ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157,
тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
18.02.09
р.
Справа № 11/9пд
Господарський
суд Донецької області у складі головуючого судді Л.Ф.Чернота
при
секретарі судового засідання Руденко Ю.В.
За
участю представників:
від
позивача: Шолохова І.Б. - за довіреністю
від
відповідача: не з'явився
Розглянув
у відкритому судовому засіданні справу:
за
позовом: Приватного малого підприємства „Реґіна” м. Макіївка Донецької області
до
відповідача: Приватного підприємця ОСОБА_1м. Макіївка Донецької області
про зобов'язання відповідача укласти договір про
комунальне обслуговування в редакції позивача
строком дії від 01.01.2008р. по 01.01.2013р.
В С Т
А Н О В И В:
Позивач, Приватне мале підприємство
„Реґіна” м. Макіївка Донецької області, звернувся до господарського суду з
позовом до відповідача, Приватного підприємця ОСОБА_1м. Макіївка Донецької
області про зобов'язання відповідача укласти договір про комунальне
обслуговування в редакції позивача строком дії від 01.01.2008р. по 01.01.2013р.
В обґрунтування своїх вимог позивач
посилається на копію проекту договору, листування, ст. ст. 15 Закону України „Про благоустрій
населених пунктів”, ст. 179, 187 Господарського кодексу України, ст. 16
Цивільного кодексу України.
Відповідач
у судове засідання не з'явився, про час і місце слухання був належним чином
повідомлений, позов не оспорив, відзив
на позовну заяву не представив, не пояснив причини нез'явлення та не подав
витребувані господарським судом матеріали, необхідні для вирішення спору.
Зважаючи на достатність представлених позивачем документів, неповідомлення
відповідачем поважних причин нез'явлення в судове засідання, справа розглядається по наявним в ній
матеріалам відповідно до ст.75 Господарського процесуального кодексу України.
Вся
кореспонденція направлялася відповідачу
за адресою, вказаною у позові, а
саме:АДРЕСА_1, 86119.
Але,
відповідач своїм правом на захист не скористався.
Представника позивача було
ознайомлено з правами та обов'язками у відповідності із ст.22 Господарського
процесуального кодексу України.
У судовому засіданні складено протокол, який
долучено до матеріалів справи.
Відповідно
до ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна
довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і
заперечень.
Справа
слуханням була відкладена, згідно ст. 77 Господарського процесуального кодексу
України.
Дослідивши матеріали справи,
заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд встановив,
що 07.09.2007р., 15.01.2008р. позивачем
на адресу відповідача був направлений проект договору на комунальне обслуговування території
спільного використання.
Але, відповідач відповіді на пропозицію укласти договір на
комунальне обслуговування території спільного використання, не надіслав.
Тому, позивач звернувся до господарського суду з позовом про зобов'язання
Приватного підприємця ОСОБА_1м. Макіївка укласти договір про комунальне
обслуговування в редакції позивача строком дії від 01.01.2008р. по 01.01.2013р.
Мале
приватне підприємство „Реґіна” є адміністрацією центрального ринку в м.
Макіївка, який знаходиться за адресою: вул. Московська, 1а, м. Макіївка.
Крім
того, відповідно до договору суборенди земельної ділянки від 02.01.2008р.
позивач є суборендарем земельної ділянки для функціонування ринкового
комплексу, який знаходиться на території Макіївської міської ради по вул.
Московській, 1а в Гірницькому районі м. Макіївки.
Відповідач є власником нерухомості,
яка знаходиться на земельній ділянці ринкового комплексу за вищевказаною
адресою.
Відповідно
до ст. 1 Закону України „Про благоустрій населених пунктів” благоустрій
населених пунктів - комплекс робіт з
інженерного захисту, розчищення, осушення
та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та
екологічних
заходів
з покращання мікроклімату, санітарного
очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного
пункту з метою її
раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення
сприятливого
для
життєдіяльності людини довкілля;
Заходи
з благоустрою населених
пунктів - роботи
щодо відновлення, належного
утримання та раціонального використання територій, охорони
та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням
особливостей їх використання.
Предметом
регулювання вищезазначеного Закону
є відносини, що виникають у сфері благоустрою населених
пунктів, і спрямовується на створення
сприятливого для життєдіяльності людини довкілля, збереження і охорону навколишнього природного
середовища, забезпечення
санітарного та епідемічного благополуччя населення.
За умовами ч. 1 ст. 15 Закону України
„Про благоустрій населених пунктів” органи державної влади та органи
місцевого самоврядування в межах
повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів об'єктів
благоустрою державної та комунальної форм власності.
Балансоутримувача об'єктів благоустрою,
які перебувають у приватній власності, визначають їх
власники.
Частиною 4 ст. 15 Закону України „Про благоустрій населених
пунктів” передбачено, що на території об'єкта
благоустрою відповідно до затвердженої містобудівної
документації можуть бути
розташовані будівлі та споруди
торговельного,
соціально-культурного, спортивного та іншого призначення. Власники цих
будівель та споруд зобов'язані
забезпечити належне утримання
наданої їм у встановленому порядку земельної
ділянки, а також можуть на умовах
договору, укладеного з
балансоутримувачем, забезпечувати
належне утримання іншої закріпленої
за ними території
(прилеглої території) та/або брати
пайову участь в
утриманні об'єкта благоустрою.
Статтею 1 Закону України „Про відповідальність
суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті
комунальні послуги та утримання при будинкових територій” встановлено, що
суб'єкти підприємницької діяльності, які
використовують нежилі будинки
і приміщення, належні їм на праві
власності або орендовані ними на
підставі договору, для провадження цієї діяльності, зокрема сплачують комунальні послуги за тарифами, які
у встановленому законодавством порядку відшкодовують повну вартість їх
надання та пропорційну частку витрат на
утримання прибудинкової території.
Пунктом
31 Правил торгівлі на ринку, затверджених наказом № 57/188/84/105 від 26.02.2002 Міністерства
економіки та з питань європейської інтеграції України, міністерства внутрішніх
справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету
стандартизації, метрології та сертифікації України, передбачено, що адміністрація ринку
повинна забезпечити постійне вивезення відходів і сміття, а
також після закінчення роботи ринку належне очищення (з
вологим прибиранням) та дезінфекцію всіх приміщень, торгових об'єктів і торговельних місць
ринку. Поточне прибирання проводиться
безперервно впродовж усього дня за
умови захищеності продукції (товарів) від забруднення та дотримання норм
охорони праці.
Згідно з п. 2 рішення виконавчого
комітету Макіївської міської ради № 821 від 21.06.2006р., власникам нежитлових
приміщень та орендарям нерухомого майна, окрім орендної плати, встановлено
плату на участь в загальних витратах житлово-експлуатаціних підприємств на
утримання будинку, в якому вони розташовані, та прибудинковій території
пропорційно від займаної площі.
Пункт
1 статті 180 Господарського кодексу України передбачає, що зміст
господарського договору становлять умови
договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або
припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови
договору відповідно до законодавства.
Господарський
договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку
та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови,
визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також
умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 187 ГК
України, спори, що виникають при
укладанні господарських договорів за
державним замовленням, або
договорів, укладення яких
є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори
можуть бути предметом розгляду
суду у разі якщо це передбачено
угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний
господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього
договору.
Суд
дійшов висновку про затвердження змісту
проекту договору у редакції позивача, за
виключенням п. 4.1.
Пункт
4.1 викласти у наступній редакції: „Срок действия настоящего договора
устанавливается с 01.01.2009г. по 01.01.2013г., и считается продленным на
следующий срок, если ни одна из сторон не заявит о расторжении или изменении
договора за один месяц до истечения срока договора”.
Таким
чином, зміст даного проекту договору не протиречить вимогам діючого
законодавства та відповідає вимогам ст. 638 ЦК України.
Тому,
затвердженню підлягає проект договору № 40 на комунальне обслуговування саме
від 01.01.2009р.
Згідно
до ст.641 Цивільного Кодексу України та п.2 ст. 181 ГК України проект договору може
бути запропонований будь-якою з
сторін майбутнього договору.
З огляду
на вищевикладене та
фактичні обставини справи, а саме: із матеріалів справи вбачається, що
договірні відносини між сторонами
існували у 1999р., тому відповідно до
ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, ст. 187 Господарського кодексу
України, суд дійшов
висновку про задоволення
позову частково.
Господарські
витрати підлягають розподілу в порядку, що передбачений ст.49 Господарського
процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 1, 15 Закону України „Про благоустрій
населених пунктів”, ст. 1 Закону України „Про відповідальність суб'єктів підприємницької
діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та
утримання прибудинкових територій”, Правилами торгівлі на ринку, затверджених
наказом № 57/188/84/105 від 26.02.2002,
ст.ст. 16, 641 Цивільного кодексу України, ст.ст.180, 181, 187 Господарського
кодексу України та на підставі ст.ст.42,
43, 22, 33, 36, 43, 49, 75, 77, 82-85 Господарського процесуального кодексу
України, господарський суд, -
В И Р
І Ш И В:
Позовні
вимоги - задовольнити частково.
Зобов'язати
Приватного підприємця ОСОБА_1м. Макіївка Донецької області ( АДРЕСА_1, свідоц.
НОМЕР_1від 26.03.1998р.) укласти договір за № 40 від 01.01.2009р. про
комунальне обслуговування з Приватним
малим підприємством „Реґіна” м. Макіївка Донецької області ( вул. Московська,
1а, м. Макіївка, Донецька область, 86151, р/р № 26008301525747 в ЯГО АК ПІБ м.
Макіївка, МФО 334516, код 24321938), у
редакції позивача строком дії від
01.01.2009р. по 01.01.2013р.
Стягнути
з Приватного підприємця ОСОБА_1м. Макіївка Донецької області ( АДРЕСА_1,
свідок. НОМЕР_1від 26.03.1998р.) на користь Приватного малого підприємства
„Реґіна” м. Макіївка Донецької області (вул. Московська, 1а, м. Макіївка,
Донецька область, 86151, р/р № 26008301525747 в ЯГО АК ПІБ м. Макіївка, МФО
334516, код 24321938) витрати по сплаті державного мита в розмірі 85,00грн., витрати на інформаційно-технічне
забезпечення судового процесу в розмірі 118,00грн.
Відмовити
у задоволенні позовних вимог щодо зобов'язання укласти договір в
редакції позивача строком дії від 01.01.2008р. по 01.01.2013р.
Видати
накази.
Рішення набирає законної сили після
закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя
Надруковано 3 примірники:
Позивачу 1
Відповідачу 1
У справу 1
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2009 |
Оприлюднено | 22.09.2009 |
Номер документу | 4676385 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Чернота Л.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні