Заводський районний суд м. Запоріжжя
69009 Україна м. Запоріжжя вул. Лізи Чайкіної 65 тел.(061) 236-59-98
Справа № 332/2524/14-к
Провадження №: 1-кс/332/228/14
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2014 р. Слідчий суддя Заводського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши внесене в кримінальному провадженні № 32014080000000013 від 13.02.2014 прокурором ОСОБА_3 клопотання про здійснення тимчасового доступу до речей та додані до клопотання матеріали, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор звернувся до суду із вищезазначеним клопотанням, в якому вказане наступне.
Прокуратурою Заводського району м.Запоріжжя здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням кримінального правопорушення вчиненого невстановленими особами, відомості про яке внесено 13.02.2014 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32014080000000013 за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.205 КПК України за фактом створення(придбання) з метою прикриття незаконної діяльності по ухиленню від сплати податків 36 суб`єктів господарювання.
Під час проведення досудового розслідування встановлено, що 11 підприємств із вказаної кількості перебувають на обліку органів державної влади Заводського району м.Запоріжжя, а саме: ТОВ «Вторметалінвест» код 37088426, ПП «Строй-Пак» код 33610755, ТОВ «Стилайн» код 37463220, ТОВ «Компанія «Металозбут» код 37442787, ТОВ «Велар Д» код 37748407, ТОВ «Форта-Ком» код 37748412, ТОВ «Комерційно-правовий центр «Кондор» код 34823795, ТОВ «Мадо-Гарант» код 36093917, ТОВ «Елтекс» код 37812896, ТОВ «Феном» код 37812880, ТОВ «Вектор трейд 2000» код 37373719.
Вказаний факт підтверджується витягами з інформаційно-пошукової системи Міністерства доходів та зборів України.
Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», зокрема стаття 5 встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Стаття 11 цього Закону передбачає, що державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця зобов`язаний сформувати реєстраційну справу. Реєстраційна справа має реєстраційний номер, який присвоюється при внесенні запису про проведення державної реєстрації до Єдиного державного реєстру. У реєстраційній справі юридичної особи зберігаються:
документи, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, зокрема один примірник оригіналів установчих документів;
документи, що подаються для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зокрема один екземпляр оригіналів змін до установчих документів та/або один екземпляр установчих документів у новій редакції;
документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про відокремлені підрозділи юридичної особи;
документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;
документи, що подаються для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи;
судові рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;
копії повідомлень, зокрема про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів;
документи про зміну місцезнаходження реєстраційної справи;
судові рішення, що стали підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису щодо припинення юридичної особи;
заяви, запити про доступ до документів з реєстраційної справи;
постанови про виїмку документів з реєстраційної справи, примірники протоколів виїмки та копії описів документів, які вилучені;
судові рішення про витребування документів з реєстраційної справи, супровідні листи або документи, якими суд уповноважив осіб на їх одержання, копії описів документів, які вилучені;
документи, що подаються для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі;
касовий чек або розрахункова квитанція, що видається відправнику (державному реєстратору чи іншій посадовій особі) про прийняте для пересилання поштове відправлення;
документи, відповідно до яких призначено комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора, відомості про персональний склад такої комісії, її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають запис в електронному безконтактному носії паспорта громадянина України);
повідомлення органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв`язку з припиненням юридичної особи;
повідомлення органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв`язку з припиненням юридичної особи;
повідомлення органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України про наявність заперечень органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та про відкликання такого повідомлення;
другий примірник повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, надісланого державним реєстратором юридичній особі в установленому законом порядку.
Статтею 13 вказаного Закону встановлено, що витребування документів з реєстраційних справ здійснюється на підставі судового рішення.
Державному реєстратору забороняється видавати копії документів, які знаходяться у відповідній реєстраційній справі.
Таким чином, стороною обвинувачення встановлено, що у державного реєстратора відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ЗМУЮ ГУЮ у Запорізькій області знаходяться документи, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та можуть бути використані в якості доказів в суді, адже оригінали цих документів містять необхідні ідентифікаційні, інформаційні та доказові відомості, тому ставиться питання про надання дозволу тимчасового доступу до вищезазначеного документу із наданням можливості його вилучити.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив його задовольнити. Державний реєстратор ОСОБА_4 надала суду заяву з проханням розглянути справу без присутності державного реєстратора.
Перевіривши доводи клопотання, вивчивши надані матеріали, вислухавши учасників процесу, суд вважає, що клопотання не підлягає задоволенню з нижченаведених підстав.
Відповідно до п.6 ч.2 ст.160 КПК України у клопотанні повинно бути зазначено про неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Відповідно до п.8 ч.1 ст.162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних. Згідно ст.2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані - це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. У своєму клопотанні прокурор просить надати доступ до Реєстраційних справ суб`єктів підприємницької діяльності, які містять, в т.ч., установчі документи, що передбачає наявність у цих документах персональних даних про засновників цих підприємств. Окрім того, відповідно до ч.6 ст.163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання до тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Окрім того, в клопотанні ставиться питання про необхідність вилучення вказаних реєстраційних справ, але відповідно до ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів. Але вказані обґрунтування в клопотання прокурора відсутні.
Окрім того, в матеріалах клопотання відсутні будь-які докази, які вказують на фіктивність вищезазначених підприємств, в т.ч.: акт перевірки податкових органів, допити посадових осіб підприємства (відомості про яких зазначені в наданих витягах з інформаційно-пошукової системи Мінсдоходів України), висновки судово-економічної експертизи про спричинені державному бюджету збитків, рішення господарських судів про визнання угод недійсними внаслідок фіктивності вказаних фірм і т.д.
В ході розгляду справи прокурором надана копія заява гр-на ОСОБА_5 , яка, на думку суду, не є належним доказом фіктивності вказаних фірм, оскільки на сьогоднішній день особа цього заявника не встановлена, протокол його допиту та протокол прийняття заяви про злочин не складені, в заяві ОСОБА_5 відсутня його адреса, а саме: не зазначені вулиця та номер будинку його проживання, що є ознаками анонімності листа. Окрім того, сама заява ОСОБА_5 містить чисельні протиріччя, в т.ч. він вказує, що до нього з пропозицією мінімізувати податки звернувся « ОСОБА_6 », а потім по тексту зазначає, що це був « ОСОБА_7 ». Зазначена особа також не встановлена, хоча в силу ст.97 КПК України показання з чужих слів підлягають перевірці шляхом допиту особи, яка надала первинні пояснення.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166 КПК України, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання прокурора відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2014 |
Оприлюднено | 13.01.2023 |
Номер документу | 46955522 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Заводський районний суд м. Запоріжжя
Сінєльнік Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні