Ухвала
від 21.04.2016 по справі 804/6425/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" квітня 2016 р. справа 804/6425/15

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя Суховаров А.В. (доповідач)

судді Головко О.В. Ясенова Т.І.

при секретарі Троянові А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпропетровську апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Валрус» на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.06.2015 в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Валрус» до Управління Держземагентства в м.Дніпропетровську про визнання протиправними дій з проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Валрус» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держземагентства в м.Дніпропетровську, в якому просить визнати протиправними дії з проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м.Дніпропетровськ, острів Файнберга, 9 кадастровий номер 1210100000:01:072:0009.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.06.2015 в задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі ТОВ «Валрус» просить постанову суду скасувати та задовольнити позовні вимоги. Посилається на неправильне визначення нормативно-грошової оцінки земельної ділянки суб'єктом владних повноважень.

Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:

Між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «Валрус» 28.09.2007 укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,4411га, що знаходиться за адресою м.Дніпропетровськ, острів Файнберга, 9 кадастровий номер 1210100000:01:072:0009 з цільовим призначенням: інша комерційна діяльність. Пунктом 2.3 договору визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладання договору становить 2349348гр78коп згідно довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №621 від 04.07.2007, складеної Дніпропетровським міським управлінням земельних ресурсів Державного комітету України по земельних ресурсах.

Рішенням Дніпропетровської міської ради №5/26 від 26.12.2007 затверджений проект «Нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська», розроблений Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто».

В грудні 2014 року позивачу Держкомземом наданий витяг №03-07/231214/3 з грошової оцінки земельної ділянки, в якому нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 7622350гр92коп, з урахуванням таких даних: площа земельної ділянки - 0,4411га, середня вартість земельної ділянки - 297гр68коп за м 2 , економіко-планувальна зона - А24, коефіцієнт Км2 - 2,70, сукупний коефіцієнт Км3 - 0,86, коефіцієнт Кф - 2,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції правильно виходив з того, що витяг із технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, виданий управлінням Держкомзему у м.Дніпропетровську на підставі та в межах норм чинного законодавства, окрім того, сам витяг не є нормативно-правовим актом в розумінні норм КАС України, а є лише технічним документом, який заповнюється виключно на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих в межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про оцінку земель», залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про оцінку земель», підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до частин 1, 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель», за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про оцінку земель», технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до підпункту 6 пункту 4 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України №445 від 08.04.2011, територіальні органи Держземагентства уповноважені видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Технічна документація з нормативно-грошової оцінки земель м.Дніпропетровська розроблена на виконання Закону України «Про оцінку земель» та рішенням Дніпропетровської міської ради №5/26 від 26.12.2007 «Про затвердження проекту «Нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська», в ході якої врахований висновок державної експертизи землевпорядної документації Державного агентства земельних ресурсів України №1022-07 від 15.11.07.

Зазначеною технічною документацією із нормативної грошової оцінки земель, зокрема, затверджено базову вартість 1м 2 землі у розмірі 237гр36коп станом на 01.01.2007 з введенням в дію з 01.01.2008.

Відповідно до статті 289 Податкового Кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до пункту 4.3 договору оренди земельної ділянки, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору в порядку та у випадках передбачених законодавством України.

З огляду на викладені обставини справи та зазначені правові норми, колегія суддів доходить висновку, що у відповідача по справі відсутні повноваження щодо внесення змін до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, оскільки технічна документація з нормативної грошової оцінки земель затверджена рішенням органу місцевого самоврядування Дніпропетровської міської ради за результатами здійсненої державної експертизи землевпорядної документації.

Таким чином управління Держземагентства, керуючись нормами чинного законодавства та діючи на підставі Положення, не здійснює розрахунок нормативної грошової оцінки певної земельної ділянки із застосуванням значень факторів, що характеризують відповідну земельну ділянку та безпосередньо впливають на значення коефіцієнтів і на розмір нормативної грошової оцінки, відповідної земельної ділянки, а формує відповідний витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Витяг є технічним розрахунком, який заповнюється виключно на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку, а тому при заповненні витягу управління Держземагентства не наділено повноваженнями перевіряти обґрунтованість визначення показників нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Судом апеляційної інстанції в ході судового розгляду не встановлено протиправності дій суб'єкта владних повноважень та перевищення останнім меж наданих законодавством та Конституцією України повноважень.

Отже, при видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки територіальне управління Держземагентства зобов'язане використовувати відомості нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої відповідною сільською, селищною, міською радою, оскільки таке рішення є обов'язковим до виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади. Витяг є технічним розрахунком, який заповнюється виключно па підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку.

З урахуванням доводів і заперечень сторін, наданих ними доказів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 41, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Валрус» залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.06.2015 - без змін.

Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів.

Головуючий: А.В. Суховаров

Суддя: О.В. Головко

Суддя: Т.І. Ясенова

Дата ухвалення рішення21.04.2016
Оприлюднено22.09.2016
Номер документу61386185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6425/15

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 26.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 21.04.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні