Постанова
від 22.06.2015 по справі 804/6425/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2015 р. Справа № 804/6425/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Валрус" до управління Держземагенства у м. Дніпропетровську про визнання протиправними дій, -

ВСТАНОВИВ:

19.05.2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Валрус» звернулось із адміністративним позовом до Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську, в якому просить визнати протиправними дії Управління Держземагентства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області з проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, острів Файнберга. 9 і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:01:072:0009.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що дії відповідача з проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки є протиправними оскільки не враховані економіко-планувальні зони на основі економічної оцінки території населеного пункту для земельної ділянки, та витяг № 03-07/231214/3 від 23 грудня 2014 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки як частина такої документації підписана ОСОБА_3, посада якої відсутня і не містить посилання та відповідні підтвердження того, що ОСОБА_3 є сертифікованим інженером-землевпорядником, та ОСОБА_4 посада якого також не містить посилання та відповідні підтвердження того, що ОСОБА_4 є сертифікованим інженером-землевпорядником.

Представник позивача в судове засідання не з'явився надав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заперечення на позовну заяву..

Заслухавши дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, вважає за необхідне відмовити в задоволенні позову, з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 28.09.2007 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Валрус» та Дніпропетровською міської радою був укладений договір оренди землі, згідно умов якого позивач є орендарем земельної ділянки площею 0,4411 га, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, острів Файнберга, 9 і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:01:072:0009

В грудні 2014 року позивачу відповідачем надано витяг № 03-07/231214/3 з грошової оцінки земельної ділянки, в якому нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 7622350 грн. 92 коп., з урахуванням таких даних: площа земельної ділянки - 0,4411 га, середня вартість земельної ділянки - 297 грн. 68 коп. за 1 кв. м, економіко-планувальна зона - А24, коефіцієнт Км2 - 2,70, сукупний коефіцієнт Км3 - 0,86, коефіцієнт Кф - 2,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 7622350 грн. 92 коп.

Вирішуючи спір суд зазначає, що відповідно до статті 1 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Статтею 18 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Згідно статті 20 Закону України «Про оцінку земель» за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Як вбачається із матеріалів справи рішенням Дніпропетровської міської ради від 26 грудня 2007 року № 5/26 затверджено Нормативно грошову оцінку земель м.Дніпропетровська, з базовою вартість 1 кв. м землі 237,36 грн. станом на 01.01.2007 року з введенням у дію з 01.01.2008 року.

Відтак, суд не може визнати незаконними дії відповідача з проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, оскільки така оцінка затверджена рішенням Дніпропетровської міської ради від 26 грудня 2007 року № 5/26.

Також суд зазначає, що згідно зі статтею 193 Земельного кодексу України та статтею 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а. також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до статті 38 Закону України «Про державний земельний кадастр» відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру.

Системний аналіз вказаних норм дає підстави для висновку, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (а отже і функціональний коефіцієнт окремої земельної ділянки) затверджується міською радою, при цьому відповідач уповноважений видавати лише витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Щодо посилання позивача на порушення статтю 7 Закону України «Про оцінку земель», то суд зазначає , що в цій статті зазначено порядок засвідчення технічної документації яка розробляється для проведення грошової оцінки земель, натомість позивачу було видано витяг з технічної документації який, затверджений заступником начальника Держземагенства у м. Дніпропетровську, та відповідає додатку 2 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах , міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, української академії аграрних наук від 27.01.2006 року №18/15/21/11.

За таких обставин суд приходить висновку , що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Валрус" до управління Держземагенства у м. Дніпропетровську про визнання протиправними дій відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46789992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6425/15

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 26.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 21.04.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні