Постанова
від 07.07.2015 по справі 815/3314/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3314/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Васіної А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСПОРТНИК 1718» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 12367,86 грн. та пені в розмірі 544,28 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСПОРТНИК 1718» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 12 367,86 грн. та пеню в розмірі 544,28 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у відповідності до нормативу місць призначених для працевлаштування інвалідів відповідач повинен був створити 1 робоче місце в 2014 році, проте не створив жодного, у зв'язку з чим до ТОВ «ТРАНСПОРТНИК 1718» застосовано адміністративно-господарські санкції в розмірі 12367,86 грн. та внаслідок несплати у встановлений законом строк вказаних санкцій, нараховано пеню за 35 дні затримки в розмірі 46,55 грн. Також, зазначає, що на підприємстві протягом 2014 року працював 1 інвалід, проте норматив по працевлаштуванню інвалідів дорівнює 0,33, оскільки інвалід протягом 2014 року відпрацював лише 4 місяці.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив задовольнити позов.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та проаналізувавши надані докази, встановив наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 цього Закону.

Так, Наказом Мінпраці України від 10.02.2007 року № 42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року №117/13384 «Про затвердження форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» та Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджена форма звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів та встановлений порядок її заповнення та розрахунку нормативів та адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативів.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2, п. 3.3, п. 3.4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) у рядку 01 відображається середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік, яка визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722 (із змінами). У рядку 02 відображається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність. У рядку 03 відображається кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених роботодавцем, відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, установленого статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Показник рядка 03 визначається для роботодавців, у яких працює від 25 осіб, шляхом множення показника рядка 01 на 4 %, а для роботодавців, у яких працює від 8 до 25 осіб, дорівнює 1 особі. Дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення.

Згідно до звіту ТОВ «ТРАНСПОРТНИК 1718» про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2014 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу складала 14 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа (а.с. 6).

Проте, згідно розділу 2 звіту (список працюючих інвалідів - штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2014 році) - ОСОБА_1 відпрацювала на підприємстві протягом 2014 року 4 місяці, таким чином при розрахунку рядка 2 підприємством не вірно розрахований показник, оскільки 4 міс./12 міс. = 0,33.

Таким чином, відповідно до норм діючого законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2014 року відповідачем не виконано.

Згідно довідки Саратського районного центру зайнятості від 17.04.2015 року № 150/04-15 ТОВ «ТРАНСПОРТНИК 1718» у відповідності до вимог Закону України «Про зайнятість населення» у 2014 році не надавало до Саратського районного центру зайнятості звіти по формі №3 - ПН «Звіт про наявність вакансій» (а.с. 17).

На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 звітний рік в розмірі 12735,71 грн., яку відповідач повинен був сплатити (а.с. 8).

Станом на 29.05.2015 року у зв'язку з несплатою відповідачем суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 12735,71 грн., позивачем було нараховано ТОВ «ТРАНСПОРТНИК 1718» пеню виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, у розмірі 544,28 грн.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСПОРТНИК 1718» (код ЄДРПОУ 27224680) р/р 26005347603, МФО 380805, АТ «ОСОБА_2 Аваль» м. Київ на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 37852402) суму адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 12 367,86 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 544,28 грн., всього у розмірі 12 912,14 грн. на р/р 31219230700423, банк - ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Саратському районі, МФО 828011.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 07 липня 2015 року.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2015
Оприлюднено17.07.2015
Номер документу46550292
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3314/15

Постанова від 28.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Постанова від 07.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні