Постанова
від 07.07.2015 по справі 815/3351/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3351/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2015 року ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Гаврилюк І.С.,

за участю сторін:

-представника позивача-Куряча Г.П. (довіреність від 23.03.2015р., №04-1/81),

-представника відповідача-Томащук М.П.(довіреність від 11.06.2015р.),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю В«АРВІТУМВ» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю В«АРВІТУМВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році та пені у розмірі 8314,05грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідності із встановленим нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити у 2014 році 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, проте не створив. Позивач зазначає, що на підприємстві протягом 2014 року працював інвалід ОСОБА_2, однак лише 4 місяці, що за розрахунком середньооблікової чисельності працівників за період з початку року складає 0,33 та відповідно не вважається виконаним нормативом. У зв'язку з цим, ТОВ «АРВІТУМ» було нараховано адміністративно - господарські санкції за не створення робочого місця для працевлаштування інваліда у сумі половини середньої річної заробітної плати - 7994,45 грн. та пеню у сумі 319,60 грн. за несплату вказаної суми, що загалом складає 8314,05 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав наведених у адміністративному позові.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позову, зазначаючи, що обов'язок щодо створення в установленому порядку 1 робочого місця для працевлаштування інваліда та інформування відповідних органів про наявність такого вакантного робочого місця для інваліда виник у ТОВ «АРВІТУМ» лише з листопада 2014 року коли збільшилась кількість робітників на підприємстві середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року досягла 8. Також, представник відповідача зазначив, що підприємство 01.09.2014р. самостійно працевлаштувало інваліда, у зв'язку з чим не зверталося до державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про наявність вільного робочого місця та вакантної посади вже не було. Таким чином, на думку представника відповідача, норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2014 року ТОВ «АРВІТУМ» виконано.

Заслухавши пояснення учасників процесу та дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до вимог ч.9 ст. 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» №875-XI від 21.03.1991р., підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Мінітрів України №70 від 31.01.2007р., звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомедованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою №10-ПІ (річна) В«Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідівВ» .

Згідно звіту ТОВ «АРВІТУМ» про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік за формою №10-ПІ від 27.01.2015р., середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві у 2014 році склала 9 працівників, штатні працівники, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність у ТОВ «АРВІТУМ» - 1 працівник, кількість штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, відповідно до вимог ст. 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» - 1. (а.с.6)

Згідно з вимогами статті 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Суд встановив, що ОСОБА_1 обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 рік, відносно відповідача, у якому встановлено, що відповідно до фактичної кількості робочих місць у 2014 році норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становив 1 робоче місце, а середньооблікова кількість штатних працівників за вказаний звітний період, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складала 0 осіб. Зазначений показник щодо незайнятого інвалідом робочого місця було розраховано як різниця між нормативом і середньообліковою кількістю штатних працівників за звітний рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, з урахуванням того, що у ТОВ«АРВІТУМ» з 01.09.2014р. працював 4 місяці інвалід ОСОБА_2 і що за розрахунком середньооблікової чисельності працівників за період з початку року складає 0,33, а заокругленням до цілого складає 0. З цих підстав у пункті 3 розрахунку позивач прийшов до висновку, що кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами становить 1 місце. Розрахована позивачем сума адміністративно-господарських санкцій складає 7994,45грн. - половина середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві.(а.с.8)

Також, за порушення встановлених законодавством термінів сплати зазначених адміністративно - господарських санкцій ТОВ «АРВІТУМ» нарахована пеня у розмірі 319,60грн.

Відповідно до ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до вимог ч.ч.2, 3 ст.19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону, яка передбачає, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01. 2007р. №70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до частини 3 статті 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Таким чином, на підприємства покладається обов'язок щодо створення за власні кошти, у межах доведеного нормативу, робочих місць для працевлаштування інвалідів, надання щорічно до відділень Фонду соціального захисту інвалідів відомостей про середню річну заробітну плату на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, про кількість працюючих інвалідів та інформування державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до Списку працюючих інвалідів - штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві ТОВ «АРВІТУМ» у 2014 році від 03.02.2015р.-ОСОБА_2 (інвалід 2 групи) працював на підприємстві повні 4 місяці з 01.09.2014р. на посаді майстра.(а.с.7)

При цьому, відповідно до ст.19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» обов'язок для підприємств створювати робоче місце для працевлаштування інваліда виникає з моменту коли на підприємстві кількість працівників складає 8 осіб і більше.

Як свідчать матеріали справи, у ТОВ «АРВІТУМ» такий обов'язок виник з липня 2014 року, оскільки кількість штатних працівників на підприємстві згідно наданої підприємством податкової звітності у липні 2014 року склала 9 осіб (а.с.163-171), у серпні 2014 року - 10 (а.с.173-181), у вересні, жовтні і листопаді - 13 осіб (а.с.41- 66), а у грудні - 14 осіб (а.с. 68-76).

Враховуючи зазначене, суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що обов'язок щодо створення робочого місця для працевлаштування інваліда та інформування відповідних органів про наявність такого вакантного робочого місця для інваліда виник у ТОВ «АРВІТУМ» лише з листопада 2014 року з посиланням на розрахунок середньооблікової кількості штатних працівників ТОВ «АРВІТУМ» за період з початку року.

Таким чином, відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 робочого місця оскільки інвалід пропрацював менше 6 місяців.

При цьому, суду не надано доказів того, що відповідач у липні та серпні 2014 році, коли у нього вже виник обов'язок створити робоче місце для працевлаштування інваліда,

інформував державну службу зайнятості про утворення робочих місць та наявність вакансій для організації працевлаштування інвалідів, оскільки така інформація до центру зайнятості (звіти за формою N 3-ПН) ним не подавалась(а.с.79-82). Представником відповідача не заперечувався факт неподання щомісячного звіту до державної служби зайнятості.

Також, суд вважає, що сума адміністративно - господарських санкцій, яку просить стягнути з відповідача ОСОБА_1 обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів розрахована вірно, оскільки приписами ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» встановлено для підприємств, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, саме у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ В«АРВІТУМВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 8314,05 грн., а саме, 7994,45 грн. суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та 319,60 грн. пені підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ В«АРВІТУМВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 8314,05 грн.-задовольнити повністю.

Стягнути з Товариста з обмеженою відповідальністю «АРВІТУМ» (код ЄДРПОУ38848567) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 7994,45грн.(сім тисяч дев'ятсот дев'яносто чотири гривні сорок п'ять копійок) та пеню у сумі 319,60грн.(триста дев'ятнадцять гривень шістдесят копійок) на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області, банк ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач-УК у Приморському районі, МФО-828011, р/р31214230700008, код ЄДРПОУ-38016923.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 07.07.2015р.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2015
Оприлюднено17.07.2015
Номер документу46557333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3351/15

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Постанова від 21.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 07.08.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 07.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні