Постанова
від 23.03.2009 по справі 2а-1003/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія статобліку 2.11.8

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

69041, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65 в

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 березня 2009 р. Справа № 2а-1003/09/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого -судді Стрельнікової Н.В.

при секретарі Світлицькій О.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 карт V», м. Запоріжжя

до: Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя,

м. Запоріжжя

про скасування рішення про застосування штрафних санкцій, -

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2, довіреність № 16/07 від 04.12.2008 р.

від відповідача: ОСОБА_3, довіреність № 717/10/10-010 від 20.01.2009 р.;

ОСОБА_4, довіреність №8078/10/10-010 від 09.06.2008 р.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 карт V»звернулося до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя, в якому просить суд скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.09.2008 р. № 0003522303/0, винесене ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя в сумі 1990,00 грн. В обґрунтування позову ТОВ «ОСОБА_1 карт V» посилається на те, що відповідач дійшов помилкового висновку про порушення ТОВ «ОСОБА_1 карт V» вимог п. п. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Вказує, що в гральних автоматах, які використовуються позивачем відсутні фіскальні функції, а також відсутня можливість реєстрації розрахункових операцій при наданні послуг, а оскільки органи державної влади у встановлені законодавством терміни не виконали вимоги щодо переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, то у відповідача були відсутні правові підстави для прийняття спірного рішення. Також зазначає, що враховуючи специфічність послуг, які надаються гральними автоматами, операції з приймання гральним автоматом грошових коштів у національній валюті України не є розрахунковими, в розумінні ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги з підстав, зазначених у позові.

Відповідач в письмових запереченнях від 20.02.2009 р. позов не визнав, зазначає, що фактичне внесення готівкових коштів у вигляді ігрової ставки до купюроприймача грального апарату відповідає за своєю суттю поняттю розрахункова операція, що визначена в ст. 2 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», як приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг). На думку відповідача, відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»гральні автомати, що застосовуються суб'єктами господарювання в сфері грального бізнесу, належать до реєстраторів розрахункових операцій, тому проведення розрахункових операцій через гральні автомати, які не зареєстровані в органах державної податкової служби і не переведені в фіскальний режим роботи, тягне за собою застосування передбаченої п. 2 Закону фінансової санкції. Також зазначає, що наказом ДПА України №430 від 01.07.2008 р., який діяв на момент перевірки, затверджено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції, де п.п. 66 зазначено реєстратор розрахункових операцій під назвою «Фіскал», який застосовується в Казино, залах гральних автоматів; торгівлі та послугах гральних закладів. Таким чином, на думку відповідача, на момент перевірки всі гральні автомати, які знаходились в залі, повинні були бути переведені у фіскальний режим відповідно до Постанови КМУ № 121 від 07.02.2001 р. та Наказом ДПА України № 430 від 01.07.2008 р.

Представник ДПІ в Жовтневому районі м. Запоріжжя в судових засіданнях пояснив, що позов не визнає та вважає його необґрунтованим. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

З матеріалів справи та наявних в ній доказів, судом встановлено наступне.

27.08.2008 р. працівниками Державної податкової інспекції у Жовтневому районі була проведена перевірка залу гральних автоматів за адресою м. Запоріжжя, вул. Анголенко, 22, що належить ТОВ «ОСОБА_1 V», за результатами якої складено акт №0188/08/26/23/34267742 (005041) від 27.08.2008 р. щодо контролю за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій. В ході перевірки встановлено:

1) не проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій на загальну суму - 58,00 грн., не видача розрахункового документу встановленої форми;

2) у залі гральних автоматів знаходиться 30 гральних автоматів, але 25 гральних автоматів вимкнені з електромережі, зі слів директора Шишинашвілі 4 знаходяться у неробочому стані;

3) 27.08.2008 р. зроблено ставку на гральному автоматі на загальну суму 5,00 грн., розрахунковий документ не видався встановленої форми;

4) гральні автомати у кількості 5 штук незареєстровані, неопломбовані у встановленому порядку та не переведені у фіскальний режим роботи;

5) відсутність ліцензії, виданої Міністерством фінансів України.

В акті зроблено висновок про порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та п. 29 ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів підприємницької діяльності».

На підставі вказаного ОСОБА_3, начальником ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя винесено Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.09.2008 р. № 0003522303/0, яким до ТОВ «ОСОБА_1 карт V», на підставі п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосована штрафна санкція у розмірі 1990,00 грн.

Не погодившись із вказаним рішенням, ТОВ «ОСОБА_1 карт V» оскаржило його до суду.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити повністю виходячи з наступного.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обгрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дескримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто проятгом розумного строку.

Відповідно до п. п. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№ 265/95-ВР від 06.07.1995 р. (із змінами та доповненнями, надалі за текстом -Закон № 265/95-ВР) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;(…)

При цьому, в розумінні ст. 2 вказаного Закону розрахункова операція -це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Як пояснив позивач і не заперечує проти цього відповідач, ТОВ «ОСОБА_1 карт V»надає послуги у сфері грального бізнесу і в своїй діяльності використовує ігрові автомати, які вводяться в дію шляхом приймання грошей через купюроприймач, тобто вони вводяться в дію самостійно гравцем, а участь працівника позивача необов'язкова. Таким чином, надання права на гру відбувається без участі людини, а гральний автомат виступає як суб'єкт надання цього права, але не може самостійно роздруковувати розрахункові документи, а обслуговуючий персонал не може вплинути на процес надання послуги та виключений з нього. До того ж, остаточні кошти надходять до позивача лише при інкасації.

На підставі викладеного, вказані операції не є розрахунковими в розумінні ст. 2 Закону України № 265/95-ВР.

Також слід враховувати, що відповідно до п. 2 ст. 2 Закону України № 265/95-ВР реєстратор розрахункових операцій -це пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

З огляду на вказане визначення, твердження відповідача у письмових запереченнях про те, що гральні автомати, що застосовуються субєктами господарювання в сфері грального бізнесу належать до реєстраторів розрахункових операцій, є безпідставним.

Пунктом 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 121 від 07.02.2001 р. «Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій»(із змінами та доповненнями) встановлено термін переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням РРО, в тому числі для гральних автоматів - 31.12.2006 р.

При цьому п. 2 вказаної Постанови КМУ Міністерство економіки зобов'язано забезпечити розроблення технічних вимог до автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть встановленим вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для автоматів, що вже діють.

До теперішнього часу не розроблені автомати з продажу товарів (послуг), які б відповідали встановленим вимогам, а також не розроблені запам'ятовуючі пристрої (фіскальна пам'ять) для оснащення автоматів, що вже працюють.

Абзацом 2 п.1 Постанови № 121 передбачено, що до настання зазначених строків суб'єкти підприємницької діяльності здійснюють розрахункові операції із застосуванням книг обліку розрахункових операцій (КОРО). Проте, «Порядком реєстрації й ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок», затвердженим наказом ДПА України № 614 від 01.12.2000 р., не встановлений порядок реєстрації розрахункових операцій гральних автоматів, які приймають у оплату за участь у грі -платіжні засоби у валюті України - монети, що унеможливлює законне використання розрахункових книжок і книг обліку.

Отже, в гральних автоматах, що використовуються ТОВ «ОСОБА_1 карт V»у своїй діяльності, відсутні фіскальні функції, а також відсутня можливість реєстрації розрахункових операцій при наданні послуг та реєстрація кількості наданих послуг. В той же час, позивач здійснює діяльність, яка не заборонена Законом та відповідає вимогам діючого законодавства.

Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне.

Як зазначалося вище, в акті від 27.08.2008 р. встановлено порушення позивачем п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». В рішенні про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.09.2008 р. №0003522303/0 зазначено, що на підставі п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та згідно з п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до ТОВ «ОСОБА_1 карт V» застосовано 1990,00 грн. штрафних санкцій.

Пунктом 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

1) у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність -у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки; (…).

Таким чином, для застосування санкцій за п.1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» необхідно встановити факт розрахункової операції та суму операції.

Безпосередньо в акті перевірки зазначено, що зроблено ставку на гральному автоматі на загальну суму 5,00 грн. та не проведено розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій на загальну суму 58,00 грн.

Однак, із того ж акту перевірку не можливо встановити, хто безпосередньо із перевіряючи зробив ставку на гральному автоматі та яким чином перевіряючи встановили суму не проведених операцій через реєстратор розрахункових операцій у сумі 58,00 грн. та невидачу розрахункового документу на зазначену суму.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що відповідач не довів належними та допустимими доказами факт порушення позивачем вимог п.1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а тому рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.09.2008 р. №0003522303/0 в сумі 1990,00 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача в обґрунтування заперечень на положення п. 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», оскільки в висновках перевірки (акт перевірки від 27.08.2008 р.) не встановлено порушення позивачем вимог вказаної норми. Крім того, оскаржуване рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.09.2008 р. №0003522303/0 прийнято за порушення позивачем п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Також слід відмітити, що не відповідають дійсності твердження відповідача щодо необхідності застосування позивачем комп`ютерно-касової системи «Фіскал»при фіскалізації гральних автоматів, оскільки таке застосування системи було введено лише наказом № 581 від 10.09.2008 р. «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції».

Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Таким чином, понесені позивачем по справі судові витрати в сумі 3,40 грн. підлягають стягненню з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 159-163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 карт V» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 01.09.2008 р. №0003522303/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій до ТОВ «ОСОБА_1 карт V»в сумі 1990,00 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 карт V» (69063, м. Запоріжжя, вул. Анголенка, буд.22, код ЄДРПОУ 34267742) 3,40 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня її складення у повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Постанова складена у повному обсязі 27 березня 2009 року.

Суддя (підпис) Н.В. Стрельнікова

Постанова не набрала законної сили

Суддя:

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2009
Оприлюднено17.07.2015
Номер документу46630906
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1003/09/0870

Постанова від 23.03.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 04.02.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 30.04.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мірошниченко М.В.

Постанова від 23.03.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Н.В.

Ухвала від 04.02.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні