Категорія статобліку 6.14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
69041, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65 в
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 березня 2009 р. Справа № 2а-858/09/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Стрельнікової Н.В.
при секретарі Світлицькій О.О.
розглянув в відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Прокурора Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, м. Запоріжжя
до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Експрес - 2003», м. Запоріжжя
3-я особа: Головна державна інспекція на автомобільному транспорті в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області, м. Запоріжжя
про стягнення фінансових санкцій,
за участю представників:
від позивача: не з'явився;
від відповідача: не з'явився;
3-я особа: не з'явився.
ПОСТАНОВИЛ:
29 січня 2009 року до Запорізького окружного адміністративного суду звернувся прокурор Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, в інтересах держави в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області, із адміністративним позовом до ТОВ «Експрес - 2003» щодо стягнення з відповідача відповідно до постанов № 069076 від 22 жовтня 2008 року, № 069023 8 жовтня 2008 року територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області суми фінансових санкцій у розмірі 3400 гривень, яка підлягає зарахуванню до державного бюджету Орджонікідзевського району.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що уповноваженими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області 23 вересня 2008 року проведено перевірки додержання ТОВ «Експрес - 2003»вимог Закону України «Про автомобільний транспорт», про що складено відповідний акт. Перевіркою виявлено порушення ст. 60 вказаного Закону, а саме відсутній у дорожньому листі штамп медичного працівника про проходження перед рейсового медичного огляду. Начальником територіального управління відносно ТОВ «Експрес - 2003»за вказане правопорушення винесено постанову № 069076 від 22 жовтня 2008 року про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій у розмірі 1700 грн.
28 серпня 2008 року уповноваженими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області проведено перевірки додержання ТОВ «Експрес - 2003»вимог Закону України «Про автомобільний транспорт», про що складено відповідний акт. Перевіркою виявлено порушення ст. 60 вказаного Закону, а саме відсутня ліцензійна картка, що передбачена Законом України «Про автомобільний транспорт». Начальником територіального управління відносно ТОВ «Експрес - 2003»за вказане правопорушення винесено постанову № 069023 від 8 жовтня 2008 року про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій у розмірі 1700 грн.
До теперішнього часу сума штрафних санкцій ТОВ «Експрес - 2003» не сплачена, що зумовлює необхідність їх стягнення у судовому порядку. В позовній заяві позивач просить суд стягнути з ТОВ «Експрес - 2003»вказані суми фінансових санкцій.
18 лютого 2009 року прокурором надано суду уточнення до позовної заяви, в яких він визначився з процесуальним статусом територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області залучивши його до справи в якості третьої особи та позовних вимог не змінив.
У судове засідання прокурор та представник третьої особи не з'явились, до суду надійшли заяви, в яких, на підставі ч. 3 ст. 122 КАС України, просять суд розглянути справу за їхньої відсутності.
Представник відповідача ТОВ «Експрес - 2003»у судове засідання не з'явився. Про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив.
Згідно ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою внесеною до відповідного державного реєстру.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців за № 3049297 станом на 16 лютого 2009 року місцезнаходження ТОВ «Експрес - 2003»зазначено за адресою: АДРЕСА_1. Повістка про виклик судом направлена на вказану адресу про що свідчить копія поштового реєстру відправлень.
Згідно з п. 3, п. 5 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців; місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Згідно ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»зміни до установчих документів юридичної особи, підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
З матеріалів справи та наявних в ній доказів, судом встановлено наступне.
23 вересня 2008 року уповноваженими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області проведено перевірку ТОВ «Експрес - 2003»з питань додержання вимог Закону України «Про автомобільний транспорт». Під час проведення перевірки виявлено порушення ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме у дорожньому листі відсутній штамп медичного працівника про проходження перед рейсового медичного огляду . За наслідками перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 23 вересня 2008 року (а.с. 7).
Вказаний акт підписаний посадовими особами що провели перевірку та водієм перевіряємого транспортного засобу, який у графі «Пояснення водія про причини порушень»погодився з виявленим порушенням та пояснив що він працював на лінії таксі без ліцензійної картки та відмітки в дорожньому листі про проходження перед рейсового медичного огляду.
22 жовтня 2008 року начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області відносно ТОВ «Експрес - 2003» винесено постанову № 069076 про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій у розмірі 1700 гривень, за виявлене правопорушення (а.с. 7).
28 серпня 2008 року уповноваженими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області проведено перевірку ТОВ «Експрес - 2003»з питань додержання вимог Закону України «Про автомобільний транспорт». Під час проведення перевірки виявлено порушення ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме надання послуг з перевезення пасажирів на лінії таксі без ліцензійної картки . За наслідками перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 079550 від 28 серпня 2008 року (а.с. 5).
Вказаний акт підписаний посадовими особами що провели перевірку та водієм перевіряємого транспортного засобу, який у графі «Пояснення водія про причини порушень»погодився з виявленим порушенням та підписав акт.
8 жовтня 2008 року начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області відносно ТОВ «Експрес - 2003»винесено постанову № 069023 про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій у розмірі 1700 гривень, за виявлене правопорушення (а.с. 5).
До теперішнього часу сума фінансових санкцій відповідачем не сплачена. На час розгляду справи відповідач не представив суду докази сплати фінансових санкцій.
Судом встановлено, що згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців за № 3049297 станом на 16 лютого 2009 року ТОВ «Експрес - 2003», відповідно до установчих документів та інформації яка знаходиться в Єдиному державному реєстрі, може здійснювати «Діяльність таксі».
Відповідно до ч. 4 ст. 50 КАС України фізичні та юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень лише у випадках, прямо встановлених законом. Оскільки законами України Головній державній інспекції на автомобільному транспорті та її територіальним управлінням не надане право на звернення до суду із позовами про стягнення фінансових санкції, то цей орган державної виконавчої влади не може бути позивачем по цій адміністративній справі.
У зв'язку з чим до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся прокурор Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, в інтересах державного органу -територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області. Право прокурора на звернення до суду від імені держави з позовами та на вчинення інших процесуальних дій, спрямованих на захист у суді інтересів держави, за наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою, закріплене ст. 121 Конституції України, ст. 60 КАС України, ст. ст. 36-1, 56 Закону України «Про прокуратуру».
Розглянувши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Згідно з п. 1 «Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті»затвердженого наказом Міністерства транспорту і зв'язку України № 888 від 14 грудня 2005 року (далі - Положення), територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в областях, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі є територіальними структурними підрозділами Головавтотрансінспекції без права юридичної особи, утворюються відповідно до Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2004 року N 1190, мають печатку зі своїм найменуванням і зображенням малого Державного Герба України.
Відповідно до п. 4 Положення основними завданнями територіальних управлінь у відповідному регіоні є: здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування; забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування на автомобільному транспорті загального користування.
На підставі п. 4 «Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті»затвердженного постановою Кабінету Міністрів України N 1567 від 8 листопада 2006 року (далі -Порядок) державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Відповідно до п. 15 Порядку під час проведення рейдової перевірки перевіряється наявність визначених статтями 39 і 48 Закону «Про автомобільний транспорт»документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Згідно п. 25 Порядку, справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Згідно ч. 2 п. 27 Порядку за наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.
Також, п. 28 Порядку встановлено, що фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Згідно з п. 37 Порядку керівник органу державного контролю та його заступник має право: виносити обов'язкові для виконання суб'єктами господарювання приписи і постанови; вживати в установленому законодавством порядку заходів до обмеження надання суб'єктом господарювання певних послуг (виконання робіт); накладати на суб'єктів господарювання та громадян, у тому числі на посадових осіб, стягнення відповідно до законодавства.
Згідно ч. 1 ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» № 2344 -ІІІ від 5 квітня 2001 року автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
На підставі п. 2 ч. 5 ст. 39 Закона України «Про автомобільниї транспорт»документи для юридичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі: для автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені законодавством України; для водія таксі - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійна картка , дорожній лист, інші документи, передбачені законодавством України.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 цього Закону, -штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно до ч. 3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»при вчиненні однією особою двох або більше правопорушень фінансове стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
На підставі п. 151 «Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту»затвердженного постановою Кабінету Міністрів України № 176 від 18 лютого 1997 року водій таксі, що є найманим працівником, крім вимог, передбачених пунктом 150 цих Правил, повинен перед виїздом на маршрут пройти медичний огляд і провести перевірку технічного стану транспортного засобу з внесенням відповідної позначки у дорожній лист .
Відповідно до п. 5.3. «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства внутрішніх справ України № 124/345 від 5 червня 2000 року, результат проведеного щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів фіксується в Журналі щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв, ф. № 137-2/о, після чого в шляховому листі ставиться штамп з висновком про придатність до керування транспортом .
Таким чином, працівниками ТОВ «Експрес-2003»здійснювались пасажирські перевезення без належно оформлених документів, а саме відсутності ліцензійної картки та відсутності штампу медичного працівника про проходження передрейсового медичного огляду, що є порушенням законодавства про автомобільний транспорт.
За таких обставин, вимоги прокурора Орджонікідзевського району м. Запоріжжя про стягнення з відповідача ТОВ «Експрес - 2003»на користь державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя 3400 грн. фінансових санкцій є обґрунтованими, заснованими на законі і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 94, 112, 136, 159-163 КАС України, ст.ст. 48, 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, третя особа Головна державна інспекція на автомобільному транспорті в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Експрес-2003» про стягнення фінансових санкцій задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Експрес-2003» (69005, АДРЕСА_2, ідентифікаційний код 32573283) відповідно до постанови № 069076 територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області суму фінансових санкцій у розмірі 1700 гривень, відповідно до постанови № 069023 територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Запорізькій області суму фінансових санкцій у розмірі 1700 гривень, а всього 3400 гривень, які зарахувати до державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя за кодом бюджетної класифікації «Адміністративні штрафи та інші санкції»21081100, код ЄДРПОУ 34677119, ГУДКУ в Запорізькій області, МФО 813015, на рахунок 31116106700007.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її складення у повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 16 березня 2009 року.
Суддя (підпис) Н.В. Стрельнікова
Постанова не набрала законної сили
Суддя:
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2009 |
Оприлюднено | 17.07.2015 |
Номер документу | 46631545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні