Справа № 161/7497/15-а
Провадження № 2-а/161/268/15
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 липня 2015 року місто Луцьк
Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:
головуючого - судді Гринь О.М.
при секретарі Пилипюк Л.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом підприємця ОСОБА_1 до Луцької міської ради про визнання протиправним і скасування рішення Луцької міської ради та зобов'язання вчинити дії ,
в с т а н о в и в:
18 травня 2015 року підприємець ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Луцької міської ради про визнання протиправним і скасування рішення Луцької міської ради та зобов'язання вчинити дії.
Позов мотивує тим, що 23 лютого 2010 року між ним та Луцькою міською радою укладено договір оренди землі загальною площею 395 кв.м., зареєстрований у Волинській регіональній філії ДП «Центр ДЗК» 22 березня 2010 р. № 041007700136. За його умовами орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення яка знаходиться на вул. Кравчука у м. Луцьку (кадастровий номер 220650110). Земельна ділянка передається в оренду для обслуговування ринку «Шанс». Строк дії договору оренди становить 5 років. Згідно п. 8 вказаного договору, після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. 20 січня 2015 р. на його адресу надійшов лист Луцької міської ради, яким повідомлено, що строк договорів оренди землі закінчується 21 березня 2015 р., і для його поновлення необхідно повідомити Луцьку міську раду та надати в дозвільний центр департаменту «Центр надання адміністративних послуг в м.Луцьку» перелік документів вказаних у листі. З метою поновлення договору оренди землі та керуючись вимогами договору, ним у вказані терміни було подано на адресу Луцької міської ради заяву про поновлення дії договору від 22 березня 2010р. та в дозвільний центр департаменту «Центр надання адміністративних послуг в м.Луцьку» документи зазначені у листі. Однак, незважаючи на дотримання та виконання вимог договору оренди землі та процедури його поновлення, рішенням Луцької міської ради від 25.03.2015 №72/55 «Про відмову у поновленні договору оренди землі підприємцю ОСОБА_1 для обслуговування ринку «Шанс» на вул. Кравчука (площею 0,0395 га)» позивачу було відмовлено у продовженні оренди земельної ділянки на вул. Кравчука, площею 0,0395 га, кадастровим номером 0710100000:22:065:0110, для обслуговування ринку «Шанс», у зв'язку з тим, що ніби то земельна ділянка використовується не за цільовим призначенням, оскільки на даній земельній ділянці ніби то знаходяться самочинно встановлені об'єкти нерухомого майна.
Посилаючись на викладене, вважає зазначене рішення Луцької міської ради від 25.03.2015 №72/55, протиправним та таким, що підлягає скасуванню, і просить суд зобов'язати відповідача повторно розглянути на черговій сесії Луцької міської ради питання про поновлення йому договору оренди земельної ділянки.
Позивач та його представник в судове засідання не з'явився, представник позивача надав заяву про розгляд справи у відсутності його та позивача .
Представник відповідача - Луцької міської ради в судове засідання не з'явився, подав суду заяву про розгляд справи за його відсутності та при розгляді справи покладається на думку суду.
Судом встановлено, що 28.09.2000р. рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради № 502 «Про попереднє погодження місця розташування торгових рядів та парковки на 42 машини підприємцю ОСОБА_1 на вул. Кравчука» позивачу погоджено місце розташування торгових рядів та парковки на 42 машини на земельній ділянці загальною площею 0.19 га по вул. Кравчука за рахунок земель міськземфонду (а.с. 22).
30.05.2001 розпорядженням Луцького міського голови від № 241-рр «Про надання статусу ринку» надано з 01 червня 2001 року статус ринку торговим рядам території на вул. Кравчука (а.с. 24).
08 лютого 2002 року між Луцькою міською радою та підприємцем ОСОБА_1 був укладений договір оренди земельної ділянки загальною площею 1862 кв.м для розміщення та обслуговування торгових рядів та парковки, зареєстрований в книзі реєстрації договорів на право тимчасового користування землею 12 лютого 2002 року за № 399 Луцьким міським управлінням земельних ресурсів (а.с.27).
Як вбачається з технічного звіту з інвентаризації зазначеної земельної ділянки загальна площа орендованої позивачем земельної ділянки включала: земельну ділянку № 1 площею 0,1076 га, земельну ділянку № 2 площею 0,0395 га, земельну ділянку № 3 площею 0,0266 га, земельну ділянку № 4 площею 0,0115 га. На земельних ділянках №1, 3, 4 розміщені торгові павільйони (будівельних та промислових товарів), на земельній ділянці № 2 - стоянка автотранспортну (а.с.28-37).
23 лютого 2010 року між підприємцем ОСОБА_1 і Луцькою міською радою укладено договір оренди землі загальною площею 395 кв.м., зареєстрований у Волинській регіональній філії ДП «Центр ДЗК» 22 березня 2010 р. № 041007700136. Згідно умов вказаного договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, які знаходиться на вул. Кравчука у м. Луцьку (кадастровий номер 220650110). В п. 3 договору оренди землі зазначено, що на земельній ділянці знаходяться торгові павільйони. Земельна ділянка передається в оренду для обслуговування ринку «Шанс» (відповідно до п.14 договору оренди землі) (а.с. 10-12).
Як передбачено п.8 договору оренди землі від 23.02.2010р. строк дії договору оренди становить 5 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону України «Про оренду землі» орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.
Як вбачається з листа Луцької міської ради від 20.01.2015р., позивача повідомлено, що строк договорів оренди землі закінчується 21 березня 2015 р., і для його поновлення необхідно повідомити Луцьку міську раду та надати в дозвільний центр департаменту «Центр надання адміністративних послуг в м. Луцьку» перелік документів вказаних у листах Луцької міської ради від 20.01.2015 № 1.1-30/274 та від 11.02.2015 № 29-4/121 (а.с.18).
З листа представника відповідача позивачу, вбачається, що позивачем було подано заяву від 03.02.2015 року та документи для поновлення вказаного договору (а.с.19-20).
25.03.2015 рішенням Луцької міської ради №72/55 «Про відмову у поновленні договору оренди землі підприємцю ОСОБА_1 для обслуговування ринку «Шанс» на вул. Кравчука (площею 0,0395 га)» підприємцю ОСОБА_1 було відмовлено у продовженні оренди земельної ділянки на вул. Кравчука, площею 0,0395 га, кадастровим номером 0710100000:22:065:0110, для обслуговування ринку «Шанс», у зв'язку з тим, що земельна ділянка використовується не за цільовим призначенням, оскільки на даній земельній ділянці знаходяться самочинно встановлені об'єкти нерухомого майна (а.с.7).
Відповідно до ч.1, 2 ст. 33 Закону України «Про оренду землі» по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).
З листа Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області від 15.04.2015р. № 4256/ш/03-18-17-04, судом встановлено, що в ОСОБА_1 станом на 16.04.2015р. за договором оренди земельної ділянки від 23.02.2010р., зареєстрованим за № 041007700138, заборгованість відсутня (а.с.46).
Статтею 1 Закону України "Про землеустрій" визначено, що цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням і охороною земель» невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням - невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень, або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень).
Судом встановлено, що жодних перевірок відповідними органами на предмет нецільового використання позивачем спірної земельної ділянки, не здійснювалось, жодних актів перевірок, протоколів складено не було, представником відповідача доводи позивача не заперечувались, доказів, щодо підтвердження використання позивачем спірної земельної ділянки не за цільовим призначенням суду не надано.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України).
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що земельна ділянка, яка була передана позивачу за договором оренди землі від 23.02.2010р., останнім використовувалась у відповідності до умов договору, за цільовим призначенням та на даний час, позивач продовжує нею користуватись та сплачує орендну плату, а тому в силу ст. 33 Закону України «Про оренду землі» відсутні підстави для відмови в поновленні договору оренди землі від 23.02.2010р. зареєстрований у Волинській регіональній філії ДП «Центр ДЗК» 22 березня 2010р. № 041007700136 на той самий строк і на тих же умовах.
Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно із ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні спору керується принципом. законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та ( або ) визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів особи.
З огляду на належне виконання позивачем своїх обов'язків за договором оренди землі від 23.02.2010р. зареєстрований у Волинській регіональній філії ДП «Центр ДЗК» 22 березня 2010р. № 041007700136, суд приходить до висновку, що вказане рішення Луцької міської ради слід визнати протиправним і скасувати та зобов'язати Луцьку міську раду розглянути на черговій сесії питання поновлення підприємцю ОСОБА_1 договору оренди землі від 23.02.2010р .
Керуючись ст.ст. 7, 10, 71, 159-163 КАС України, ст. 33 Закону України «Про оренду землі», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», суд-
п о с т а н о в и в:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Луцької міської ради від 25.03.2015р. №72/55 «Про відмову у поновленні договору оренди землі підприємцю ОСОБА_1 для обслуговування ринку «Шанс» на вул. Кравчука (площею 0,0395 га)».
Зобов'язати Луцьку міську раду розглянути на черговій сесії питання поновлення підприємцю ОСОБА_1 договору оренди землі площею 0,0395 га, кадастровий номер 0710100000:22:065:0110, для обслуговування ринку «Шанс», на вул. Кравчука в м. Луцьку.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Луцького міськрайонного суду Гринь О.М.
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2015 |
Оприлюднено | 23.07.2015 |
Номер документу | 46925238 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Гринь О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні