ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2010 року Справа № 2а-6510/09/0870
10 год. 45 хв.
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Каракуші С.М.
при секретарі Спєлковій М.В.
за участю представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю « ПІК - ММ» про стягнення заборгованості в сумі 4229 грн. 03 коп., а саме: штрафних (фінансових) санкцій по податку на прибуток підприємств в сумі 849 грн. 10 коп., штрафних (фінансових) санкцій з комунального податку у розмірі 1510 грн. 90 коп., а також штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість в сумі 1869 грн. 03 коп., вказуючи, що дана заборгованість виникла в результаті нарахованих штрафних (фінансових) санкцій згідно з актами перевірок з питання своєчасності подання податкової звітності.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити та дав пояснення в обґрунтування позову аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки до суду представника не повідомив, у зв'язку з чим суд розглянув справу на підставі наявних доказів.
Вислухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю « ПІК - ММ» було зареєстровано як юридичну особу виконавчим комітетом Запорізької міської ради 13.08.2004, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи .
Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України « Про систему оподаткування» №1251-ХІІ від 25.06.1991 р. та відповідно до ст.9 цього Закону зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Статтею 10 Закону України « Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби наділені функціями по контролю за додержанням законодавства про податки та правильністю їх обчислення і своєчасного надходження.
Відповідно до ст.9 Закону України « Про систему оподаткування» від 25.06.1991 р. № 1251-XII (зі змінами та доповненнями), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» №509-ХІІ від 04.12.1990 р., органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 19.06.2007 проведена перевірка відповідача з питання своєчасності надання податкової звітності, за результатами якої винесено акт перевірки від 19.06.2007 № 487/16/33134253. Перевіркою встановлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України № 2181 « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» , п. 16.4 ст. 16 Закону України « Про оподаткування прибутку підприємств» , а саме: ненадання податкових декларацій по податку на прибуток підприємств за III квартал 2006р., за 11 місяців 2006р., за 2006р рік та за І квартал 2007р.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.06.2007 № 0007031510/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 680 грн. 00 коп.
Зазначене вище рішення було направлене відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення «за закінченням строку зберігання», про що було складено акт № 218 від 10.08.2007, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
Далі, фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 07.09.2007, проведена перевірка Відповідача з питання своєчасності надання податкової звітності (акт перевірки від 07.09.2007 р. № 723/16/33134253).
Перевіркою встановлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України № 2181 « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» , а саме: ненадання податкових декларацій по податку на прибуток підприємств за І півріччя 2007р.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.09.2007 № 0010511510/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 170 грн. 00 коп.
Зазначене вище рішення було направлене відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення «за закінченням строку зберігання» , про що було складено акт № 305 від 24.10.2007, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
Враховуючи те, що згідно з даними особового рахунку відповідача залишок по переплаті податку на прибуток на початок 2007 року склав 0 грн. 90 коп., на час розгляду справи борг з податку на прибуток складає 849 грн. 10 коп.
Також, фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 19.06.2007 проведена перевірка відповідача з питання своєчасності надання податкової звітності, за результатами якої складено акт перевірки від 19.06.2007 р. № 487/16/33134253.
Перевіркою встановлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України № 2181 та п.п.2.5 п.2 Рішення Запорізької міської Ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» від 30.11.2005р. № 6, а саме: ненадання податкових розрахунків комунального податку за жовтень - грудень 2006р., та за січень - квітень 2007р.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.06.2007 № 0007051510/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 1190 грн. 00 коп.
Зазначене вище рішення було направлене Відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення «за закінченням строку зберігання», про що було складено акт № 218 від 10.08.2007, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
Також, фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 07.09.2007 проведена перевірка відповідача з питання своєчасності надання податкової звітності, за результатами якої складено акт перевірки від 07.09.2007 р. № 723/16/33134253.
Перевіркою встановлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст! 4 закону України № 2181 та п.п.2.5 п.2 Рішення Запорізької міської Ради «Про внесення змій до положень про місцеві податки та збори» від 30.11.2005 № 6, а саме: ненадання податкових розрахунків комунального податку за травень - червень 2007р.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.09.2007 № 0010531510/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 340 грн. 00 грн.
Зазначене вище рішення було направлене відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення «за закінченням строку зберігання», про що було складено акт № 305 від 24.10.2007, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
Враховуючи той факт, що станом на початок 2007 року переплата по комунальному податку складає 19 грн. 10 коп., на час розгляду справи борг з комунального податку складає 1510 грн. 90 коп.
Крім того, фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 16.11.2006 проведена перевірка відповідача з питання своєчасності надання податкової звітності, за результатами якої складено акт перевірки від 16.11.2006 р. № 660/15/33134253.
Перевіркою встановлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 закону України № 2181 та п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: ненадання податкової декларації з ПДВ за вересень 2006р.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.11.2006 р. № 0007951510/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 170 грн. 00 коп.
Зазначене вище рішення було направлене відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення «підприємство не знаходиться за юридичною адресою», про що було складено акт № 339 від 29.11.2006 про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
Далі, фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 19.06.2007 проведена перевірка відповідача з питання своєчасності надання податкової звітності, за наслідками якої складено акт перевірки від 19.06.2007 р. № 487/16/33134253.
Перевіркою встановлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 закону України № 2181 та п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: ненадання податкової декларації з ПДВ за жовтень - грудень 2006р., та за січень - квітень 2007р.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.06.2007 № 0007041510/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 1190 грн. 00 коп.
Зазначене вище рішення було направлене відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення «за закінченням строку зберігання», про що було складено акт № 218 від 10.08.2007, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
07.09.2007 фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведена перевірка Відповідача з питання своєчасності надання податкової звітності, за наслідками якої складено акт перевірки від 07.09.2007 р. № 723/16/33134253.
Перевіркою встановлені порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 закону України № 2181 та п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість» , а саме: ненадання податкової декларації з ПДВ за травень - червень 2007р.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.09.2007 № 0010531510/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 340 грн. 00 коп.
Зазначене вище рішення було направлене відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення « за закінченням строку зберігання» , про що було складено акт № 305 від 24.10.2007, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
Крім того, фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 01.07.2008 проведена перевірка Відповідача з питання своєчасності повернення свідоцтва реєстрації платника ПДВ, за наслідками якої складено акт перевірки від 01.07.2008 № 635/16/33134253.
Перевіркою встановлені порушення п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 та п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: неповернення свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ у строки, визначені законодавством.
За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.07.2008 № 0008911501/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 170 грн. 00 коп.
Зазначене вище рішення було направлене відповідачу, але було повернуто з відміткою поштового відділення «за закінченням строку зберігання», про що було складено акт № 406 від 18.08.2008, податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.
Враховуючи той факт, що станом на 02.10.2006 переплата по ПДВ складала 0 грн. 97 коп., на час розгляду справи борг з податку на додану вартість складає 1869 грн. 03 коп.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181, податковий борг - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
За п.5.3 ст. 5 Закону України « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі визнання податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними и у підпунктах « а» - « в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Як вбачається з матеріалів справи, доказів оскарження в апеляційному чи судовому порядку зазначених податкових вимог та повідомлень-рішень суду не надано. Отже, сума податкових зобов'язань вважається узгодженою. Протягом встановленого Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами» строку сума податкового зобов'язання відповідачем не погашена.
Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно з вимогами ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами « від 21.12.2000 р. №2181 (із змінами та доповненнями), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
З метою погашення податкового боргу відповідачу були направлені № 1/1248 від 12.12.2006 та друга податкова вимога № 2/116 від 22.01.2007, з вимогою терміново сплатити суму податкового боргу, які були повернуті поштою, у зв'язку з неможливістю вручення, про що складені акти про неможливість вручення податкової вимоги від 22.12.2006 № 552 та від 06.03.2007 №75.
Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2 статті 6 Закону України « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181, вищенаведені податкові вимоги розміщені на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 22.12.2006 року (перша податкова вимога) та 06.03.2007 року (друга податкова вимога).
Вищезазначені податкові вимоги в установленому порядку не оскаржувались, та на момент розгляду справи заборгованість сплачена відповідачем не була.
Відповідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетом та державними цільовими фондами», у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Примусове стягнення податкової заборгованості - передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Керівником ДПІ, на підставі п. п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України № 2181, було прийнято рішення № 46 від 10.04.2007 про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі на праві власності або повного господарського відання.
Стаття 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умовами попереднього і повного відшкодування їх вартості.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.
За наведених обставин, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з ТОВ « ПІК - ММ» заборгованості в сумі 4229 грн. 03 коп. ґрунтуються на законі та підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 94, 160, 163 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІК-ММ» (69035, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 63, код ЄДРПОУ 33134253) податковий борг з податку на прибуток у сумі 849 (вісімсот сорок дев'ять) грн. 10 коп. до Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (розрахунковий рахунок № 31116009700007, код платежу 11021000, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015).
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІК-ММ» (69035, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 63, код ЄДРПОУ 33134253) податковий борг з податку на додану вартість у сумі 1869 ( одна тисяча вісімсот шістдесят дев'ять) грн. 03 коп. до Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (розрахунковий рахунок № 31118029700007, код платежу 14010100, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015).
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІК-ММ» (69035, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 63, код ЄДРПОУ 33134253) податковий борг з комунального податку у сумі 1510 (одна тисяча п'ятсот десять) грн. 90 коп. до Місцевого бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (розрахунковий рахунок № 33210828700007, код платежу 16010200, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015).
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова , якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови, а у разі складання постанови в повному обсязі - з дня складання в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо постанову проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М. Каракуша
Постанову виготовлено у повному обсязі 15 січня 2010 року
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2010 |
Оприлюднено | 17.07.2015 |
Номер документу | 46520923 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні