Постанова
від 14.07.2015 по справі 813/2973/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2015 року Справа № 813/2973/15

14 год. 18 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Небесна М.В.,

від позивача ОСОБА_1,

від відповідача ОСОБА_2,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про стягнення коштів з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Райагробуд» у банках, обслуговуючих такого платника податків, -

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Дрогобицька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - позивач, Дрогобицька ОДПІ) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Райагробуд» (далі - відповідач, ТОВ «Райагробуд»), в якому просить стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків, податковий борг в сумі 437612,57 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що відповідач має податковий борг перед бюджетом за платежем податок на додану вартість, з податку на прибуток приватних підприємств та з орендної плати з юридичних осіб. Сума податкової заборгованості є узгодженою, добровільно у встановлені законом строки до бюджету не сплачена. Вжиті позивачем до відповідача заходи не призвели до погашення такого зобов'язання, тому позивач звернувся із зазначеним позовом до суду.

Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив такий задовольнити.

Представник відповідача пояснив, що контролюючим органом порушено вимоги податкового законодавства, зокрема, щодо не направлення йому податкової вимоги повторно при збільшенні суми заборгованості, просив у задоволенні позову відмовити.

Суд заслухав пояснення представника позивача та представника відповідача, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та -

в с т а н о в и в :

ТОВ «Райагробуд» зареєстроване Дрогобицькою райдержадміністрацією як юридична особа 03.11.1997 року, код ЄДРПОУ 03585248 /а.с.6-8, 9, 10/, взяте на податковий облік за № 587 від 05.03.1998 року /а.с.11/.

Згідно з довідкою про податкову заборгованість відповідача, така обліковується в сумі 437612,57 грн. /а.с.13/. Зокрема, з податку на прибуток приватних підприємств становить 6921,24 грн. (в т.ч. штрафні санкції 714,27 грн., пеня 3527,27 грн.), з податку на додану вартість 95579,35 грн. (в т.ч. штрафні санкції 4560,79 грн., пеня 6530,31 грн.) та з орендної плати з юридичних осіб 335111,98 грн. (в т.ч. штрафні санкції 8740,38 грн., пеня 14212,55 грн.).

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

З 01 січня 2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визнання вичерпного переліку податків та зборів, що справляється в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Щодо заборгованості з податку на додану вартість судом встановлено наступне.

На підтвердження суми заборгованості до матеріалів справи долучено:

- копію податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2015 року, відповідно до якої задекларовано 20834,00 грн. податку /а.с.78-81/;

- копію податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2014 року, відповідно до якої задекларовано 7,00 грн. податку /а.с.82-85/;

- копію уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний період, за який виправляються помилки січень 2015 року, відповідно до якої задекларовано 8016,00 грн. податку /а.с.86-88/;

- копію податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2015 року, відповідно до якої задекларовано 7940,00 грн. податку /а.с.89-91/;

- копію податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року, відповідно до якої задекларовано 32,00 грн. податку /а.с.92-94/.

Судом встановлено, що контролюючим органом проведено перевірку своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету, а саме з податку на додану вартість, про що складено акт № 386/15-01 від 07.08.2014 року, на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 07.08.2014 року на суму 384,57 грн. /а.с.33/, що одержане посадовою особою відповідача.

Крім того, контролюючим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку діяльності відповідача дотримання вимог податкового законодавства по операціях з придбання у ТОВ «Викуп» за період з 01.04.2010 року по 31.03.2013 року, з ТОВ «Ейс контракшен менеджмент» за період з 01.07.2011 по 31.03.2013 року, товарів (робіт, послуг) та подальшого їх використання у господарській діяльності, про що складено акт № 49/22-1/03585248 від 22.08.2013 року /а.с.39-76/, який посадова особа відповідача відмовився підписати /а.с.77/.

За результатами зафіксованих у вказаному акті порушень підприємства за платежем податок на додану вартість, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» № НОМЕР_1 від 27.09.2013 року на суму 39811,00 грн. /а.с.36/

Доказів вказаних рішень контролюючого органу до матеріалів справи не долучено.

Крім того, до матеріалів справи долучено договір про розстрочення податкового боргу № 26 від 12.03.2015 року /а.с.17-19/, а також рішення № 26/2500 від 12.03.2014 року про розстрочення податкового боргу під проценти за податковими зобов'язаннями з 14.04.2014 року по 15.12.2014 року.

Представник позивача пояснив, що з врахуванням часткової попередньої переплати, жодних платежів в рахунок погашення заборгованості не здійснювалося, таким чином за відповідачем відповідно до умов вказаного договору обліковується 15810,25 грн.

Відповідно до підп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Отже, така нарахована автоматично, згідно з карткою особового рахунку платника податку за платежем податок на додану вартість така становить 6503,31 грн. /а.с.147/.

Таким чином, загальна сума заборгованості, з врахуванням переплати, з податку на додану вартість з врахування усіх вказаних платежів становить 95579,35 грн. та обліковується в обліковій картці платника податків /а.с.147/.

Щодо податку на прибутку, на підтвердження суми заборгованості в розмірі 6921,24 грн. до матеріалів справи долучено копію податкової декларації з податку на прибуток підприємства, в якій задекларовано 101,00 грн. /а.с.30-32/.

Крім того контролюючим органом проведено перевірку своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету за платежем податок на прибуток, про що складено акт № 405/15-03/03585248 від27.08.2014 року /а.с.28/. На підставі вказаного акту прийнято податкові повідомлення форми «Ш» № НОМЕР_2 від 27.08.2014 року на суму 9,50 грн. та № НОМЕР_3 від 27.08.2014 року на суму 379,34 грн. /а.с.29/. Доказів оскарження такого до матеріалів справи не долучено.

Аналогічно, як з податком на додану вартість, так і з податком на прибуток у відповідача наявна заборгованість згідно договору про розстрочення податкового боргу № 26 від 12.03.2014 року в сумі 2904,13 грн.

Відповідно до підп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України згідно з карткою особового рахунку платника податку за платежем податок на прибуток сума пені така становить 3527,27 грн. /а.с.131/.

Таким чином загальна сума заборгованості з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 6921,24. та обліковується в обліковій картці платника податків /а.с.116-131/.

На підтвердження заборгованості з орендної плати з юридичних осіб в сумі 335111,98 грн. до матеріалів справи долучено копію податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік /а.с.22-24/, а також за 2015 рік /а.с.25-27/.

Контролюючим органом проведено перевірку своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету, про що складено акт № 521/1503/03585248 від 15.09.2014 року /а.с.20/ та прийнято податкові повідомлення-рішення форми «Ш» № НОМЕР_4 від 17.09.2014 року на суму 351,50 грн. та № НОМЕР_5 від 17.09.2014 року на суму 1080,00 грн. /а.с.21/. Доказів оскарження таких до матеріалів справи не долучено.

Відповідно до договору про розстрочення податкового боргу № 26 від 12.03.2014 року заборгованість відповідача за таким обліковується в сумі 205853,10 грн.

Відповідно до підп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України згідно з карткою особового рахунку платника податку за вказаним платежем сума пені - 14212,55 грн. /а.с.115/.

Таким чином загальна сума заборгованості з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 6921,24. та обліковується в обліковій картці платника податків /а.с.95-115/.

З врахуванням викладеного сума заборгованості відповідача - 437612,57 грн.

Відповідно до підп. 14.1.137 п. 14.1. ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з підп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Строки сплати податкового зобов'язання визначені ст. 57 ПК України. Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підп. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язати сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно п. 14.1.175. ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

На виконання вимог ст. 59 ПК України Дрогобицькою ОДПІ відповідачу виставлено податкову вимогу форми «Ю» № 254-25 від 17.04.2014 року на суму 7213,64 грн. /а.с.15/. Доказів оскарження такої до матеріалів справи не долучено.

Суд не бере до уваги покликання представника відповідача про те, що підприємству відповідача не надіслано повторно податкової вимоги за кожним із платежів, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом відповідно до даних з облікової картки платника податків з'ясовано, що податковий борг з моменту пред'явлення такої відповідачу не переривався, таким чином у позивача не виникало обов'язку повторного надсилання нової податкової вимоги відповідачу.

Сума зобов'язання 437612,57 грн. відповідача є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплачена, є сумою податкового боргу.

Згідно з пп. 95.1-95.3 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Дрогобицької ОДПІ є обґрунтованими, підтверджені належними доказами у справі та належить задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 7-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Райагробуд» (Львівська область, Дрогобицький район, с. Раневичі, вул. П.Сагайдачного, 5; ЄДРПОУ 03585248) відкритих у банках, обслуговуючих такого платника податків, на користь бюджету податковий борг у сумі 437612 (чотириста тридцять сім тисяч шістсот дванадцять) грн. 57 коп.

3. Судові витрати зі сторін не стягувати.

Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 17.07.2015 року.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2015
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46890386
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2973/15

Постанова від 07.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Постанова від 14.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 12.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 12.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні