Постанова
від 22.06.2015 по справі 804/6161/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2015 р. Справа № 804/6161/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: позивача представника позивача представника відповідача третьої особи ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 ОСОБА_6 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Томаківської селищної ради, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_7 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 звернулася до суду із адміністративним позовом до Томаківської селищної ради, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_7, в якому просить: - визнати протиправним та скасувати Рішення Томаківської селищної ради Томаківського району Дніпропетровської області від 18 вересня 2014 року №867-28/VI "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В- 02.05, за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б"; - зобов'язати Томаківську селищну раду Томаківського району Дніпропетровської області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В- 02.05, за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що рішенням від 18 вересня 2014 року № 867-28/УІ відповідачем їй було відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський р-н, селище Томаківка, вул; Леніна, 19 Б, проте розміщення індивідуального гаражу відповідає санітарним, протипожежним та містобудівним нормам, а саме: нормам ДБН 360-90 «Містобудування. Планування і забудова міських та сільських населених пунктів України», СанПіН 01.03.003-93 «Санітарні правила і норми по плануванню і забудові населених місць України» на що було отримані необхідні висновки з відповідних установ. Таким чином, позивач отримала всі необхідні дозволи та документи, необхідні для відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуальних гаражів. Крім того, позивач зазначає, що відповідач не вказав у спірному рішенні жодних із підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність ОСОБА_3, з числа тих, що передбачені ч. 6 ст. 186-1 ЗК України, які є виключними та імперативно встановленими законом підставами для відмови у погодженні технічної документації.

Від відповідача надійшло заперечення в яких він посилається на те, що рішення №867 - 28/УІ, яким відмовлено ОСОБА_3 у затвердженні «Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський р-н, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б» було прийнято після детального розгляду проекту землеустрою та за результатами аналізу чинного законодавства України. Вказаний Проект землеустрою на момент його надання для затвердження, містив два висновки видані завідувачем сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації, головним архітектором району - з приводу одного і того ж об'єкту, але з прямо протилежним змістом. Значним недоліком, який по суті свідчить про порушення ОСОБА_3 процедури погодження проекту землеустрою є те, що висновком № 24 від 05.06.2014р. головним архітектором району погоджується проект землеустрою позивачу під будівництво гаражу по вул.Леніна, 19/2 в смт.Томаківка, при цьому, 16.04.2014р. виконавчим комітетом Томаківської селищної ради було прийнято рішення № 42 «Про присвоєння юридичної адреси земельній ділянці для будівництва гаражу - по вул.Леніна, 19 Б в смт.Томаківка», тобто, по суті - іншої земельної ділянки. Таким чином, депутатський корпус селищної ради дійшов висновку, що спірний Проект землеустрою не погоджено належним чином компетентним органом у сфері містобудування та архітектури, а висновки вшиті до складу проекту викликають сумнів у їх дійсності.

Позивач та представник позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги, просили позов задовольнити, з підстав зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити в задоволені позову.

Третя особа у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити в задоволені позову.

Заслухавши позивача, представника позивача, представника відповідача, третю особу, дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.

ОСОБА_8 матеріалів «Технічної документації із землеустрою щодо коригування нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Томаківка Томаківського району Дніпропетровської області» земельна ділянка розміщена за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, смт Томаківка. вул.. Леніна, 19 відноситься до земель комерційного призначення (КВІДПЗ -В.03.07), в минулому перебувала в постійному користуванні Томаківської райспоживспілки (Державний акт на право постійного користування серії II-ДП № 000163).

Після ліквідації райспоживспілки її контору, розміщену за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, смт Томаківка, вул.. Леніна, 19 було придбано на праві спільної часткової власності особами: ОСОБА_7, ОСОБА_3 та приватним сільськогосподарським підприємством «Агрофірма «Перше травня».

Так, 28.12.2007 року між ОСОБА_7, ОСОБА_9 та приватним сільськогосподарським підприємством «Агрофірма «Перше травня» було укладено договір про поділ майна в натурі та припинення спільної часткової власності, копія якого наявна в матеріалах справи, який посвідчено приватним нотаріусом Томаківського районного нотаріального округу ОСОБА_10 В результаті укладення даного договору громадянка ОСОБА_3 отримала можливість зареєструвати право власності на 451,30 м площі нежитлового приміщення - як на окремий, виділений в натурі об'єкт нерухомого майна, 9/13 часток у праві власності на вищевказану будівлю.

ОСОБА_7 належить на праві спільної часткової власності 3/13 часток у праві власності на вищевказану будівлю.

В приміщенні за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, смт Томаківка, вул.. Леніна, 19 розміщується офіс Дніпропетровської обласної дирекції публічного акціонерного товариства «ОСОБА_11 ОСОБА_5».

20 листопада 2008 року Томаківською селищною радою Томаківського району Дніпропетровської області було ухвалено Рішення «Про попереднє погодження на відведення земельної ділянки в приватну власність гр. ОСОБА_3В.», копія якого наявна в матеріалах справи, відповідно до якого, враховуючи висновок постійної комісії з питань агропромислового комплексу, землекористування і екології та соціальних питань, було попередньо погоджено гр. ОСОБА_3 розробку проекту відведення земельної ділянки розміром 0,01 га в приватну власність для будівництва гаражу по вул. Леніна, 19/2 в смт. Томаківка.

ОСОБА_8 вибору та обстеження земельної ділянки в смт. Томаківка по вул. Леніна, 19/2 для будівництва індивідуального гаражу 2008р., складеного комісією у складі: Томаківського селищного голови, головного архітектора Томаківського району, начальника відділу Держкомзему Томаківського району Дніпропетровської області, головного санітарного лікаря Томаківського району, начальника Нікопольського відділу природокористування, представника Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей та замовника, розміщення індивідуального гаражу відповідає нормам ДБН 360-90 «Містобудування. Планування і забудова міських та сільських населених пунктів України», СанПіН 01.03.003-93 «Санітарні правила і норми по плануванню і забудові населених місць України». Комісія вважає за можливе надати згоду на передачу земельної ділянки по вул. Леніна, 19/2 в смт. Томаківка на території Томаківської селищної ради Томаківського району для індивідуального житлового, гаражного будівництва.

Відповідно до висновку Томаківської селищної ради про права третіх осіб на використання земельної ділянки від 26.11.2008 року, права третіх осіб на використання земельної ділянки, розташованої за адресою: Томаківка, вул. Леніна, буд. 19/2 Томаківського району Дніпропетровської області, що належить ОСОБА_3 - відсутні.

Висновком Відділу Держкомзему у Томаківському районі Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області від 09.12.2008 р. № 798 «Про погодження місця розташування індивідуального гаража по вул. Леніна, 19/2 в смт. Томаківка на території Томаківської селищної ради Томаківського району Дніпропетровської області» погоджено місце розташування індивідуального гаража по вул.Леніна, 19/2 в смт.Томаківка на території Томаківської селищної ради. Обрана земельна ділянка загальною площею 0,0100га знаходиться в межах населеного пункту і віднесена до земель не наданих у власність або постійне користування.

Також, позивачем отримано наступні документи, копії яких наявні в матеріалах справи:

- висновок Відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Томаківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 10.12.2008 р. № 731 «Про попереднє погодження на виготовлення документації по відведенню у власність земельної ділянки» за адресою вул.Леніна, 19/2 в смт.Томаківка Томаківської селищної ради Томаківського району.

- погодження Томаківської районної санітарно-епідеміологічної станції від 10.12.2008р. № 1600/1 «Щодо використання земельної ділянки площею 0,0100 га для передачі в приватну власність та будівництва гаражу, яка знаходиться в смт. Томаківка по вул. Леніна, 19/2 Томаківського району Дніпропетровської області».

- погодження Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей управління культури Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 12.01.2009 р. щодо місця розташування вищевказаної земельної ділянки.

- висновок Нікопольського відділу природокористування Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області від 20.01.2009 р. № 4-95-8-5 «Про погодження матеріалів вибору та обстеження земельної ділянки» яким погоджено відведення земельної ділянки у власність громадянці ОСОБА_3 для будівництва індивідуального гаражу по вул. Леніна, 19/2, смт. Томаківка, Дніпропетровської області, при умові дотримання вимог природоохоронного законодавства на відведеній та прилеглій території.

Рішенням Томаківської селищної ради №42 від 16.04.2014р., присвоєно юридичну адресу земельній ділянці для будівництва гаражу по вул.Леніна, 19Б смт.Томаківка, Томаківський район, Дніпропетровська область.

ОСОБА_8 із Витягом з державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-1201510262014 від 29.04.2014р., земельна ділянка із кадастровим номером 1225455100:03:001:0848, що розташована за адресою: вул. Леніна, 19 Б, смт. Томаківка, Томаківський район, Дніпропетровська область, має цільове призначення «Для будівництва індивідуальних гаражів» та вид використання земельної ділянки 02.05. Відомості про обмеження у використанні земельної ділянки, встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051, не зареєстровані.

Сектором містобудування та архітектури Томаківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області було надано висновок від 07.05.2014р. №23 «Про можливість встановлення стаціонарної тимчасової споруди», яким земельна ділянка знаходиться в комунальній власності Томаківської селищної ради. Державні стандарти, норми та правила дозволяють встановлення стаціонарної тимчасової споруди (гараж) по вул. Леніна в смт.Томаківка Томаківського району Дніпропетровської області.

07 травня 2014 року Томаківською селищною радою Томаківського району Дніпропетровської області ухвалено Рішення № 78/25/УІ «Про розгляд заяви ОСОБА_3В.», яким, з урахуванням висновку постійної комісії з питань агропромислового комплексу, землекористування і екології та соціальних питань, попередньо погоджено виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаражу по вул.Леніна, 19Б в смт.Томаківка, при умові відповідності місця розташування об'єкта вимогам, містобудівної документації забудови смт.Томаківка.

Відповідно до договору від 07.05.2014 року, приватним підприємством «Томаківка» (Ліцензія Держземагенства України серія АГ № 583586 від 08.09.2011 р.), підготовлено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський район, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б.

У розділі 1.2 вказаного Проекту, спірна земельна ділянка розташована безпосередньо біля комплексу приватних гаражів, в зв'язку з чим у відведенні земельної ділянки ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів погодили:

- Головний архітектор-завідувач сектору містобудування та архітектури Томаківської районної державної адміністрації;

- Дніпропетровський обласний центр з охорони історико-культурних цінностей Дніпропетровської області обласної державної адміністрації управління культури;

- Санітарно-епідеміологічна станція міністерства охорони здоров'я України;

- Відділ Держземагентства у Томаківському районі;

- Нікопольський відділ природо користування державного управління охорони навколишнього природного середовища Дніпропетровської області.

05 червня 2014 року Сектором містобудування та архітектури Томаківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області було надано висновок № 24 «Про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівництво індивідуального гаражу», яким погоджено ОСОБА_3 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаражу площею до 0,01га по вул.Леніна, 19/2 смт.Томаківка, Томаківського району, Дніпропетровської області, за умови використання земельної ділянки за цільовим призначенням.

10 червня 2014 року Відділом Держземагентства у Томаківському районі Дніпропетровської області було надано Висновок «Про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» № ДН/1225455100:03:001/0012, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуальних гаражів.

Висновок надано згідно чинного законодавства України, у відповідності до висновку сектору містобудування та архітектури Томаківської РДА № 24 від 05.06.2014 р., висновку відділу Держкомзему у Томаківському районі № 798 від 09.12.2008 р., висновку Томаківської районної санітарно-епідеміологічної станції № 1600/1 від 10.12.2008 р., висновку Нікопольського відділу природокористування № 4-95-8-5 від 20.01.2009 р., висновків Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей № І-Нік./І, № 2-НІК./1 від 12.01.2009 р. (п.9 Висновку).

Рішенням Томаківської селищної ради Томаківського району від 18 вересня 2014 року № 867-28/УІ, відмовлено ОСОБА_3 в затвердженні «Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський р-н, селище Томаківка, вул.Леніна, 19 Б».

У вказаному рішенні відповідачем зазначено:

- по периметру земельної ділянки, що запланована для відведення, проходить каналізаційна мережа, яка забезпечує потреби суміжних землекористувачів та нанесена на «Кресленні до акту вибору та обстеження земельної ділянки в смт Томаківка на території Томаківської селищної ради М 1:500» - без визначення конкретного розміру комунікацій, що не дає змоги встановити можливість розміщення на земельній ділянці об'єкту будівництва -індивідуального гаражу;

- «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський р-н, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б» містить два висновки № 23 від 07.05.2014 року та № 24 від 05.06.2014 року видані завідувачем сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації, головним архітектором району - з приводу одного і того ж об'єкту, але з прямо протилежним змістом;

- «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський р-н, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б» свідчить, що цільове призначення земельної ділянки, запланованої для відведення: для будівництва індивідуальних гаражів (КВЦПЗ -В-02.05), що суперечить матеріалам «Технічної документації із землеустрою щодо коригування нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Томаківка Томаківського району Дніпропетровської області», відповідно до яких - дана земельна ділянка відноситься до земель комерційного призначення (КВЦПЗ - В.03.07), адже раніше належала Томаківській райспоживспілці (Державний акт на право постійного користування серії ІІ-ДП № 000163).

Свідок ОСОБА_12 у судовому засіданні повідомила, що вона працює заступником начальника відділу Держземагенства у Томаківському районі, 25.04.2014р. до неї позивачем була подана заява на підставі рішення Томаківської селищної ради Томаківського району Дніпропетровської області «Про попереднє погодження на відведення земельної ділянки в приватну власність гр. ОСОБА_3В.» від 20 листопада 2008 року для будівництва гаражу. Оскаржень та заперечень проти рішення від Томаківської селищної ради не надходило. В наявності були всі довідки, висновки, погодження, у зв’язку з чим нами був погоджений Проект землеустрою.

Свідок ОСОБА_13 у судовому засіданні повідомив, що він працює інженером землевпорядником. Земельна ділянка не змінюється у разі зміни юридичної адреси, а також зміна адреси не змінює розробку земельної ділянки, цільове призначення встановлює власник.

ОСОБА_8 п.3 ч.1 резолютивної частини Рішення Конституційного ОСОБА_7 України №10-рп/2010 від 01.04.2010, положення пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України стосовно поширення компетенції адміністративних судів на "спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності" слід розуміти так, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

ОСОБА_8 ст.40 Земельного кодексу України, громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.

Відповідно до п. в) ч. З ст. 116 Земельного кодексу України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

ОСОБА_8 із ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_14 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_14 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

ОСОБА_8 із ч. 8 ст. 118 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

ОСОБА_8 ч.6 ст.186-2 Земельного кодексу Укрїнаи, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

ОСОБА_8 п.п. «б-в» ст.19 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Приймаючи рішення по суті спору суд виходив з наступного.

Рішенням Томаківської селищної ради Томаківського району від 18 вересня 2014 року № 867-28/УІ, відмовлено ОСОБА_3 в затвердженні «Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський р-н, селище Томаківка, вул.Леніна, 19 Б».

Щодо посилань відповідача у спірному рішенні на те, що по периметру земельної ділянки, проходить каналізаційна мережа та нанесена на «Кресленні до акту вибору та обстеження земельної ділянки в смт Томаківка на території Томаківської селищної ради М 1:500» - без визначення конкретного розміру комунікацій, що не дає змоги встановити можливість розміщення на земельній ділянці об'єкту будівництва - індивідуального гаражу, суд звертає увагу, що це не належить до компетенції органу місцевого самоврядування при наявності позитивних висновків всіх компетентних органів, до яких заперечень або оскаржень не вносилось.

Крім того, в ОСОБА_8 вибору та обстеження земельної ділянки в смт. Томаківка по вул. Леніна, 19/2 для будівництва індивідуального гаражу 2008р., наданого відповідачем до матеріалів справи, складеного комісією у складі: Томаківського селищного голови, головного архітектора Томаківського району, начальника відділу Держкомзему Томаківського району Дніпропетровської області, головного санітарного лікаря Томаківського району, начальника Нікопольського відділу природокористування, представника Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей та замовника, зазначено, що магістральні комунікації, окрім повітряної лінії електропередач, відсутні.

Також, суд звертає увагу, що згідно ч.6 ст.118 Земельного кодексу України, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею

Щодо доводів відповідача на те, що «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський р-н, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б» містить два висновки № 23 від 07.05.2014 року та № 24 від 05.06.2014 року начебто з протилежним змістом, суд не приймає до уваги, оскільки, у висновку № 23 від 07.05.2014 року, зазначено, що Державні стандарти, норми та правила дозволяють встановлення стаціонарної тимчасової споруди (гараж) по вул. Леніна в смт.Томаківка Томаківського району Дніпропетровської області, а також висновком № 24 від 05.06.2014 року погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаражу площею до 0,01 га. по вул.Леніна, 19/2 смт.Томаківка, таким чином, не знайшло свого підтвердження наявність двох висновків з протилежним змістом.

Відносно посилань відповідача на те, що Проект землеустрою містить цільове призначення земельної ділянки - для будівництва індивідуальних гаражів (КВЦПЗ -В-02.05), що суперечить матеріалам «Технічної документації із землеустрою щодо коригування нормативної грошової оцінки земель населеного пункту смт. Томаківка Томаківського району Дніпропетровської області», відповідно до яких - дана земельна ділянка відноситься до земель комерційного призначення (КВЦПЗ - В.03.07), суд звертає увагу, що завідувач сектору містобудування та архітектури Томаківської районної державної адміністрації не наділений компетенцією встановлювати цільове призначення земельної ділянки.

Зазначене також, спростовується Витягом з державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1201510262014 від 29.04.2014р., згідно якого земельна ділянка із кадастровим номером 1225455100:03:001:0848, що розташована за адресою: вул. Леніна, 19 Б, смт. Томаківка, Томаківський район, Дніпропетровська область, має цільове призначення «Для будівництва індивідуальних гаражів» та вид використання земельної ділянки 02.05.

Доводи відповідача в запереченнях щодо зміни адреси є безпідставними, оскільки зі зміною юридичної адреси, не змінилось фактичне місцерозташування земельної ділянки.

При цьому суд звертає увагу, що 20 листопада 2008 року Томаківською селищною радою Томаківського району Дніпропетровської області було ухвалено Рішення «Про попереднє погодження на відведення земельної ділянки в приватну власність гр. ОСОБА_3В.», копія якого наявна в матеріалах справи, відповідно до якого, враховуючи висновок постійної комісії з питань агропромислового комплексу, землекористування і екології та соціальних питань, було попередньо погоджено гр. ОСОБА_3 розробку проекту відведення земельної ділянки розміром 0,01 га в приватну власність для будівництва гаражу по вул. Леніна, 19/2 в смт. Томаківка.

Для цього позивачем було отримано необхідні довідки та висновки (погодження), копії яких наявні в матеріалах справи:

- ОСОБА_8 вибору та обстеження земельної ділянки в смт. Томаківка по вул. Леніна, 19/2 для будівництва індивідуального гаражу 2008р., складеного комісією у складі: Томаківського селищного голови, головного архітектора Томаківського району, начальника відділу Держкомзему Томаківського району Дніпропетровської області, головного санітарного лікаря Томаківського району, начальника Нікопольського відділу природокористування, представника Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей та замовника, у якому зазначено, що розміщення індивідуального гаражу відповідає нормам ДБН 360-90 «Містобудування. Планування і забудова міських та сільських населених пунктів України», СанПіН 01.03.003-93 «Санітарні правила і норми по плануванню і забудові населених місць України». Комісія вважає за можливе надати згоду на передачу земельної ділянки по вул. Леніна, 19/2 в смт. Томаківка на території Томаківської селищної ради Томаківського району для індивідуального житлового, гаражного будівництва;

- висновок Томаківської селищної ради про права третіх осіб на використання земельної ділянки від 26.11.2008 року, права третіх осіб на використання земельної ділянки, розташованої за адресою: Томаківка, вул. Леніна, буд. 19/2 Томаківського району Дніпропетровської області, що належить ОСОБА_3 - відсутні.

- висновок Відділу Держкомзему у Томаківському районі Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області від 09.12.2008 р. № 798 «Про погодження місця розташування індивідуального гаража по вул. Леніна, 19/2 в смт. Томаківка на території Томаківської селищної ради Томаківського району Дніпропетровської області», яким погоджено місце розташування індивідуального гаража по вул.Леніна, 19/2 в смт.Томаківка на території Томаківської селищної ради. Обрана земельна ділянка загальною площею 0,0100га знаходиться в межах населеного пункту і віднесена до земель не наданих у власність або постійне користування.

- висновок Відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Томаківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 10.12.2008 р. № 731 «Про попереднє погодження на виготовлення документації по відведенню у власність земельної ділянки» за адресою вул.Леніна, 19/2 в смт.Томаківка Томаківської селищної ради Томаківського району.

- погодження Томаківської районної санітарно-епідеміологічної станції від 10.12.2008р. № 1600/1 «Щодо використання земельної ділянки площею 0,0100 га для передачі в приватну власність та будівництва гаражу, яка знаходиться в смт. Томаківка по вул. Леніна, 19/2 Томаківського району Дніпропетровської області».

- погодження Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей управління культури Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 12.01.2009 р. щодо місця розташування вищевказаної земельної ділянки.

- висновок Нікопольського відділу природокористування Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області від 20.01.2009 р. № 4-95-8-5 «Про погодження матеріалів вибору та обстеження земельної ділянки» яким погоджено відведення земельної ділянки у власність громадянці ОСОБА_3 для будівництва індивідуального гаражу по вул. Леніна, 19/2, смт. Томаківка, Дніпропетровської області, при умові дотримання вимог природоохоронного законодавства на відведеній та прилеглій території.

ОСОБА_8 із Витягом з державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1201510262014 від 29.04.2014р., земельна ділянка із кадастровим номером 1225455100:03:001:0848, що розташована за адресою: вул. Леніна, 19 Б, смт. Томаківка, Томаківський район, Дніпропетровська область, має цільове призначення «Для будівництва індивідуальних гаражів» та вид використання земельної ділянки 02.05. Відомостей про обмеження у використанні земельної ділянки, встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051, не зареєстровано.

Відповідно до договору від 07.05.2014 року, приватним підприємством «Томаківка» (Ліцензія Держземагенства України серія АГ № 583586 від 08.09.2011 р.), підготовлено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В-02.05, за адресою: Дніпропетровська обл., Томаківський район, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б.

У розділі 1.2 вказаного Проекту, спірна земельна ділянка розташована безпосередньо біля комплексу приватних гаражів, в зв'язку з чим у відведенні земельної ділянки ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів погодили:

- Головний архітектор-завідувач сектору містобудування та архітектури Томаківської районної державної адміністрації;

- Дніпропетровський обласний центр з охорони історико-культурних цінностей Дніпропетровської області обласної державної адміністрації управління культури;

- Санітарно-епідеміологічна станція міністерства охорони здоров'я України;

- Відділ Держземагентства у Томаківському районі;

- Нікопольський відділ природо користування державного управління охорони навколишнього природного середовища Дніпропетровської області.

10 червня 2014 року Відділом Держземагентства у Томаківському районі Дніпропетровської області було надано Висновок «Про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» № ДН/1225455100:03:001/0012, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуальних гаражів.

Висновок надано згідно чинного законодавства України, у відповідності до висновку сектору містобудування та архітектури Томаківської РДА № 24 від 05.06.2014 р., висновку відділу Держкомзему у Томаківському районі № 798 від 09.12.2008 р., висновку Томаківської районної санітарно-епідеміологічної станції № 1600/1 від 10.12.2008 р., висновку Нікопольського відділу природокористування № 4-95-8-5 від 20.01.2009 р., висновків Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей № І-Нік./І, № 2-НІК./1 від 12.01.2009 р. (п.9 Висновку).

Таким чином, суд зазначає, що ОСОБА_3 отримала всі необхідні дозволи та документи, необхідні для відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуальних гаражів.

Рішенням Томаківської селищної ради №42 від 16.04.2014р., присвоєно юридичну адресу земельній ділянці для будівництва гаражу по вул.Леніна, 19Б смт.Томаківка, Томаківський район, Дніпропетровська область.

Разом з тим, суд звертає увагу на те, що зміна назви юридичної адреси земельної ділянки, фактично не змінює місце та межі даної земельної ділянки.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

ОСОБА_8 ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Також, відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд звертає увагу, що відповідач не вказав у спірному рішенні жодних із підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність ОСОБА_3, що передбачені ч.6 ст.186-1 Земельного кодексу України, які є виключними та імперативно встановленими законом підставами для відмови у погодженні технічної документації, в зв'язку з чим вийшов за межі своїх повноважень передбачених ст. 186-1 Земельного кодексу України та ч.3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Разом з тим, суд не вбачає підстав для задоволення частини позовних вимог відносно зобов'язання Томаківської селищної ради Томаківського району Дніпропетровської області затвердити проект землеустрою, оскільки суд не вправі втручатись у внутрішню діяльність суб'єкта владних повноважень, у т.ч. в органу місцевого самоврядування, що віднесена до його виключної компетенції, та переймати на себе його дискреційні повноваження, вказуючи на те, яке саме рішення він має прийняти за результатами розгляду певної заяви.

Враховуючи вищевикладене, системний аналіз положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги підлягають частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Томаківської селищної ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_7 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Томаківської селищної ради Томаківського району Дніпропетровської області від 18 вересня 2014 року №867-28/VI «Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В- 02.05, за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б».

Зобов'язати Томаківську селищну раду Томаківського району Дніпропетровської області повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва індивідуальних гаражів В- 02.05, за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, селище Томаківка, вул. Леніна, 19 Б.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46865784
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6161/15

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 19.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 22.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні