Постанова
від 07.04.2015 по справі 804/2326/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 квітня 2015 р. Справа № 804/2326/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» про зупинення видаткових операцій, -

ВСТАНОВИВ :

06.02.15р. Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» , в якому просить суд:

- зупинити видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд»;

- заборонити відчуження Товариством з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» майна;

- зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» (код ЄДРПОУ 34499013) допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має податковий борг. Позивачем направлено відповідачу податкову вимогу про сплату боргу. У зв'язку з не сплатою податкового боргу прийнято рішення від 18.11.14р. № 159/34499013 про опис майна ТОВ «Гласс Трейд» у податкову заставу. Податковим керуючим складено акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податкового керуючого та про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу, у яких вказано про те, що відповідач відмовив у здійсненні опису майна у податкову заставу та не надав документи, необхідні для такого опису. Позовні вимоги обґрунтовані із посиланням на п.89.4 ст. 89 ПК України.

Ухвалою суду від 11.02.15р. відкрито провадження по справі №804/2326/15 та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 27.02.15р.

27.02.15р. розгляд справи зупинено до 07.04.15р.

Позивач та відповідач в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду адміністративної справи повідомлені належним чином, відповідно до положень ст.35 КАС України, докази чого наявні в матеріалах справи.

27.02.2015р. позивач подав до суду клопотання, в якому просить розглянути справу без його участі.

Враховуючи наведене, клопотання позивача про розгляд справи без участі представника позивача, строки розгляду та вирішення справи, встановлені ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе вирішити спір за відсутності сторін, у письмовому провадженні, за наявними у справі доказами відповідно до вимог ч. 4, ч. 6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову, виходячи з наступного:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» (код ЄДРПОУ 34499013) перебуває на обліку в Лівобережній об'єднаній державній податковій інспекції м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як платник податків і зборів.

Судом встановлено, що на час звернення до суду Товариство з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» має заборгованість перед бюджетом в сумі 1495,00грн., наявність боргу підтверджується карткою особового рахунку відповідача, зворотній бік якої приєднаний до матеріалів справи та довідкою про стан розрахунків з бюджетом.

Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено податковий обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Статтею 54 ПК України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.п. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкового зобов'язання, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковим боргом визнається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно доп.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Як свідчать матеріали справи, податковим органом на адресу відповідача рекомендованою поштою була направлена податкова вимога Форми «Ю» №660-25 від 19.03.2014 р. про сплату заборгованості з податку на додану вартість на суму 1495,00 грн., однак, доказів вручення вимоги відповідачу матеріали справи не містять.

Наявність суми заборгованості на момент розгляду справи підтверджена приєднаною до матеріалів справи карткою особового рахунку відповідача та довідкою про стан розрахунків з бюджетом.

Відповідно до п.п. 95.1-95.3 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Однак, судом встановлено, що позивач не скористався наданим йому правом звернення до суду щодо стягнення суми податкового боргу, як у відповідного суб'єкта владних повноважень.

Розглядаючи позовні вимоги податкового органу в частині зупинення видаткових операцій на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд», заборони відчуження майна, зобов'язання відповідача допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу, суд вважає, що адміністративний позов задоволенню не підлягає виходячи з наступного:

згідно із п.п. 20.1.15. п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків) зокрема у разі недопущення посадових осіб органів державної податкової служби до обстеження територій та приміщень, визначених у підпункті 20.1.11 цієї статті.

У відповідності з п.п. 20.1.16. п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду, у разі якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.

Якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків (п.89.4 ст.89 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 91.4. ст.91 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом державної податкової служби. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.

Таким чином, діюче податкове законодавство України надає право податковому органу звертатися до суду з позовом про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків виключно в разі недопущенням посадових осіб органів державної податкової служби до обстеження територій та приміщень або за умови перешкоджання платником податків виконанню податковим керуючим повноважень, визначених Податковим кодексом України.

Як вбачається із матеріалів справи, податковим органом не доведено наявності вищезазначених підстав для звернення до суду з метою зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків, у зв'язку з чим, відсутні підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.

Суд також зазначає, що відповідно до пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх зобов'язань, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Відповідно до абзацу 3 пункту 89.3 статті 89 Податкового кодексу України, опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що 18.11.2014 р. заступником начальника Лівобережної ОДПІ винесено рішення про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності Товариство з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» № 159/34499013 від 18.11.2014 р.

З метою опису майна у податкову заставу податковим керуючим Товариство з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» 04.12.14р. здійснено вихід на юридичну адресу платника податків, однак здійснити опис майна виявилось неможливим у зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою, що підтверджується актом про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим 04.12.14р. № 35/34499013.

Таким чином, як стверджує позивач, провести опис майна виявилось неможливим у зв'язку з ненаданням підприємством відповідних документів, про що складено акт відмови платника податків від опису майна в податкову заставу від 04.12.14р.

Згідно із пунктом 89.4 статті 89 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі.

Відповідно до пункту 2.1 Порядку застосування податкової застави органами Державної податкової служби, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11 жовтня 2011 року № 1273 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2011 року за №1339/20077, опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення про опис майна у податкову заставу. Таке рішення приймається керівником органу державної податкової служби і надається платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим.

Пунктом 2.4 зазначеного Порядку встановлено, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Судом встановлено, що позивачем не надані докази про вручення рішення про опис майна у податкову заставу від 18.11.2014р. відповідачеві, що свідчить про не дотримання позивачем вимог ПК України щодо порядку застосування податкової застави.

Крім того, до твердження позивача про те, що відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» за місцезнаходженням не дало змоги податковому органу здійснити опис майна та стало підставою для складання акту про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим 04.12.14р. № 35/34499013, суд не бере до уваги, оскільки:

Статтею 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб - підприємців» визначено, що місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону

виступають від її імені.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Судом встановлено, що місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» є Дніпропетровська область, м.Дніпропетровськ, Індустріальний район, проспект «Правди», буд.76, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Ні яких змін, щодо місцезнаходження відповідача внесено не було.

Алгоритм організації роботи органів державної податкової служби щодо встановлення місцезнаходження платника податків, які відсутні за зареєстрованим місцезнаходженням, визначено наказом ДПА України № 336 від 17.05.2010 р. "Про затвердження Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків" (далі Положення № 336), листом ДПА України № 15371/7/10-3017 від 30.07.2010 р. "Про направлення Методичних рекомендації щодо взаємодії (орієнтовного алгоритму дій) органів державної податкової служби при скасуванні державної реєстрації суб'єктів господарювання, анулюванні свідоцтва платника ПДВ (у т. ч. через процедуру банкрутства та/або скасування державної реєстрації)" (далі - Методичні рекомендації), а також телеграмою ДПА України за №13694/7/29-1017від 09.07.2010р.

Зокрема, як вбачається з п.п. 2.2.3 Методичних рекомендацій та розділу 3 Положення № 336 щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням та місцезнаходження якого не з'ясовано, відповідний структурний підрозділ органу ДПС перед направленням запиту до органів податкової міліції про встановлення місцезнаходження платника податків проводить заходи, передбачені п.3.1 розділу З Положення № 336, а саме: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.

У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (п.п. 2.2.3 Методичних рекомендацій та розділу п. 3.2 Положення № 336).

Відповідно до статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Твердження відповідача про те, що Лівобережна ОДПІ не могла розшукати відповідача є необґрунтованим. Дослідженням документів, які стали підставою для висновку податкової про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» за місцезнаходженням є складена останнім довідка від 12.06.2009р. №200 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Таким чином, Лівобережна ОДПІ обмежилася тільки констатуванням відсутності відповідача за юридичною адресою, а будь-яких заходів по встановленню місцезнаходження позивача останнім не проводилось, повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державному реєстратору Лівобережна ОДПІ не надсилало.

Доводи та дії Лівобережної ОДПІ, що здійснити опис майна виявилось неможливим у зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою і, як наслідок, складання податковим органом акту про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим 04.12.14р. № 35/34499013, є такими, що суперечать нормам діючого законодавства та не можуть братися судом до уваги, як належний доказ обставин у справі.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 КАС Україниоцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Отже, у суду відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог щодо зупинення видаткових операцій, заборону відчуження майна та зобов'язання Товариство з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу, у зв'язку з чим, позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні подання Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гласс Трейд» про зупинення видаткових операцій - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2015
Оприлюднено24.07.2015
Номер документу47065631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2326/15

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Постанова від 07.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 27.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 11.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні