ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 червня 2015 р. Справа № 804/5571/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Луніної О.С. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ :
У квітні 2015 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ПТ «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» (далі - відповідач) в якому просить:
- стягнути з ПТ «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106 штраф у сумі 17 000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем не було надано до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звітні дані за 1 квартал 2014 року, за перше півріччя 2014 року, за 9 місяців 2014 року, аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2013 рік, чим порушено вимоги ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», Положення про порядок складання та подання ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004р. № 2740, відповідальність за що передбачена Законом Україні «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», а саме - накладення штрафу у розмірі 17 000 грн., який відповідачем в добровільному порядку не сплачено.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлялись належним чином, проте на адресу суду повернувся конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання». За правилами ч. 4 ст. 33 та ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Заперечень проти позову суду не надавали.
Частиною 6 ст. 128 КАС України встановлено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін, в письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити виходячи з наступного.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ПТ «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» (код за ЄДРПОУ 36568811) зареєстровано як юридична особа 30.06.2009 року.
Нацкомфінпослуг відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, складено акт про правопорушення ПТ «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» законодавства про фінансові послуги №158/16/03-ЛБ від 07.11.2014 року.
Згідно вказаного акту Товариством не надано звітні дані за І квартал 2014 року, за перше півріччя 2014 року та за 9 місяців 2014 року, чим порушено вимоги статті 14 Закону № 2664-14 та пункту 2.2 та пункту 2.3 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740 (далі - Порядок № 2740), та не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2013 рік, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме статті 14 Закону № 2664-14 та пункту 2.6 розділу 2 Порядку № 2740.
Так, відповідно до статті 14 Закону № 2664-14 фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно пункту 2.2 та пункту 2.3 розділу 2 Порядку № 2740 звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік.
Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року.
Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності.
Ломбард подає до Нацкомфінпослуг звітність, передбачену цим Порядком, у паперовій та електронній формах. Паперова та електронна форми звітності подаються з дотриманням вимог щодо строків, обсягів та формату, що установлюються Нацкомфінпослуг.
У відповідності до п.2.6 розділу 2 Порядку № 2740 до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг.
Судом встановлено, що вказаний акт перевірки №158/16/03-ЛБ від 07.11.2014 року супровідним листом № 8848/16-8 від 10.11.2014 року направлено на адресу відповідача, проте конверт повернувся на адресу позивача у зв'язку з закінченням терміну зберігання.
За розглядом акту про правопорушення законодавства про фінансові послуги ПТ «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» №158/16/03-ЛБ від 07.11.2014 року Нацкомфінпослуг 19.11.2014 року винесено постанову № 158/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг та застосовано до ПТ «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» штраф у розмірі 17 000,00 грн.
Постанова № 158/16/03/01-ЛБ від 19.11.2014 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг направлена на адресу відповідача, проте конверт знову повернувся на адресу позивача з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Пунктом 2 частини 1 Закону № 2664-14 передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч.2 наведеної статті рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.
Доказів оскарження винесеної постанови про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 17 000,00 грн. відповідачем не надано.
Частиною 3 Закону № 2664-14 передбачено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Докази оскарження постанови №158/16/03/01-ЛБ від 19.11.2014 року в адміністративному або в судовому порядку в матеріалах справи відсутні. За відсутності доказів її оскарження, постанова №158/16/03/01-ЛБ від 19.11.2014 р. є обов'язковою до виконання.
Таким чином, суд приходить до висновку, що постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 158/16/03/01-ЛБ від 19.11.2014 року, якою накладено на ПТ «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» штраф у розмірі 17 000,00 грн. є узгодженою.
Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу, а суд відповідно до ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про стягнення штрафу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 72, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Повного товариства «Ломбард «Дельта» ПП «Ріа-Фінанс» і Компанія» (код за ЄДРПОУ 36568811) штраф у розмірі 17 000,00 грн. до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2015 |
Оприлюднено | 16.07.2015 |
Номер документу | 46628359 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні