ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 лютого 2010 року 10 год 26 хв. Справа № 2а-6188/09/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Садового І.В.,
гри секретарі судового засідання - Сірик К.Л.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1
відповідача: не з'явився
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою: Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфікс»
про: стягнення суми адміністративно - господарських санкцій та пені у розмірі 6 223 грн. 58 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році
12.11.2009 Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфікс» про стягнення суми адміністративно - господарських санкцій та пені у розмірі 6 223 грн. 58 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році.
Ухвалою суду від 13.11.2009 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-6188/09/0870, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 02.12.2009. Розгляд справи відкладався до 21.12.2009 та до 13.01.2010 у зв'язку із неявкою відповідача.
Ухвалою суду від 13.01.2010 провадження у справі зупинено до 09.02.2010 за клопотанням позивача для надання додаткових доказів.
Ухвалою суду від 09.02.2010 провадження у справі поновлено зі стадії судового розгляду.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Камертон».
У судовому засіданні 09.02.2010 на підставі ст.160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Представник позивача підтримав вимоги позовної заяви, просить стягнути з відповідача суму адміністративно - господарських санкцій у розмірі 5 875 грн. 50 коп. та пені у розмірі 366 грн. 08 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році. Позовні вимоги обґрунтовує ст.69, ст.ст.238-241 Господарського кодексу України, ст.ст.19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ. Зазначає, що середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача, за рік склала вісім осіб. Таким чином середньооблікова кількість інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ на підприємстві відповідача повинна складати одну особу. Просить позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, заперечення на позов не надав, про причини неявки суду не повідомив. Про час та дату судового засідання відповідач був повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення про вручення повістки.
Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, заслухавши представника позивача, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Інфікс» (код ЄДРПОУ 31850171) зареєстроване Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів як роботодавець 30.10.2008 за №07/0048.
Відповідач відноситься до підприємств, яким, відповідно до ст.19 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Як вбачається із матеріалів справи (звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік - форма №10-ПІ), середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали на підприємстві відповідача у 2008 році склала вісім осіб, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність склала дві особи.
Згідно довідки Бердянського міського центру зайнятості від 13.11.2009 №6172/17-10 протягом 2008 року ТОВ «Інфікс» не надавало до центру зайнятості інформацію про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів.
На підставі наданого звіту та відповідно до ст.19, ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ та Порядку проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.07.2007 Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів здійснено документальну невиїзну перевірку підприємства щодо дотримання ними вимог ст.ст.19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» в 2008 році.
Відповідно до листа позивача від 30.10.2008 №2788 перевірено наступні документи відповідача:
- довідка про реєстрацію в Запорізькому обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів №2788 від 30.10.2008;
- відомість розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності за 2008 рік;
- розрахункова відомість про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за 2008 рік;
- копія довідки МСЕК та посвідчення інваліда ОСОБА_2; наказ про прийняття на роботу ОСОБА_3 №0110/1 від 01.10.2008 та наказ про звільнення №2811/1 від 28.11.2008;
- копія довідки МСЕК та посвідчення інваліда ОСОБА_4; наказ про прийняття на роботу ОСОБА_4 за сумісництвом №0112/1 від 01.12.2008, наказ про переведення ОСОБА_4 на неповний робочий день №0212/1 від 02.12.2008 та наказ про звільнення №3108/1 від 31.08.2009;
- табель обліку виконання робочого часу за 12 міс. 2008 коку;
- звіт нарахувань та утримань по заробітній платі за 12 міс. 2008 року.
За висновками перевірки середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за 2008 рік в ТОВ «Інфікс» складає вісім осіб, тому згідно ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» середньооблікова кількість штатних працівників - інвалідів повинна складати - одна особа, згідно наданим документам показник складає - нуль осіб. Тобто невиконання нормативу працевлаштування інвалідів в 2008 році.
Також в листі зазначено, що сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2008 році в ТОВ «Інфікс» згідно ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, і складає 5 857 грн. 50 коп.
За порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій позивачем була нарахована пеня відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» у розмірі 366 грн. 08 коп.
Оскільки в добровільному порядку адміністративно-господарські санкції та пеня за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 6 223 грн. 58 коп. ТОВ «Інфікс» не сплачена, Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом про стягнення з останнього вказаної суми.
Оцінивши представлені докази, вважаю що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного:
Відповідно до ч.8 ст.69 Господарського кодексу України, підприємства з правом найму робочої сили зобов'язані забезпечувати визначену, згідно закону, кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, що потребують соціального захисту, і встановлює відповідальність підприємства за порушення даної вимоги.
Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантії їм рівних з усіма іншими громадянами можливостей для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя, визначаються Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ.
Відповідно до вимог ст.17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів їм забезпечується право працювати на підприємствах (об'єднаннях), в установах і організаціях із звичайними умовами праці, в цехах і на дільницях де застосовується праця інвалідів, а також займатись індивідуальною та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Відмова в укладенні трудового договору з мотивів інвалідності не допускається за винятком випадків, коли за висновком медико-соціальної експертизи стан його здоров'я перешкоджає виконанню професійних обов'язків, загрожує здоров'ю і безпеці праці інших осіб, або продовження трудової діяльності чи зміна її характеру та обсягу загрожує погіршенню здоров'я інвалідів.
Статтею 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ визначено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у т.ч. спеціальні робочі місця створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% (чотирьох відсотків) середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно ч.2 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма №10-ПІ), затвердженого наказом Мінпраці України від 10.02.2007 №42, наданого ТОВ «Інфікс» середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали на підприємстві відповідача склала вісім осіб.
Отже, згідно з приписами ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві відповідача повинна складати одну особу.
Згідно довідки Бердянського міського центру зайнятості від 13.11.2009 №6172/17-10 протягом 2008 року ТОВ «Інфікс» не надавало до центру зайнятості інформацію про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Як встановлено матеріалами справи та перевіркою на підприємстві відповідача в період з 01.10.2008 по 28.11.2008 працювала інвалід ОСОБА_2 (наказ про прийняття на роботу від 01.10.2008 №0110/1, наказ про звільнення від 28.11.2008 №2811/1).
Отже, ОСОБА_2 працювала у звітному періоді на підприємстві менше ніж два місяці.
Також, в період з 01.12.2008 по 31.08.2009 на підприємстві відповідача працювала за сумісництвом інвалід ОСОБА_4 (наказ про прийняття на роботу за сумісництвом №0112/1 від 01.12.2008, наказ про переведення на неповний робочий день №0212/1 від 02122008, наказ про звільнення №3108/1 від 31.08.2009).
Отже, інвалід ОСОБА_4 працювала у звітному періоді один місяць.
Відповідно до п.3.2.5 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату №286 від 28.09.2005 середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.
Таким чином, середньооблікова чисельність штатних працівників - інвалідів у 2008 році в ТОВ «Інфікс» склала нуль осіб.
Згідно ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайнято інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно наданого позивачем розрахунку сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів у 2008 році, застосованих до відповідача, складає 5 857 грн. 50 коп.
Згідно ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 «Про порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» зазначено, що порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджується Міністерством праці України.
На виконання зазначеного положення Постанови Кабінету Міністрів України №70 Наказом Міністерства праці від 15.05.2007 №223 було затверджено «Порядок нарахування пені та її сплати» (далі - Порядок).
Згідно п. 3.7 зазначеного Порядку у поданій до відповідної судової інстанції позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання. Враховуючи, що ставка НБУ з 12.08.2009 становить 10,25% - розрахунковий розмір пені дорівнює 0,03%.
Сума пені розраховується за один день прострочення і в даному випадку складає: 5 857 грн. 50 коп. х 0,03% = 1 грн. 76 коп. за один день прострочення сплати адміністративно-господарських санкцій. Оскільки відповідачем прострочено 208 днів сплати адміністративно-господарських санкцій, то сума пені складає 366 грн. 08 коп.
Оскільки на час розгляду справи відповідачем доказів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 5 857 грн. 50 коп. та пені у сумі 366 грн. 08 коп. суду не надано, позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості є законними та підтвердженими зібраними у справі доказами.
На підставі викладеного, враховуючи положення ч.1 ст.11 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості) та ч. 1 ст. 71 КАС України (кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення) суд вважає позовні вимоги Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення з ТОВ «Інфікс» суми адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 6 223 грн. 58 коп. доведеними, документально підтвердженими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно приписів п.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 158, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфікс» про стягнення 6 223 грн. 58 коп. задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфікс» (ЄДРПОУ 31850171, вул.Хіміків, 9/37, м.Бердянськ, Запорізька область, 71100; р/р №26008330337171 в БО АКБ «Укрсоцбанк», МФО 313010) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (одержувач: Держбюджет м.Бердянськ Запорізької області, р/р 31216230700011, код ЄДРПОУ 34676953, ГУДК у Запорізькій області, МФО 813015, 50070000 «Платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2008 рік») суму адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 6 223 (шість тисяч двісті двадцять три) грн. 58 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови не у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Суддя І.В.Садовий
Постанова складена у повному обсязі 11.02.2010
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2010 |
Оприлюднено | 17.07.2015 |
Номер документу | 46521256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні