Постанова
від 20.02.2007 по справі 11/103-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/103-НА

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "20" лютого 2007 р.                                                     Справа № 11/103-НА

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Маріщенко Л.О.

при секретарі Панфьоровій В.В.

за участю представників сторін

від позивача Зубов В.Г. дор. від25.11.06р. №406, Поліводський О.А. дор. від 25.11.06р. №408, Козинець П.М. дор. від 25.11.06р. №404.

від відповідача Степанчук С.І. дор. від 02.08.06р. №5224, Аврамчук В.П. дор. від 19.02.07р. №1053.

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Кредитної спілки "Оберіг" (м. Малин)  

до Державної податкової інспекції у Малинському районі  (м.Малин)

про часткове скасування податкового повідомлення-рішення

Позивач звернувся до господарського суду з вимогою про часткове скасування повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/0 від 04.09.06р. в частині стягнення 14504,70 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4834,90 грн. за основним платежем та 9669,80 грн. штрафних санкцій.

22.01.07р. на адресу суду від позивача надійшло уточнення та доповнення до позовної заяви в якому позивач просить суд визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/0 від 04.09.06р. в частині стягнення 14504,70 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4834,90 грн. за основним платежем та 9669,80 грн. штрафних санкцій, а також податкове повідомлення-рішення повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/1 від 02.10.06р. в частині стягнення 14504,70 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4834,90 грн. за основним платежем та 9669,80 грн. штрафних санкцій.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в межах уточнених позовних вимог з підстав зазначених у позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечили з підстав зазначених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

З матеріалів справи вбачається, що 30.08.06р. на підставі направлення№149 від 14.08.06р. виданого ДПІ у Малинському районі уповноваженими особами було проведена планова документальна перевірка фінансово-господарської діяльності з питань дотримання кредитної спілки "Оберіг" вимог податкового, іншого законодавства за період з 01.10.04р. по 30.06.05р., за результатами якої складено акт №82/23-10/26018121 від 30.08.06р.

За результатами перевірки встановлено, що:

- в порушення вимог пп.6.5.1 п.6.5 ст.6 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.03р. №889-ІУ безпідставно подана податкова соціальна пільга по 1 працівнику при виплаті доходу у вигляді заробітної плати розмір якої перевищував суму місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого на 1 січня звітного податкового року, помноженої на 1,4 та округленої до 10 грн. в результаті донараховано податку з доходів фізичних осіб в сумі 17,03 грн.;

- в порушення вимог пп.пп.9.2.3 п.9.2 ст.9 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб"  від 22.05.03р. №889-ІУ не включались до оподатковуваного доходу та неоподатковувались податком з доходів фізичних осіб доходи у вигляді процентів, сплачених (нарахованих) на пайові внески членам кредитної спілки. В результаті чого донараховано податку з доходів фізичних осіб в сумі 4834,90 грн.

На підставі акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0001241740/0 від 04.09.06р. в частині стягнення 14555,79 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4851,93 грн. за основним платежем та 9703,86 грн. штрафних санкцій.

Відповідно до пп.22.1.4 п.22.1 ст.22  Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.03р. №889-ІУ пп.4.2.12 п.4.2 ст.4 зазначеного Закону в редакції Закону №1958-ІУ від 01.07.04р. із змінами, внесеними згідно із Законом №2273-ІУ від 21.12.04р. у частині включення до загального місячного оподатковуваного доходу доходів у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок у тому картковий розрахунок, вклад до небанківських фінансових установ згідно із законом або процентів (дисконтних доходів) на депозитний (ощадний) сертифікат та пп.9.2.1 і 9.2.2 п.9.2 ст.9 зазначеного Закону у частині оподаткування процентів набирають чинності з 01.01.2010р.

Отже виходячи з норм зазначеної статті видно, що проценти на вклад до небанківських фінансових установ (кредитних спілок) підлягають оподаткуванню з 01.01.2010р.

Відповідно до положень ч.1 ст.23 Закону України "Про кредитні спілки" внески (вклади) членів кредитної спілки на депозитні рахунки, а також нарахована на такі кошти та пайові внески плата (проценти) належать членам кредитної спілки на праві приватної власності.

Відповідно до абз.1 ч.1 ст.21 зазначеного Закону кредитна спілка відповідно до свого статуту приймає вступні та обов'язкові пайові та інші внески від членів спілки.

Згідно абз.1 ч.2 ст.21 вказаного Закону кредитна спілка має право самостійно встановлювати, розмір плати (процентів), яка розподіляється на пайові членські внески та нараховується на внески (вклади), що знаходяться на депозитних рахунках членів кредитної спілки.

Відповідно до ч.3 ст.21 Закону України "Про кредитні спілки" нерозподілений доход, що залишається у розпорядженні кредитної спілки за підсумками фінансового року, розподіляється за рішенням загальних зборів, у тому числі між членами кредитної спілки, пропорційно розміру їх пайових внесків у вигляді відсотків (процентів). При цьому в першу чергу відбувається необхідне поповнення капіталу та резервів. Сума доходу, яка розподіляється на додаткові пайові членські внески, визначається з дотриманням умови, що доходність додаткових пайових членських внесків не може перевищувати більш ніж у два рази середньозважену процентну ставку доходності внесків (вкладів) членів кредитної спілки на депозитних рахунках за їх наявності. Решта доходу, що залишилася після формування капіталу і резервів та розподілу на додаткові пайові членські внески, розподіляється на обов'язкові пайові членські внески.

Таким чином Закону України "Про кредитні спілки" визначає, що під процентами розуміється плата, що нарахована кредитною спілкою на пайові внески.

Відповідно до положення абз. 3 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" ставка податку становить 5 відсотків від об'єкта оподаткування, нарахованого податковим агентом як процент на вклад (внесок) до кредитної спілки, створеної відповідно до закону.

Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", від 01.07.04р. №1985-ІУ внесено зміни до п.4.3.5, а саме підпункт "в" після слів "неприбутковими організаціями" доповнити словами "(крім кредитних спілок та інших небанківських фінансових установ)". При цьому зазначені зміни набувають чинності з 01.01.05р. Таким чином, зазначений пункт з 01.01.05р. припиняє регулювання оподаткування виплат (процентів), які здійснюються кредитними спілками.

В листі Комітету ВРУ з питань фінансів і банківської діяльності зазначено, що до моменту набуття чинності п.4.3.5 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", до 01.01.05р. - виплата процентів на пайові внески членам кредитних спілок не підлягає оподаткуванню, як це і відтікало з попереднього формулювання Закону. З 01.01.05р. оподаткування виплат процентів на пайові внески, а також на внески (вклади) членів кредитних спілок на депозитні рахунки, регулюються відповідно до п.7.2 вищезазначеного Закону. Однак, враховуючи відкладену норму Закону України від 23.12.04р. за №2285-ІУ, виплата процентів на внески членам кредитних спілок, включаючи проценти на пайові внески та на внески (вклади) на депозитні рахунки підлягає оподаткуванню відповідно до пункту 7.2 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" з 01.01.2010р.

Відповідно до ч.3 ст.21 Закону України "Про комітети ВРУ", Комітети з питань, віднесених до предметів їх відання, мають право надавати роз'яснення щодо застосування положень законів України. Такі роз'яснення не мають статусу офіційного тлумачення.

При цьому слід зазначити, що вказаний лист Комітету було адресовано ДПА України.

Крім того, відповідно до пп.9.2.2 п.9.2 ст.9 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" податковий агент, який нараховує проценти, надає податковий розрахунок загальної суми нарахованих процентів та загальної суми утриманих з них податків у складі податкової декларації з податку на прибуток підприємств у строки, встановлені законом для такого податку. При цьому інформація щодо окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного (у тому числі карткового) рахунку фізичної особи, суми нарахованих на нього процентів, а також відомостей щодо такої фізичної особи - вкладника не надається.

Позивач вважає, що при вирішенні справи слід також враховувати пп.9 Положення "Про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби", яке затверджено наказом ДПА України від 11.12.96р. №29 у разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або органів державної податкової служби, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і органу державної податкової служби, рішення приймається на користь платника податків.

Також позивач зазначає, що 11.09.06р. за №306 було подано скаргу на податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/0 від 04.09.06р.

12.10.06р. за №6691 ДПІ у Малинському районі Житомирської області надала відповідь на скаргу, у якій повідомила про відмову у її задоволенні.

У зв'язку з чим ДПІ у Малинському районі Житомирської області винесла нове податкове повідомлення-рішення за №0001241740/1 від 02.10.06р.

На підставі викладене, позивач уточнив свої позовні вимоги та просить суд визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/0 від 04.09.06р. в частині стягнення 14504,70 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4834,90 грн. за основним платежем та 9669,80 грн. штрафних санкцій, а також податкове повідомлення-рішення повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/1 від 02.10.06р. в частині стягнення 14504,70 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4834,90 грн. за основним платежем та 9669,80 грн. штрафних санкцій.

З огляду на викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтвердженні належними доказами, що містяться в матеріалах справи, та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/0 від 04.09.06р. в частині стягнення 14504,70 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4834,90 грн. за основним платежем та 9669,80 грн. штрафних санкцій, а також податкове повідомлення-рішення повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малинському районі №0001241740/1 від 02.10.06р. в частині стягнення 14504,70 грн. по податку з доходів фізичних осіб, в тому числі: 4834,90 грн. за основним платежем та 9669,80 грн. штрафних санкцій.

3. Стягнути з державного бюджету України на користь Кредитної спілки "Оберіг",м. Малин,вул,Грушевського,42, код 26018121 - 3,40 грн. судових витрат.

4.Постанова суду набирає законної сили в строк та в порядку, встановлених ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

5.Постанова суду може бути оскаржено до Житомирського апеляційного господарського суду відповідно до ст.186 КАС України через господарський суд Житомирської області. 

Суддя                                                                       Маріщенко Л.О.  

дата складання 23.02.07р.

Віддрукувати: 1 прим.

1 - в справу

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення20.02.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу470282
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/103-на

Постанова від 29.11.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 11.09.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Горшкова Н.Ф.

Постанова від 20.02.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні