ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2010 року Справа № 2а-6719/09/0870
(10 год. 20 хв.)
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербака А.А., при секретарі Запара О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Запорізького обласного центру зайнятості до приватного підприємства «Заправник» про стягнення сум штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Запорізького окружного адміністративного суду знаходиться зазначений позов. В позові вказано, що перевіркою щодо дотримання законодавства про зайнятість населення, проведеною Запорізьким обласним центром зайнятості, встановлено неподання до центру зайнятості звітів за формою №4-ПН за планове та фактичне вивільнення працівника та застосовано штрафні санкції у розмірі 8 306 грн. 00 коп., з яких фактично сплачено 2 100 грн. 00 коп. Просить стягнути зазначену заборгованість за порушення п.5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» у сумі 6 206 грн. 00 коп.
У судовому засіданні представник позивача подав обґрунтування позовних вимог в яких зазначив, що відповідачем порушено вимоги п.5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» два рази, а саме неподання службі зайнятості звіту про заплановане вивільнення і неподання службі зайнятості списків фактично вивільнених працівників, за що на відповідача накладено штраф у розмірі 8 306грн. 00 коп. Дана сума штрафних санкцій розрахована відповідно до довідки про річну заробітну плату вивільненого працівника ОСОБА_1 в сумі 4 153 грн. 00 коп. Заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що у ході провадження було встановлено, що ПП «Заправник» із загальної суми штрафу сплатив 2 100 грн.00 коп. Даний факт свідчить про згоду директора «Заправник» із накладеними на підприємство штрафними санкціями. Тому станом на 28.12.2010 року несплаченою залишається сума штрафних санкцій в розмірі 6 206 грн. 00 коп. Просить стягнути з відповідача зазначену суму штрафних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення, що складає 6 206 грн. 00 коп.
Представник відповідача у судовому засіданні позов визнав у повному обсязі, із сумою заборгованості згодний.
Ст. 112 КАС України визначено, що відповідач може визнати адміністративний позов. У разі повного визнання адміністративного позову відповідачем і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Визнання адміністративного позову прийняте судом.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Матеріалами справи встановлено, що на підставі вимоги прокуратури Запорізької області від 01.10.2009 № 07/1-1296, інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Запорізького обласного центру зайнятості 07 жовтня 2009 року було складено акти № 6 і № 7 про порушення приватним підприємством «Заправник» вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», а саме неподання до центру зайнятості звітів за формою № 4-ПН про заплановане та фактичне вивільнення працівника та застосовано штрафні санкції в сумі 8306,00 грн.
Актом про порушення законодавства про зайнятість населення від 07.10.2009 № 6 за неподання до центру зайнятості звіту за формою № 4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників» (форму звіту затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 21.12.2005 № 1534/11814) застосовано штрафну санкцію в розмірі річної заробітної плати вивільненого працівника ОСОБА_1 в сумі 4153грн. 00 коп., що підтверджується довідкою про доходи, виданої за підписом директора приватного підприємства «Заправник» ОСОБА_2
Актом про порушення законодавства про зайнятість населення від 07.10.2009 № 7 за неподання до центру зайнятості звіту за формою № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників» (форму звіту затверджено наказом Міністерств праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 21.12.2005 № 1534/11814) застосовано штрафну санкцію в розмірі річної заробітної плати вивільненого працівника ОСОБА_1 в сумі 4153грн. 00 коп., що підтверджується довідкою про доходи, виданої за підписом директора ПП «Заправник» ОСОБА_2
Тобто, загальна сума штрафних санкцій становить 8306,00 грн.
Директор приватного підприємства «Заправник» ОСОБА_2 відмовився підписати акти про порушення законодавства про зайнятість населення від 07.10.2009 № 6, 7, в зв'язку з цим вказані акти були направлені на юридичну адресу ПП «Заправник» листом з повідомленням від 13.10.2009 № 1904/11, але 20.11.2009 року повернулися до Запорізького обласного центру зайнятості з відміткою поштового зв'язку «закінчення терміну зберігання».
Станом на 23.11.2009 року із загальної суми штрафу приватним підприємством «Заправник» сплачено 2100грн. 00 коп., що свідчить про те, що директор приватного підприємства «Заправник» ознайомлений з накладеними на приватне підприємство «Заправник» сумами штрафних санкцій і згоден їх сплатити.
Але станом на 01.12.2009 року непогашеною залишається сума штрафних санкцій в розмірі 6206 грн. 00 коп.
Відповідно до ст. 49-2 Кодексу Законів про працю та п.5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 №803-ХІІ, при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніше як за 2 місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнобов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Зміст цієї норми свідчить про наявність відповідальності відповідача за несвоєчасне повідомлення центра зайнятості про майбутнє вивільнення працівників та неподання йому списків фактично вивільнених працівників.
Відповідно до п.6 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» порядок стягнення та розміри штрафів за невиконання вимог цієї статті з підприємств, установ, організацій встановлюється законодавством України.
Відповідно до пп. «л» п.8 «Положення про державну службу зайнятості», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 року №47, державній службі зайнятості надано право стягнути з підприємств, установ, організацій, незалежно від форми власності штрафи у разі неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення та фактичне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства передбачено, що якщо у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична або юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягується.
На підставі викладено, ст.ст. 94, 158, 161-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства «Заправник» (69104, АДРЕСА_1, ЄДРПОУ 35979931) на користь Запорізького обласного центру зайнятості (69037, м. Запоріжжя, вул. 40 років Радянської України, 56-а, ЄДРПОУ 03491412, ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, р/р 37170300901006) 6 206 грн. 00 коп. (шість тисяч двісті шість гривень) штрафу за порушення п.5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в десятиденний строк з дня складання постанови в повному обсязі (якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере учать у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови) та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з одночасної подачею її копії до суду апеляційної інстанції, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи апеляційної скарги.
Повне рішення виготовлено 27 січня 2010 року.
Суддя А.А. Щербак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2015 |
Номер документу | 46791326 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні