Постанова
від 21.09.2015 по справі 815/3351/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 вересня 2015 р. Справа № 815/3351/15

Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді -Шеметенко Л.П. судді -Запорожана Д.В. судді -Коваля М.П.

при секретарі - Гречаному В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю «АРВІТУМ» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 06 липня 2015 року по справі за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «АРВІТУМ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій,

В С Т А Н О В И Л А :

У червні 2015 року Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі Одеське ОВФСЗІ) звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «АРВІТУМ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році та пені у розмірі 8 314,05грн.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що у 2014 році відповідач повинен був створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, проте не створив його. Протягом 2014 року на підприємстві працював інвалід, однак лише 4 місяці, що за розрахунком середньооблікової чисельності працівників за період з початку року складає 0,33 та відповідно не вважається виконаним нормативом. У зв'язку з цим, ТОВ «АРВІТУМ» повинно сплатити адміністративно-господарські санкції у заявленому розмірі.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що обов'язок щодо створення в установленому порядку 1 робочого місця для працевлаштування інваліда та інформування відповідних органів про наявність такого вакантного робочого місця для інваліда виник у ТОВ «АРВІТУМ» лише з листопада 2014 року коли збільшилась кількість робітників на підприємстві, середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року досягла 8. Також, представник відповідача зазначив, що підприємство 01.09.2014 р. самостійно працевлаштувало інваліда, у зв'язку з чим не зверталося до державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про наявність вільного робочого місця та вакантної посади вже не було.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 06 липня 2015 року адміністративний позов Одеського ОВФСЗІ задоволено повністю.

Стягнуто з ТОВ «АРВІТУМ» суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 7 994,45грн. та пеню у сумі 319,60 грн.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, ТОВ «АРВІТУМ» подало апеляційну скаргу, в якій ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права та прийняття нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.

Згідно звіту ТОВ «АРВІТУМ» про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік за формою №10-ПІ від 27.01.2015 р., середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві у 2014 році склала 9 працівників, штатні працівники, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність у ТОВ «АРВІТУМ» - 1 працівник, кількість штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Одеським ОВФСЗІ було складено розрахунок заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 рік, відносно відповідача, у якому встановлено, що відповідно до фактичної кількості робочих місць у 2014 році норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становив 1 робоче місце, а середньооблікова кількість штатних працівників за вказаний звітний період, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складала 0 осіб. Зазначений показник щодо незайнятого інвалідом робочого місця було розраховано як різниця між нормативом і середньообліковою кількістю штатних працівників за звітний рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, з урахуванням того, що у ТОВ«АРВІТУМ» з 01.09.2014р. працював 4 місяці інвалід ОСОБА_4 і що за розрахунком середньооблікової чисельності працівників за період з початку року складає 0,33, а заокругленням до цілого складає 0. З цих підстав у пункті 3 розрахунку позивач прийшов до висновку, що кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами становить 1 місце. Розрахована позивачем сума адміністративно-господарських санкцій складає 7994,45 грн. половина середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві.

Також, за порушення встановлених законодавством термінів сплати зазначених адміністративно-господарських санкцій ТОВ «АРВІТУМ» нарахована пеня у розмірі 319,60 грн.

Відповідно до Списку працюючих інвалідів штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві ТОВ «АРВІТУМ» у 2014 році від 03.02.2015р. - ОСОБА_4 (інвалід 2 групи) працював на підприємстві повні 4 місяці з 01.09.2014р. на посаді майстра.

Кількість штатних працівників на ТОВ «АРВІТУМ» згідно наданої підприємством податкової звітності у липні 2014 року склала 9 осіб, у серпні 2014 року 10, у вересні, жовтні і листопаді 13 осіб, у грудні 14 осіб.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 робочого місця та у липні та серпні 2014 році, коли у нього вже виник обов'язок створити робоче місце для працевлаштування інваліда, не інформував державну службу зайнятості про утворення робочих місць та наявність вакансій для організації працевлаштування інвалідів, у зв'язку з чим заявлені до стягнення адміністративно-господарські санкції є обґрунтованими.

Колегія суддів не погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Таким чином, згідно з наведеною нормою Закону, в залежності від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік установлюється:

- чотирьохвідсотковий норматив (якщо середньооблікова чисельності штатних працівників перевищує 25 осіб);

- одиничне робоче місце для працевлаштування інваліда (якщо середньооблікова чисельності штатних працівників знаходиться в інтервалі між 8 та 25 особами).

Відповідно, якщо на підприємстві, в установі, в організації середньооблікова чисельності штатних працівників менше 8 осіб, то це підприємство (установа, організація) не зобов'язані створювати робоче місце для працевлаштування інваліда.

Отже, враховуючи, що протягом 2014 року кількість працюючих у ТОВ «АРВІТУМ» збільшилась від 1 до 14 осіб, для вирішення питання про обов'язок цього підприємства створити робоче місце для працевлаштування інваліда належить встановити його середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу за рік.

Підпунктом 3.2.5 «Інструкції зі статистики кількості працівників», затвердженої Наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року №286 передбачено наступне:

«Середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.

Приклад:

Підприємство мало середньооблікову кількість штатних працівників: у січні - 620 осіб, лютому - 640 осіб, березні - 690 осіб. Середньооблікова кількість штатних працівників за 1 квартал становить 650 осіб (620 + 640 + 690) : 3)».

Пунктом 3 Додатку («Приклад розрахунку кількості працівників в еквіваленті повної зайнятості») до цієї Інструкції встановлено:

«Округлення результатів обчислень для відображення у формах державних статистичних спостережень з праці здійснюється за правилом парної цифри. Округлюються цифри поступово справа наліво: якщо остання значуща цифра менше або дорівнює « 4», вона відкидається; якщо - більше або дорівнює « 6», найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю. Якщо остання значуща цифра « 5», найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю, якщо вона непарна, а парна залишається без змін.

У прикладі при розрахунку кількості зовнішніх сумісників маємо результат 440 : 176 = 2,5. При округленні - 2».

Згідно зі звітністю ТОВ «АРВІТУМ» про суми нарахованої заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штатна чисельність працівників у 2014 році складала:

- січень - 1 особа (а.с.106);

- лютий - 1 особа (а.с.113);

- березень - 4 особи (а.с.121);

- квітень - 4 особи (а.с.131);

- травень - 4 особи (а.с.139);

- червень - 4 особи (а.с.146);

- липень - 9 осіб (а.с.154);

- серпень - 10 осіб (а.с.164);

- вересень - 13 осіб (а.с.41);

- жовтень - 13 осіб (а.с.50);

- листопад - 13 осіб (а.с.59);

- грудень - 14 осіб (а.с.68).

З цими показниками погодився і суд першої інстанції.

Таким чином, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу ТОВ «АРВІТУМ» за рік складає: (1 + 1 + 4 + 4 + 4 + 4 + 9 + 10 + 13 + 13 + 13 + 14) : 12 = 90 : 12 = 7,5.

З вищенаведених правил округлення слідує висновок, що цей показник « 7,5» не округлюється до « 8», відповідно, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу ТОВ «АРВІТУМ» у 2014 році була менша 8, тому, вказане підприємство не повинно було створювати робоче місце для працевлаштування інваліда.

Враховуючи наведені документи, що містяться в матеріалах справи, та розрахунки, колегія суддів вважає, що у поданому ТОВ «АРВІТУМ» звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік (а.с.6) допущено помилку щодо зазначення середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу ТОВ «АРВІТУМ» у кількості 9 осіб, замість належної 7,5 осіб.

За таких обставин, колегія суддів вважає помилковим висновок суду першої інстанції про обґрунтоване застосування адміністративно-господарських санкцій до ТОВ «АРВІТУМ» за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році.

Враховуючи, що висновки суду не відповідають обставинам справи, колегія суддів, керуючись п.3 ч.1 ст. 202 КАС України вважає необхідним, скасовуючи постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою відмовити Одеському ОВФСЗІ у задоволенні позовних вимог до ТОВ «АРВІТУМ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій.

Керуючись ст.ст. 195, 196; п.3 ч.1 ст. 198; п.3, п.4 ч.1 ст. 202; ч.2 ст. 205; ст. 207; ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «АРВІТУМ» -задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 06 липня 2015 року -скасувати.

Прийняти нову постанову, якою відмовити Одеському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів у задоволенні адміністративного позову до товариства з обмеженою відповідальністю «АРВІТУМ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 8 314,05грн. за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлено 25 вересня 2015 року.

Головуючий: Л Л.П. Шеметенко Суддя: Д.В. Запорожан Суддя: М.П. Коваль

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2015
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51541618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3351/15

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Постанова від 21.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 07.08.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 07.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні