 2, від 13 січня 2015 № 3 про повернення надмірно сплаченої суми різниці між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, зазначеною органом доходів і зборів: податок на додану вартість та мито у встановленому законодавством порядку;

- зобов'язати відповідача підготувати висновки про повернення надмірно сплачених митних платежів платнику податків ТОВ МБТ Трейд за заявами від 12 січня 2015 № 1 на загальну суму 26192,41 грн., від 13 січня 2015 № 2 на загальну суму 37677,72 грн., від 13 січня 2015 № 3 на загальну суму 16024,59 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.06.2015 відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні на 25.06.2015.

Під час розгляду справи представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просив суд їх задовольнити посилаючись на те, що відповідачем не дотримано Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого Наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року № 618.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, будучи належним чином повідомленим про дату час та місце проведення судового засідання.

Справа розглянута в порядку письмового провадження у відповідності до ч. 6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України за відсутності необхідності заслуховувати свідків чи експертів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Між позивачем (покупець) та ТОВ Зелмер Маркет укладено договір купівлі-продажу № UA/001//2012 від 03.07.2012, за умовами якого, Продавець зобов'язується поставити, а Імпортер-Дистриб'ютор зобов'язується придбати у власність та оплатити у встановлені терміни Товари в певному асортименті зазначеному в рахунках з метою її наступного оптового та роздрібного перепродажу на території України.

З метою здійснення митного оформлення Товарів, ввезених на підставі зазначеного контракту, позивачем в період з 21.06.2013 по 27.09.2013 подано відповідні митні декларації, перелік яких міститься в матеріалах справи (а.с. 4-5 Том І).

Проте визначена в цих ВМД вартість згідно положень Митного кодексу України, митним органом прийнята не була, а митний орган виніс рішення про коригування митної вартості товарів.

Не погоджуючись із правомірністю рішень про коригування митної вартості товарів, позивач звернувся до суду з позовними заявами про визнати рішення про коригування митної вартості товарів незаконними та їх скасування.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.03.2014 № 826/940/14 у задоволенні позовних вимог - відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 19.06.2014 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд - задоволено.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 березня 2014 року - скасовано.

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд до Київської міської митниці та Головного управління Державної казначейської служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування рішень та стягнення коштів - задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано рішення Київської міжрегіональної митниці про коригування митної вартості товарів № 100250000/2013/600208/2 від 21 червня 2013 року, № 100250000/2013/600201/6 від 21 червня 2013 року, №100250000/2013/600223/2 від 26 червня 2013 року, № 100250000/2013/600239/2 від 26 червня 2013 року, № 100250000/2013/600242/2 від 27 червня 2013 року, № 100250000/2013/600252/2 від 27 червня 2013 року, № 100250000/2013/600250/1 від 27 червня 2013 року.

В задоволенні іншої частини позову - відмовлено.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.06.2014 року по справі № 826/2553/14, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційний адміністративного суду від 15.09.2014, позов Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ ТРЕЙД задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано рішення Київської міжрегіональної митниці Міністерства доходів і зборів України про коригування митної вартості товарів від 02.08.2013 року № 100250000/2013/600486/2, від 05.08.2013 року №100250000/2013/600503/2, від 05.08.2013 року № 100250000/2013/600502/2, від 06.08.2013 року № 100250000/2013/600508/2, від 06.08.2013 року № 100250000/2013/600507/2; від 09.08.2013 року № 100250000/2013/600523/2, від 13.08.2013 року № 100250000/2013/600543/1, від 20.08.2013 року № 100250000/2013/600583/2, від 21.08.2013 року № 100250000/2013/600593/2, від 20.08.2013 року № 100250000/2013/600585/2, від 22.08.2013 року № 100250000/2013/600599/2.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.05.2014 по справі № 826/3948/14, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційний адміністративного суду від 23.07.2014 та ухвалою Вищого адміністративного суду України 09.04.2015 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення Київської міжрегіональної митниці Міндоходів про коригування митної вартості № 100250000/2013/600725/2 від 16.09.2013 р.; № 100250000/2013/600724/2 від 16.09.2013 р.; № 100250000/2013/600748/2 від 19.09.2013 р.; № 100250000/2013/600757/2 від 23.09.2013 р.; № 100250000/2013/600773/2 від 27.09.2013 р.; № 100250000/2013/600774/2 від 27.09.2013 р.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Як вбачається з матеріалів справи, правова позиція Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд полягає в тому, що оскільки рішення митного органу, які були покладені в основу розрахунків митної вартості товарів при здійсненні митних процедур скасовані, а тому, на підставі заяв від 12.01.2015 № 1, від 13.01.2015 № 2, від 13.01.2015 № 3. кошти в загальній сумі 79 894,72 грн., мають бути повернуті позивачу, як такі, що надміру сплачені.

Оцінивши за правилами ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

12 січня 2015 позивач звернувся до Київської міської митниці Міндоходів із заявою

№ 1 (а.с. 22-25 Том І) про повернення коштів в якій, посилаючись на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 19.06.2014 по справі № 826/940/14, просив підготувати висновок про повернення коштів в сумі 26 192,41 грн. на рахунок ТОВ МБТ Трейд , що вказаний в заяві.

13 січня 2015 позивач звернувся до Київської міської митниці Міндоходів із заявами № 2 та № 3 (а.с. 26-35 Том І) про повернення коштів в яких, посилаючись на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 15.09.2014 по справі № 826/2553/14 та постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 06.05.2014 по справі

№ 826/3948/14, залишену без змін ухвалою Київського апеляційний адміністративного суду від 23.07.2014 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.04.2015, просив підготувати висновки про повернення коштів в загальній сумі 53 702,31 грн. на рахунок ТОВ МБТ Трейд , що вказаний в заявах.

В якості додатків до заяв, позивачем долучено: копію довіреності представника; копію виписки з ЄДРПОУ ТОВ МБТ Трейд від 17.06.2014; копію облікової картки особи, що здійснює операції з товарами № 100/2012/0007344; копії постанов Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.03.2014 по справі № 826/940/14, від 11.06.2014 по справі № 826/2553/14, від 06.05.2014 по справі № 826/3948/14; копії ухвал Київського апеляційного адміністративного суду від 19.06.2014 по справі № 826/940/14, від 15.09.2014 по справі № 826/2553/14, від 23.07.2014 по справі № 826/3948/14; митні декларації та рішення про корегування митної вартості.

За результатами розгляду заяв позивача № 1 і № 2, Київською міською митницею ДФС листами від 12.02.2015 № 810/10/26-70-25-02 та № 811/10/26-70-25-02 надано відповіді, якими повідомлено, що ухвалами Вищого адміністративного суду України від 01.09.2014 року та від 03.10.2014 відкрито касаційні провадження по адміністративним справам

№ 826/940/14 та № 826/2553/14.

В той же час, за результатами розгляду заяви позивача № 3, Київською міською митницею ДФС листом від 12.02.2015 № 806/10/26-70-25-02 надано відповідь, якою повідомлено, що Київською міською митницею ДФС 13.01.2015 подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.05.2014 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2014 по справі № 826/3948/14.

Інших обставин не повернення коштів листи митного органу від 12.02.2015 в собі не містять.

Суд відхиляє такі доводи митного органу, враховуючи наступне.

Відповідно до ч. ч. 1 - 3 ст. 301 Митного кодексу України (в редакції від 05.07.2012) повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів митний орган не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів.

Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів.

Згідно п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є митні органи - щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони.

За приписами ст. 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Наказом Державної митної служби України № 618 від 20.07.2007 затверджений Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами (далі - Порядок № 618).

Цей Порядок визначає процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, у тому числі у випадках, зазначених у статті 264, частині четвертій статті 284 Митного кодексу України та в міжнародних договорах України.

Згідно з положеннями розділу ІІІ цього Порядку для повернення з Державного бюджету України надмірно сплачених митних платежів, платником податку до загального відділу митного органу, яким здійснювалося оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України. У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів:

а) для повернення платнику податків - на поточний рахунок платника податків в установі банку;

б) для подальших розрахунків як передоплата або грошова застава:

на депозитний рахунок 3734;

на банківський рахунок 2603;

в) для повернення фізичній особі в готівковій формі, якщо такі кошти вносилися готівкою, - на банківський рахунок 2603;

г) для погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на митні органи, незалежно від виду бюджету.

До заяви додаються:

- аркуші з позначенням "3/8" комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі;

- документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів;

- документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.

Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.

Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007 № 611/147, керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.

Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів).

Тобто, законодавчо встановленою умовою повернення коштів, вказаних в позовній заяві, є ухвалення митним органом висновку про повернення надмірно сплачених митних платежів.

В постанові Верховного Суду України від 15.04.2014 № 21-21а14 зазначено, що у разі якщо після сплати декларантом податків і зборів (обов'язкових платежів) згідно з митною вартістю товарів, визначеною митним органом, буде прийнято рішення про застосування митної вартості, заявленої декларантом, сума надміру сплачених податків і зборів (обов'язкових платежів) повертається декларанту у порядку, передбаченому Порядком повернення та Порядком взаємодії, на підставі його заяви та у місячний термін з дня прийняття висновку митного органу, що здійснював оформлення митної декларації, про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи.

З листів від 12.02.2015 № 810/10/26-70-25-02, № 811/10/26-70-25-02 та № 806/10/26-70-25-02 видно, що митний орган не ставить під сумнів обґрунтованість вказаних позивачем причин повернення коштів та не зазначає про жодні недоліки в документах, які надані позивачем в якості додатків до Заяви.

Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних ociб, прав та інтересів юридичних oci6 у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових ociб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

З урахуванням того, що фактично предмет спору у цій справі пов'язаний з визнанням протиправними дій Київської міської митниці ДФС щодо відмови в наданні позивачу висновку про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів, з метою повного, всебічного захисту прав позивача, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає за доцільне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправними дії Київської міської митниці Міндоходів щодо відмови в наданні висновків про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів за результатами розгляду заяв Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд № 1 від 12.01.2015 та №№ 2, 3 від 13.01.2015 та зобов'язати Київську міську митницю ДФС скласти та надати висновок Головному управлінню Державної казначейської служби України в місті Києві про повернення ТОВ МБТ Трейд надміру сплачених коштів всього в загальній сумі 79 894,72 грн. шляхом перерахування даних коштів на відповідний рахунок ТОВ МБТ Трейд , що вказаний в заявах.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 2, 7, 69-71, 94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії Київської міської митниці ДФС щодо відмови в наданні висновків про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів за результатами розгляду заяв Товариства з обмеженою відповідальністю МБТ Трейд від 12.01.2015 № 1, від 13.01.2015 № 2 та від 13.01.2015 № 3.

3. Зобов'язати Київську міську митницю ДФС скласти та надати висновок Головному управлінню Державної казначейської служби України в місті Києві про повернення ТОВ МБТ Трейд надміру сплачених коштів всього в сумі 79 894,72 грн., шляхом перерахування даних коштів на розрахунковий рахунок ТОВ МБТ Трейд (код за ЄДРПОУ 37974116) за реквізитами: р/р № 2600101372185 в ПАТ Кредобанк , МФО 325365.

4. Судові витрати в сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. присудити на користь ТОВ МБТ Трейд (код ЄДРПОУ 37974116) з Державного бюджету України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.М. Кобилянський

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.07.2015
Оприлюднено15.07.2015
Номер документу46477959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10582/15

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 08.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні