Ухвала
від 25.08.2015 по справі 826/10582/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/10582/15 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Файдюк В.В.

У Х В А Л А

Іменем України

25 серпня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.

суддів: Старової Н.Е.

Мєзєнцева Є.І.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Київської міської митниці ДФС на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МБТ ТРЕЙД" до Київської міської митниці ДФС про визнання діяльності протиправною, зобов'язати вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 липня 2015 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МБТ ТРЕЙД" до Київської міської митниці ДФС про визнання діяльності протиправною, зобов'язати вчинити певні дії - задоволено, зокрема:

- визнано протиправними дії Київської міської митниці ДФС щодо відмови в наданні висновків про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів за результатами розгляду заяв Товариства з обмеженою відповідальністю «МБТ Трейд» від 12 січня 2015 року № 1, від 13 січня 2015 року № 2 та від 13 січня 2015 року № 3.

- зобов'язано Київську міську митницю ДФС скласти та надати висновок Головному управлінню Державної казначейської служби України в місті Києві про повернення ТОВ «МБТ Трейд» надміру сплачених коштів всього в сумі 79 894,72 грн., шляхом перерахування даних коштів на розрахунковий рахунок ТОВ «МБТ Трейд» (код за ЄДРПОУ 37974116) за реквізитами: р/р № 2600101372185 в ПАТ «Кредобанк», МФО 325365.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 12 січня 2015 позивач звернувся до Київської міської митниці Міндоходів із заявою № 1 про повернення коштів в якій, посилаючись на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2014 року по справі № 826/940/14, просив підготувати висновок про повернення коштів в сумі 26 192,41 грн. на рахунок ТОВ «МБТ Трейд», що вказаний в заяві.

13 січня 2015 позивач звернувся до Київської міської митниці Міндоходів із заявами № 2 та № 3 про повернення коштів в яких, посилаючись на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 15 вересня 2014 року по справі № 826/2553/14 та постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 травня 2014 року по справі № 826/3948/14, залишену без змін ухвалою Київського апеляційний адміністративного суду від 23 липня 2014 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09 квітня 2015 року, просив підготувати висновки про повернення коштів в загальній сумі 53 702,31 грн. на рахунок ТОВ «МБТ Трейд», що вказаний в заявах.

В якості додатків до заяв, позивачем долучено: копію довіреності представника; копію виписки з ЄДРПОУ ТОВ «МБТ Трейд» від 17 червня 2014 року; копію облікової картки особи, що здійснює операції з товарами № 100/2012/0007344; копії постанов Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 березня 2014 року по справі № 826/940/14, від 11 червня 2014 року по справі № 826/2553/14, від 06 травня 2014 року по справі № 826/3948/14; копії ухвал Київського апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2014 року по справі № 826/940/14, від 15 вересня 2014 року по справі № 826/2553/14, від 23 липня 2014 року по справі № 826/3948/14; митні декларації та рішення про корегування митної вартості.

За результатами розгляду вказаних заяв позивача, Київською міською митниці ДФС листами від 12 лютого 2015 року № 810/10/26-70-25-02 та № 811/10/26-70-25-02 надано відповідь, якою повідомлялось, що ухвалами Вищого адміністративного суду України від 01 вересня 2014 року та від 03 жовтня 2014 року відкрито касаційне провадження по адміністративним справам № 826/940/14 та № 826/2553/14, внаслідок чого правові підстави для повернення надміру сплачених коштів відсутні.

За результатами розгляду заяви позивача № 3, Київською міською митницею ДФС листом від 12 лютого 2015 року № 806/10/26-70-25-02 надано відповідь, якою повідомлено, що Київською міською митницею ДФС 13 січня 2015 року подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України на судові рішення у справі № 826/3948/14, внаслідок чого правові підстави для повернення надміру сплачених коштів також відсутні.

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до статей 45 та 78 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України веде бухгалтерський облік усіх надходжень державного та місцевих бюджетів України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (погоджених з відповідними місцевими фінансовими органами у разі повернення коштів з місцевих бюджетів), здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Згідно статті 301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

Згідно ч. 2, 6 статті 301 МК України, у разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів митний орган не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів. Таке повернення сум надміру сплачених сум митних платежів здійснюється за заявою платника податків за умови, що така заява подається не пізніше одного року з дня, наступного за днем виникнення обставин, що тягнуть за собою повернення сплачених сум митних платежів.

Процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, визначає Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затверджений наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року № 618, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2007 року та Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затверджений наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року № 226 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2002 року.

Відповідно до Порядку № 618 для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалося оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником та головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

Абзацом 6 п.1 роз.3 Порядку №618 передбачено перелік документів, які додаються до заяви, а саме: аркуші з позначенням "3/8" комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі; документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.

Таким чином, відповідно до п.2, п.3 роз.3 Порядку №618 заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум. Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Згідно п.6 роз.3 Порядку №618 Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів). Після чого, пакет документів на повернення коштів передається до Загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.

Відповідно до п.7 роз.3 Порядку №618 висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.

Таким чином, за результатами розгляду такого звернення платника митним органом та за наявності підстав для повернення таких коштів Керівник (заступник керівника) митного органу підписує Висновок про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи згідно додатку № 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженим наказом Державної митної служби України, Державного казначейства України від 20 липня 2007 року № 611/147.

З урахуванням наведеного вбачається, що заява подана позивачем до відповідача у строк, містила повний пакет документів та відповідала всім вимогам Порядку №618.

Відповідно п.3 роз.1 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2013 року №787 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів у національній валюті здійснюється органами ДКС України (далі - органи Казначейства) з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень (далі - рахунки за надходженнями), відкритих в органах Казначейства відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів.

Відповідно до п.5 роз.1 Порядку №787 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи за підписом керівника установи (його заступника відповідно до компетенції), скріпленим гербовою печаткою (у разі наявності) або печаткою із найменуванням та ідентифікаційним кодом установи, з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), сума платежу, що підлягає поверненню, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Таким чином, орган державного казначейства має змогу повернути надміру сплачені суми лише у разі звернення Митниці з відповідним поданням, в порядку передбаченому законом.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що Листами від 12 лютого 2015 року № 810/10/26-70-25-02 та № 811/10/26-70-25-02, № 806/10/26-70-25-02, митний орган не ставить під сумнів обґрунтованість вказаних позивачем причин повернення коштів та не зазначає про жодні недоліки в документах, які надані позивачем в якості додатків до Заяви.

Не приймається до уваги твердження, що постанови апеляційного суду оскаржені в касаційному порядку, оскільки такі рішення вже набрали законної сили та мають бути виконані.

Таким чином, правомірною та обґрунтованою вбачається позиція суду першої інстанції щодо зобов'язання відповідача скласти та надати висновок Головному управлінню Державної казначейської служби України в м. Києві про повернення ТОВ «МБТ Трейд» надміру сплачених коштів всього в сумі 79 894,72 грн., шляхом перерахування даних коштів на розрахунковий рахунок ТОВ «МБТ Трейд» (код за ЄДРПОУ 37974116) за реквізитами: р/р № 2600101372185 в ПАТ «Кредобанк», МФО 325365.

Виходячи з зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню.

Отже при винесенні постанови судом було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.

Відповідно до статті 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Київської міської митниці ДФС - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 липня 2015 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:Головуючий суддя Файдюк В.В.

Судді: Старова Н.Е.

Мєзєнцев Є.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2015
Оприлюднено01.09.2015
Номер документу49150215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10582/15

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 08.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні